فصل اول : كلیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

1-1) مقدمه …………………….………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

1-2) بیان مساله………………….…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………….………

 

 

 

 

 

 

1-4) اهداف تحقیق ……………………………………….…………………………………

 

 

 

 

 

 

1-4-1) هدف کلی…………………………..………………………………………………

 

 

 

 

 

 

1-4-2) اهداف جزئی………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

1-5) فرضیه‏های تحقیق ……………….…………….………………………………………..

 

 

 

 

 

 

1-6)  بیان متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی………………………………..………

 

 

 

 

 

 

1-7) قلمرو تحقیق…………………………..………………………………………………

 

 

 

 

 

 

1-7-1)قلمرو موضوعی…………..…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

1-7-2) قلمرو مکانی تحقیق……………….………………….………………………………

 

پایان نامه

 

 

 

 

 

 

1-7-3) قلمرو زمانی تحقیق………………..…………………..………………………………

 

 

 

 

 

 

      1-8)تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)………………………..

 

 

 

 

 

 

1-13-1) تعاریف مفهومی ……………………….……………………………………………

 

 

 

 

 

 

1-13-2) تعاریف عملیاتی…………………….………………………..……………………..

 

 

 

 

 

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

2-1) مقدمه……………………….…………………..……………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2) مبانی نظری……………………..……………………….……………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-1)تعاریف تغییر و تحول……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-2)ابعاد و مختصات تغییر……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-3)عوامل مؤثر در ایجاد تغییر…………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-4)مراحل اصلی فرایند تحول……………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-4-1)شناخت……………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-4-2)آغاز فرایند تحول………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-4-3)تشخیص…………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-4-4)بررسی وضعیت موجود……………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-4-5)تعیین وضعیت آتی سازمان…………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

و

 

2-2-4-6)آماده­سازی و برنامه­ریزی جهت اجرا…………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

2-2-4-7)اجرای تغییر……………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-4-8)بازنگری و تحکیم (تثبیت)……………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-5)راهبردهای تغییر در سازمان………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-5-1)راهبرد تغییر فناوری………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-5-2)راهبرد تغییر ساختار…………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-1-5-3)راهبرد تغییر وظیفه…………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-5-4)راهبرد تغییر افراد………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-6)شیوه های اعمال تغییرات……………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-6-1)شیوه مشارکتی اجرای تغییر…………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-6-2)شیوه اجباری اجرای تغییر…………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-7)نقش مدل ها در امر تشخیص سازمانی……………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1)مروری بر گونه­های مختلف مدل های تشخیص…………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-1)تجزیه و تحلیل PEST………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-2)تجزیه و تحلیل SWOT…………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-3)چرخه تکاملی رفتار رقابتی استربل………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-4)تشخیص همترازی مؤلفه­های درونی سازمان……………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-5)مدل هفت 7S و پاسکال……………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-6)مدل شش خانه­ای ویسبورد………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-7)مدل منسجم کنندۀ پویایی­های سازمانی کاتر…………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-8)مدل همخوانی نادلر و تاشمن……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-9)مدل علت روابط معلولی تحول و عملکرد سازمانی «برگ و لیتوین» ………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-10)مدل کرت لوین……………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-11)مدل هفت مرحله ای تغییر…………………………………………………………………………………………………..

 

 

2-2-7-1-12)مدل سیستمی تغییر……………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

2-2-7-1-13)مدل تغییر پروسی[1]………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-14)مدل تغییر آدکار………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-7-1-15)ویژگی های یک مدل مطلوب……………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-8)ضرورت تحول صنعت بانکداری……………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-9)مدیریت تغییر و تحول……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-6-1)تحول سازمانی در سازمان یادگیرنده…………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-9-2)آمادگی پذیرش تحوّل سازمانی………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

ز

 

