۲-۳-۱- فضای اجتماعی.. ۲۰

 

        ۲-۳-۲- سرمایه. ۲۱

 

        ۲-۳-۳- میدان.. ۲۲

 

        ۲-۳-۴- منش…. ۲۳

 

        ۲-۳-۵- تمایز. ۲۴

 

        ۲-۳-۶- جهان‌شمول.. ۲۵

 

     ۲-۴- مفهوم مشروعیت از دیدگاه بوردیو. ۲۵

 

فصل سوم: ایجاد میدان تئاتر نوین ایران.. ۳۲

 

     ۳-۱- بستر تاریخی.. ۳۴

 

     ۳-۲- بستر سیاسی.. ۳۶

 

     ۳-۳- بستر اجتماعی.. ۳۹

 

     ۳-۴- جریان‌های فرهنگی و ادبی.. ۴۳

 

        ۳-۴-۱- روزنامه. ۴۵

 

        ۳-۴-۲- مقاله. ۴۸

 

        ۳-۴-۳- نقد. ۴۸

 

        ۳-۴-۴- رمان.. ۵۰

 

        ۳-۴-۵- سفرنامه. ۵۰

 

        ۳-۴-۶- ادبیاتِ منظوم شبه مدرن.. ۵۲

 

     ۳-۵- شکل‌گیری میدان تئاتر- از ایده تا اجرا (عمل) ۵۳

 

     ۳-۶- ظهور کنش‌گر تئاتری و تبدیل کنش فردی به کنش جمعی.. ۵۸

 

فصل چهارم: رابطة میدان نوظهور تئاتر با میدان مدنی جدید. ۶۱

 

     ۴-۱- نسبت‌های موجود در میدان تئاتر. ۶۳

 

        ۴-۱-۱- مؤلفه‌های پیدایش و تکوین میدان تئاتر. ۶۳

 

        ۴-۱-۲-  جمع‌بندی مؤلفه‌ها ۶۸

 

        ۴-۱-۳- بررسی منش‌های موجود در میدان تئاتر. ۶۸

 

        ۴-۱-۴- ساختار درونی میدان تئاتر ۷۹

 

        ۴-۱-۵- انواع قالب متون نمایشی بر اساس تنوع شکلِ کلام. ۸۲

 

        ۴-۱-۶- نهادهای تئاتر. ۸۳

 

     ۴-۲- نسبت‌های میدان تئاتر با میدان مدنی جدید. ۸۳

 

        ۴-۲-۱- شکل‌گیری میدان قدرت جدید. ۸۴

 

        ۴-۲-۲- مؤلفه های میدان قدرت… ۸۴

 

        ۴-۲-۳- ارتباط فرامیدان قدرت با میدان‌های سیاست و دولت… ۸۴

 

        ۴-۲-۴- کسب سرمایة نمادین برای تئاتر. ۸۵

 

        ۴-۲-۵- فرهنگ مشروع خط واصل میدان قدرت و میدان تئاتر. ۸۶

 

        ۴-۲-۶- بازتولید ساختار تقاطعیِ میدان قدرت در میدان‌های دیگر و تئاتر. ۶۸

 

        ۴-۲-۷- مؤلفه‌های هومولوژی میان میدان تئاتر با میدان قدرت… ۸۷

 

     ۴-۳- نسبت‌های میدان تئاتر با میدان سنت‌های قدیم.. ۹۳

 

        ۴-۳-۱- نقاط پیوند میدان جدید با میدان قدیم.. ۹۵

 

        ۴-۳-۲- بهره‌گیری از عادات مخاطب… ۹۸

 

        ۴-۳-۳- استفاده از تجربه و آمادگی کنش‌گران میدان قدیم در میدان جدید. ۹۸

 

        ۴-۳-۴- استفاده از سنتِ اجرا در مکان‌های عمومی.. ۹۹

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

        ۴-۳-۵- گسست متعصبانة برخی از کنش‌گران میدان نوین با میدان قدیم.. ۱۰۰

 

     ۴-۴- نسبت‌های میدان تئاتر‌ با میدان‌های هنری.. ۱۰۰

 

        ۴-۴-۱- هومولوژی تئاتر‌ و ادبیات… ۱۰۱

 

        ۴-۴-۲- هومولوژی تئاتر و مطبوعات… ۱۰۴

 

            ۴-۴-۲-۱-کمک تئاتر به مطبوعات… ۱۰۷

 

        ۴-۴-۳- میدان تئاتر‌، میدان موسیقی و میدان ادبیات (شعر) ۱۰۷

 

فصل پنجم: چهار رکن اصلی میدان تئاتر. ۱۱۴

 

     ۵-۱- کنش‌گران تولیدکننده ۱۱۵

 

        ۵-۱-۱- میرزافتحعلی آخوندزاده ۱۱۶

 

        ۵-۱-۲- میرزا ملکم‌خان.. ۱۲۵

 

        ۵-۱-۳- مرتضی قلی‌خان فکری ارشاد. ۱۳۱

 

        ۵-۱-۴- بررسی کنش‌گران از بعد جنسیت… ۱۳۷

 

        ۵-۱-۵- گروه‌های تئاتری.. ۱۴۰

 

     ۵-۲- آثار تولیدی میدان تئاتر. ۱۴۶

 

        ۵-۲-۱- ترجمه و اقتباس…. ۱۴۷

 

     ۵-۳- مصرف‌کنندگان در میدان تئاتر. ۱۵۲

 

        ۵-۳-۱- اولین مخاطبین.. ۱۵۲

 

