پایان نامه ارشد : بررسی رابطه بین مدیریت كیفیت جامع ، رضایت مشتریان، كیفیت خدمات و عملكرد بانك … |
چكیده…………………….………………………………………………………………1
فصل اول : كلیات تحقیق
1-1) مقدمه …………………….…………….…………………………………………….3
1-2) بیان مساله…………………………………………….………………………………..4
1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………….………6
1-4) اهداف تحقیق 6ظ…………………………………….…………………………………6
1-4-1) هدف کلی………………………..………………….………………………………6
1-4-2) اهداف جزئی……………………………….…………………………………………6
1-5) فرضیههای تحقیق……………….…………….………………………………………..7
1-6) بیان متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی……………………..………..………….8
1-7) قلمرو تحقیق…………………………..……..………………………………………10
1-7-1)قلمرو موضوعی…………..…………………………..……………………………..10
1-7-2) قلمرو مکانی تحقیق…………….…………………….………………………………10
1-7-3) قلمرو زمانی تحقیق……………..……………………………………………………10
1-8)تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)…………….………..10
1-8-1) تعاریف مفهومی ……………………….……………………………………………10
1-8-2) تعاریف عملیاتی………………….………………………..……………….………..11
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1) مقدمه……………………….………..………..……………………………………14
2-2) مبانی نظری…………………..………………………….……………………………15
2-2-1)مفهوم خدمات…………………………………………………………………………………………………………………………..15
2-2-2)خدمات و انواع آن…………………………………………………………………………………………………………………….15
2-2-3)خدمات به مشتریان……………………………………………………………………………………………………………………..16
2-2-4)رضایت مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………..16
2-2-5) اهمیت دستیابی به رضایتمندی مشتری……………………………………………………………………………………….18
2-2-6) عوامل موثر بر رضایت مندی مشتریان در صنعت بانکداری…………………………………………………………….18
2-2-6-1) الزامات اساسی …………………………………………………………………………………………………………………….18
2-2-6-2) الزامات عملکردی………………………………………………………………………………………………………………..19
2-2-6-3) الزامات انگیزشی…………………………………………………………………………………………………………………..19
2-2-7) شاخصهای سنجش رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری ……………………………………………………20
2-2-8) مدل رضایت مشتری در صنعت بانکداری…………………………………………………………………………………….21
2-2-9) مفهوم کیفیت خدمات………………………………………………………………………………………………………………..22
2-2-10)کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………………………………22
2-2-11)ابزارهای اندازهگیری کیفیت خدمات……………………………………………………………………………………………25
2-2-11-1) مدل کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………………….25
2-2-11-2) مدل عملکرد خدمات…………………………………………………………………………………………………………..25
2-2-11-3) مدل اهمیت و عملکرد خدمات……………………………………………………………………………………………..25
2-2-12)کیفیت خدمات و رضایت مندی مشتری………………………………………………………………………………………26
2-2-13)مدل کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………………………..26
2-2-14) مفهوم عملكرد بانك ………………………………………………………………………………………………………………28
2-2-15) مدیریت کیفیت جامع (فراگیر)……………………………………………………………………………………………………29
2-2-16) سیر تحول مدیریت کیفیت جامع (TQM)………………………………………………………………………………….30
2-2-17) تعریف مدیریت کیفیت جامع…………………………………………………………………………………………………….32
2-2-18) هدف مدیریت کیفیت جامع……………………………………………………………………………………………………….32
2-2-19) اصول مدیریت کیفیت جامع………………………………………………………………………………………………………32
2-2-19-1) تمركز بر مشتری………………………………………………………………………………………………………………….32
2-2-19-2) رهبری……………………………………………………………………………………………………………………………….33
2-2-19-3) مشاركت كاركنان………………………………………………………………………………………………………………..34
2-2-19-4) رویكرد فرایندی………………………………………………………………………………………………………………….34
2-2-19-5) رویكرد سیستمی به مدیریت…………………………………………………………………………………………………35
2-2-19-6) بهبود مستمر……………………………………………………………………………………………………………………….35
2-2-19-7) تصمیم گیری بر مبنای واقعیت ها………………………………………………………………………………………….36
2-2-19-8) ارتباط سودمند و دوطرفه با تامین كنندگان……………………………………………………………………………..36
2-2-20)عوامل موفقیت در مدیریت کیفیت جامع………………………………………………………………………………………36
2-2-21) مزایا و معایب مدیریت کیفیت جامع……………………………………………………………………………………………37
2-2-22)کشورهای موفق در زمینه استقرار مدیریت کیفیت جامع………………………………………………………………….37
2-2-22-1) مدیریت کیفیت جامع در ژاپن………………………………………………………………………………………………..37
2-2-22-2) مدیریت کیفیت جامع در چین………………………………………………………………………………………………..38
2-2-22-3) مدیریت کیفیت فراگیر در آمریکا……………………………………………………………………………………………38
2-2-22-4) مدیریت کیفیت در تایوان………………………………………………………………………………………………………38
