دانلود پایان نامه:مشکلات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز در برداشت های درست مفاهیم هندسی … |
1-7-1 متغیر مستقل.. 9
2-7-1 متغیر وابسته: 9
3-7-1متغیرهای كنترل. 10
4-7-1 تعریف نظری نگرش (متغیر وابسته اول) 10
5-7-1 تعریف نظری پیشرفت تحصیلی ریاضی (متغیر وابسته دوم) 11
6-7-1 تعریف عملیاتی نگرش نسبت به ریاضی (متغیر وابسته اول) 11
7-7-1تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی ریاضیات (متغیر وابسته دوم) 11
فصل دوم. 12
تاریخچه ی پژوهش… 12
1-2 مقدمه. 13
2-2 آموزش ریاضی.. 13
3-2 منظور از تدریس چیست ؟. 14
4-2 یادگیری.. 16
5-2 انگیزه و یادگیری.. 17
6-2 تصور و تعریف مفهوم. 18
6-2 بدفهمی چیست ؟. 21
7-2 نظریهی ساختنگرایی در یادگیری.. 24
1-7-2 نظریهی رشد شناختی برونر. 27
2-7-2 یادگیری از راه بینش… 28
3-7-2 لحظهی یادگیری.. 30
4-7-2 اهداف یادگیری در ریاضی.. 31
5-7-2 هدفهای شناختی.. 33
6-7-2 هدفهای عاطفی.. 33
7-7-2 مهارتهای ریاضی.. 33
8-7-2 اهداف آموزشی در هندسه. 34
9-7-2 هوش و خلاقیت… 35
8-2 سبکهای یادگیری.. 37
9-2 یاددهی و یادگیری هندسه. 40
1-10-2 تحولات تاریخی در آموزش هندسه. 41
2-10-2 شیوههای آموزش هندسه. 42
11-2-فرآیندهای تفکر در هندسه. 44
1-11-2-سطوح تفکر در هندسه. 45
2-11-2 ارتباط فرآیندهای تفکر و سطوح تفکر ونهیل.. 48
13-2 استدلال در هندسه. 50
14-2 شهود در هندسه. 54
15-2 نظریه راست مغزی و چپ مغزی.. 56
16-2 عناصر متضاد و مکمل.. 59
1-16-2 اشکال پویا 60
17-2 مهارتهای هندسی.. 62
18-2 مهارتهای منطقی.. 63
1-18-2 مهارتهای دیداری.. 68
2-18-2 رشد منطق در کودکان. 69
3-18-2 رشد مهارتهای دیداری در کودکان. 70
1-19-2 پیشینهی پژوهش… 71
2-19-2 طراحی فعالیتهایی برای معلم. 71
فصل سوم. 76
روش تحقیق.. 76
3-1 مقدمه. 77
2-3 نوع تحقیق.. 78
3-3 روش پژوهش… 78
3-4 جامعه آماری.. 78
3-5 تعداد نمونه و روش های نمونه گیری.. 79
6-5 انواع بدفهمی های شناخته شده 79
7-3 روش گرد آوری اطلاعات… 79
8-3 ابزار گرد آوری اطلاعات… 81
9-3 روایی ابزار پژوهش… 81
10-3 پایایی آزمون. 82
3-8روش تجزیه و تحلیل داده ها : 82
فصل چهارم. 84
تجزیه و تحلیل داده های پژوهش… 84
فصل پنجم. 99
بحث و نتیجه گیری.. 99
1-5 مقدمه. 100
2-5 پاسخ گویی به سوالات پژوهش… 100
3-5 بحث و نتیجه گیری : 103
4-5 محدودیت ها : 103
5-5 – پیشنهادات: 104
منابع و مآخذ. 105
فهرست جداول
جدول1-2 -مقاسیهی کلاسهای سنتی و کلاسهای مبتنی بر رویکرد ساختنگرایی…………………………….25
جدول2-2: سبکهای شناختی…………………………………………………………………………………………………….39
جدول3-2: توزیع مراحل تفکر هندسی بر اساس مهارتهای هندسی…………………………………………………49
جدول 4-2: تفکر در دو نیمکرهی مغز……………………………………………………………………………………………57
جدول 5-2-: کارکرد نیمکرههای مغز…………………………………………………………………………………………….85
جدول ( 4- 1 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش سنتی……………………………………………………………..86
جدول ( 4 – 2 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش سنتی – مجزا…………………………………………………87
جدول( 4-3 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش بدفهمی…………………………………………………………….88
جدول (4-4) مشخصات توصیفی آموزش به روش بدفهمی ها – مجزا………………………………………………89
جدول( 4- 5 ) مشخصات توصیفی گروه 100نفری ( کلی )……………………………………………………………..90
جدول ( 4-6 ) نمره ی هر سوال مربوط به گروه 100 نفری ( کلی – مجزا )………………………………………91
جدول ( 4 – 7 ) مشخصات توصیفی آموزش به روش سنتی و بدفهمی در مرحله ی پیش آزمون ………..92
جدول ( 4 – 8 ) پیش آزمون نمره بدفهمی و سنتی…………………………………………………………………………92
جدول ( 4 – 9 ) مقایسه ی نمره ی پیش آزمون و پس آزمون به روش سنتی با استفاده از آزمون…………..93
جدول ( 4 – 10 ) مقایسه ی نمره ی پیش آزمون و پس آزمون به روش بدفهمی با استفاده از آزمون ……..93
جدول (4-11 ) مربوط به نمره ی خط و دایره پس آزمون است……………………………………………………….94
جدول (4-12 ) مربوط به نمرات زاویه درون دایره پس آزمون می باشد. ………………………………………….94
جدول ( 4-13 ) مربوط به نمرات چند ضلعی منتظم پس آزمون می باشد…………………………………………..95
جدول ( 4-14 ) مربوط به نمره فیثاغورس پس آزمون میباشد……………………………………………………….95
جدول ( 4-15 ) پس آزمون مربوط به نمره خط و دایره به روش سنتی……………………………………………..96
جدول ( 4-16 ) پس آزمون مربوط به نمره زاویه درون دایره به روش سنتی………………………………………96
جدول ( 4-17 ) پس آزمون مربوط به نمره چند ضلعی منتظم به روش سنتی…………………………………….97
جدول ( 4-18 ) پس آزمون مربوط به نمره فیثاغورس به روش سنتی……………………………………………….97
فهرست اشکال
شکل 1-2-: چرخه فرآیندهای تفکر………………………………………………………………………………………………44
شکل 2-2: ارتباط مهارتهای هندسه با مراحل مدل ون هیل …………………………………………………………..55
شکل3-2: دیویلیر هنگام آموزش دانش آموزان دبیرستانی……………………………………………………………….57
شکل 4-2-فرآیند شهودی…………………………………………………………………………………………………………..60
شکل 5-2: تصاویری از یک متوازیالاضلاع پویا…………………………………………………………………………….61
شکل 6-2: تصاویری از یک لوزی پویا…………………………………………………………………………………………..61
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی مشکلات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز در برداشت های درست مفاهیم هندسی و روش آموزش برای بهبود این سوء برداشت ها می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پسر اول دبیرستان و سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز در سال تحصیلی 94-1393 به تعداد 160 نفر بودند. که به صورت تصادفی، برگزیده شد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 10:57:00 ق.ظ ]
|