قلمرو زمانی تحقیق………………………………..………………………………….9

 

  • قلمرو مکانی تحقیق…………………………….…………………………………..9

 

  • استفاده کنندگان از نتایج تحقیق…………………………………………………………………9

 

  • جامعه و نمونه آماری…………………………..……….…………………………..10

 

  • تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق…………………………………………….……………10

 

1-11-1) جاذبه گردشگری……………………………..……….……….………………..10

 

1-11-2) برنامه ریزی…………………………………….…….………………………..11

 

1-11-3) استراتژی………………………………..……….……………………………..12

 

1-11-4) برنامه ریزی استراتژی…………………………….……..………………………12

 

1-11-5) جیرفت…………………………………………………………………………………..14

 

فصل دوم) مبانی نظری

 

2-1) مقدمه………………………………….….……………………………………………………..17

 

2-2) سیر و سفر از دیدگاه قر……………………….………………..…………………………..18

 

2-3) سخنان بزرگان دین در مورد سفر…………………………………………………..…….……………20

 

2-4) تعریف و مفهوم نظام گردشگری………………………….………..……………………..…………20

 

2-4-1) تعریف گردشگری…………………………………..……………………………..20

 

2-5) پیشینه جهانگردی در استان کرمان…………………..…..………….………….……………22

 

2-6) تاریخچه و منشأ برنامه ریزی استراتژیک…………………………….……………….……………25

 

2-6-1) تاریخچه برنامه ریزی استراتژیک…………………..……………….……………25

 

2-6-2) تاریخچه برنامه ریزی استراتژیک در غرب………………………..……………………28

 

2-6-3) تاریخچه برنام ریزی استراتژیک در ایران…………………………..…………………31

 

2-7) مدل های نظری برنامه ریزی استراتژیک……………………………….…..………………………32

 

2-7-1) مدل برنامه ریزی استراتژیک پایه………………………………………….….………32

 

2-7-2) مدل برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر هدف…………………….…………………33

 

2-7-3) مدل برنامه ریزی استراتژیک تعدیلی…………………………………………..……….…34

 

2-7-4) مدل برنامه ریزی استراتژیک سناریویی………….…………….………….…………35

 

2-7-5) مدل برنامه ریزی استراتژیک ارگانیک………………..…..………………………36

 

2-7-6) مدل برنامه ریزی استراتژیک استونر و فریمن……..…………..……….…………38

 

2-7-7) مدل برنامه ریزی استراتژیک برایسون……………………………….…….…………41

 

2-7-8) مدل برنامه ریزی استراتژیک  دانکن………………………..……….…….…………43

 

2-7-9) مدل برنامه ریزی استراتژیک دیوید……………………………………..…….………46

 

2-7-10) مدل برنامه ریزی استراتژیک هکس…………………..……….……….…………47

 

2-7-11) مدل برنامه ریزی استراتژیک پیرس و رابینسون………………….……………….…48

 

2-7-12) مدل برنامه ریزی استراتژیک گود اشتاین……………….………….………..….…49

 

2-7-13) مدل برنامه ریزی استراتژیک وایتمن……………………….………..……..………50

 

2-7-14) مدل برنامه ریزی استراتژیک دفت……………………….……….…………………51

 

2-7-15) مدل برنامه ریزی استراتژیک گلوئیک………………….………….……….…………53

 

2-8) ابعاد برنامه ریزی……………………………………………………..………………….………………54

 

2-8-1) بعد زمان در برنامه ریزی……………………………….….……….…….………….…54

 

2-8-2) بعد کاربرد در برنامه ریزی……………………..……………..………………55

 

2-8-2-1) برنامه های تک کاربردی……………..………….…….………….……55

پایان نامه و مقاله

 

 

2-8-2-2) برنامه های دائمی…………….……..……..…….…………………56

 

2-8-3) بعد وسعت در برنامه ریزی……………..…………..….…….……………56

 

2-8-3-1) برنامه ریزی استراتژیکو..…….. ……………….…….…………………56

 

2-8-3-2) برنامه ریزی تاکتیکی…….……..…….……….…….………………57

 

2-8-3-3) برنامه ریزی عملیاتی…………..………..…….…….…………………57

 

2-9) اهمیت برنامه ریزی جهانگردی………….…….….…………………………………58

 

2-10) نظام دهی گوناگون مدل برنامه ریزی استراتژیک جهانگردی…………..…….…….………62

 

2-11) مزایا و معایب الگوی استراتژیک برنامه ریزی جهانگردی………..….……………………65

 

