1-8- تعاریف عملیّاتی……………………………………………………………………………………………….. 13

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی تحقیق

 

2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 16

 

2-2- تعریف تعالی سازمانی ایی اف کیو ام……………………………………………………………………… 19

 

2-3 -مزایای مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام……………………………………………………………….. 20

 

2-4-تاریخچه مدل های تعالی سازمانی……………………………………………………………………………. 21

 

2-5- معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی………………………………………………………………………. 23

 

2-6- توانمند سازها در مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام…………………………………………………… 24

 

2-7- معیاری های نتایج در مدل ایی اف کیو ام……………………………………………………………….. 40

 

2-8- رهیافت های مختلف خود ارزیابی در مدل ایی اف کیو ام……………………………………………. 41

 

2-9- منطق رادار در چرخه خودارزیابی………………………………………………………………………….. 42

 

2-10- سطوح تعالی در کسب جایزه……………………………………………………………………………… 43

 

2-11- مدل تعالی سازمانی در ایران……………………………………………………………………………….. 44

 

2-12- تعریف ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………. 45

 

2-13- تاریخچه ارزیابی عملكرد…………………………………………………………………………………… 46

 

2-14- انواع ارزیابی………………………………………………………………………………………………….. 46

 

2-15- اهداف ارزیابی عملكرد…………………………………………………………………………………….. 46

 

2-16-  اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………….. 47

 

2-17- ارزیابی عملکرد سازمان……………………………………………………………………………………. 48

 

2-18- روش‌ها و الگوهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………….. 49

 

2-18-1- الگوی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی………………………………………………………………. 49

 

2-18-2- نظام مدیریّت کیفیّت ایزو…………………………………………………………………………. 50

 

2-18-3- هرم عملکرد………………………………………………………………………………………….. 50

 

2-18-4- نظام کارت امتیازی متوازن………………………………………………………………………… 51

 

2-18-5- فرآیند کسب و کار………………………………………………………………………………… 52

 

2-18-6- چارچوب مدوری و استیپل………………………………………………………………………… 53

 

2-18-7- روش تحلیل ذی نفعان……………………………………………………………………………… 53

 

2-18-8- نظام مدیریّت بر مبنای هدف………………………………………………………………………. 54

 

2-18-9- نظام مدیریّت کیفیّت جامع………………………………………………………………………… 55

 

2-18-10- روش مالکوم بالدریج…………………………………………………………………………….. 55

 

2-18-11- مدل تعالی سازمانی ایی اف کیو ام…………………………………………………………….. 55

 

2-19- پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………… 56

 

2-19-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………….. 56

 

2-19-2- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور…………………………………………………………. 57

 

2-20- نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………… 59

 

2-21- مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………. 60

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 63

 

3-2- روش انجام پژوهش…………………………………………………………………………………………… 63

 

3-3-جامعه  آماری……………………………………………………………………………………………………. 64

 

3-4- حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………. 65

پایان نامه

 

 

3-5- روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………….. 65

 

3-6- روش گردآوری اطّلاعات…………………………………………………………………………………… 66

 

3-7- روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………….. 66

 

3-8-روش های آماری………………………………………………………………………………………………. 67

 

3-9- روش تجزیه و تحلیل…………………………………………………………………………………………. 68

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطّلاعات

 

4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 70

 

4-2 – توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها (آمار توصیفی)……………………………………………………. 70

 

4-2-1- جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 70

 

4-2-2 – تحصیلات………………………………………………………………………………………………. 72

 

4-2-3 – سابقه کار………………………………………………………………………………………………. 74

 

4-2-4 – پست سازمانی…………………………………………………………………………………………. 75

 

4-2-5 – رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………….. 77

 

4-2-6- سن……………………………………………………………………………………………………….. 78

 

4-3 – آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………. 79

 

4-3-1- بررسی فرضیه اول…………………………………………………………………………………….. 79

 

4-3-1-1- بررسی نرمال بودن متغیّر  رهبری………………………………………………………….. 79

 

4-3-1-2- آزمون فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………… 80

 

4-3-2- بررسی فرضیه دوم…………………………………………………………………………………….. 82

 