2-2-23) مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای ایران…………………………………………………………………………………..39
2-2-24)مقایسه كشورهای متفاوت استفاده كننده از TQM………………………………………………………………………..40
2-2-25) مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی…………………………………………………………………………………….40
2-3)پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….40
2-3-1) تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………………………………..41
2-3-2)تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………………42
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..46
3-2) روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………46
3-3) جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………47
3-4) روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه…………………………………………………………………………………………….47
3-5) ابزار گردآوری دادههاو اطلاعات………………………………………………………………………………………………………47
3-5-1)تشریح پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………47
3-6)روش تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………………………………………………48
3-7)روایی و پایایی پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………………..49
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..52
4-2) بخش اول : آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………….52
4-2-1)ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان……………………………………………………………………………………52
4-2-1-1)جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………………..52
4-2-1-2)تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………………………………………53
4-2-1-3)سن…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….54
4-2-1-4)سابقه خدمت ……………………………………………………………………………………………………………………………………..55
4-2) آزمون کلموگروف اسمیرنوف………………………………………………………………………………………………………55
4-3) آزمون فرضیات…………………………………………………………………………………………………………………………..57
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1) مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………….85
5-2) نتیجه گیری و پیشنهادها مبتی بر فرضیات…………………………………………………………………………………………85
5-3) نتیجه گیری كلی……………………………………………………………………………………………………………………………91
5-4)پیشنهاد های کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………93
5-5) محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..95
5-6) پیشنهادها برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………………………..95
منابع و مآخذ
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..97
منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………………………………….99
جدول های تحقیق
جدول1-1) بیان متغیرهای مورد بررسی ……………………………………………………………………………………………………………………9
جدول2-1) تمرکز عمده مدل های کیفیت خدمات …………………………………………………………………………………………………27
جدول2-2) مشخصات مراحل مختلف توسعه TQM……………………………………………………………………………………………..30
جدول2-3)رویکرد مدیریت کیفیت جامع (TQM)………………………………………………………………………………………………….31
جدول2-4) خلاصه مقایسه دیدگاه کشورهای مورد بررسی در مورد بکار گیری TQMو نتایج استفاده از آن…………………..40
جدول3-1) تشریح پرسش نامه……………………………………………………………………………………………………………………………..48
جدول 3-2) مقادیر آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………………………………………50
جدول 4-1) توزیع فراوانی جنسیت ……………………………………………………………………………………………………………………….53
جدول 4-2) توزیع فراوانی میزان تحصیلات …………………………………………………………………………………………………………..53
جدول 4-3) توزیع فراوانی گروه سنی …………………………………………………………………………………………………………………..54
جدول 4-4) توزیع فراوانی سابقه خدمت ……………………………………………………………………………………………………………..55
جدول4-5) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرهای مورد بررسی…………………………………..56
جدول 4-6)رابطه بین رهبری موثر و متعهد از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و رضایت مشتریان……………………………………… 57
جدول 4-7) رابطه بین رهبری موثر و متعهد از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و کیفیت خدمات………………………………………..58
جدول 4-8)رابطه بین رهبری موثر و متعهد از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و عملکرد بانک………………………………………….. 58
جدول 4-9) رابطه بین برنامه ریزی استراتژیك از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و رضایت مشتریان…………………………………. 59
جدول4-10) رابطه بین برنامه ریزی استراتژیك از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و کیفیت خدمات………………………………….. 59