        ۵-۳-۲- مخاطبین عوام. ۱۵۳

 

        ۵-۳-۳- شکل‌گیری فرهنگ (آداب) تماشای تئاتر (منش‌های زیر میدان مخاطبین تئاتر) ۱۵۳

 

        ۵-۳-۴- سرمایه بخشی نمادین مخاطبین به تولیدکنندگان.. ۱۵۶

 

        ۵-۳-۵- تعیین‌کنندگی مخاطبین در کمیت و کیفیت آثار ۱۵۷

 

        ۵-۳-۶- انتقال مفاهیم و اثرگذاری تئاتر در بطن جامعه از طریق مخاطبین.. ۱۵۸

 

     ۵-۴- مصرف‌کننده از نظر جنسیت… ۱۵۹

 

        ۵-۴-۱- طرفند‌های تولیدکننده برای جذب مصرف‌کننده ۱۶۰

 

        ۵-۴-۲- رابطة هومولوژی مصرف‌کننده و تولید‌کننده ۱۶۱

 

     ۵-۵- ابزار و لوازم. ۱۶۱

 

        ۵-۵-۱- مکان اجرا ۱۶۲

 

        ۵-۵-۲- البسه و لوازم صحنه. ۱۶۵

 

فصل ششم: تئاتر و مشروعیت… ۱۶۶

 

     ۶-۱- تئاتر و مشروعیت فکری.. ۱۶۹

 

        ۶-۱-۱- بنیان‌های فکری مشروطه و تجددخواهی.. ۱۶۹

 

     ۶-۲- تئاتر و مشروعیت اجتماعی.. ۱۷۴

 

        ۶-۲-۱- سلیقه‌های اجتماعی.. ۱۷۴

 

        ۶-۲-۲- عوامل مشروعیت و مقبولیت اجتماعی تئاتر در دورة مشروطه. ۱۷۵

 

            ۶-۲-۲-۱- پاسخ به نیازهای جامعه. ۱۷۵

 

            ۶-۲-۲-۲- کارکرد تامین اجتماعی و بهزیستی.. ۱۷۶

 

            ۶-۲-۲-۳- محتوای مقبول جامعه. ۱۷۷

 

            ۶-۲-۲-۴- تئاتر و خانواده ۱۷۸

 

        ۶-۲-۳- عوامل مشروعیت ذاتی تئاتر از دید جامعه. ۱۷۸

 

            ۶-۲-۳-۱- مطابقت تئاتر با جامعه. ۱۷۹

 

            ۶-۲-۳-۲- نقش گروهی بودن تئاتر در مقبولیتش…. ۱۷۹

 

        ۶-۲-۴- اهالی تئاتر سرمایه داران فرهنگی جامعه. ۱۸۰

 

        ۶-۲-۵- گرایش نمایش‌گران سنتی به تئاتر. ۱۸۱

 

     ۶-۳- تئاتر و مشروعیت سیاسی.. ۱۸۲

 

        ۶-۳-۱- فعالیت‌های سیاسی کنش‌گران میدان تئاتر. ۱۸۳

 

            ۶-۳-۱-۱- جنگ افزار نمادین.. ۱۸۴

 

            ۶-۳-۱-۲-نمونه‌هایی از سیاسیون، کنش‌گران میدان تئاتر. ۱۸۶

 

        ۶-۳-۲- موانع و یا راهکارهای کنش‌گران اصلی میدان سیاست در برخورد با تئاتر نوین ایران.. ۱۸۷

 

        ۶-۳-۳- اندر حکایت آشتی و آشنایی تدریجی دولت با تئاتر. ۱۸۸

 

     ۶-۴- تئاتر و مشروعیت دینی.. ۱۹۲

 

        ۶-۴-۱- دیالکتیک تئاتر و مذهب… ۱۹۲

 

            ۶-۴-۱-۱-نخستین گام‌ها و عقب نشینی تئاتر. ۱۹۲

 

            ۶-۴-۱- ۲- تجربه‌ای برای کنش‌گران بعدی.. ۱۹۳

 

            ۶-۴-۱-۳-تلاش‌های موثر (کنش‌گران موفق) ۱۹۳

 

     ۶-۵- تئاتر و مشروعیت زیبایی شناختی.. ۱۹۷

 

        ۶-۵-۱- فصل مشترک میادین هنری.. ۱۹۸

 

        ۶-۵-۲- مؤلفه‌های زیبائی شناسانة اختصاصی تئاتر. ۱۹۸

 

        ۶-۵-۳- شرایط لازم برای تحقق مؤلفه‌های زیبائی شناسانه اختصاصی تئاتر. ۱۹۹

 

        ۶-۵-۴- نمونه اقدامات تاریخی کنش‌گران برای تبیین گزاره‌های زیبائی شناسانه تئاتر. ۱۹۹

 

            ۶-۵-۴-۱- پیدایش زبان نو. ۱۹۹

 

نتیجه‌گیری.. ۲۰۳

 

     سوال تازه: پیشنهاد و راهکار برای پژوهش بعدی.. ۲۰7

 

پیوست­ها 88

 

     شکل ۴-۱ رابطه هومولوژیک میدان طبقات اجتماعی، میدان قدرت و میدان تئاتر. ۸۸

 

     جدول ۴-۱ تفاوت‌های تئاتر و نمایش…. ۹۴

 

پی‌نوشت‌ها ۲۰۹

 

منابع و مآخذ. ۲۱۹

 

نمایشنامه نقش خان عمو در تیاترِ بزنگاه مشروطیت… ۲۲۸

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...