4-3-2-1- بررسی نرمال بودن متغیّر خطّ مشی و استراتژی…………………………………………. 82

 

4-3-2-2 – بررسی فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………………. 82

 

4-3-3- بررسی فرضیه فرعی سوم…………………………………………………………………………….. 84

 

4-3-3-1- بررسی نرمال بودن متغیّر  کارکنان………………………………………………………… 84

 

4-3-3-2- بررسی فرضیه فرعی سوم…………………………………………………………………….. 85

 

4-3-4- بررسی فرضیه فرعی چهارم………………………………………………………………………….. 87

 

4-3-4-1- بررسی نرمال بودن متغیّر  شراکت ها و منابع……………………………………………. 87

 

4-3-4-2- بررسی فرضیه فرعی چهارم………………………………………………………………….. 87

 

4-3- 5- بررسی فرضیه فرعی پنجم…………………………………………………………………………… 89

 

4-3-5-1- بررسی نرمال بودن متغیّر  فرآیندها………………………………………………………… 89

 

4-3-5-2- بررسی فرضیه فرعی پنجم……………………………………………………………………. 90

 

4-3-6- بررسی فرضیه اصلی…………………………………………………………………………………… 91

 

4-3-6-1- بررسی نرمال بودن متغیّر مدل تعالی سازمان……………………………………………… 91

 

4-3-6-2- بررسی فرضیه اصلی…………………………………………………………………………… 91

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 96

 

5-2- نتایج……………………………………………………………………………………………………………… 96

 

-3-نتایج حاصل ازآزمون فرضیات تحقیق………………………………………………………………………… 97

 

5-3-1-  نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی…………………………………………………………………… 97

 

5-3-2-نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول……………………………………………………………….. 98

 

5-3-3-نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………… 100

 

5-3-4- نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی سوم…………………………………………………………….. 101

 

5-3-5- نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی چهارم………………………………………………………….. 101

 

5-3-6- نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی پنجم……………………………………………………………. 102

 

5-4- نتیجه گیری نهایی……………………………………………………………………………………………. 103

 

5-5-پیشنهاد های تحقیق…………………………………………………………………………………………… 104

 

5-5-1-پیشنهادات کاربردی مبتنی برنتایج تحقیق……………………………………………………………. 104

 

5-5-2-پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………….. 106

 

پیوست………………………………………………………………………………………………………………….. 108

 

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………….. 116

 

منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………….. 122

 

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………….. 125

 

فهرست اشکال

 

عنوان                                                                                                                                                                                         صفحه

 

شکل2-1- الگوی تعالی بنیاد مدیریّت  کیفیّت اروپا……………………………………………………………… 24

 

شکل2-2- (مدل مفهومی تحقیق)………………………………………………………………………………………. 61

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                                                                                                         صفحه

 

جدول1-1- مكاتب اصلی استراتژی……………………………………………………………………………………. 29

 

جدول2-2- راهنمای انتخاب روش ارزیابی………………………………………………………………………….. 42

 

جدول4-1-آماره های توصیفی مربوط به متغیّر جنسیت…………………………………………………………… 71

 

جدول4-2- آماره های توصیفی مربوط به متغیّرتحصیلات………………………………………………………… 72

 

جدول4-3- آمار های توصیفی مربوط به متغیّر  سابقه کار……………………………………………………….. 74

 

جدول4-4- آماره های توصیفی مربوط به متغیّر  پست سازمانی…………………………………………………. 76

 

جدول4-5- آماره های توصیفی مربوط به متغیّر رشته تحصیلی………………………………………………….. 77

 

جدول4- 6: آماره های توصیفی مربوط به سن………………………………………………………………………. 78

 

جدول4-7- آزمون کلموگروف اسمیرنف یک نمونه‌ای برای نمرات متغیّر  رهبری………………………… 80

 

جدول4-8- جدول توصیفی مربوط به متغیّر  رهبری……………………………………………………………….. 80

 

جدول4-9- نتایج آزمون زوج-نمونه ای………………………………………………………………………………. 81

 

جدول4-10- میزان همبستگی بین متغیّرها…………………………………………………………………………… 81

 

