1-8-2-اعتماد به برند:. 9

 

1-8-3-ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت:. 9

 

1-8-5-فروش بیمه عمر:. 10

 

فصل دوم…………………………………………………………………………………………………………………………….12

 

2-1- مقدمه:. 12

 

2-2- تبلیغات.. 12

 

2-3- سیر تاریخی تبلیغات بازرگانی.. 14

 

2-3-1-دوره یكم؛ دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺷﻔﺎﻫﯽ.. 14

 

2-3-2-دوره دوم، دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻧﻮﺷﺘﺎری ـ ﭼﺎﭘﯽ.. 14

 

2-3-3- دوره ﺳﻮم، دوره ارﺗﺒﺎﻃﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ.. 16

 

2-3-4-اهمیت اجتماعی تبلیغات.. 17

 

2-3-5- پدیده های نوین.. 17

 

2-3-6- ﺩﻭﺭﻩ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ.. 18

 

2-4- سیر تحول تبلیغات بازرگانی در ایران.. 19

 

2-4-1- اﯾﺮان ﺑﺎﺳﺘﺎن.. 19

 

2-4-2- شیوه های سنتی و قدیمی تبلیغ فروش کالا. 19

 

3-4-2- ورود وسایل ارتباط جمعی.. 20

 

2-5- نقش ارتباطات در تبلیغات.. 21

 

2-6- ارتباط.. 21

 

2-7- ارتباطجمعی.. 23

 

2-8- انواع ارتباط.. 24

 

2-9- الگوها و مدل‌های ارتباط.. 24

 

4- مدلارتباطیگربنر. 25

 

2-10- نظریه ارتباط در تبلیغات.. 26

 

2-11- عناصر ارتباط.. 26

 

2-12- انواع تبلیغات و مقایسه آن‌ها 28

 

2-13- ضرورت ارزیابی اثر‌بخشی تبلیغات.. 29

 

2-14- روش‌های ارزیابی اثر‌بخشی تبلیغات.. 29

 

2-15- تشریح و طبقه‌بندی متغیرهای تبلیغات.. 30

 

2-16- اندازه‌گیری ورودی‌ها 32

 

2-17- اندازه‌گیری خروجی‌ها 33

 

2-18- اندازه‌گیری فرایند‌ها 36

 

2-19- مدل‌های سلسله مراتب تاثیرات.. 37

 

12-19-1- سلسله مراتب یادگیرنده:. 38

 

2-19-2-سلسله مراتب ناموزون/ اسنادی.. 39

 

2-19-3- سلسله مراتب با درگیری پایین.. 39

 

2-19-4-مدل احتمال گسترش اطلاعات (ELM). 40

 

2-20-سلسله مراتب تاثیرات مربوط.. 41

 

2-21- برند :. 41

 

2-22- اهمیت برند:. 44

 

2-22-1-مشتریان.. 44

پایان نامه و مقاله

 

 

2-22-2- شرکتها 46

 

2-23- ارزش ویژه برند و تعاریف مختلف آن.. 46

 

2-23-1- ارزش ویژه برند از رویکرد مالی.. 48

 

2-23-2- ارزش ویژه برند از رویکرد مشتریان.. 49

 

2-24- مدلها و مفاهیم مطرح شده راجع به ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کنندگان:. 51

 

2-25- اجزا و عناصر برند بر اساس دیدگاه آکر:. 58

 

2-25-1-آگاهی از برند:. 58

 

2-25-3-کیفیت ادارک شده:. 61

 

2-25-4- وفاداری به برند:. 62

 

2-25-5- سایر داراییهای مالکانه برند:. 63

 

2-26- اندازه گیری ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرفکنندگان:. 64

 

2-27- ارزش ویژه برند از دیدگاه ترکیبی.. 66

 

2-28- مزایای ارزش ویژه برند قوی:. 67

 

2-29- اعتماد به برند:. 69

 

2-30- احساس به برند:. 71

 

2-31- مبانی نظری بیمه و بیمه های عمر. 73

 

2-31-1- تعریف بیمه. 73

 

2-31-2- موضوع بیمه. 74

 

2-31-3-تاریخچه بیمه. 74

 

2-32- تاریخچه بیمه در ایران.. 75

 

2-33- مبانی بیمه های عمر. 76

 

2-33-مزایای مهم بیمه‌های عمر. 77

 

2-34- تحقیقات مرتبط با موضوع تحقیق.. 78

 

2-35- مدل مفهومی تحقیق.. 83

 

2-36-  تعریف واژه‏ها و اصطلاحات.. 83

 

فصل سوم………………………………………………………………………………………………..110

 

3-1- مقدمه. 86

 

3-2-  نوع و روش تحقیق:. 86

 

3-3- جامعه آماری.. 86

 

3-4 – بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 87

 

3-5 – ابزار گرد آوری داده ها 87

 

