دانلود پایان نامه ارشد : بررسی فاکتورهای موفقیت مدیریت تغییر و تحول در بانکداری الکترونیک ( مطالعه موردی: بانک صادرات … |
فصل اول : كلیات تحقیق
1-1) مقدمه …………………….………………………………………………………….
1-2) بیان مساله………………….…………………………………………………………..
1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………….………
1-4) اهداف تحقیق ……………………………………….…………………………………
1-4-1) هدف کلی…………………………..………………………………………………
1-4-2) اهداف جزئی………………………………………………………………………
1-5) فرضیههای تحقیق ……………….…………….………………………………………..
1-6) بیان متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی………………………………..………
1-7) قلمرو تحقیق…………………………..………………………………………………
1-7-1)قلمرو موضوعی…………..…………………………………………………………..
1-7-2) قلمرو مکانی تحقیق……………….………………….………………………………
1-7-3) قلمرو زمانی تحقیق………………..…………………..………………………………
1-8)تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)………………………..
1-13-1) تعاریف مفهومی ……………………….……………………………………………
1-13-2) تعاریف عملیاتی…………………….………………………..……………………..
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1) مقدمه……………………….…………………..……………………………………
2-2) مبانی نظری……………………..……………………….……………………………
2-2-1)تعاریف تغییر و تحول……………………………………………………………………………………………………………………
2-2-2)ابعاد و مختصات تغییر……………………………………………………………………………………………………………………
2-2-3)عوامل مؤثر در ایجاد تغییر…………………………………………………………………………………………………………….
2-2-4)مراحل اصلی فرایند تحول……………………………………………………………………………………………………………..
2-2-4-1)شناخت……………………………………………………………………………………………………………………………………
2-2-4-2)آغاز فرایند تحول………………………………………………………………………………………………………………………
2-2-4-3)تشخیص…………………………………………………………………………………………………………………………………
2-2-4-4)بررسی وضعیت موجود……………………………………………………………………………………………………………
2-2-4-5)تعیین وضعیت آتی سازمان…………………………………………………………………………………………………………
|
2-2-4-6)آمادهسازی و برنامهریزی جهت اجرا…………………………………………………………………………………………..
2-2-4-7)اجرای تغییر……………………………………………………………………………………………………………………………..
2-2-4-8)بازنگری و تحکیم (تثبیت)……………………………………………………………………………………………………..
2-2-5)راهبردهای تغییر در سازمان………………………………………………………………………………………………………….
2-2-5-1)راهبرد تغییر فناوری………………………………………………………………………………………………………………….
2-2-5-2)راهبرد تغییر ساختار…………………………………………………………………………………………………………………..
2-1-5-3)راهبرد تغییر وظیفه…………………………………………………………………………………………………………………..
2-2-5-4)راهبرد تغییر افراد………………………………………………………………………………………………………………………
2-2-6)شیوه های اعمال تغییرات……………………………………………………………………………………………………………
2-2-6-1)شیوه مشارکتی اجرای تغییر…………………………………………………………………………………………………………
2-2-6-2)شیوه اجباری اجرای تغییر…………………………………………………………………………………………………………..
2-2-7)نقش مدل ها در امر تشخیص سازمانی……………………………………………………………………………………………..
2-2-7-1)مروری بر گونههای مختلف مدل های تشخیص…………………………………………………………………………….
2-2-7-1-1)تجزیه و تحلیل PEST………………………………………………………………………………………………………
2-2-7-1-2)تجزیه و تحلیل SWOT…………………………………………………………………………………………………….
2-2-7-1-3)چرخه تکاملی رفتار رقابتی استربل………………………………………………………………………………………..
2-2-7-1-4)تشخیص همترازی مؤلفههای درونی سازمان……………………………………………………………………………
2-2-7-1-5)مدل هفت 7S و پاسکال……………………………………………………………………………………………………
2-2-7-1-6)مدل شش خانهای ویسبورد………………………………………………………………………………………………….
2-2-7-1-7)مدل منسجم کنندۀ پویاییهای سازمانی کاتر…………………………………………………………………………….
2-2-7-1-8)مدل همخوانی نادلر و تاشمن……………………………………………………………………………………………….
