تعریف ریاضیات.. 11

 

تعریف عملکرد ریاضی.. 11

 

عوامل موثر بر عملکرد ریاضی.. 12

 

تاثیر اضطراب بر عملکرد ریاضی.. 12

 

شیوه های آموزشی ریاضی.. 15

 

2-3 انگیزش تحصیلی.. 16

 

تعریف انگیزش و انگیزه 17

 

اهمیت و معنای انگیزش… 19

 

انگیزش عمومی و انگیزش اختصاصی  برای یادگیری.. 20

 

نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی  و یادگیری افراد. 21

 

انگیزش تحصیلی.. 22

 

رویكرد های مختلف انگیزشی.. 25

 

رویكرد رفتاری.. 25

 

رویکرد شناختی.. 25

 

رویکرد انسان گرایی.. 26

 

رویکرد اجتماعی-فرهنگی.. 29

 

رویکرد انتظار ضرب در ارزش… 30

 

نظریه انگیزش پیشرفت.. 31

 

نظریه انگیزشی نسبت دادن. 32

 

راهبردهای ایجاد انگیزش تحصیلی در یادگیرندگان. 33

 

انگیزش تحصیلی: جمع بندی.. 37

 

2-4 توانایی فراشناختی.. 38

 

فراشناخت.. 39

 

مفهوم فراشناخت.. 40

 

مولفه‌‌های فراشناخت.. 44

 

راهبرد‌های فراشناختی.. 48

 

کمک به رشد توانایی های فراشناختی.. 51

 

راهبردهای توسعه ی توانایی فراشناختی.. 52

 

رابطه شناخت و فراشناخت.. 52

 

روابط بین اجزاء فراشناخت.. 53

 

اهمیت  توانایی فراشناختی.. 53

 

2-5 خودکارآمدی.. 57

 

ابعاد خودکارآمدی.. 59

 

منابع باورهای خودکارآمدی.. 60

 

دستاورد های عملکرد. 61

 

تجربه های جانشین. 61

 

ترغیب کلامی.. 62

 

حالتهای فیزیولوژیک… 62

 

خودکارآمدی و تنیدگی.. 63

 

ویژگیهای افراد خودکارآمد. 64

 

2-6 پیشینه پژوهش های انجام شده 65

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

پیشینه پژوهش های انجام شده در داخل کشور. 65

 

پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج کشور. 71

 

2-7 جمعبندی مطالب ارائه شده 73

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

3-1 مقدمه. 75

 

3-2 روش تحقیق. 75

 

3-3 جامعه آماری، روش نمونه گیری، حجم نمونه. 75

 

جامعه آماری: 75

 

3-4 روش گردآوری اطلاعات: 76

 

3-5 ابزارهای پژوهش… 76

 

پرسشنامه خودکارآمدی عمومی(GSE) 76

 

پرسشنامه توانایی فراشناختی(MCQ-30) 77

 

پرسشنامه انگیزش تحصیلی.. 78

 

3-6 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 79

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1 مقدمه. 81

 

4-2 شاخص های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش… 81

 

شاخص های توصیفی جنسیت: 81

 

شاخص های توصیفی متغیر عملکرد ریاضی: 82

 

شاخص های توصیفی متغیر انگیزش تحصیلی: 83

 

شاخص های توصیفی متغیر توانایی فراشناختی: 84

 

شاخص های توصیفی متغیر خودکارآمدی: 86

 

4-3 بررسی فرضیه های پژوهش… 87

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1 مقدمه. 94

 

5-2 بحث و تفسیر. 94

 

5-4 محدودیت ها ی پژوهش… 98

 

5-5 پیشنهادها 98

 

1-5-5 پیشنهادهای پژوهشی.. 98

 

5-5-2 پیشنهادهای کاربردی.. 99

 

خلاصه پژوهش… 100

 

منابع: 101

 

Abstract 112

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

جدول 2-1: انگیزش عمومی و اختصاصی برای یادگیری.. 21

 

جدول4-1: شاخص های توصیفی افراد به تفکیک جنسیت.. 81

 

جدول4-2، شاخص های توصیفی عملکرد ریاضی در دو گروه دختر و پسر. 82

 

جدول4-3، شاخص های توصیفی انگیزش تحصیلی در دو گروه دختر و پسر. 83

 

جدول4-4، شاخص های توصیفی توانایی فراشناختی در دو گروه دختر و پسر. 84

 

جدول4-5، شاخص های توصیفی خودکارآمدی در دو گروه دختر و پسر. 86

 

جدول4-6 : همبستگی بین خودکارآمدی با عملکرد ریاضی دانش آموزان. 87

 

جدول4-7 : همبستگی بین توانایی فراشناختی با عملکرد ریاضی دانش آموزان. 88

 

جدول4-8: همبستگی بین انگیزش تحصیلی با عملکرد ریاضی دانش آموزان. 88

 

جدول4-9: نتایج تحلیل واریانس برای معناداری معادله رگرسیون و ضرایب همبستگی چندگانه متغیرهای انگیزش تحصیلی، توانایی فراشناختی و خودکارآمدی با عملکرد ریاضی دانش آموزان. 89

 

جدول4-10: نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام متغیرهای انگیزش تحصیلی، توانایی فراشناختی و خودکارآمدی با عملکرد ریاضی.. 90

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...