2-2-9-3)مدیران و تغییر…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

2-2-9-4)فرهنگ سازمانی و مدیریت تغییر……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-9-5)ویژگی­های سازمان­های نوآور……………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-9-6)ساختار سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-10)تغییرات استراتژیک در صنعت بانکداری………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-10-1)الگوهای مدیریت تغییرات استراتژیک ……………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-10-1-1) استراتژی های مدیریت تغییر بورژویز و برادوین[2]…………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-10-1-2) الگوی مدیریت تغییرات استراتژیک استیس و دانفی[3]…………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-10-1-3) الگوی سه مرحله ای مدیریت تغییرات استراتژیک کرت لوین………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-10-1-4) الگوی رهبری تغییرات استراتژیک « هرسی و بلانچارد …………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-10-2)سطوح آمادگی سازمان ها برای پذیرش تغییر…………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-10-3)استراتژی های مدیریت تغییر تحول آفرین…………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-11)بررسی و تحلیل نظام برنامه ریزی نیروی انسانی در سیستم بانکی کشور…………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-11-1)تعریف برنامه ریزی نیروی انسانی و فرآیند آن…………………………………………………………………………….

 

 

2-2-11-2)اهداف و مزایای برنامه ریزی نیروی انسانی …………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

2-2-11-3)مدیریت موضوعات و مسائل مربوط به نیروی انسانی……………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-11-3)مدیریت موضوعات و مسائل مربوط به نیروی انسانی…………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-11-5) تاثیر آموزش در منابع انسانی در  سازمان ها……………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-11-5-1)اهداف آموزش ضمن خدمت…………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6)مدیریت استراتژیک منابع انسانی………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6-1)مدل‌ها و چارچوب‌های مطرح در حوزه مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی..

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6-1-1)مدل منتخب[4] مدیریت استراتژیک منابع انسانی…………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6-1-2)مدل چرخه منابع انسانی ویلسون………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6-1-3)مدل عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6-1-4)مدل تلفیقی نظام مدیریت منابع انسانی………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-11-6-1-5)مدل کسب و کار استراتژیک منابع انسانی[5] بانک بین‌المللی بارودا- هند………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-11-7)الگوهای استراتژیك منابع  انسانی……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-11-8)مفهوم‌ طرح‌ریزی‌ استراتژیك‌ منابع‌ انسانی‌ …………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-11-8-1)مزایای‌ طرح‌ریزی‌ استراتژیك‌……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-2-11-8-1-1)انواع‌ مدل ها طرح‌ریزی‌ استراتژیك……………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-11-8-1-1-2) مدل‌ ارائه‌شده‌ به‌وسیله‌ جیمزواكر…………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

ح

 

2-2-11-8-1-1-3) مدل‌ ارائه‌ شده‌ به‌وسیله‌ كریستوفرمی‌ بی……………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

2-2-11-8-1-1-4)مدل‌ فرآیند طرح‌ریزی‌ استراتژیك‌ منابع‌ انسانی‌ با رویكرد اجرایی……………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-11-8-2)پیوند استراتژی منابع انسانی با استراتژی های كلی و كلان سازمان ……………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-2-12)استراتژی های تحول سازمانی……………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-2-12-1)سطوح تغییر در نیروی انسانی…………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-13)سیر تحولات الکترونیکی………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-13-1)چالش های تحول الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-13-2)راهکارهای فرهنگی در گسترش خدمات الکترونیکی………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-3)موانع بانکداری الکترونیکی در ایران…………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-13-3-1)زیرساخت مالی و بانکی………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-13-3-2)زیر ساخت های فرهنگی ……………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-13-3-3)هزینه بالا……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-13-3-4)امنیت……………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-3-5)عدم وجود تحقیقات کاربردی…………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-3-6)عدم آگاهی عمومی…………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-3-7)اعتماد مشتری………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-13-3-8)مقررات…………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-4)مزیت های بانکداری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-13-4-1)مزیت های کوتاه مدت بانکداری الکترونیکی………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-4-2)مزیت های میان مدت بانکداری الکترونیکی ………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-13-4-3)مزیت های بلندمدت بانکداری الکترونیکی ……………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2-13-5)جایگاه مدیریت ارتباط با مشتری در نظام مؤسسات مالی و خدماتی……………………………………………………

 

 

 

 

 

 

2-13-6)محرک های راهبردی توسعه بانکداری الکترونیک…………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-13-7)چالش های توسعه بانکداری الکترونیک………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-3) پیشینه تحقیق………………………………………………..…………………………

 

 

 

 

 

 

2-3-1) تحقیقات داخلی……………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

2-3-2) تحقیقات خارجی………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

 

 

 

 

 

3-1) مقدمه …………….………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

3-2) روش تحقیق……………………………..……………………………………………

 

 

 

 

 

 

3-3) جامعه آماری…………………………..……………………………………………

 

 

 

 

 

 

3-4) روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه…………………….……………………………….