2-2-7-1-9)مدل علت روابط معلولی تحول و عملکرد سازمانی «برگ و لیتوین» ………………………………………
2-2-7-1-10)مدل کرت لوین……………………………………………………………………………………………………………….
2-2-7-1-11)مدل هفت مرحله ای تغییر…………………………………………………………………………………………………..
2-2-7-1-12)مدل سیستمی تغییر……………………………………………………………………………………………………………..
2-2-7-1-13)مدل تغییر پروسی[1]………………………………………………………………………………………………………………..
2-2-7-1-14)مدل تغییر آدکار………………………………………………………………………………………………………………….
2-2-7-1-15)ویژگی های یک مدل مطلوب……………………………………………………………………………………………..
2-2-8)ضرورت تحول صنعت بانکداری……………………………………………………………………………………………………
2-2-9)مدیریت تغییر و تحول……………………………………………………………………………………………………………………
2-2-6-1)تحول سازمانی در سازمان یادگیرنده…………………………………………………………………………………………….
2-2-9-2)آمادگی پذیرش تحوّل سازمانی………………………………………………………………………………………………..
|
2-2-9-3)مدیران و تغییر…………………………………………………………………………………………………………………………..
2-2-9-4)فرهنگ سازمانی و مدیریت تغییر……………………………………………………………………………………………….
2-2-9-5)ویژگیهای سازمانهای نوآور……………………………………………………………………………………………………
2-2-9-6)ساختار سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………
2-2-10)تغییرات استراتژیک در صنعت بانکداری………………………………………………………………………………………..
2-2-10-1)الگوهای مدیریت تغییرات استراتژیک ……………………………………………………………………………………….
2-2-10-1-1) استراتژی های مدیریت تغییر بورژویز و برادوین[2]…………………………………………………………………..
2-2-10-1-2) الگوی مدیریت تغییرات استراتژیک استیس و دانفی[3]…………………………………………………………….
2-2-10-1-3) الگوی سه مرحله ای مدیریت تغییرات استراتژیک کرت لوین………………………………………………….
2-2-10-1-4) الگوی رهبری تغییرات استراتژیک « هرسی و بلانچارد …………………………………………………………..
2-2-10-2)سطوح آمادگی سازمان ها برای پذیرش تغییر…………………………………………………………………………….
2-2-10-3)استراتژی های مدیریت تغییر تحول آفرین…………………………………………………………………………………
2-2-11)بررسی و تحلیل نظام برنامه ریزی نیروی انسانی در سیستم بانکی کشور…………………………………………….
2-2-11-1)تعریف برنامه ریزی نیروی انسانی و فرآیند آن…………………………………………………………………………….
2-2-11-2)اهداف و مزایای برنامه ریزی نیروی انسانی …………………………………………………………………………………
2-2-11-3)مدیریت موضوعات و مسائل مربوط به نیروی انسانی……………………………………………………………………
2-2-11-3)مدیریت موضوعات و مسائل مربوط به نیروی انسانی…………………………………………………………………..
2-2-11-5) تاثیر آموزش در منابع انسانی در سازمان ها……………………………………………………………………………….
2-2-11-5-1)اهداف آموزش ضمن خدمت…………………………………………………………………………………………………
2-2-11-6)مدیریت استراتژیک منابع انسانی………………………………………………………………………………………………..
2-2-11-6-1)مدلها و چارچوبهای مطرح در حوزه مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک منابع انسانی..
2-2-11-6-1-1)مدل منتخب[4] مدیریت استراتژیک منابع انسانی…………………………………………………………………….
2-2-11-6-1-2)مدل چرخه منابع انسانی ویلسون………………………………………………………………………………………..
2-2-11-6-1-3)مدل عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………….
2-2-11-6-1-4)مدل تلفیقی نظام مدیریت منابع انسانی………………………………………………………………………………..
2-2-11-6-1-5)مدل کسب و کار استراتژیک منابع انسانی[5] بانک بینالمللی بارودا- هند………………………………..
2-2-11-7)الگوهای استراتژیك منابع انسانی……………………………………………………………………………………………….
2-2-11-8)مفهوم طرحریزی استراتژیك منابع انسانی …………………………………………………………………………………
2-2-11-8-1)مزایای طرحریزی استراتژیك……………………………………………………………………………………………….
