• . قلمرو پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….7

     

    • . قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………..…..……………………..7

 

1-5-2. قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………….7

 

 

  • . قلمرو مکانی……………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………..………………………………..7

 

 

    • . مدل مفهومی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..8

 

  • . تعریف واژه­ها و اصطلاحات فنی وتخصصی……………………….. ……………………………………………………………………….……………………………9

 

1-7-1. تعاریف مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………… 9

 

1-7-1-1 . فرهنگ محلی…………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………....………………….9

 

1-7-1-2 . ارزش ادراک شده………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………..……………………. 9

 

1-7-1-3 . رضایتمندی مشتری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………….9

 

1-7-2 . تعاریف عملیاتی…………………………………………………………………………………………………….. ……………………………….……..……………………………………………… 10

 

1-7-2-1 . فرهنگ محلی………………………………………..…….……………………………………………………………………………………………………..…….…………………………………..10

 

1-7-2-2. ارزش ادراک شده……………………………………………………………………………………………………… …………………...……………….…….………………………… 10

 

1-7-2-3. رضایتمندی مشتری…………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………..…..……………………….. 10

 

 

 

 

 

فصل دوم:ادبیات و پیشینه پژوهش

 

 

 

2-1. مقدمه……………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………12

 

2-2. مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..13

 

2-2-1 . رضایت مشتری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………..13

 

2-2-2 . ارزش ادراک شده…………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………..14

 

2-2-2-1 . مدل ابعاد كلیدی ارزش (شس)…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………17

 

2-2-3 . فرهنگ محلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………….18

 

2-2-3-1. فرهنگ…………………….……………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………20

 

2-2-3-1-1. ویژگی های فرهنگ………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………. 20

 

2-2-3-1-2 . اجزای فرهنگ……………………………………………………………………………………………………………….……………………………………..…………………………… 20

 

2-2-3-1-3 . رویکردهای اتیک و امیک…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………22

 

2-2-3-2 . بازارهای محلی…………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………… 23

 

2-2-3-2-1 . عناصر اصلی اجتماع محلی………………………………………………………………………….…………………………………………………………………….. 24

 

2-2-4 . شهرستان صومعه سرا…………………………………………………………………………………………………………………………………….…….……………………………………….26

 

2-3 . پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..…………………………………………..27

 

2-3-1. پژوهش­های داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………..27

 

2-3-2 . پژوهش­های خارجی………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………30

 

 

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

 

3-1. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………….33

 

3-2. روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………....……………………………………………………………………33

 

3-3. جامعه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………....…………………………………………………………………….33

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

3-4. روش نمونه گیری و حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………33

 

3-5. ابزار پژوهش و روش جمع آوری داده­ها……………………………………………………………….………………………………………………………………………34

 

3-6 . روایی و پایایی ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………..35

 

3-6-1. روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………….35

 

3-6-2. پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..………….……………………………………………35

 

3-7. روش­ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………………………….……………………………………………………………………..36

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1 . مقدمه.…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………38

 

4-2 . تجزیه و تحلیل آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….38

 

4-2-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………….39

 

4-2-2 . توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن………………………………………………………………………………………………………………………………..40

 

4-2-3. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدرك تحصیلی……………………………………………………………………………………………….. 41

 

4-2-4. آمارهای توصیفی متغیر وابسته رضایتمندی مشتری………………………………………………………………………………………………………..42

 

4-2-5. آمارهای توصیفی متغیر مستقل فرهنگ محلی…………………………………………………………………………………………………………………….. 43

 

4-2-6 آمارهای توصیفی متغیر مستقل ارزش درك شده…………………………………………………………………………………………………………….. 44

 

4-3 . نتایج آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 45

 

4-3-1. تحلیل عاملی تائیدی متغیر های مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………………………………... 45

 

4-3-1-1. تحلیل عاملی تائیدی متغیر های فرهنگ محلی و ارزش درك شده در حالت استاندارد. 46

 

4-3-1-2. تحلیل عاملی تائیدی متغیر های فرهنگ محلی و ارزش درك شده در حالت معناداری. 47

 

4-3-1-3. بررسی مدل ساختاری (تحلیل مسیر )تحقیق در حالت استاندارد…………………………………………………………. 48

 

4-3-1-4 . بررسی مدل ساختاری (تحلیل مسیر )تحقیق در حالت معناداری ………………………………………………………..49

 

4-4. بررسی فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………50

 

فصل پنجم : نتیجه گیری

 

5-1. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..55

 

5-2. نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………55

 

5-3. موانع تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………57

 

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..58

 

پیوست (الف) خروجی نرم افزار SPSS …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………63

 

پیوست (ب) پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….75

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                        صفحه

 

جدول 2-1. رابطه ارزش ادراك شده مشتری ورضایتمندی……………………………………………………………………………………………………………………….21

 