 

 

 

 

 

 

3-5) ابزار گردآوری داده‌ها و اطلاعات………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

ط

 

3-5-1)تشریح پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

3-6)روش تجزیه ­و تحلیل داده­ها……………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

3-7)روایی و پایایی پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

3-8)روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داه ها…………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

3-8-1)مدل معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

3-8-2)معیارهای برازش…………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

 

 

 

 

 

 

4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

4-1) بخش اول : آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

4-2-1)ویژگی‌های جمعیت شناختی پاسخ­دهندگان………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

4-2-1-1)جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-2-1-2)سن ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-2-1-3)تحصیلات ………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

4-2-1-3)نوع استخدام ………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-2-1-4)سابقه خدمت ………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-3)آزمون نرمال بودن داده­ها …………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-4)استانداردسازی ابزار اندازه‌گیری مفاهیم تحقیق…………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-5)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر بعد مشتری……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-5-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد مشتری…………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-6)تحلیل عاملی اکتشافی بعد تکنولوژی ………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-6-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد تکنولوژی ………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-7)تحلیل عاملی اکتشافی بعد ساختار سازمانی ………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-7-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد ساختار سازمانی ………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-8)تحلیل عاملی اکتشافی بعد نیروی انسانی………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

4-8-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد نیروی انسانی ………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-9)تحلیل عاملی اکتشافی بعد محیط داخلی ……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-9-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد محیط داخلی…………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-10)تحلیل عاملی اکتشافی بعد محیط میانی ……………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-10-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد محیط میانی ………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-11)تحلیل عاملی اکتشافی بعد محیط خارجی ………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-11-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد محیط خارجی………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-12)تحلیل عاملی اکتشافی بعد نگرش نسبت به تغییر و تحول……………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

4-12-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد نگرش نسبت به تغییر و تحول………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

ی

 

4-13)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر تمایل به استفاده …………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

4-13-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر تمایل به استفاده …………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-14)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر بازنگری در قوانین و مقررات………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-14-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بازنگری در قوانین و مقررات…………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

4-15)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر آموزش همگانی………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

4-15-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر آموزش همگانی ……………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-16)مدل ساختاری تحقیق (بررسی مدل اصلی تحقیق)……………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

4-17)مفروضات رگرسیون خطی چندگانه………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

 

 

 

 

 

 

5-1) مقدمه …………………………….………………………..…………………………

 

 

 

 

 

 

5-2) نتایج فرضیات…………………………..…………………………..…………………

 

 

 

 

 

 

5-3) نتیجه گیری كلی…………………………………………………….…………………..

 

 

 

 

 

 

5-4) پیشنهادها براساس فرضیات…………………………………………………….…………

 

 

 

 

 

 

5-6) محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

5-5) پیشنهادها برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

منابع و مآخذ

 

 

 

 

 

 

منابع فارسی………………………………………………………..………………………

 

 

 

 

 

 

منابع لاتین…………………………………….……………………………………………

 

 

 

 

 

 

پیوست ها………………………………….…………………………………..…………

 

 

 

 

 

 

جدول های تحقیق

 

 

 

 

 

 

جدول 1-1) انواع تغییرات سازمانی………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول3-1) تشریح پرسش نامه………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

       جدول 3-2) جامعه آماری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 3-3 مقادیر آلفای کرونباخ ……………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-1 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنسیت آنها………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-2 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سن آنها…………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-3  توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات آنها………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-4 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب نوع استخدام آنها…………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-5 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت آنها…………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-6  نتایج آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف جهت بررسی پیروی داده ها از توزیع نرمال………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-7 نتایج آزمون KMO-Bartlett در بعد مشتری…………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-8 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون مشتری……………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-9 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