2-2-11-8-1-1)انواع مدل ها طرحریزی استراتژیك……………………………………………………………………………………
2-2-11-8-1-1-2) مدل ارائهشده بهوسیله جیمزواكر…………………………………………………………………………………..
|
2-2-11-8-1-1-3) مدل ارائه شده بهوسیله كریستوفرمی بی……………………………………………………………………..
2-2-11-8-1-1-4)مدل فرآیند طرحریزی استراتژیك منابع انسانی با رویكرد اجرایی……………………………………
2-2-11-8-2)پیوند استراتژی منابع انسانی با استراتژی های كلی و كلان سازمان ……………………………………………
2-2-12)استراتژی های تحول سازمانی……………………………………………………………………………………………………..
2-2-12-1)سطوح تغییر در نیروی انسانی…………………………………………………………………………………………………..
2-13)سیر تحولات الکترونیکی………………………………………………………………………………………………………………..
2-13-1)چالش های تحول الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………….
2-13-2)راهکارهای فرهنگی در گسترش خدمات الکترونیکی………………………………………………………………………
2-13-3)موانع بانکداری الکترونیکی در ایران…………………………………………………………………………………………….
2-13-3-1)زیرساخت مالی و بانکی………………………………………………………………………………………………………….
2-13-3-2)زیر ساخت های فرهنگی ……………………………………………………………………………………………………….
2-13-3-3)هزینه بالا……………………………………………………………………………………………………………………………….
2-13-3-4)امنیت……………………………………………………………………………………………………………………………………
2-13-3-5)عدم وجود تحقیقات کاربردی…………………………………………………………………………………………………
2-13-3-6)عدم آگاهی عمومی…………………………………………………………………………………………………………………
2-13-3-7)اعتماد مشتری………………………………………………………………………………………………………………………..
2-13-3-8)مقررات…………………………………………………………………………………………………………………………………
2-13-4)مزیت های بانکداری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………..
2-13-4-1)مزیت های کوتاه مدت بانکداری الکترونیکی………………………………………………………………………………
2-13-4-2)مزیت های میان مدت بانکداری الکترونیکی ………………………………………………………………………………..
2-13-4-3)مزیت های بلندمدت بانکداری الکترونیکی ……………………………………………………………………………….
2-13-5)جایگاه مدیریت ارتباط با مشتری در نظام مؤسسات مالی و خدماتی……………………………………………………
2-13-6)محرک های راهبردی توسعه بانکداری الکترونیک…………………………………………………………………………..
2-13-7)چالش های توسعه بانکداری الکترونیک………………………………………………………………………………………..
2-3) پیشینه تحقیق………………………………………………..…………………………
2-3-1) تحقیقات داخلی……………………………………………………………………..
2-3-2) تحقیقات خارجی………………………………………………………………….
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1) مقدمه …………….………………………………………………………………….
3-2) روش تحقیق……………………………..……………………………………………
3-3) جامعه آماری…………………………..……………………………………………
3-4) روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه…………………….……………………………….
3-5) ابزار گردآوری دادهها و اطلاعات………………………………………………………………………………………………………
|
3-5-1)تشریح پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………….
3-6)روش تجزیه و تحلیل دادهها……………………………………………………………………………………………………………….
3-7)روایی و پایایی پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………
3-8)روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داه ها…………………………………………………………………………………………………..
3-8-1)مدل معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………………………………….
3-8-2)معیارهای برازش…………………………………………………………………………………………………………………………..
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………
4-1) بخش اول : آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………
4-2-1)ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان………………………………………………………………………………………
4-2-1-1)جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………………….
4-2-1-2)سن ………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4-2-1-3)تحصیلات ………………………………………………………………………………………………………………………………
4-2-1-3)نوع استخدام ………………………………………………………………………………………………………………………….
4-2-1-4)سابقه خدمت ………………………………………………………………………………………………………………………….
4-3)آزمون نرمال بودن دادهها …………………………………………………………………………………………………………………..
4-4)استانداردسازی ابزار اندازهگیری مفاهیم تحقیق…………………………………………………………………………………….
4-5)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر بعد مشتری……………………………………………………………………………………………….
4-5-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد مشتری…………………………………………………………………………………………….
4-6)تحلیل عاملی اکتشافی بعد تکنولوژی ………………………………………………………………………………………………….