3-6- ویژگی‌های فنی ابزار تحقیق:. 88

 

3-7- روش تجریه و تحلیل داده‌ها:. 90

 

فصل چهارم……………………………………………………………………………………………..117

 

4-1- مقدمه. 92

 

4-2-1- آمار توصیفی متغیر سن.. 92

 

4-2-2- آمار توصیفی متغیر سطح تحصیلات.. 93

 

4-2-3- آمار توصیفی متغیر جنسیت افراد نمونه. 94

 

4-2-4- آمار توصیفی میزان سوابق كاری نمایندگان.. 95

 

4-2-5- آمار توصیفی نوع شركت بیمه. 96

 

4-2-6- آمار توصیفی تعداد فروش بیمه‌نامه افراد نمایندگان.. 97

 

4-2-7- آمار توصیفی ارزش بیمه‌نامه‌های فروخته شده (بر حسب تومان). 98

 

4-2-8- آمار توصیفی متغیرهای اصلی تحقیق.. 99

 

4-3- بررسی استنباطی داده‌ها 100

 

4-3-1- یافته های مربوط به فرضیه فرعی اول پژوهش… 100

 

4-3-2- یافته های مربوط به فرضیه فرعی دوم پژوهش… 101

 

4-3-3- یافته های مربوط به فرضیه فرعی سوم پژوهش… 102

 

5-1- مقدمه. 106

 

5-2 – بحث و نتیجه‌گیری.. 108

 

5-3- محدودیت های تحقیق.. 110

 

5-4- پیشنهادات تحقیق.. 111

 

5-4-1: پیشنهادات كاربردی تحقیق:. 111

 

5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 111

 

منابع و ماخذ. 121

 

پیوستها و ضمائم………………………………………………………………………………..151

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1- مقایسه مزایا و محدودیتهای انواع روشهای تبلیغاتی.. 28

 

جدول 2-2- مدلها و شاخصهای ارزیابی اثربخشی تبلیغات (Tellis, 2004). 31

 

جدول 2-4- ابعاد ارزش ویژه برند. 56

 

جدول 5-2- مزایای بازاریابی برندهای قوی.. 67

 

جدول3-1: جدول چگونگی تخصیص سوالات پرسش‌نامه به متغیر‌های تحقیق.. 88

 

جدول 1-4: جدول فراوانی مربوط به متغیر سن………………………………….………….119

 

جدول 2-4: جدول فراوانی مربوط به متغیر تحصیلات………………………………………120

 

جدول 3-4: جدول فراوانی مربوط به متغیرجنسیت نمایندگان………………………………121

 

جدول (4-4): جدول فراوانی سوابق كاری نمایندگان……………………………………….122

 

جدول (5-4): جدول فراوانی مربوط به متغیر  نوع شركت.. 96

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار1-1: مدل مفهومی تحقیق.. 9

 

نمودار 2-1- قابلیت اندازهگیری اجزای مختلف تبلیغ (Ace, 2001). 32

 

نمودار 2-2- مدل سلسله مراتب احتمالی DAGMAR ( 2003،James). 40

 

نمودار2-3: مدل مفهومی تحقیق.. 83

 

نمودار 1-4: نمودار فراوانی مربوط به متغیر سن.. 93

 

نمودار 2-4: نمودار فراوانی مربوط به متغیر تحصیلات.. 94

 

نمودار3-4: نمودار فراوانی مربوط به متغیرجنسیت نمایندگان.. 95

 

نمودار4-4: نمودار فراوانی مربوط به متغیر سوابق كاری نمایندگان.. 96

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل 2-1- دو مدل از روابط بین کالا و برند. 43

 

شکل 2-2- شبکه قدرت BAV… 52

 

شکل 3-2- هرم تشدید برند. 55

 

شکل4-2- مدل مفهومی ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر. 57

 

شکل 5-2- مدل ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر. 58

 

شکل 6-2- مفهوم ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر. 58

 

شکل 7-2- ابعاد ارزش ویژه برند. 63

 

 

 

 

 

 

 

چكیده:

 

بیمه عمر یكی از مهمترین و استراتژیك‌ترین محصولات شركتهای بیمه دنیا محسوب می‌شود. در دنیا درصد فروش بیمه‌های عمر نسبت به سایر محصولات بیمه‌ای بسیار بالاتر است، اما با وجود اهمیت بسیار زیاد، فروش این محصول دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. شركتهای بیمه و نمایندگانی كه درصدد فروش بیمه عمر هستند، باید ارتباط موثر و قابل اعتمادی با مشتریان خود ایجاد كنند، فردی كه قرار است بیمه عمر خریداری نماید باید برای دهها سال به شركت بیمه و  برند آن اعتماد كند، احساس خوبی از این شركت و برند آن داشته باشد. در این راستا تبلیغات می‌تواند به عنوان یكی از مهمترین ابزار مورد استفاده شركتها قرار بگیرد تا بتوانند اعتماد و احساس خوشایند مشتریان خود را نسبت به شركتهای خود ارتقاء و بهبود ببخشند.

