8.1. تعریف عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………………………………… 8

 

9.1. جمع بندی………………………………………………………………………………………………………………….. 8

 

 

 

فصل دوممروری بر ادبیات تحقیق

 

1.2. مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….. 11

 

2.2.کلیاتی پیرامون تولید ناب……………………………………………………………………………………………. 14

 

1.2.2. ناب بودن………………………………………………………………………………………………………………… 15

 

2.2.2.تعاریف تولید ناب……………………………………………………………………………………………………… 15

 

3.2.2. تاریخچه تولید ناب…………………………………………………………………………………………………… 18

 

4.2.2. نتایج بکارگیری تولید ناب………………………………………………………………………………………… 23

 

5.2.2. تولید ناب و صنایع ایران…………………………………………………………………………………………… 26

 

6.2.2. تولید ناب و صنایع کاشی و سرامیک …………………………………………………………………………. 27

 

7.2.2. مؤلفه های تولید ناب………………………………………………………………………………………………… 29

 

3.2. چابکی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………… 38

 

1.3.2. مفهوم چابکی و تولید چابک………………………………………………………………………………………. 40

 

2.3.2.خصوصیات و ویژگی‌های سازمان چابک……………………………………………………………………….. 43

 

3.3.2. -قابلیت‌های کلیدی چابکی در سازمان……………………………………………………………………….. 46

 

4.3.2. مؤلفه‌های شکل گیری تولید چابک……………………………………………………………………………. 47

 

4.2. رقابت پذیری……………………………………………………………………………………………………………….. 51

 

1.4.2. مفهوم رقابت‌پذیری…………………………………………………………………………………………………… 52

 

2.4.2. مدل الماس‌ پورتر………………………………………………………………………………………………………. 53

 

3.4.2.  استراتژی رقابتی ……………………………………………………………………………………………………… 57

 

1.3.4.2.  تمرکز بر هزینه……………………………………………………………………………………………. 59

 

1.1.3.4.2. استفاده حد اکثر از ظرفیت تولید ……………………………………………………………… 59

 

2.1.3.4.2. صرفه جویی در مقیاس………………………………………………………………………… 60

 

3.1.3.4.2.  پیشرفت های تکنولوژیکی……………………………………………………………………. 60

 

4.1.3.4.2.  تأثیرات یادگیری/ تجربه……………………………………………………………………… 61

 

2.3.4.2. استراتژی تمایز محصول………………………………………………………………………………….. 62

 

4.4.2. استراتژی بهترین شیوه هزینه کردن…………………………………………………………………………….. 63

 

5.4.2.  استراتژی تمرکز………………………………………………………………………………………………………. 64

 

6.4.2. جمع بندی مؤلفه های تعیین کننده رقابت پذیری سازمانی………………………………………….. 65

 

5.2.  نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

 

فصل سومروش شناسی تحقیق

 

1.3.  مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………. 69

 

2.3. معرفی متغیر های تعیین چابکی سازمانی……………………………………………………………….. 70

 

3.3. معرفی مؤلفه های های تعیین نابی…………………………………………………………………………… 72

 

4.3. معرفی مؤلفه های تعیین رقابت پذیری……………………………………………………………………. 74

 

5.3. سئوالات و فرضیات پژوهش……………………………………………………………………………………….. 76

 

6.3. روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 76

 

7.3. جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….. 77

پایان نامه و مقاله

 

 

8.3. حجم منطقی گروه نمونه…………………………………………………………………………………………… 77

 

9.3. ابزار گردآوری داده ها…………………………………………………………………………………………………. 79

 

10.3. روش تجزیه و تحلیل……………………………………………………………………………………………….. 79

 

1.10.3. تحلیل عاملی ……………………………………………………………………………………………………….. 79

 

2.10.3. آزمون KMO و کرویت بارتلت ((Bartlett…………………………………………………………….. 82

 

3.10.3. جدول اشتراکات (Communalities)…………………………………………………………………… 83

 

4.10.3. جدول واریانس کل استخراج شده ((Total Variance Explained………………………. 83

 

5.10.3. ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه ……………………………………………………………………………………. 83

 

6.10.3.. چرخش دورانی و تفسیر………………………………………………………………………………………… 84

 

7.10.3. جدول ماتریس چرخش یافته(Rotated Component Matrix)…………………………. 84

 

11.3. مدل یابی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………….. 85

 

12.3.  نوع پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 86

 

13.3. روایی و پایایی ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………….. 87

 

14.3. نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………… 93

 

 

 

فصل چهارمتجزیه و تحلیل داده ها

 

1.4. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….. 95

 

2.4. دسته بندی مؤلفه های مربوط به حوزه چابکی……………………………………………………….. 95

 

1.2.4. آزمون KMO و کرویت بارتلت (Bartlett) ……………………………………………………………… 99

 

2.2.4. جدول اشتراکات(Communalities) ……………………………………………………………………… 100

 

3.2.4. جدول واریانس کل استخراج شده (Total Variance Explained) ………………………… 100

 

4.2.4. ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه ……………………………………………………………………………………….. 101

 