4-6-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد تکنولوژی ………………………………………………………………………………………..
4-7)تحلیل عاملی اکتشافی بعد ساختار سازمانی ………………………………………………………………………………………..
4-7-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد ساختار سازمانی ………………………………………………………………………………..
4-8)تحلیل عاملی اکتشافی بعد نیروی انسانی………………………………………………………………………………………………
4-8-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد نیروی انسانی ………………………………………………………………………………….
4-9)تحلیل عاملی اکتشافی بعد محیط داخلی ……………………………………………………………………………………………….
4-9-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد محیط داخلی…………………………………………………………………………………….
4-10)تحلیل عاملی اکتشافی بعد محیط میانی ……………………………………………………………………………………………..
4-10-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد محیط میانی ………………………………………………………………………………….
4-11)تحلیل عاملی اکتشافی بعد محیط خارجی ………………………………………………………………………………………….
4-11-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد محیط خارجی………………………………………………………………………………..
4-12)تحلیل عاملی اکتشافی بعد نگرش نسبت به تغییر و تحول……………………………………………………………………
4-12-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بعد نگرش نسبت به تغییر و تحول………………………………………………………..
|
4-13)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر تمایل به استفاده …………………………………………………………………………………….
4-13-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر تمایل به استفاده …………………………………………………………………………………..
4-14)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر بازنگری در قوانین و مقررات………………………………………………………………….
4-14-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر بازنگری در قوانین و مقررات…………………………………………………………………..
4-15)تحلیل عاملی اکتشافی متغیر آموزش همگانی………………………………………………………………………………………
4-15-1)تحلیل عاملی تاییدی متغیر آموزش همگانی ……………………………………………………………………………….
4-16)مدل ساختاری تحقیق (بررسی مدل اصلی تحقیق)……………………………………………………………………………….
4-17)مفروضات رگرسیون خطی چندگانه………………………………………………………………………………………………..
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1) مقدمه …………………………….………………………..…………………………
5-2) نتایج فرضیات…………………………..…………………………..…………………
5-3) نتیجه گیری كلی…………………………………………………….…………………..
5-4) پیشنهادها براساس فرضیات…………………………………………………….…………
5-6) محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….
5-5) پیشنهادها برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………………………………
منابع و مآخذ
منابع فارسی………………………………………………………..………………………
منابع لاتین…………………………………….……………………………………………
پیوست ها………………………………….…………………………………..…………
جدول های تحقیق
جدول 1-1) انواع تغییرات سازمانی………………………………………………………………………………………………………….
جدول3-1) تشریح پرسش نامه………………………………………………………………………………………………………………….
جدول 3-2) جامعه آماری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………
جدول 3-3 مقادیر آلفای کرونباخ ……………………………………………………………………………………………………………..
جدول 4-1 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنسیت آنها………………………………………………………….
جدول 4-2 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سن آنها…………………………………………………………………..
جدول 4-3 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات آنها………………………………………………………
جدول 4-4 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب نوع استخدام آنها…………………………………………………..
جدول 4-5 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت آنها…………………………………………………..
جدول 4-6 نتایج آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف جهت بررسی پیروی داده ها از توزیع نرمال………………………….
جدول 4-7 نتایج آزمون KMO-Bartlett در بعد مشتری…………………………………………………………………………….
جدول 4-8 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون مشتری……………………………………………………………………………….
جدول 4-9 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………..
|
جدول 4-10 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری بعد مشتری………………………………………………………………………
جدول 4-11 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون تکنولوژی…………………………………………………………..
جدول 4-12 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون تکنولوژی ………………………………………………………………………
جدول 4-13 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی………………………………………………………….
جدول 4-13 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………
جدول 4-14 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری تکنولوژی………………………………………………………………………..
جدول 4-15 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون ساختار سازمانی…………………………………………………
جدول 4-16 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون ساختار سازمانی…………………………………………………………….
جدول 4-17 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………..
جدول 4-18 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری ساختار سازمانی …………………………………………………………..
جدول 4-19 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون نیروی انسانی………………………………………………………..
جدول 4-20 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون نیروی انسانی…………………………………………………………………..
جدول 4-21 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………..
