دانلود پایان نامه ارشد : بررسی عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری … |
2-4-2-1- پاولو. 25
2-4-3- پارادایم كاركردگرایی.. 26
2-4-3-1- ثرندایك… 26
2-4-4- پارادایم عصبی- فیزیولوژی.. 27
2-4-4-1- هب.. 27
2-4-5- پاردایم تكاملی.. 28
2-4-5-1- بولس… 28
2-5- یادگیری در سازمان. 29
2-5-1- یادگیری فردی.. 29
2-5-1-2- شرطی سازی وسیلهای (شرطی سازی عامل) 30
2-5-1-3- تئوری شناختی یادگیری.. 31
2-5-1-4- یادگیری اجتماعی.. 31
2-6- یادگیری سازمانی.. 32
2-7- یادگیری سازمانی بر اساس جهتگیری.. 33
2-7-1- یادگیری برای بقا 33
2-7-2- یادگیری برای گذار. 34
2-7-3- یادگیری دوگانه. 35
2-7-4- یادگیری آینده نگر. 35
2-8- تعریف سازمان یادگیرنده. 37
2-8-1- پیترسنگه. 39
2-8-1-1- تسلط فردی ( قابلیت شخصی) 44
2-8-1-2- چارچوبهای فكری مكتوم(الگوهای ذهنی) 47
2-8-1-3- ایجاد یگانگی در بینشها(آرمان مشترك) 49
2-8-1-4- یادگیری گروهی(یادگیری جمعی) 51
2-8-1-5- تفكر نظاممند(تفكر سیستمی) 55
2-8-2- چالشهای تغییر در سازمان یادگیرنده. 59
2-8-2-1- چالشهای شروع اولیه تغییر. 60
2-8-2-2- چالشهای حفظ و تداوم حركت فرایند تغییر. 60
2-8-2-3- چالشهای طراحی و تفكر مجدد جامع و نظامند فرآیند تغییر. 61
2-8-2- استیفن رابینز. 62
2-8-3- دفت.. 64
2-8-3-1- رهبر اندیشمند. 66
2-8-3-2- تفویض اختیار به كاركنان. 67
2-8-3-3- استراتژی خود جوش… 68
2-8-3-4- فرهنگ قوی.. 68
2-8-3-5-مبادله اطلاعات.. 69
2-8-3-6- ساختارهای افقی.. 70
2-8-4- كالونویك ولیون. 70
2-8-4-1- رهبران با بینش… 71
2-8-4-2- وجود برنامه و نظام سنجش… 71
2-8-4-3- اطلاعات.. 72
2-8-4-4- ابتكار و نوآوری.. 72
2-8-4-5- اقدام. 72
2-8-5- لوتانز. 72
2-8-6- سازمان یادگیرنده از دیدگاه مورگان. 74
2-9- چارچوب نظری پژوهش… 75
2-10- پیشینه پژوهش: 77
فصل سوم:روش شناسی تحقیق.. 80
مقدمه: 81
سوال پژوهش… 81
روش پژوهش… 81
منابع جمع آوری اطلاعات.. 82
منابع ثانویه. 82
جامعه آماری.. 83
روایی و پایایی پژوهش: 83
روش تجزیه و تحلیل دادهها 85
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها. 87
4-1- مقدمه. 88
4-2- ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان.. 88
4-3- آماره های استنباطی: 92
4-3-1- آزمون قابلیت اعتماد پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق.. 92
4-3-2- آزمون یک نمونه ای کولموگروف اسمیرنوف.. 93
4-3-3- آزمون فرضیات: 94
فرضیه اول: 94
فرضیه دوم: 95
فرضیه سوم: 96
فرضیه چهارم: 98
فرضیه پنجم: 99
فرضیه ششم: 100
فرضیه اصلی: 101
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها. 104
5-1 مقدمه. 105
5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی كار. 105
… 106
5-4- نتیجه گیری.. 108
فرضیه اصلی.. 108
فرضیات فرعی.. 108
5-5- محدودیت های پژوهش… 108
5-6- پیشنهادها 109
منابع م ماخذ: 111
مقدمه:
با توسعه دانش، فناوری و گسترش حیطه های کسب و کار بنگاه های اقتصادی گسترش یافته و به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده است و در این اثناء، پاردایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها دشوار ساخته اند. در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی در جریان یادگیری و آموزش در سطح کارکنان سازمان مطرح شود. به عبارتی، محوریت پارادایم های جدید یادگیری است. بنابراین، سازمان هایی موفقتر هستند که بهتر و زودتر از رقبا یاد بگیرند و این یادگیری را در فرایندهای کاری خود نشان دهند(علوی، 1385).
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-08] [ 01:40:00 ب.ظ ]
|