5.2.4. جدول ماتریس چرخش یافته (Rotated Component Matrix) ………………………….. 103

 

6.2.4. تحلیل عاملی تأییدی مؤلفه های مربوط به متغیر چابکی……………………………………………… 107

 

7.2.4. برونداد نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای چابکی………………………………………………….. 109

 

8.2.4. تفسیر خروجی(برونداد) تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای چابکی……………………………………. 109

 

3.4. دسته بندی مؤلفه های مربوط به حوزه نابی……………………………………………………………. 112

 

1.3.4. آزمون KMO و کرویت بارتلت (Bartlett) ……………………………………………………………… 115

 

2.3.4. جدول اشتراکات (Communalities) ……………………………………………………………………. 116

 

3.3.4. جدول واریانس کل استخراج شده (Total Variance Explained) ………………………… 116

 

4.3.4. ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه…………………………………………………………………………………………. 117

 

5.3.4. جدول ماتریس چرخش یافته (Rotated Component Matrix)…………………………….. 119

 

6.3.4. تحلیل عاملی تأییدی مربوط به دسته بندی متغیر های نابی………………………………………… 123

 

7.3.4. برونداد نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیر های نابی…………………………………………………….. 125

 

8.3.4. تفسیر خروجی(برونداد) تحلیل عاملی تأییدی متغیر های نابی……………………………………… 125

 

4.4.  دسته بندی مؤلفه های مربوط به حوزه رقابت پذیری…………………………………………… 129

 

1.4.4.  آزمون KMO و کرویت بارتلت (Bartlett) …………………………………………………………….. 132

 

2.4.4. جدول اشتراکات (Communalities) ……………………………………………………………………. 133

 

3.4.4. جدول واریانس کل استخراج شده (Total Variance Explained)………………………….. 133

 

4.4.4. ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه…………………………………………………………………………………………. 134

 

5.4.4. جدول ماتریس چرخش یافته (Rotated Component Matrix)……………………………. 136

 

6.4.4.  تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای رقابت پذیری……………………………………………………………. 140

 

7.4.4.  برونداد نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیر های رقابت پذیری………………………………………. 142

 

8.4.4.  تفسیر خروجی(برونداد) تحلیل عاملی تأییدی متغیر های رقابت پذیری……………………….. 142

 

5.4. دسته بندی متغیر های تحقیق…………………………………………………………………………………. 146

 

1.5.4. آزمون KMO و کرویت بارتلت (Bartlett)……………………………………………………………….. 149

 

2.5.4. جدول اشتراکات (Communalities) ……………………………………………………………………. 149

 

3.5.4. جدول واریانس کل استخراج شده (Total Variance Explained)………………………….. 150

 

4.5.4. جدول ماتریس چرخش یافته (Rotated Component Matrix)……………………………. 150

 

5.5.4. تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای اصلی و فرعی تحقیق  ……………………………………………….. 154

 

6.5.4. برونداد نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیر های تحقیق…………………………………………………. 156

 

7.5.4. تفسیر خروجی(برونداد) تحلیل عاملی تأییدی متغیر های تحقیق………………………………….. 156

 

6.4. تعیین نوع ارتباط بین نابی-چابکی سازمانی و رقابت پذیری سازمانی در صنعت کاشی.158

 

1.6.4.  برونداد نتایج تحلیل عاملی تأییدی تمامی متغیر های تحقیق………………………………………. 162

 

2.6.4. تفسیر نتایج تحلیل عاملی تأییدی تمامی متغیر های تحقیق ………………………………………… 162

 

3.6.4. تشریح و بررسی ارتباط نابی و چابکی بر رقابت پذیری سازمانی…………………………………….. 165

 

6.4. جمع بندی………………………………………………………………………………………………………………….. 169

 

 

 

فصل پنجمنتیجه گیری

 

1.5. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….. 174

 

2.5. محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………………………………………….. 174

 

3.5. نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. 175

 

1.3.5.  معرفی شاخص های مورد نیاز از حوزه ناب بودن در صنعت کاشی ………………………………. 176

 

2.3.5. معرفی شاخص های مورد نیاز از حوزه چابک بودن در صنعت کاشی …………………………….. 177

 

3.3.5.  معرفی شاخص های سنجش رقابت پذیری در صنعت کاشی ………………………………………. 177

 

4.3.5. تعیین نوع ارتباط بین نابی- چابکی سازمانی و رقابت پذیری سازمانی در صنعت کاشی…… 178

 

5.3.5. تعیین شدت رابطه تأثیر مؤلفه های نابی و چابکی سازمانی بر رقابت پذیری ………………….. 179

 

4.5.  پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………. 180

 

5.5. تحقیقات آینده……………………………………………………………………………………………………………. 182

 

6.5.  جمع بندی…………………………………………………………………………………………………………………. 183

 

فهرست منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………. 208

 

فهرست جداول

 

جدول 1.2.  برخی مزایا و منافع تولید ناب……………………………………………………………………… 25

 

جدول 2.2. حوزه ها و برنامه های بهبود نابی در 27 شرکت ناب…………………………………… 32

 