ک

 

جدول 4-10 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری بعد مشتری………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

جدول 4-11  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون تکنولوژی…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-12 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون تکنولوژی ………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-13 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-13 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-14 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری تکنولوژی………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-15  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون ساختار سازمانی…………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-16 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون ساختار سازمانی…………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-17 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-18 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری ساختار سازمانی …………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-19  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون نیروی انسانی………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-20 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون نیروی انسانی…………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-21 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-22 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری نیروی انسانی……………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-23  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون محیط داخلی ………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-24 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون محیط داخلی ……………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-25 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

شکل 4-5) مدل اندازه گیری متغیر بعد محیط داخلی  در حالت تخمین استاندارد………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-26 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری محیط داخلی ………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-27  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون محیط میانی………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-28 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون محیط میانی………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-29 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-30 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری محیط میانی…………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-31  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون محیط خارجی……………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-32 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون محیط خارجی……………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-33 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-34 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری محیط خارجی…………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-35  نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون نگرش نسبت به تغییر و تحول ……………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-36 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون نگرش نسبت به تغییر و تحول…………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-33 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-34 شاخص­های برازش مدل اندازه گیری نگرش نسبت به تغییر و تحول …………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-35  نتایج آزمون KMO-Bartlett……………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

ل

 

جدول 4-36 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون تمایل به استفاده …………………………………………………………………

 

 

 

 

 

جدول 4-37 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-38 ) شاخص­های برازش مدل اندازه گیری تمایل به استفاده ……………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-39  نتایج آزمون KMO-Bartlett…………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-40 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون بازنگری در قوانین و مقررات………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-41 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-42 ) شاخص­های برازش مدل اندازه گیری بازنگری در قوانین و مقررات…………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-43  نتایج آزمون KMO-Bartlett……………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-44 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون آموزش همگانی…………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-45 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-46 ) شاخص­های برازش مدل اندازه گیری آموزش همگانی……………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

جدول 4-47 شاخص­های برازش مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

جدول 4-48 بررسی فرضیات پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری…………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

جدول4-49 ماتریس همبستگی بین متغیرهای مستقل با متغیر وابسته تحول در بانکداری الکترونیکی………………..

 

 

 

 

 

 

جدول 4-50 تحلیل رگرسیون چند متغیره برای متغیر وابسته تحول در بانکداری الکترونیکی و متغیرهای مستقل….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



اشکال تحقیق  
  نگاره شماره 1-1)مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………………….  
شکل 2-1) : انواع تغییر از دیدگاه بالاگان و هیلی……………………………………………………………………………………..  
شکل 4-2) مدل  اندازه گیری متغیر بعد تکنولوژی در حالت تخمین استاندارد…………………………………………………  
شکل 2-2) : انواع تحول سازمانی از دیدگاه نادلر و توشمن………………………………………………………………………….  
شکل2-3) مراحل فرایند تحول…………………………………………………………………………………………………………………  
شکل2-4) چرخه رفتار رقابتی استریبل……………………………………………………………………………………………………..  
شکل 2-5) مدل شش خانه­ای ویسبور ………………………………………………………………………………………………………..  
شکل2-6) مدل منسجم کننده پویایی­های سازمانی کاتر……………………………………………………………………………..  
شکل2-7) مدل همخوانی نادلر[6] و تاشمن……………………………………………………………………………………………………  
شکل2-8) مدل علت و معلولی تحول و عملکرد سازمانی بُرک و لیتوین………………………………………………………….  
شکل2-9) عوامل تحول­گرا……………………………………………………………………………………………………………………….  
شکل 2-10)مدل انتظار انگیزش………………………………………………………………………………………………………………….  
شکل2-11) مدل انتظار انگیزش برای حمایت از تغییر یا مقاومت در برابر آن………………………………………………….  
شکل 4-3) مدل اندازه گیری متغیر بعد ساختار سازمانی  در حالت تخمین استاندارد…………………………………….  
شکل 4- 4)  مدل اندازه گیری متغیر بعد نیروی انسانی  در حالت تخمین استاندارد…………………………………………  
شکل 4-6) مدل اندازه گیری متغیر بعد محیط میانی  در حالت تخمین استاندارد…………………………………………….  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

م

 

شکل 4-7) مدل اندازه گیری متغیر بعد محیط خارجی  در حالت تخمین استاندارد………………………………………..

