• متغیرهای مورد بررسی………………………………………………………………………………………………..7

 

  • قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….8

 

1-9-1- قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………………………..8

 

1-9-2- قلمرو جغرافیایی………………………………………………………………………………………………..8

 

1-9-3- قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………………8

 

 

  • تعریف واژه­ها و اصطلاحات……………………………………………………………………………………….8

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

 

2-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………12

 

2-2- مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………..12

 

2-2-1- مالیات…………………………………………………………………………………………………………..12

 

2-2-1-1- مالیات­های مستقیم و مالیات­های غیرمستقیم……………………………………………………………….13

 

2-2-1-2- مالیات بر ارزش افزوده…………………………………………………………………………………..15

 

2-2-1-3- مالیات بر درآمد…………………………………………………………………………………………..17

 

2-2-1-4- نظام مالیاتی………………………………………………………………………………………………18

 

2-2-2- تشریح مفهوم کارایی……………………………………………………………………………………………20

 

2-2-2-1- معیارهای تحلیل کارایی…………………………………………………………………………………..22

 

2-2-2-2- بازده به مقیاس……………………………………………………………………………………………25

 

2-2-2-3- انواع کارایی……………………………………………………………………………………………..25

 

2-2-2-3-1- کارایی فنی………………………………………………………………………………………..25

 

2-2-2-3-2- کارایی تخصیصی………………………………………………………………………………….28

 

2-2-2-3-3- کارایی اقتصادی……………………………………………………………………………………30

 

2-2-2-3-4- کارایی ساختاری صنعت……………………………………………………………………………31

 

2-2-2-4- شیوه­های اندازه­گیری کارایی……………………………………………………………………………..32

 

2-2-2-4-1- اندازه­گیری کارایی بر­اساس حداقل­سازی نهاده………………………………………………………32

 

2-2-2-4-2- اندازه­گیری کارایی برمبنای حداکثر­سازی ستانده……………………………………………………34

 

2-2-2-5- تحلیل کارایی بر­اساس روش تحلیل پوششی داده­ها………………………………………………………..38

 

2-3- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..39

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-3-1- پژوهش­های خارجی…………………………………………………………………………………………….39

 

2-3-2- پژوهش­های داخلی………………………………………………………………………………………………40

 

فصل سوم: روش­شناسی تحقیق

 

3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….45

 

3-2- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..45

 

3-3- روش جمع­آوری و پردازش داده­ها…………………………………………………………………………………….45

 

3-4- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..46

 

3-5- روش تجزیه و تحلیل داده­ها……………………………………………………………………………………………46

 

3-5-1- روش پارامتریک……………………………………………………………………………………………….47

 

3-5-2- روش ناپارامتریک………………………………………………………………………………………………49

 

3-6- واحد مجازی…………………………………………………………………………………………………………..54

 

3-7- بازده به مقیاس ثابت و متغیر………………………………………………………………………………………….55

 

3-8- مدل­های ورودی­محور و خروجی­محور………………………………………………………………………………..56

 

3-9- روش تحلیل پوششی داده­ها با فرض بازدهی ثابت نسبت به مقیاس…………………………………………………….57

 

3-9-1- روش مجموعه امکانات تولید……………………………………………………………………………………58

 

3-9-2- روش کسری……………………………………………………………………………………………………59

 

3-10- مازاد نهاده و ستانده………………………………………………………………………………………………….64

 

3-11- روش تحلیل پوششی داده­ها با فرض بازدهی متغیر نسبت به مقیاس………………………………………………….67

 

3-12- اطلاعات قیمتی و کارایی تخصیصی…………………………………………………………………………………69

 

3-12-1- روش حداقل­سازی هزینه­ها…………………………………………………………………………………….69

 

3-12-2- روش حداکثر­سازی درآمد­ها…………………………………………………………………………………..70

 

3-13- تحلیل نموداری روش DEA………………………………………………………………………………………….71

 

3-14- مزایا و معایب روش DEA…………………………………………………………………………………………..72

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...