جدول 3.2. ابزارها و اصول نظام تولید ناب به نقل از مک لاچلین…………………………………. 33

 

جدول 4.2.  طبقه بندی ابزارها و مؤلفه ها  اصلی و فرعی تولید ناب……………………………. 35

 

جدول 5.2. تعاریف و مفاهیم تولید چابک و چابکی………………………………………………………… 42

 

جدول 6.2. معیارهای بیست گانه تولید چابك…………………………………………………………………. 49

 

جدول 1.3.  متغیر های تعیین چابکی……………………………………………………………………………… 71

 

جدول2.3. متغیر های تعیین نابی…………………………………………………………………………………….. 73

 

جدول3.3. متغیر های تعیین رقابت پذیری……………………………………………………………………… 75

 

جدول 4.3. مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیر های نابی……………………………. 90

 

جدول 5.3. مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیر های چابکی……………………….. 91

 

جدول 6.3. مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیر های رقابت پذیری…………….. 92

 

جدول 1.4. معرفی مؤلفه های چابکی………………………………………………………………………………. 97

 

جدول 2.4. جدول آزمون KMO و کرویت بارتلت متغیر های چابکی………………………….. 99

 

جدول 3.4. جدول ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه متغیر های چابکی………………………………….. 102

 

جدول 4.4. جدول ماتریس چرخش یافته متغیر های چابکی………………………………………… 104

 

جدول5.4. دسته بندی سؤالات چابکی…………………………………………………………………………….. 105

 

جدول 6.4. برونداد تحلیل عاملی تأییدی مربوط به متغیر های چابکی…………………………. 109

 

جدول 7.4. معرفی مؤلفه های نابی…………………………………………………………………………………… 113

 

جدول 8.4. جدول آزمون KMO و کرویت بارتلت متغیرهای نابی………………………………… 115

 

جدول 9.4. جدول ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه متغیرهای نابی……………………………………….. 118

 

جدول 10.4.جدول ماتریس چرخش یافته متغیرهای نابی…………………………………………….. 120

 

جدول11.4. دسته بندی مؤلفه های نابی…………………………………………………………………………. 121

 

جدول 12.4. برونداد تحلیل عاملی تأییدی مربوط به متغیر های نابی…………………………… 125

 

جدول 13.4. معرفی مؤلفه های رقابت پذیری…………………………………………………………………. 130

 

جدول 14.4. جدول آزمون KMO و کرویت بارتلت متغیرهای رقابت پذیری………………. 132

 

جدول 15.4. جدول ماتریس اجزاء (ابعاد) اولیه متغیرهای رقابت پذیری……………………… 135

 

جدول 16.4. جدول ماتریس چرخش یافته متغیرهای رقابت پذیری…………………………….. 137

 

جدول17.4. دسته بندی مؤلفه های رقابت پذیری………………………………………………………….. 138

 

جدول 18.4. برونداد تحلیل عاملی تأییدی مربوط به متغیر های رقابت پذیری……………. 142

 

جدول 19.4. معرفی متغیر های فرعی……………………………………………………………………………… 147

 

جدول 20.4. جدول آزمون KMO و کرویت بارتلت متغیرهای فرعی…………………………… 149

 

جدول 21.4. جدول ماتریس چرخش یافته متغیرهای فرعی…………………………………………. 151

 

جدول22.4.  دسته بندی متغیر های فرعی…………………………………………………………………….. 152

 

جدول 23.4. برونداد تحلیل عاملی تأییدی مربوط به تمامی متغیر های تحقیق………….. 156

 

جدول 24.4. برونداد تحلیل عاملی تأییدی تمامی متغیر های تحقیق…………………………… 162

 

جدول 1.5. معرفی شاخص های مورد نیاز از حوزه ناب بودن در صنعت کاشی…………… 176

 

جدول 2.5. معرفی شاخص های مورد نیاز از حوزه چابک بودن در صنعت کاشی……….. 177

 

جدول 3.5. معرفی شاخص های سنجش رقابت پذیری در صنعت کاشی…………………….. 178

 

فهرست اشکال و نمودارها

 

شکل 1.2.مدل الماس پورتر……………………………………………………………………………………………….. 53

 

شکل 1.3. نمودار متغیر های تعیین چابکی…………………………………………………………………….. 71

 

شکل2.3. نمودار متغیر های تعیین نابی…………………………………………………………………………… 73

 

شکل3.3. نمودار متغیر های تعیین رقابت پذیری……………………………………………………………. 75

 

نمودار 1.4.  نمودار متغیر ها و مؤلفه های تعیین چابکی……………………………………………….. 106

 

نمودار2.4. نمودار تحلیل عاملی تأییدی مؤلفه های مربوط به متغیر چابکی…………………. 108

 

نمودار 3.4. نمودار متغیر ها و مؤلفه های تعیین نابی……………………………………………………… 122

 

نمودار4.4. نمودار تحلیل عاملی تأییدی مربوط به دسته بندی متغیر های نابی…………… 124

 

نمودار 5.4. نمودار متغیر ها و مؤلفه های تعیین رقابت پذیری………………………………………. 139

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...