 
شکل 4-8) مدل اندازه گیری متغیر بعد نگرش نسبت به تغییر و تحول  در حالت تخمین استاندارد…………………….  
   شکل 4-9  مدل اندازه گیری متغیر تمایل به استفاده در حالت تخمین استاندارد………………………………………………  
شکل 4-10  مدل اندازه گیری متغیر بازنگری در قوانین و مقررات در حالت تخمین استاندارد……………………………  
شکل 4-11  مدل اندازه گیری متغیر آموزش همگانی در حالت تخمین استاندارد…………………………………………..  
شکل 4-11) مدل  معادلات ساختاری در حالت تخمین استاندارد…………………………………………………………………    

مدل شماره2-14) نوع شناسی استراتژی های تغییر دانفی و استیس……………………………………………………………….

 

 

مدل شماره2-15) الگوی تغییرات کرت لوین و ارتباط آن با برنامه تحول سازمانی…………………………………………

 
مدل شماره2-16) نحوه تعیین سطوح آمادگی سازمان ها برای پذیرش تغییر………………………………………………….  
شکل فرآیند برنامه ریزی نیروی انسانی2-17)………………………………………………………………………………………….  
شکل2-18) مدل جامع فرایند تحول………………………………………………………………………………………………………  
شکل2-25)فرآیند استراتژیک……………………………………………………………………………………………………………………..  
شكل2-26)‌: 7 مرحله‌ مدل‌ فرآیند طرح‌ریزی‌ استراتژیك‌ رزماری‌ هریسون‌………………………………………………………  
شكل‌ 2-27): مدل‌ استراتژیك‌ جیمز واكر…………………………………………………………………………………………………..  
شكل‌ 2-28): مدل‌ استراتژی‌ منابع‌ انسانی‌ با نگرش‌ باز……………………………………………  
شكل‌ 2-29)مدل‌ طرح‌ریزی‌ استراتژیك‌ منابع‌ انسانی‌ با رویكرد اجرایی‌…………………………………………………………  
نمودار2-30)فرآیند شکل­گیری تغییرات سازمانی………………………………………………………………………………………  
شکل2-31)ابعاد و زمینه­های تحول سازمان……………………………………………………………………………………………….  
شکل 4-1) مدل اندازه گیری متغیر بعد مشتری در حالت تخمین استاندارد……………………………………………………  
نمودارهای تحقیق
نمودار2-12) سسله مراتب سنتی مدیریت………………………………………………………………………………………………………
نمودار2-13) دیدگاه سیستمی و ساختار سازمانی…………………………………………………………………………………………..
نمودار2-19) مدل منتخب مدیریت استراتژیک منابع  انسانی……………………………………………………………………………
نمودار2-20) مدل عوامل مؤثر بر استراتژی‌ها و خط مشی‌های مدیریت منابع انسانی………………………………………….
نمودار2-21) چرخه منابع انسانی ویلسون………………………………………………………………………………………………………
نمودار2-22) عوامل مؤثر بر عملكرد سازمانی…………………………………………………………………………………………………..
نمودار2-23) مدل تلفیقی نظام مدیریت منابع انسانی……………………………………………………………………………………..
نمودار2-24) مدل کسب و کار استراتژیک منابع انسانی بانک بین‌المللی بارودا- هند…………………………………………….
نمودار 4-1 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت آنها…………………………………………………………………………….
نمودار 4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن ( سال ) آنها…………………………………………………………………….
نمودار 4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات آنها……………………………………………………………………..
نمودار 4-4 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع استخدام آنها………………………………………………………………….
نمودار 4-6 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه تکنولوژی…………………………………………………………..
نمودار 4-7 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه ساختار سازمانی………………………………………………….
نمودار 4-8 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه نیروی انسانی …………………………………………………….
نمودار 4-9 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه محیط داخلی……………………………………………………..
نمودار 4-10 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه محیط میانی……………………………………………………….
نمودار 4-11 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه محیط خارجی……………………………………………………
نمودار 4-12 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه نگرش نسبت به تغییر و تحول……………………………
نمودار 4-13 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه تمایل به استفاده……………………………………………….
نمودار 4-14 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه بازنگری در قوانین و مقررات ……………………………
نمودار 4-15 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه آموزش همگانی…………………………………………………..