2-11-1) مزایا…………..………………………………………………………65

 

2-11-2) معایب…………………………………………………………………66

 

2-12) برنامه ریزی توسعه گردشگری………………………………………………………66

 

2-13) سیر تحول برنامه ریزی گردشگری…………………………….………………………………68

 

2-14) مراحل توسعه و تکامل گردشگری………………….…………..………….……………70

 

2-15) سطوح برنامه ریزی توسعه گردشگری…………………..…………..…………….……73

 

2-15-1) سطح بین المللی برنامه ریزی گردشگری…….………….…………….……73

 

2-15-2) برنامه ریزی گردشگری در سطح ملی……..………….……………………73

 

2-15-3) برنامه ریزی گردشگری در سطح منطقه ای…………………………………74

 

2-15-4) برنامه ریزی در سطح زیر منطقه ای……….………………………………74

 

2-15-5) برنامه ریزی در سطح پهنه توسعه و کاربری زمین…………….………………75

 

2-15-6) برنامه ریزی در سطح سایت………….…………………………………75

 

2 -15-7) طراحی تسهیلات……………………………………………………76

 

2-16) بررسی تحقیقات انجام شده…………….…….………………………………………76

 

2-16-1) تحقیقات انجام شده در داخل…………….……..……………………………76

 

2-16-2) تحقیفقت انجام شده در خارج…….……….………………………………78

 

2-17) ارائه مدل …………………..….……….……………………………………………79

 

2-17-1) ملاحظات خاص در طراحی مدل برنامه ریزی استراتژیک جهانگردی……….…..…..79

 

فصل سوم)روش تحقیق و سیمای عمومی شهرستان جیرفت ، تبیین وضع موجود بخش های اقتصادی- اجتماعی شهرستان جیرفت

 

3-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………..83

 

3-2) جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………..83

 

3-3) نمونه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………84

 

3-4) روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………….84

 

3-4-1) انتحاب نمونه از بین متخصصان و صاحبنظران گردشگری……………………………………………………………….84

 

3-4-2) لنتخاب نمونه از بین جامعه میزبان85…………………………………………………………………………………………84

 

3-4-3) حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………..85

 

3-5) روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………….87

 

3-5-1) مرحله مطالعات کتابخانه ای………………………………………………………………………………………………………..87

 

3-5-2) مرحله مطالعات میدانی………………………………………………………………………………………………………………..87

 

3-5-3) تهیه و تکمیل پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………….88

 

3-6) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………………………….88

 

3-7) روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………..89

 

3-8) پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………….89

 

3-9) آزمون های آماری……………………………………………………………………………………………………………………………90

 

3-10) نگاهی اجمالی به مطالعه موردی…………………………………………………………………………………………………….90

 

3-10-1) وجه تسمیه جیرفت…………………………………………………………………………………………………………………..90

 

3-11) سیمای عمومی شهرستان جیرفت……………………………………………………………………………………………………91

 

3-11-1) ویژگی ها و شاخص های جغرافیایی……………………………………………………………………………………………..91

 

3-11-1-1) معرفی شهرستان………………………………………………………………………………………………………………….91

 

3-11-1-2) تقسیمات کشوری شهرستان…………………………………………………………………………………………………..91

 

3-11-1-3) آب و هوا……………………………………………………………………………………………………………………………..91

 

3-11-2) ویژگی ها و شاخص های جمعیتی شهرستان…………………………………………………………………………………92

 

3-11-2-1) جمعیت و نیروی انسانی………………………………………………………………………………………………………..92

 

3-11-2-2) پیشینه تاریخی……………………………………………………………………………………………………………………93

 

3-12) تبیین وضع موجود بخش های اقتصادی- اجتماعی شهرستان…………………………………………………………….93

 

3-12-1) ویژگی ها و شاخص های اقتصادی تولیدی شهرستان……………………………………………………………………93

 

3-12-1-1) بخش کشاورزی و منابع طبیعی……………………………………………………………………………………………..93

 

3-12-1-2)منابع طبیعی…………………………………………………………………………………………………………………………94

 

3-12-1-3) بخش منابع آب……………………………………………………………………………………………………………………95

 

3-12-1-4) بخش صنعت و معدن……………………………………………………………………………………………………………96

 

3-12-1-5) بخش محیط زیست……………………………………………………………………………………………………………..96

 

3-13) آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی و گردشگری…………………………………………………………………………………..97

 

3-13-1) آثار شهر دقیانوس و تپه های کنارصندل……………………………………………………………………………………98

 

