پایان نامه ارشد : ملاکهای مشروعیت و مقبولیت تئاتر در جامعة ایرانی در فاصله سالهای (۱۲۶۰-۱۳۰۰ شمسی) |
۲-۳-۱- فضای اجتماعی.. ۲۰
۲-۳-۲- سرمایه. ۲۱
۲-۳-۳- میدان.. ۲۲
۲-۳-۴- منش…. ۲۳
۲-۳-۵- تمایز. ۲۴
۲-۳-۶- جهانشمول.. ۲۵
۲-۴- مفهوم مشروعیت از دیدگاه بوردیو. ۲۵
فصل سوم: ایجاد میدان تئاتر نوین ایران.. ۳۲
۳-۱- بستر تاریخی.. ۳۴
۳-۲- بستر سیاسی.. ۳۶
۳-۳- بستر اجتماعی.. ۳۹
۳-۴- جریانهای فرهنگی و ادبی.. ۴۳
۳-۴-۱- روزنامه. ۴۵
۳-۴-۲- مقاله. ۴۸
۳-۴-۳- نقد. ۴۸
۳-۴-۴- رمان.. ۵۰
۳-۴-۵- سفرنامه. ۵۰
۳-۴-۶- ادبیاتِ منظوم شبه مدرن.. ۵۲
۳-۵- شکلگیری میدان تئاتر- از ایده تا اجرا (عمل) ۵۳
۳-۶- ظهور کنشگر تئاتری و تبدیل کنش فردی به کنش جمعی.. ۵۸
فصل چهارم: رابطة میدان نوظهور تئاتر با میدان مدنی جدید. ۶۱
۴-۱- نسبتهای موجود در میدان تئاتر. ۶۳
۴-۱-۱- مؤلفههای پیدایش و تکوین میدان تئاتر. ۶۳
۴-۱-۲- جمعبندی مؤلفهها ۶۸
۴-۱-۳- بررسی منشهای موجود در میدان تئاتر. ۶۸
۴-۱-۴- ساختار درونی میدان تئاتر ۷۹
۴-۱-۵- انواع قالب متون نمایشی بر اساس تنوع شکلِ کلام. ۸۲
۴-۱-۶- نهادهای تئاتر. ۸۳
۴-۲- نسبتهای میدان تئاتر با میدان مدنی جدید. ۸۳
۴-۲-۱- شکلگیری میدان قدرت جدید. ۸۴
۴-۲-۲- مؤلفه های میدان قدرت… ۸۴
۴-۲-۳- ارتباط فرامیدان قدرت با میدانهای سیاست و دولت… ۸۴
۴-۲-۴- کسب سرمایة نمادین برای تئاتر. ۸۵
۴-۲-۵- فرهنگ مشروع خط واصل میدان قدرت و میدان تئاتر. ۸۶
۴-۲-۶- بازتولید ساختار تقاطعیِ میدان قدرت در میدانهای دیگر و تئاتر. ۶۸
۴-۲-۷- مؤلفههای هومولوژی میان میدان تئاتر با میدان قدرت… ۸۷
۴-۳- نسبتهای میدان تئاتر با میدان سنتهای قدیم.. ۹۳
۴-۳-۱- نقاط پیوند میدان جدید با میدان قدیم.. ۹۵
۴-۳-۲- بهرهگیری از عادات مخاطب… ۹۸
۴-۳-۳- استفاده از تجربه و آمادگی کنشگران میدان قدیم در میدان جدید. ۹۸
۴-۳-۴- استفاده از سنتِ اجرا در مکانهای عمومی.. ۹۹
۴-۳-۵- گسست متعصبانة برخی از کنشگران میدان نوین با میدان قدیم.. ۱۰۰
۴-۴- نسبتهای میدان تئاتر با میدانهای هنری.. ۱۰۰
۴-۴-۱- هومولوژی تئاتر و ادبیات… ۱۰۱
۴-۴-۲- هومولوژی تئاتر و مطبوعات… ۱۰۴
۴-۴-۲-۱-کمک تئاتر به مطبوعات… ۱۰۷
۴-۴-۳- میدان تئاتر، میدان موسیقی و میدان ادبیات (شعر) ۱۰۷
فصل پنجم: چهار رکن اصلی میدان تئاتر. ۱۱۴
۵-۱- کنشگران تولیدکننده ۱۱۵
۵-۱-۱- میرزافتحعلی آخوندزاده ۱۱۶
۵-۱-۲- میرزا ملکمخان.. ۱۲۵
۵-۱-۳- مرتضی قلیخان فکری ارشاد. ۱۳۱
۵-۱-۴- بررسی کنشگران از بعد جنسیت… ۱۳۷
۵-۱-۵- گروههای تئاتری.. ۱۴۰
۵-۲- آثار تولیدی میدان تئاتر. ۱۴۶
۵-۲-۱- ترجمه و اقتباس…. ۱۴۷
۵-۳- مصرفکنندگان در میدان تئاتر. ۱۵۲
۵-۳-۱- اولین مخاطبین.. ۱۵۲
