2-4-2-1- پاولو. 25

 

2-4-3- پارادایم كاركردگرایی.. 26

 

2-4-3-1- ثرندایك… 26

 

2-4-4- پارادایم عصبی- فیزیولوژی.. 27

 

2-4-4-1- هب.. 27

 

2-4-5- پاردایم تكاملی.. 28

 

2-4-5-1- بولس… 28

 

2-5- یادگیری در سازمان. 29

 

2-5-1- یادگیری فردی.. 29

 

2-5-1-2- شرطی سازی وسیله‌ای (شرطی سازی عامل) 30

 

2-5-1-3- تئوری شناختی یادگیری.. 31

 

2-5-1-4- یادگیری اجتماعی.. 31

 

2-6- یادگیری سازمانی.. 32

 

2-7- یادگیری سازمانی بر اساس جهت‌گیری.. 33

 

2-7-1- یادگیری برای بقا 33

 

2-7-2- یادگیری برای گذار. 34

 

2-7-3- یادگیری دوگانه. 35

 

2-7-4- یادگیری آینده نگر. 35

 

2-8- تعریف سازمان یادگیرنده. 37

 

2-8-1- پیترسنگه. 39

 

2-8-1-1- تسلط فردی ( قابلیت شخصی) 44

 

2-8-1-2- چارچوبهای فكری مكتوم(الگوهای ذهنی) 47

 

2-8-1-3- ایجاد یگانگی در بینش‌ها(آرمان مشترك) 49

 

2-8-1-4- یادگیری گروهی(یادگیری جمعی) 51

 

2-8-1-5- تفكر نظام‌مند(تفكر سیستمی) 55

 

2-8-2-  چالش‌های تغییر در سازمان یادگیرنده. 59

 

2-8-2-1- چالشهای شروع اولیه تغییر. 60

 

2-8-2-2- چالشهای حفظ و تداوم حركت فرایند تغییر. 60

 

2-8-2-3-  چالشهای طراحی و تفكر مجدد جامع و نظامند فرآیند تغییر. 61

 

2-8-2- استیفن رابینز. 62

 

2-8-3- دفت.. 64

 

2-8-3-1- رهبر اندیشمند. 66

 

2-8-3-2- تفویض اختیار به كاركنان. 67

 

2-8-3-3- استراتژی خود جوش… 68

 

2-8-3-4- فرهنگ قوی.. 68

 

2-8-3-5-مبادله اطلاعات.. 69

 

2-8-3-6- ساختارهای افقی.. 70

 

2-8-4- كالون‌و‌یك ولیون. 70

 

2-8-4-1- رهبران با بینش… 71

 

2-8-4-2- وجود برنامه و نظام سنجش… 71

 

2-8-4-3- اطلاعات.. 72

پایان نامه

 

 

2-8-4-4- ابتكار و نوآوری.. 72

 

2-8-4-5- اقدام. 72

 

2-8-5- لوتانز. 72

 

2-8-6- سازمان یادگیرنده از دیدگاه مورگان. 74

 

2-9- چارچوب نظری پژوهش… 75

 

2-10- پیشینه پژوهش: 77

 

فصل سوم:روش شناسی تحقیق.. 80

 

مقدمه: 81

 

سوال پژوهش… 81

 

روش پژوهش… 81

 

منابع جمع آوری اطلاعات.. 82

 

منابع ثانویه. 82

 

جامعه آماری.. 83

 

روایی و پایایی پژوهش: 83

 

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 85

 

فصل چهارم:تجزیه  و  تحلیل  داده ها. 87

 

4-1- مقدمه. 88

 

4-2- ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان.. 88

 

4-3- آماره های استنباطی: 92

 

4-3-1- آزمون قابلیت اعتماد پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق.. 92

 

4-3-2- آزمون یک نمونه ای کولموگروف اسمیرنوف.. 93

 

4-3-3- آزمون فرضیات: 94

 

فرضیه اول: 94

 

فرضیه دوم: 95

 

فرضیه سوم: 96

 

فرضیه چهارم: 98

 

فرضیه پنجم: 99

 

فرضیه ششم: 100

 

فرضیه اصلی: 101

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها. 104

 

5-1  مقدمه. 105

 

5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی كار. 105

 

… 106

 

5-4-  نتیجه گیری.. 108

 

فرضیه اصلی.. 108

 

فرضیات فرعی.. 108

 

5-5-  محدودیت های پژوهش… 108

 

5-6-  پیشنهادها 109

 

منابع م ماخذ: 111

 

مقدمه:

 

با توسعه دانش، فناوری و گسترش حیطه های کسب و کار بنگاه های اقتصادی گسترش یافته و به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده است و در این اثناء، پاردایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها دشوار ساخته اند. در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی در جریان یادگیری و آموزش در سطح کارکنان سازمان مطرح شود. به عبارتی، محوریت پارادایم های جدید یادگیری است. بنابراین، سازمان هایی موفقتر هستند که بهتر و زودتر از رقبا یاد بگیرند و این یادگیری را در فرایندهای کاری خود نشان دهند(علوی، 1385).

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...