جدول 4-22 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری نیروی انسانی……………………………………………………………………
جدول 4-23 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون محیط داخلی ………………………………………………………
جدول 4-24 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون محیط داخلی ……………………………………………………………………..
جدول 4-25 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………
شکل 4-5) مدل اندازه گیری متغیر بعد محیط داخلی در حالت تخمین استاندارد………………………………………………
جدول 4-26 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری محیط داخلی ………………………………………………………………….
جدول 4-27 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون محیط میانی………………………………………………………….
جدول 4-28 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون محیط میانی………………………………………………………………………
جدول 4-29 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………..
جدول 4-30 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری محیط میانی…………………………………………………………………….
جدول 4-31 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون محیط خارجی……………………………………………………..
جدول 4-32 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون محیط خارجی……………………………………………………………………
جدول 4-33 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………….
جدول 4-34 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری محیط خارجی…………………………………………………………………..
جدول 4-35 نتایج آزمون KMO-Bartlett عامل مکنون نگرش نسبت به تغییر و تحول ……………………………….
جدول 4-36 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون نگرش نسبت به تغییر و تحول…………………………………………….
جدول 4-33 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی……………………………………………………………
جدول 4-34 شاخصهای برازش مدل اندازه گیری نگرش نسبت به تغییر و تحول …………………………………………..
جدول 4-35 نتایج آزمون KMO-Bartlett……………………………………………………………………………………………..
|
جدول 4-36 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون تمایل به استفاده …………………………………………………………………
جدول 4-37 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………….
جدول 4-38 ) شاخصهای برازش مدل اندازه گیری تمایل به استفاده ……………………………………………………………
جدول 4-39 نتایج آزمون KMO-Bartlett…………………………………………………………………………………………….
جدول 4-40 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون بازنگری در قوانین و مقررات………………………………………………
جدول 4-41 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………….
جدول 4-42 ) شاخصهای برازش مدل اندازه گیری بازنگری در قوانین و مقررات…………………………………………..
جدول 4-43 نتایج آزمون KMO-Bartlett……………………………………………………………………………………………..
جدول 4-44 کل واریانس تبیین شده عامل مکنون آموزش همگانی…………………………………………………………………
جدول 4-45 ماتریس همبستگی باز تولید شده بر مبنای بارهای عاملی…………………………………………………………..
جدول 4-46 ) شاخصهای برازش مدل اندازه گیری آموزش همگانی……………………………………………………………
جدول 4-47 شاخصهای برازش مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………………………….
جدول 4-48 بررسی فرضیات پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری…………………………………………………..
جدول4-49 ماتریس همبستگی بین متغیرهای مستقل با متغیر وابسته تحول در بانکداری الکترونیکی………………..
جدول 4-50 تحلیل رگرسیون چند متغیره برای متغیر وابسته تحول در بانکداری الکترونیکی و متغیرهای مستقل….
اشکال تحقیق | |||
نگاره شماره 1-1)مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. | |||
شکل 2-1) : انواع تغییر از دیدگاه بالاگان و هیلی…………………………………………………………………………………….. | |||
شکل 4-2) مدل اندازه گیری متغیر بعد تکنولوژی در حالت تخمین استاندارد………………………………………………… | |||
شکل 2-2) : انواع تحول سازمانی از دیدگاه نادلر و توشمن…………………………………………………………………………. | |||
شکل2-3) مراحل فرایند تحول………………………………………………………………………………………………………………… | |||