۵-۳-۲- مخاطبین عوام. ۱۵۳
۵-۳-۳- شکلگیری فرهنگ (آداب) تماشای تئاتر (منشهای زیر میدان مخاطبین تئاتر) ۱۵۳
۵-۳-۴- سرمایه بخشی نمادین مخاطبین به تولیدکنندگان.. ۱۵۶
۵-۳-۵- تعیینکنندگی مخاطبین در کمیت و کیفیت آثار ۱۵۷
۵-۳-۶- انتقال مفاهیم و اثرگذاری تئاتر در بطن جامعه از طریق مخاطبین.. ۱۵۸
۵-۴- مصرفکننده از نظر جنسیت… ۱۵۹
۵-۴-۱- طرفندهای تولیدکننده برای جذب مصرفکننده ۱۶۰
۵-۴-۲- رابطة هومولوژی مصرفکننده و تولیدکننده ۱۶۱
۵-۵- ابزار و لوازم. ۱۶۱
۵-۵-۱- مکان اجرا ۱۶۲
۵-۵-۲- البسه و لوازم صحنه. ۱۶۵
فصل ششم: تئاتر و مشروعیت… ۱۶۶
۶-۱- تئاتر و مشروعیت فکری.. ۱۶۹
۶-۱-۱- بنیانهای فکری مشروطه و تجددخواهی.. ۱۶۹
۶-۲- تئاتر و مشروعیت اجتماعی.. ۱۷۴
۶-۲-۱- سلیقههای اجتماعی.. ۱۷۴
۶-۲-۲- عوامل مشروعیت و مقبولیت اجتماعی تئاتر در دورة مشروطه. ۱۷۵
۶-۲-۲-۱- پاسخ به نیازهای جامعه. ۱۷۵
۶-۲-۲-۲- کارکرد تامین اجتماعی و بهزیستی.. ۱۷۶
۶-۲-۲-۳- محتوای مقبول جامعه. ۱۷۷
۶-۲-۲-۴- تئاتر و خانواده ۱۷۸
۶-۲-۳- عوامل مشروعیت ذاتی تئاتر از دید جامعه. ۱۷۸
۶-۲-۳-۱- مطابقت تئاتر با جامعه. ۱۷۹
۶-۲-۳-۲- نقش گروهی بودن تئاتر در مقبولیتش…. ۱۷۹
۶-۲-۴- اهالی تئاتر سرمایه داران فرهنگی جامعه. ۱۸۰
۶-۲-۵- گرایش نمایشگران سنتی به تئاتر. ۱۸۱
۶-۳- تئاتر و مشروعیت سیاسی.. ۱۸۲
۶-۳-۱- فعالیتهای سیاسی کنشگران میدان تئاتر. ۱۸۳
۶-۳-۱-۱- جنگ افزار نمادین.. ۱۸۴
۶-۳-۱-۲-نمونههایی از سیاسیون، کنشگران میدان تئاتر. ۱۸۶
۶-۳-۲- موانع و یا راهکارهای کنشگران اصلی میدان سیاست در برخورد با تئاتر نوین ایران.. ۱۸۷
۶-۳-۳- اندر حکایت آشتی و آشنایی تدریجی دولت با تئاتر. ۱۸۸
۶-۴- تئاتر و مشروعیت دینی.. ۱۹۲
۶-۴-۱- دیالکتیک تئاتر و مذهب… ۱۹۲
۶-۴-۱-۱-نخستین گامها و عقب نشینی تئاتر. ۱۹۲
۶-۴-۱- ۲- تجربهای برای کنشگران بعدی.. ۱۹۳
۶-۴-۱-۳-تلاشهای موثر (کنشگران موفق) ۱۹۳
۶-۵- تئاتر و مشروعیت زیبایی شناختی.. ۱۹۷
۶-۵-۱- فصل مشترک میادین هنری.. ۱۹۸
۶-۵-۲- مؤلفههای زیبائی شناسانة اختصاصی تئاتر. ۱۹۸
۶-۵-۳- شرایط لازم برای تحقق مؤلفههای زیبائی شناسانه اختصاصی تئاتر. ۱۹۹
۶-۵-۴- نمونه اقدامات تاریخی کنشگران برای تبیین گزارههای زیبائی شناسانه تئاتر. ۱۹۹
۶-۵-۴-۱- پیدایش زبان نو. ۱۹۹
نتیجهگیری.. ۲۰۳
سوال تازه: پیشنهاد و راهکار برای پژوهش بعدی.. ۲۰7
پیوستها 88
شکل ۴-۱ رابطه هومولوژیک میدان طبقات اجتماعی، میدان قدرت و میدان تئاتر. ۸۸
جدول ۴-۱ تفاوتهای تئاتر و نمایش…. ۹۴
پینوشتها ۲۰۹
منابع و مآخذ. ۲۱۹
نمایشنامه نقش خان عمو در تیاترِ بزنگاه مشروطیت… ۲۲۸
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 03:44:00 ق.ظ ]
|