 

[1] Prussian

 

 

    1. 2. Bourgeois & Brodwin

 

  1. Stace & Dunphy

 

[4] . Choice Model

 

[6] Nadler, D. And Tushman

 

چکیده

 

در این تحقیق سعی شده است با تبیین مفاهیم مدیریت تغییر و تحول سازمانی، نقش آن را در توسعه بانکداری الکترونیکی بررسی کنیم به منظور استخراج و تحلیل فاکتورهای موثر در روند تغییر مدل کسب و کار بانک ها به مدل کسب و کار الکترونیکی، پرسشنامه­ای طراحی شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران میانی (مدیریت و معاونت ادارات)، کارشناسان مراکز تحقیقاتی بانک و مشاورین IT در بانک صادرات شهر کرمانشاه بوده است. پس از تکمیل پرسشنامه­ها، با استفاده از روش تحلیل فاکتور اکتشافی، مولفه­های اثرگذار به صورت فاعلانه تعیین شدند و مدل پیشنهادی تکمیل و تببین شد. پس از آن به منظور اعتبارسنجی نهایی مدل، از رگرسیون چند متغیر گام به گام، آزمون های تحلیل میانگین و تحلیل مسیر بهره جسته­ایم. براساس یافته­های این پژوهش استفاده از قابلیت ها و زیر ساختارهای بانکداری الکترونیکی و در عین حال بکارگیری عناصر مدیریت تغییر و تحول سازمانی در بانک صادرات  شهر کرمانشاه کمتر از حد مطلوب است. مدل نهایی تغییر و تحول بانکداری الکترونیکی، با 5 بعد از مدیریت تغییر و تحول سازمانی در ارتباط است که به ترتیب اولویت عبارتند از نوآوری و فضای باز آزمایشگری، قابلیت های فردی نیروی انسانی، مدیریت دانش، تعهد و حمایت مدیریت ارشد و حمایت از آموزش های حین کار رابطه معنی­دار دارد. براساس فاکتورها و شاخص­های ارائه شده می­توان عملکرد و اثربخشی بکارگیری این ابعاد و ابزارها را در مسیر تغییر مدل کسب و کار سازمانی بررسی و اندازه­گیری نمود.

 

پس از مرور کلیات تحقیق در این بخش، در بخش بعدی مروری بر مفاهیم و تحقیقات موجود در حوزه بانکداری الکترونیکی، وضعیت صنعت بانکداری در ایران و ادبیات مدیریت تغییر و تحول سازمانی خواهد شد. سپس سعی می­گردد ارتباط بین حوزه­های فوق­الذکر تبیین شده و براساس یافته­های ادبیات موضوع چارچوب تئوریک برای ارتباط میان بانکداری الکترونیکی، تغییر و تحول سازمانی ارائه می­گردد. سپس براساس ماهیت سوالات و فرضیه­های مطرح شده، روش تحقیق معرفی می­شود و نتایج بدست آمده از پرسشنامه، روش آماری تحلیل پاسخ ها و نتایج محاسباتی تجزیه و تحلیل آماری ارائه خواهد شد. در بخش پایانی ضمن ارائه خلاصه و جمع­بندی و نتیجه­گیری از کل فرآیند تحقیق، با بررسی مهم ترین چالش­ها و تنگناهای موجود برای بانکداری الکترونیکی، سعی می شود با توجه به نتایج تحقیق راهکارهایی پیشنهاد شود. 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...