شکل2-4) چرخه رفتار رقابتی استریبل…………………………………………………………………………………………………….. | |||
شکل 2-5) مدل شش خانهای ویسبور ……………………………………………………………………………………………………….. | |||
شکل2-6) مدل منسجم کننده پویاییهای سازمانی کاتر…………………………………………………………………………….. | |||
شکل2-7) مدل همخوانی نادلر[6] و تاشمن…………………………………………………………………………………………………… | |||
شکل2-8) مدل علت و معلولی تحول و عملکرد سازمانی بُرک و لیتوین…………………………………………………………. | |||
شکل2-9) عوامل تحولگرا………………………………………………………………………………………………………………………. | |||
شکل 2-10)مدل انتظار انگیزش…………………………………………………………………………………………………………………. | |||
شکل2-11) مدل انتظار انگیزش برای حمایت از تغییر یا مقاومت در برابر آن…………………………………………………. | |||
شکل 4-3) مدل اندازه گیری متغیر بعد ساختار سازمانی در حالت تخمین استاندارد……………………………………. | |||
شکل 4- 4) مدل اندازه گیری متغیر بعد نیروی انسانی در حالت تخمین استاندارد………………………………………… | |||
شکل 4-6) مدل اندازه گیری متغیر بعد محیط میانی در حالت تخمین استاندارد……………………………………………. | |||
شکل 4-7) مدل اندازه گیری متغیر بعد محیط خارجی در حالت تخمین استاندارد……………………………………….. |
|||
شکل 4-8) مدل اندازه گیری متغیر بعد نگرش نسبت به تغییر و تحول در حالت تخمین استاندارد……………………. | |||
شکل 4-9 مدل اندازه گیری متغیر تمایل به استفاده در حالت تخمین استاندارد……………………………………………… | |||
شکل 4-10 مدل اندازه گیری متغیر بازنگری در قوانین و مقررات در حالت تخمین استاندارد…………………………… | |||
شکل 4-11 مدل اندازه گیری متغیر آموزش همگانی در حالت تخمین استاندارد………………………………………….. | |||
شکل 4-11) مدل معادلات ساختاری در حالت تخمین استاندارد………………………………………………………………… | |||
مدل شماره2-14) نوع شناسی استراتژی های تغییر دانفی و استیس……………………………………………………………….
مدل شماره2-15) الگوی تغییرات کرت لوین و ارتباط آن با برنامه تحول سازمانی………………………………………… |
|||
مدل شماره2-16) نحوه تعیین سطوح آمادگی سازمان ها برای پذیرش تغییر…………………………………………………. | |||
شکل فرآیند برنامه ریزی نیروی انسانی2-17)…………………………………………………………………………………………. | |||
شکل2-18) مدل جامع فرایند تحول……………………………………………………………………………………………………… | |||
شکل2-25)فرآیند استراتژیک…………………………………………………………………………………………………………………….. | |||
شكل2-26): 7 مرحله مدل فرآیند طرحریزی استراتژیك رزماری هریسون……………………………………………………… | |||
شكل 2-27): مدل استراتژیك جیمز واكر………………………………………………………………………………………………….. | |||
شكل 2-28): مدل استراتژی منابع انسانی با نگرش باز…………………………………………… | |||
شكل 2-29)مدل طرحریزی استراتژیك منابع انسانی با رویكرد اجرایی………………………………………………………… | |||
نمودار2-30)فرآیند شکلگیری تغییرات سازمانی……………………………………………………………………………………… | |||
شکل2-31)ابعاد و زمینههای تحول سازمان………………………………………………………………………………………………. | |||
شکل 4-1) مدل اندازه گیری متغیر بعد مشتری در حالت تخمین استاندارد…………………………………………………… | |||
نمودارهای تحقیق | |||
نمودار2-12) سسله مراتب سنتی مدیریت……………………………………………………………………………………………………… | |||
نمودار2-13) دیدگاه سیستمی و ساختار سازمانی………………………………………………………………………………………….. | |||
نمودار2-19) مدل منتخب مدیریت استراتژیک منابع انسانی…………………………………………………………………………… | |||
نمودار2-20) مدل عوامل مؤثر بر استراتژیها و خط مشیهای مدیریت منابع انسانی…………………………………………. | |||
نمودار2-21) چرخه منابع انسانی ویلسون……………………………………………………………………………………………………… | |||
نمودار2-22) عوامل مؤثر بر عملكرد سازمانی………………………………………………………………………………………………….. | |||
نمودار2-23) مدل تلفیقی نظام مدیریت منابع انسانی…………………………………………………………………………………….. | |||
نمودار2-24) مدل کسب و کار استراتژیک منابع انسانی بانک بینالمللی بارودا- هند……………………………………………. | |||
نمودار 4-1 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت آنها……………………………………………………………………………. | |||
نمودار 4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن ( سال ) آنها……………………………………………………………………. | |||
