د-دیدگاه اسلام……………………………………………………………………………………………19

 

بند دوم: حقوق رقابت و تئوری عدالت…………………………………………………………………………..19

 

الف-عدالت توزیعی……………………………………………………………………………………..20

 

ب-عدالت رویه ای……………………………………………………………………………………….20

 

ج-عدالت آزادی محور………………………………………………………………………………….21

 

بند سوم: مبانی حقوقی حقوق رقابت ………………………………………………………………22

 

ب-قاعده لاضرر…………………………………………………………………………………………..23

 

مبحث سوم: تعاریف اصطلاحات………………………………………………………………………………….24

 

گفتار اول : تعاریف مربوط به حقوق مصرف کننده…………………………………………………………..24

 

بند اول: مصرف کننده………………………………………………………………………………………………..24

 

بند دوم: حقوق مصرف کننده………………………………………………………………………………………26

 

بند سوم: مفهوم عرضه کننده کالا و خدمات……………………………………………………………………28

 

گفتار دوم: تعاریف مربوط به حقوق رقابت……………………………………………………………………..29

 

بند اول: رقابت………………………………………………………………………………………………………….29

 

بند دوم: رقابت کامل………………………………………………………………………………………………….29

 

بند سوم: رقابت عملی…………………………………………………………………………………………………30

 

بند چهارم:حقوق رقابت……………………………………………………………………………………………..31

 

بند پنجم: انحصار………………………………………………………………………………………………………32

 

فصل دوم : حمایت از مصرف کننده در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان……………………34

 

مبحث اول: حقوق بنیادین مصرف­کننده…………………………………………………………………………34

 

گفتار اول: حق دسترسی به اطلاعات…………………………………………………………………………….. 35

 

بند اول: ارائه اطلاعات به مصرف کننده قبل از انعقاد قرارداد……………………………………………….36

 

بند دوم: ارائه اطلاعات به مصرف کننده بعد از انعقاد قرارداد……………………………………………….37

 

بند سوم: ارائه اطلاعات به مصرف­کننده در قانون حمایت از حقوق مصرف­کنندگان………………..37

 

گفتار دوم: حق برخورداری از محصول ایمن…………………………………………………………………..39

 

گفتار سوم: حق آزادی در انتخاب…………………………………………………………………………………42

 

گفتار چهارم: حق برخورداری از حمایت………………………………………………………………………..45

 

بند اول: نقش دولت در حمایت از مصرف کننده………………………………………………………………45

 

الف- ارائه خدمات عمومی……………………………………………………………………………..46

 

ب-کنترل قیمت…………………………………………………………………………………………..47

 

ج- مهار تورم……………………………………………………………………………………………….49

 

د-حذف پدیده قاچاق ……………………………………………………………………………………50

 

بند دوم: نقش سازمان های غیر دولتی در حمایت از مصرف کننده……………………………………..51

 

مبحث دوم: ضمانت اجرای عدم رعایت حقوق مصرف کننده…………………………………………… 54

 

گفتار اول: مبنای مسئوولیت مدنی ناشی از تولید و عرضه کالای معیوب…………………………………55

پایان نامه و مقاله

 

 

بند اول: مسئوولیت بر مبنای تضمین ایمنی کالا…………………………………………………………………56

 

بند دوم: فرض علم فروشنده  به عیوب پنهانی کالا…………………………………………………………….58

 

بند سوم: مسئوولیت بر مبنای مسئوولیت محض…………………………………………………………………59

 

گفتاردوم: خسارت قابل جبران……………………………………………………………………………………..62

 

گفتار سوم: دسترسی به مراجع حل اختلاف و نحوه رسیدگی ……………………………………………..62

 

فصل سوم : حمایت از حقوق مصرف کننده در قانون سیاست های کلی اصل 44( حقوق رقابت)..65

 

مبحث اول: نقش حقوق رقابت در حمایت از مصرف کننده و اهداف آن……………………………….67

 

گفتاراول: جایگاه حقوق رقابت در حمایت از مصرف کننده……………………………………………….67

 

گفتار  دوم: اهداف حقوق رقابت………………………………………………………………………………….69

 

بند اول: اهداف اقتصادی…………………………………………………………………………………………….69

 

بند دوم: اهداف غیر اقتصادی……………………………………………………………………………………….70

 

مبحث دوم: مفهوم و مصادیق نقض حقوق رقابت……………………………………………………………..72

 

گفتار اول: تعریف اقدامات ضد رقابتی…………………………………………………………………………..73

 

گفتار دوم: اقدامات ضد رقابتی یک جانبه……………………………………………………………………… 75

 

بند اول: احتکار و استنکاف از معامله……………………………………………………………………………..76

 

بند دوم: قیمت گذاری تبعیض آمیز ………………………………………………………………………………78

 

بند سوم: قیمت گذاری تهاجمی……………………………………………………………………………………79

 

بند چهارم: اظهارات گمراه کننده………………………………………………………………………………….80

 

بند پنجم: خرید و فروش اجباری…………………………………………………………………………………..84

 

بند ششم:  عرضه کالا یا خدمات غیر استاندارد……………………………………………………………….. 85

 

بند هفتم: مداخله در امور داخلی و یا معاملات بنگاه یا شرکت رقیب……………………………………..86

 

بند هشتم: سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط…………………………………………………………… 87

 

الف-مفهوم وضعیت اقتصادی مسلط…………………………………………………………………87

 

ب-مفهوم سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط………………………………………………89

 

ج-ویژگی های سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط……………………………………….91

 

د-مصادیق سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط…………………………………………….. 92

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...