4-1-2- خصوصیات فرهنگ سازمانی                                 20

 

5-1-2- منابع فرهنگ                                           22

 

6-1-2- شیوه پیدایش فرهنگ                                     22

 

7-1-2- انواع فرهنگ سازمان                                    23

 

8-1-2- رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی                              28

 

9-1-2- رابطه فرهنگ و ساختار سازمان                               28

 

10-1-2- فرهنگ سازمانی و توسعه                                29

 

11-1-2- نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش                             29

 

12-1-2- رابطه فناوری و فرهنگ                                     30

 

13-1-2- رابطه فرهنگ و مدیریت                                 31

 

14-1-2- رابطه فرهنگ و رفتار سازمانی                                   31

 

15-1-2- كاركرد فرهنگ سازمان                                  31

 

16-1-2- زنده نگه داشتن فرهنگ                                 32

 

17-1-2- عوامل موثر در تغییر فرهنگ سازمانی                             33

 

18-1-2- تغییر فرهنگ سازمانی                                     34

 

19-1-2- فرهنگ سازمانی سالم و فرهنگ سازمانی بیمار                          35

 

20-1-2- الگوی اساسی برای تبیین و تشریح فرهنگ سازمانی                      35

 

1-20-1-2- الگوی آجیل پارسونز                                 35

 

2-20-1-2- الگوی اوچی                                    36

 

3-20-1-2- الگوی پیترز و واترمن                               37

 

4-20-1-2- الگوی لیت وین و اترینگر                                39

 

5-20-1-2- الگوی كرت لوین                                     40

 

6-20-1-2- الگوی منوچهر كیا                                   40

 

2-2- فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

1-2-2- تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات                       42

 

2-2-2- مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات                       43

 

3-2-2- چیستی فناوری اطلاعات و ارتباطات                        46

 

4-2-2- كشورهای جهان از نظر زیر ساخت های لازم اداره مدیران آنها از جهت دستیابی                        49

 

به فناوری اطلاعات و ارتباطات و…

 

5-2-2- كاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

1-5-2-2- پول الكترونیك                              50

 

2-5-2-2- تجارت الكترونیك                            51

 

3-5-2-2- دولت الكترونیك                             53

 

4-5-2-2- نشر الكترونیك                              54

 

5-5-2-2- پارك های فناوری                            54

 

6-5-2-2- شهر اینترنتی                               56

 

7-5-2-2- دهكده جهانی                                56

 

6-2-2- شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

1-6-2-2- مفاهیم اساسی فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                  57

 

2-6-2-2- استفاده رایانه و مدیریت فایل Windows                                                      58

 

3-6-2-2- واژه پردازها Word                          58

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

4-6-2-2- صفحه گسترها Excel                           59

 

5-6-2-2- بانك اطلاعاتی Access                         59

 

6-6-2-2- ارائه مطلب Power point                       60

 

7-6-2-2- اینترنت Internet                              60

 

7-2-2- ظهور اینترنت                                 62

 

8-2-2- اینترنت چیست                                 62

 

9-2-2- شبكه عنكبوتی جهانی                           63

 

10-2-2- موتورهای جستجو و بازاریابی اطلاعات                                                     63

 

11-2-2- فناوری پوش                                  64

 

12-2-2- ارتباطات شبكه ای                            64

 

13-2-2- راهكارهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                   66

 

14-2-2- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات                         66

 

15-2-2- ارزش فنا وری اطلاعات و ارتباطات                       67

 

16-2-2- توانایی های فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                    69

 

17-2-2- راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                    70

 

18-2-2- گروه بندی فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                    70

 

19-2-2- محدوده فعالیت های اطلاعاتی و ارتباطی                                                   72

 

20-2-2- نظام های اطلاعاتی و ارتباطی                       72

 

21-2-2- نظامهای اطلاعاتی و ارتباطاتی از طریق محمل هایی اطلاعات رابه طور                                    74

 

سریع و روز آمد در اختیار استفاده كنندها قرار می دهد…

 

22-2-2- تكنولوژی نوین اطلاعات و ارتباطات                     77

 

23-2-2- نظم نوین اطلاعات و ارتباطات                      79

 

24-2-2- فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی آینده                                                80

 

25-2-2- مشكلات كشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات                               81

 

26-2-2- نحوه تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمان                                                  84

 

27-2-2- فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر آن بر تحولات ساختار جامعه                                            85

 

28-2-2- فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز امروز مدیران فردا                                                86

 

29-2-2- مدیریت فناوری اطلاعات IT                     87

 

3-2- پیشینه پژوهش                                   88

 

1-3-2- پژوهش های داخل كشور                          88

 

2-3-2- پژوهش های خارج كشور                          92

 

 

 

فصل سوم: فرایند پژوهش

 

1-3- روش پژوهش                                      103

 

2-3- جامعه پژوهش                                    103

 

3-3- نمونه و روش نمونه گیری                         103

 

4-3- ابزار پژوهش                                    104

 

1-4-3- پرسشنامه فرهنگ سازمانی                       104

 

2-4-3- پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                       104

 

5-3- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش                                                   105

 

6-3- روش جمع آوری اطلاعات                             105

 

7-3- روشهای تجزیه و تحلیل آماری                     106

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

 

1-4- مقدمه                                           108

 

2-4- اطلاعات عمومی                                   109

 

3-4- توصیف داده ها                                  112

 

4-4- تحلیل داده ها                                  130

 