 

با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر با هدف شناسایی میزان رابطه متغیرهای تبلیغات شركت‌ها، اعتماد و احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر، انجام گرفته است. این تحقیق از لحاظ هدف تحقیق از انواع پژوهش‌های کاربردی به شمار می‌رود و از لحاظ روش جمع‌آوری داده‌ها از انواع پژوهش‌های توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری عبارتند از  نمایندگی‌های سه شركت بیمه ایران، البرز و آسیا در شهر تهران كه برای انتخاب نمونه معرف جامعه از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای استفاده شده است. ابزار جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز پرسشنامه محقق ساخته بوده كه روایی و پایایی آن نیز در حد  مطلوبی ارزیابی شده‌است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها علاوه بر شاخص‌های مركزی و پراكندگی و نمودار فراوانی داده‌ها، از آزمون‌های همبستگی گشتاوری پیرسون و آزمون رگرسیون گام به‌گام استفاده شد.

 

بر اساس نتایج آزمونهای همبستگی پیرسون، یافته‌های تحقیق حاكی از آن است كه متغیرهای تبلیغات شركت‌ها، اعتماد به برند و متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند و بر اساس رگرسیون گام به گام دو متغیر اعتماد به برند و احساس به برند نتوانسته‌اند 73/0 از واریانس متغیر فروش بیمه عمر را تبیین و توجیه نماید.

 

كلید واژه‌گان: تبلیغات، اعتماد به برند، احساس به برند، بیمه عمر، شركتهای بیمه.

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

 

كلیات تحقیق

 

 

 

 

 

1-1- مقدمه:

 

بسیاری از صنایع تولیدی و خدماتی موفق در جهان، به ارائه خدمات كارامد و منطبق با نیاز مشتری، به عنوان یك منبع مزیت رقابتی می نگرند. ضرورت مبادله مؤثر بین مشتریان و عرضه كنندگان داخلی، به طور وسیعی در نوشته های مدیریتی مورد بحث قرار گرفته است و صاحب نظران اتفاق نظر دارند كه خدمات بهتر به مشتریان داخلی، به ارایه خدمات بهتر به مشتریان خارجی منتهی می شود.

 

در پذیرش این اصل دیگر تردیدی وجود ندارد که بقای سازمانهای تولیدی وخدماتی در گرو حفظ و افزایش مشتریان آنهاست، برای این منظور ضروریست هر سازمان به عوامل مهم و تاثیرگزار رضایت مشتریان بیاندیشد و با توصیف و پیش‌بینی و نیز کنترل این متغیرها بتواند میزان رضایت مشتریان را مدیریت نموده و آن را به سمت بهبودی سوق دهد. نام و نشان تجاری یا برند نقشی اساسی در شرکت­های خدماتی بازی می کند زیرا نام و نشان تجاری قوی[1] اعتماد مشتریان را در ارتباط با خرید محصولات ناملموس افزایش می­دهد. نام و نشان تجاری قوی، مشتریان را قادر می­سازد تا بهتر بتوانند محصولات ناملموس را تجسم کرده و درک کنند. در ارتباط با خدمات که مقایسه و ارزیابی اولیه در ارتباط با خرید خدمت مشکل است، نام و نشان تجاری نقش مهمی را ایفا می­کند.

 

اعتماد، احساس و وفاداری به نام و نشان تجاری برای شرکت­ها دارای مزایای فراوانی است، چرا که موجب کاهش آسیب­پذیری شرکت به فعالیت­های رقابتی، کاهش هزینه­های شرکت، افزایش حاشیه­های مالی و افزایش ارتباطات بازاریابی موثر می شود (Kim et al.,2008) و ایجاد و حفظ اعتماد، احساس و وفاداری مصرف کننده به نام تجاری در قلب برنامه‌های بازاریابی شرکت­ها به ویژه در بازار­های رقابتی قرار دارد (Sweeney & Swait ,2008). واژه برند[2]دارای چندین معنی می باشد. برند نه تنها یک محصول واقعی است بلکه یک دارایی ناملموس با ارزش نیزهست. هر برند، دارای ویژگی های محسوس ونامحسوس می باشد که هر محصول را از محصولی دیگر متمایزمی کند. (Kim et al,2003)

 

برند به عنوان جزئی جدانشدنی از ارزش شرکت می باشد و یک دارایی استراتژیک1است که می‌تواند به عنوان محرک فرآیند برنامه­ریزی بازاریابی شرکت محسوب گردد. بدین معنی که برند می‌تواند به عنوان مزیت رقابتی یک شرکت در نظر گرفته شود.(Wong & Merrilee , 2008 )

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...