نمودار 4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات آنها…………………………………………………………………….. | |||
نمودار 4-4 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع استخدام آنها…………………………………………………………………. | |||
نمودار 4-6 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه تکنولوژی………………………………………………………….. | |||
نمودار 4-7 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه ساختار سازمانی…………………………………………………. | |||
نمودار 4-8 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه نیروی انسانی ……………………………………………………. | |||
نمودار 4-9 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه محیط داخلی…………………………………………………….. | |||
نمودار 4-10 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه محیط میانی………………………………………………………. | |||
نمودار 4-11 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه محیط خارجی…………………………………………………… | |||
نمودار 4-12 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه نگرش نسبت به تغییر و تحول…………………………… | |||
نمودار 4-13 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه تمایل به استفاده………………………………………………. | |||
نمودار 4-14 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه بازنگری در قوانین و مقررات …………………………… | |||
نمودار 4-15 نمودار اسكری برای تعیین تعداد عوامل مكنون سازه آموزش همگانی………………………………………………….. |
[1] Prussian
- 2. Bourgeois & Brodwin
- Stace & Dunphy
[4] . Choice Model
[6] Nadler, D. And Tushman
چکیده
در این تحقیق سعی شده است با تبیین مفاهیم مدیریت تغییر و تحول سازمانی، نقش آن را در توسعه بانکداری الکترونیکی بررسی کنیم به منظور استخراج و تحلیل فاکتورهای موثر در روند تغییر مدل کسب و کار بانک ها به مدل کسب و کار الکترونیکی، پرسشنامهای طراحی شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران میانی (مدیریت و معاونت ادارات)، کارشناسان مراکز تحقیقاتی بانک و مشاورین IT در بانک صادرات شهر کرمانشاه بوده است. پس از تکمیل پرسشنامهها، با استفاده از روش تحلیل فاکتور اکتشافی، مولفههای اثرگذار به صورت فاعلانه تعیین شدند و مدل پیشنهادی تکمیل و تببین شد. پس از آن به منظور اعتبارسنجی نهایی مدل، از رگرسیون چند متغیر گام به گام، آزمون های تحلیل میانگین و تحلیل مسیر بهره جستهایم. براساس یافتههای این پژوهش استفاده از قابلیت ها و زیر ساختارهای بانکداری الکترونیکی و در عین حال بکارگیری عناصر مدیریت تغییر و تحول سازمانی در بانک صادرات شهر کرمانشاه کمتر از حد مطلوب است. مدل نهایی تغییر و تحول بانکداری الکترونیکی، با 5 بعد از مدیریت تغییر و تحول سازمانی در ارتباط است که به ترتیب اولویت عبارتند از نوآوری و فضای باز آزمایشگری، قابلیت های فردی نیروی انسانی، مدیریت دانش، تعهد و حمایت مدیریت ارشد و حمایت از آموزش های حین کار رابطه معنیدار دارد. براساس فاکتورها و شاخصهای ارائه شده میتوان عملکرد و اثربخشی بکارگیری این ابعاد و ابزارها را در مسیر تغییر مدل کسب و کار سازمانی بررسی و اندازهگیری نمود.
پس از مرور کلیات تحقیق در این بخش، در بخش بعدی مروری بر مفاهیم و تحقیقات موجود در حوزه بانکداری الکترونیکی، وضعیت صنعت بانکداری در ایران و ادبیات مدیریت تغییر و تحول سازمانی خواهد شد. سپس سعی میگردد ارتباط بین حوزههای فوقالذکر تبیین شده و براساس یافتههای ادبیات موضوع چارچوب تئوریک برای ارتباط میان بانکداری الکترونیکی، تغییر و تحول سازمانی ارائه میگردد. سپس براساس ماهیت سوالات و فرضیههای مطرح شده، روش تحقیق معرفی میشود و نتایج بدست آمده از پرسشنامه، روش آماری تحلیل پاسخ ها و نتایج محاسباتی تجزیه و تحلیل آماری ارائه خواهد شد. در بخش پایانی ضمن ارائه خلاصه و جمعبندی و نتیجهگیری از کل فرآیند تحقیق، با بررسی مهم ترین چالشها و تنگناهای موجود برای بانکداری الکترونیکی، سعی می شود با توجه به نتایج تحقیق راهکارهایی پیشنهاد شود.
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-08] [ 01:55:00 ب.ظ ]
|