جدول4-11- بررسی رابطه خطی بین متغیّر ها………………………………………………………………………. 81

 

جدول4-12- آزمون کلموگروف اسمیرنف یک نمونه‌ای برای نمرات متغیّر  خطّ مشی و استراتژی……. 82

 

جدول4-13- آزمون یک نمونه ای فرضیه دوم……………………………………………………………………… 83

 

جدول4-14- میزان همبستگی بین متغیّرها…………………………………………………………………………… 83

 

جدول4-15- بررسی رابطه خطی بین متغیّر ها………………………………………………………………………. 84

 

جدول4-16- آزمون کلموگروف اسمیرنف یک نمونه‌ای برای نمرات متغیّر  کارکنان……………………. 85

 

جدول4-17- آزمون یک نمونه ای فرضیه سوم…………………………………………………………………….. 86

 

جدول4-18- میزان همبستگی بین متغیّرها…………………………………………………………………………… 86

 

جدول4-19- بررسی رابطه خطی بین متغیّرها………………………………………………………………………… 86

 

جدول4-20- آزمون کلموگروف اسمیرنف یک نمونه‌ای برای نمرات متغیّر  شراکتها ومنابع……………. 87

 

جدول4-21- آزمون یک نمونه ای فرضیه چهارم………………………………………………………………….. 88

 

جدول4-22- میزان همبستگی بین متغیّرها…………………………………………………………………………… 88

 

جدول4-23- بررسی رابطه خطی بین متغیّر ها………………………………………………………………………. 89

 

جدول4-24- آزمون کلموگروف اسمیرنف یک نمونه‌ای برای نمرات متغیّر  فرآیندها……………………. 90

 

جدول4-25- آزمون یک نمونه ای فرضیه پنجم…………………………………………………………………….. 91

 

جدول4-26- میزان همبستگی بین متغیّرها…………………………………………………………………………… 91

 

جدول4-27- بررسی رابطه خطی بین متغیّرها………………………………………………………………………… 91

 

جدول4-28- آزمون کلموگروف اسمیرنف یک نمونه‌ای برای نمرات متغیّر  مدل تعالی سازمان………… 92

 

جدول4-29- آزمون یک نمونه ای فرضیه اصلی……………………………………………………………………. 93

 

جدول4-30- میزان همبستگی بین متغیّرها…………………………………………………………………………… 93

 

جدول4-31- بررسی رابطه خطی بین متغیّرها………………………………………………………………………… 94

 

جدول 5-1- نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه ی اصلی………………………………… 98

 

جدول 5-2- نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه ی اول…………………………………… 99

 

جدول 5-3- نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه ی دوم…………………………………. 100

 

جدول 5-4- نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه ی سوم…………………………………. 101

 

جدول 5-5- پنتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه ی چهارم…………………………….. 102

 

جدول 5-6-نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه ی پنجم…………………………………. 102

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                                                                                                         صفحه

 

نمودار 2-1- (گلاک و همکاران1980)……………………………………………………………………………. 28

 

نمودار4-1- نمودار میله ای فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان……………………………………………………… 71

 

نمودار4-2- نمودار دایره ای درصد فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان…………………………………………… 72

 

نمودار4-3- نمودارمیله ای فراوانی تحصیلات پاسخ دهندگان……………………………………………………. 73

 

نمودار4-4- نمودار دایره ای درصد فراوانی تحصیلات پاسخ دهندگان…………………………………………. 73

 

نمودار4-5- نمودار میله ای فراوانی سابقه کار پاسخ دهندگان…………………………………………………… 75

 

نمودار4-6- نمودار دایره ای درصد فراوانی سابقه کار پاسخ دهندگان…………………………………………. 75

 

مودار4-7- نمودار میله ای فراوانی پست سازمانی پاسخ دهندگان……………………………………………….. 76

 

نمودار4-8- نمودار دایره ای درصد فراوانی پست سازمانی پاسخ دهندگان……………………………………. 77

 

نمودار4-9- نمودار میله ای فراوانی رشته تحصیلی پاسخ دهندگان………………………………………………. 78

 

نمودار4-10- نمودار میله ای فراوانی سن پاسخ دهندگان  79

 

چکیده

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...