3-13-2) قلعه سموران…………………………………………………………………………………………………………………………..99

 

3-13-3) موزه میراث فرهنگی………………………………………………………………………………………………………………..100

 

3-13-4) گورخانه یا مقبره حیدری…………………………………………………………………………………………………………102

 

3-13-5) غار شعیب…………………………………………………………………………………………………………………………….102

 

3-13-6) چاه آرتزین چمن……………………………………………………………………………………………………………………102

 

3-13-7) بُندر دوساری…………………………………………………………………………………………………………………………103

 

3-13-8) آبشارها………………………………………………………………………………………………………………………………….103

 

3-13-9) روستای دلفارد…………………………………………………………………………………………………………………….104

 

3-13-10) سایر آثار تاریخی و اماکن دیدنی و مذهبی……………………………………………………………………………..105

 

3-13-11) صنایع دستی…………………………………………………………………………………………………………………………105

 

3-13-12) آداب و رسوم…………………………………………………………………………………………………………………………….106

 

3-13-13) جشن سده………………………………………………………………………………………………………………………….108

 

فصل چهارم) تجزیه و تحلیل یافته ها

 

4-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….111

 

4-2) بررسی شاخص های دموگرافیک و سوالات توصیفی……………………………………………………………………………….111

 

4-3) روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………………………..128

 

4-3-1) ماتریس ارزیابی عوامل خارجی………………………………………………………………………………………………………………..128

 

4-3-2) ماتریس ارزیابی عوامل داخلی………………………………………………………………………………………………………………….132

 

4-3-3) تجزیه و تحلیل سوات………………………………………………………………………………………………………………….136

 

4-3-4) تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی………………………………………………………………………………………………..140

 

4-3-5) ماتریس برنامه ریزی کمی راهبردی…………………………………………………………………………………………….141

 

فصل پنجم) بحث، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

 

5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….147

 

5-2) بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………….147

 

5-3) نتیجه گیری از سوالات توصیفی……………………………………………………………………………………………………..149

 

5-4) تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های گردشگری……………………………………………………….150

 

5-5) نتیجه گیری از نقاط قوت………………………………………………………………………………………………………………151

 

5-6) نتیجه گیری از نقاط ضعف…………………………………………………………………………………………………………….151

 

5-7) نتیجه گیری از فرصت های مطرح شده……………………………………………………………………………………………..152

 

5-8) نتیجه گیری از تهدیدهای مطرح شده……………………………………………………………………………………………..152

 

5-9) نتیجه گیری از ماتریس ارزیابی عوامل خارجی…………………………………………………………………………………………152

 

5-10) نتیجه گیری از ماتریس ارزیابی عوامل درونی……………………………………………………………………………………………153

 

5-11) نتییجه گیری از ماتریس سوات…………………………………………………………………………………………………….154

 

5-12) ماتریس برنامه ریزی کمی……………………………………………………………………………………………………………156

 

5-13) مشکلات و تنگناهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………..156

 

5-14) مشکلات و تنگناهای محقق…………………………………………………………………………………………………………157

 

5-15) پیشنهادات به سایر محققین…………………………………………………………………………………………………………157

 

5-16) پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………………………………………………………………………….157

 

پیوست

 

پرسشنامه شماره (1) …………………………………………………………………………………………………………………………..II

 

پرسشنامه شماره(2) …………………………………………………………………………………………………………………………..III

 

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………….IIIV

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1) انواع برنامه ریزی بر اساس زمان، کاربرد و وسعت………………………………………………………………………………..56

 

جدول 3-1) جدول مورگان برای برآورد حجم نمونه………………………………………………………………………………………………..87

 

جدول 3-2) آلفای کرونباخ برای پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………….9

 

جدول 3-3) مشخصات عمومی شهرستان جیرفت بر اساس تقسیمات کشوری……………………………………………………..92

 

جدول 3-4) آمار جمعیت شهرستان جیرفت……………………………………………………………………………………………………………92

 

جدول 3-5) مناطق تحت مدیریت محیط زیست…………………………………………………………………………………………………….97

 

جدول 4-1) توزیع فراوانی متغییر جنسیت……………………………………………………………………………………………………………112

 

جدول 4-2) توزیع فراوانی متغییر سن طبقه بندی شده پاسخگویان…………………………………………………………………….113

 

جدول 4-3) توزیع قراوانی متغییر تحصیلات پاسخگویان……………………………………………………………………………………..114

 