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

1-5- بحث و نتیجه گیری                               152

 

1-1-5- تفسیر سوال اصلی پژوهش                        152

 

2-1-5- تفسیر سوالات فرعی پژوهش

 

1-2-1-5- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش                      153

 

2-2-1-5- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش                      154

 

3-2-1-5- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش                      155

 

2-5-  نتیجه كلی                                     156

 

3-5- محدودیتها و مشكلات پژوهش                        157

 

4-5- پیشنهادهای پژوهش                               157

 

5-5- خلاصه پژوهش                                     159

 

 

 

منابع و مآخذ

 

فهرست منابع فارسی                                   163

 

فهرست منابع لاتین                                    169

 

 

 

ضمایم

 

پرسشنامه فرهنگ سازمانی

 

پرسشنامه فناوری اطلاعات

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                             صفحه

 

جدول شماره (2-1) هفت موضوع مورد مقایسه در سازمانها توسط ویلیام اوشی

 

جدول شماره (2-2) سال شمار رسانه های اطلاعاتی و ارتباطی                                                    78

 

جدول شماره (3-1) حجم نمونه                          103

 

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس                                                 109

 

جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل                                          110

 

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات                                        111

 

جدول شماره (4-4) توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نوآروی و ریسك پذیری                                      112

 

جدول شماره (4-5) توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب توجه به جزئیات                                        114

 

جدول شماره (4-6) توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نتیجه محوری                                       116

 

جدول شماره (4-7) توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب توجه به افراد (فردگرایی)                             117

 

جدول شماره (4-8) توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب توجه به گروه (گروه گرایی)                                 118

 

جدول شماره (4-9) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب تهور طلبی                                                   119

 

جدول شماره (4-10) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب ثبات                                                   120

 

جدول شماره (4-11) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب آشنایی با مفاهیم و اصول                                  121

 

جدول شماره (4-12) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب مدیریت فایلها                                         123

 

جدول شماره (4-13) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب واژه پردازها                                          124

 

جدول شماره (4-14) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب صفحه گسترها                                       125

 

جدول شماره (4-15) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب بانكهای اطلاعاتی                                       127

 

جدول شماره (4-16) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب ارائه مطلب                                            128

 

جدول شماره (4-17) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب اینترنت                                                129

 

جدول شماره(4-18)نتایج حاصل از آزمون همبستگی فرهنگ سازمانی و                                       131

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4- 19) نتایج حاصل از آزمون چگونگی میزان بكارگیری فناوری                                132

 

اطلاعات و ارتباطات در بین كاركنان

 

جدول شماره (4-20)نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین نو آوری و بكارگیری                                       135

 

فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-21) نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین توجه به جزئیات و                                     136

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-22) نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین نتیجه محوری و                                            139

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-23) نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین توجه به افراد و                                            141

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-24) نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین توجه به گروه و                                            143

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-25) نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین تهور طلبی و                                         145

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-26) نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین ثبات و                                                147

 

بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

جدول شماره (4-27)نتایج حاصل از آزمون سوال تفاوت میزان بكارگیری                                       150

 

فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین كاركنان زن و مرد

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                  صفحه

 

نمودار شماره (2-1)مدل پنج عاملی فرهنگ سازمانی                                                  40

 

نمودار شماره (2-2)ارتباط تئوری، رفتار، فرهنگ سازمانی                                               41

 

نمودار شماره (2-3)پیداش فناوری اطلاعات و ارتباطات از تلفیق سه حوزه اطلاعات،                           45

 

رایانه و ارتباطات

 

نمودار شماره (2-4)عصر كشاورزی، صنعت، اطلاعات                                                    46

 

نمودار شماره (4-1)توزیع نسبی پاسخگویان برحسب جنس                                                   109

 

نمودار شماره (4-2) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب وضعیت تأهل                                       110

 

نمودار شماره (4-3) توزیع نسبی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات                                         111

 

نمودار شماره (4-4) رابطه فرهنگ سازمانی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                          131

 

نمودار شماره (4-5) میزان بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین كاركنان                               133

 

نمودار شماره (4-6) رابطه نوآوری و ریسك پذیری و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                 135

 

نمودار شماره (4-7) رابطه توجه به جزئیات و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                        137

 

نمودار شماره (4-8) رابطه بین نتیجه محوری و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                        139

 

نمودار شماره (4-9) رابطه بین توجه به افراد و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                 141

 

نمودار شماره (4-10) رابطه بین توجه به گروه و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                 143

 

نمودار شماره (4-11) رابطه بین تهور طلبی و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                        145

 

نمودار شماره (4-12) رابطه بین ثبات و بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات                              147

 

نمودار شماره (4-13)میزان بكار گیری فناوری اطلاعات وارتباطات دربین كاركنان زن و مرد                  150

 

-1- مقدمه

 

 

 

دوران جدید كه به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، بشر امروز جامعه­ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )[1] را تجربه می­كند كه از ویژگیهای خاص خود برخوردار است. چنین جامعه­ای را جامعه اطلاعاتی می­گویند (صرافی زاده، 1383 ، ص 5).

 

جامعه اطلاعاتی جامعه­ای است كه در آن زندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد جامعه به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعه­ای است كه در آن مردم در محل كار ، منزل و حتی در اماكن تفریحی از این تكنولوژی­ حداكثر استفاده را می­برند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...