جدول 4-11)رابطه بین برنامه ریزی استراتژیك از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و عملکرد بانک……………………………………. 60
جدول4-12)رابطه بین تمرکز بر مشتری از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و رضایت مشتریان………………………………………….. 61
جدول 4-13)رابطه بین تمرکز بر مشتری از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و کیفیت خدمات……………………………………………..61
جدول 4-14) بین تمرکز بر مشتری از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و عملکرد بانک…………………………………………………….. 62
جدول4-15) بین اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و رضایت مشتریان………………………………. 62
جدول 4-16) بین اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و کیفیت خدمات……………………………….. 63
جدول 4-17) بین اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و عملکرد بانک……………………………………64
جدول 4-18) گیریم بین مدیریت افراد از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و رضایت مشتریان……………………………………………..64
جدول 4-19) بین مدیریت افراد از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و کیفیت خدمات……………………………………………………….. 65
جدول 4-20) بین مدیریت افراد از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و عملکرد بانک…………………………………………………………. 65
جدول 4-21) بین مدیریت فرآیندها از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و رضایت مشتریان……………………………………………….. 66
جدول 4-22) بین مدیریت فرآیندها از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و کیفیت خدمات……………………………………………………66
جدول 4-23) بین مدیریت فرآیندها از ابعاد مدیریت كیفیت جامع و عملکرد بانک……………………………………………………. 67
جدول 4-24) بین وجود راهبردهای مشخص و همسو توسط بانك مركزی و دیگر بانك ها…………………………………………68
جدول 4-25) رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت كیفیت جامع……………………………………………………………………………. 68
جدول4-26) مدل رگرسیون………………………………………………………………………………………………………………………………….70
جدول 4-27)رتبه بندی تاثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته رضایت مشتری………………………………………………………….. 71
4-28)معیارهای مناسبت مدل رضایت مشتری……………………………………………………………………………………………………….. 71
جدول4-29) مدل رگرسیون کیفیت خدمات………………………………………………………………………………………………………….. 73
جدول 4-30)رتبه بندی تاثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته کیفیت خدمات…………………………………………………………….74
جدول4-31)معیارهای مناسبت مدل کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………74
جدول4-32) مدل رگرسیون عملکرد بانک……………………………………………………………………………………………………………..76
جدول 4-33)رتبه بندی تاثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته عملکرد بانک……………………………………………………………. 77
جدول4-34)معیارهای مناسبت مدل عملکرد بانک…………………………………………………………………………………………………. 77
جدول4-35)ضرایب رگرسیونی مدل رابطه ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر متغیرهای وابسته رضایت مشتری، کیفیت خدمات و عملکرد بانک……………………………………………………………………………………………………………………………………………………78
جدول 4-36) مقادیر عرض از مبدأ …………………………………………………………………………………………………………………….. 79
جدول 4-37) بررسی مناسبت مدل اکتشافی تحقیق………………………………………………………………………………………………… 79
فهرست اشکال | |
نگاره شماره1-1)مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………………………………..9 | |
نمودار 4-1) توزیع فراوانی جنسیت…………………………………………………………………………………………………………53 | |
نمودار 4-2) توزیع فراوانی میزان تحصیلات……………………………………………………………………………………………..54 | |
نمودار 4-3) توزیع فراوانی سن……………………………………………………………………………………………………………….54 | |
نمودار 4-4) توزیع فراوانی سابقه خدمت………………………………………………………………………………………………….55 | |
نگاره 4-5) مدل رابطه میان ابعاد مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتری…………………………………………………….69 | |
نگاره 4-6) مدل رابطه میان ابعاد مدیریت کیفیت جامع و کیفیت خدمات……………………………………………………..72 | |
نگاره 4-7) مدل رابطه میان ابعاد مدیریت کیفیت جامع و عملکرد بانک………………………………………………………..75 | |
نگاره 4-8) مدل رابطه ابعاد مدیریت کیفیت جامع بر متغیرهای وابسته رضایت مشتری، کیفیت خدمات و عملکرد بانک……………………………………………………………………………………………………………………………………………………78 | |
نگاره4-9) رابطه ابعاد مدیریت کیفیت جامع، رضایت مشتری، کیفیت خدمات، عملکرد بانک، وجود راهبردهای مشخص و همسو توسط بانك مركزی و دیگر بانك ها و فرهنگ سازمانی…………………………………………………….80 | |
نگاره 4-10)مدل اکتشافی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..82 |
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-08] [ 01:55:00 ب.ظ ]
|