جدول 4-4) توزیع فراوانی متغییر وضعیت اشتغال پاسخگویان……………………………………………………………………………115

 

جدول4-5) توزیع فراونی متغییر نوع شغل پاسخگویان…………………………………………………………………………………………116

 

جدول4-6) توزیع فراوانی پاسخ ها درباره اهمیت قوت ها………………………………………………………………………………………117

 

جدول 4-7) توزیع فراوانی پاسخ ها درباره اهمیت ضعف ها…………………………………………………………………………………..120

 

جدول 4-8) توزیع فراوانی پاسخ ها درباره اهمیت فرصت ها…………………………………………………………………………………123

 

جدول 4-9) توزیع فراوانی پاسخ ها درباره اهمیت تهدیدها…………………………………………………………………………………..126

 

جدول 4-10) ارزیابی عوامل خارجی استراتژیک……………………………………………………………………………………………………130

 

جدول 4-11) ارزیابی عوامل داخلی استراتژی………………………………………………………………………………………………………..134

 

جدول4-12)  جدول ماتریس سوات………………………………………………………………………………………………………………………138

 

جدول 4-13) جدول برنامه ریزی کمی راهبردی………………………………………………………………………………………………….142

 

جدول 4-14) جدول استراتژی های راهبردی……………………………………………………………………………………………………….144

 

جدول 4-15) اولویت بندی راهبردها……………………………………………………………………………………………………………………..145

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل 1-1) مراحل انجام کار……………………………………………………………………………………………………………………………………..15

 

شکل 2-1) مراحل برنامه ریزی استراتژیک………………………………………………………………………………………………………………57

 

شکل 2-2) مراتب دستیابی به برنامه ریزی استراتژیک……………………………………………………………………………………………69

 

شکل 4-1) نمودار دایره ای توزیع جنسیت پاسخگویان………………………………………………………………………………………..112

 

شکل4-2) نمودار میله ای توزیع سن پاسخگویان………………………………………………………………………………………………….113

 

شکل4-3) نمودار دایره ای توزیع تحصیلات پاسخ گویان……………………………………………………………………………………..114

 

شکل 4-4) نمودار دایره ای توزیع فراوانی و وضعیت اشتغال پاسخگویان…………………………………………………………….115

 

شکل 4-5) نمودار دایره ای توزیع فراوانی نوع شغل پاسخگویان…………………………………………………………………………..116

 

شکل 4-6)نمودار راداری میانگین اهمیت قوت ها…………………………………………………………………………………………………119

 

شکل 4-7) نمودار راداری میانگین اهمیت ضعف ها……………………………………………………………………………………………..120

 

شکل 4-8) نمودار راداری میانگین اهمیت فرصت ها…………………………………………………………………………………………….124

 

شکل 4-9) نمودار راداری میانگین اهمیت تهدیدها………………………………………………………………………………………………125

 

شکل 4-10) شناسایی استراتژی های مناسب……………………………………………………………………………………………………….141

 

 ست نمودار

 

نمودار 2-1) سیر تاریخی تکامل برنامه ریزی جهانگردی…………………………………………………………………………………………24

 

نمودار2-2) مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..33

 

نمودار2-3) مدل برنامه ریزی استراتژیک پایه…………………………………………………………………………………………………………..34

 

نمودار 2-4) مدل برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر هدف……………………………………………………………………………………….35

 

نمودار 2-5) مدل برنامه ریزی استراتژیک تعدیلی……………………………………………………………………………………………………36

 

نمودار 2-6) مدل برنامه ریزی استراتژیک سناریویی…………………………………………………………………………………………………37

 

نمودار 2-7) مدل برنامه ریزی استراتژیک ارگانیک………………………………………………………………………………………………….38

 

نمودار 2-8) مدل برنامه ریزی استراتژیک استونر و فریمن……………………………………………………………………………………..41

 

نمودار 2-9) مدل برنامه ریزی استراتژیک برایسون………………………………………………………………………………………………….45

 

نمودار 2-10) مدل برنامه ریزی استراتژیک  دانکن………………………………………………………………………………………………….46

 

نمودار 2-11) مدل برنامه ریزی استراتژیک دیوید…………………………………………………………………………………………………..47

 

نمودار 2-12) مدل برنامه ریزی استراتژیک هاکس ………………………………………………………………………………………………..49

 

نمودار 2-13) مدل برنامه ریزی استراتژیک پیرس و رابینسون……………………………………………………………………………….50

 

نمودار 2-14) مدل برنامه ریزی استراتژیک گوداشتاین…………………………………………………………………………………………..51

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...