جدول 3-1. جامعه آماری و حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………34

 

جدول 3-2. ارتباط سوالات با هر یك از متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….35

 

جدول 3-3. ضرایب آلفای كرونباخ پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………………………………..36

 

جدول 4-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ………………………………………………………………………………………………………. 39

 

جدول 4-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن……………………………………………………………………………………………………………………….40

 

جدول 4-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدرك تحصیلی………………………………………………………………………………………41

 

جدول 4-4. آمارهای توصیفی رضایتمندی مشتری ………………………………………………………………………………………………………………………….. 42

 

جدول 4-5. آمارهای توصیفی فرهنگ محلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 43

 

جدول 4-6. آمارهای توصیفی ارزش درك شده……………………………………………………………………………………………………………………………………..44

 

جدول 4-7. ضرایب همبستگی پیرسون متغیر فرهنگ محلی و ارزش درك شده………………………………………………. 50

 

جدول 4-8. ضرایب همبستگی پیرسون متغیر ارزش درك شده و رضایتمندی……………………………………………………. 51

 

جدول 4-9. ضرایب همبستگی پیرسون متغیر فرهنگ محلی و رضایتمندی…………………………………………………………….. 52

 

جدول 4-10.ضریب رگرسیون چند گانه ارزش درك شده و فرهنگ محلی با رضایتمندی مشتری 53

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

 

 

(4-1) متغیر رضایتمندی مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………42

 

(4-2)  متغیر  فرهنگ محلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………43

 

(4-3) متغیر ارزش درك شده ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..44

 

 

 

فهرست اشكال

 

عنوان                                                                                                    صفحه

 

 

 

(1-1)مدل مفهومی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………… 8

 

(4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت…………………………………………………………………… 39

 

(4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن…………………………………………………………………………. 40

 

(4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدرك تحصیلی …………………………………………………………41

 

(4-4) تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای مستقل در حالت استاندارد ……………………………………………….. 46

 

(4-5) تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای مستقل در حالت معناداری ………………………………………………….47

 

(4-6) تحلیل مسیر مدل مفهومی تحقیق در حالت استاندارد ……………………………………………………….. 48

 

(4-7) تحلیل مسیر مدل مفهومی تحقیق در حالت  معناداری  ………………………………………………………49

 

 

 

چکیده

 

 رشد و توسعه اقتصاد روستایی بعنوان یکی از اجزائ مهم اقتصادی در تمامی کشورما مورد توجه است. بالطبع یکی از راههای توسعه اقتصاد روستایی توجه به بازارهای روستایی و مشتریان آنها است که می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی ، افزایش در سرانه در آمد خانوارهای روستایی را نیز بهمراه داشته باشد . رسیدن به این مهم  مستلزم انجام پژوهش و تحقیقات مرتبط با بازارهای محلی بصورت علمی است .در این بین  تنوع و گوناگونی فرهنگی در میان مردم کشور  به لحاظ وجود اقلیمهای متفاوت ، نقش تاثیر گذاری را در این تحقیقات دارد لذا در این پژوهش که با عنوان مطالعه تاثیر فرهنگ محلی و ارزش درک شده بر رضایتمندی مشتریان بازارهای محلی (مطالعه موردی:یکشنبه بازار صومعه سرا) است ، به بررسی فرهنگ محلی و ارزش درک شده مشتری بر رضایتمندی مشتریان بازارهای محلی پرداخته شد ، که در این راستا تعداد 4 فرضیه نیز شکل گرفت . نتایج این تحقیق از حیث هدف کاربردی و از حیث نوع داده ها توصیفی-پیمایشی است. اطلاعات مورد نظر بوسیله پرسشنامه ی توزیع شده در بین مشتریان یکشنبه بازار صومعه سرا جمع آوری گردید.حجم نمونه با روش نمونه گیری تصادفی (جدول مورگان) تعداد 381 نمونه محاسبه شد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار های  SPSS و LISREL  انجام گرفت ،بطوریکه نتایج آن با استخراج ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره جهت اثبات روابط بین متغیرها به  اثبات تمامی فرضیه ها بشرح ذیل، منتج گردید :1- فرهنگ محلی بر ارزش درک شده مشتریان در بازار محلی تاثیر مثبت و معنی داری دارد 2- ارزش­ درک شده مشتری بر رضایتمندی مشتریان در بازار محلی تاثیر مثبت و معنا داری دارد.3- فرهنگ محلی بر رضایتمندی مشتریان در بازار محلی تاثیر مثبت و معنی­داری دارد.4- فرهنگ محلی و ارزش درک شده بر رضایتمندی مشتریان در بازار محلی تاثیر مثبت و معنا داری دارد.

 

واژگان کلیدی:فرهنگ محلی ،ارزش درک شده،رضایتمندی مشتری، بازار محلی ، مشتریان یکشنبه بازار محلی صومعه سرا

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...