دانلود پایان نامه ارشد:اثر لذتجوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به … |
1-9) نوآوری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10) قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10-1) قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………………………………. 12
1-10-2) قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………………………………… 13
1-10-3) قلمرو موضوعی……………………………………………………………………………………………………………… 13
1-11) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 13
فصل دوم: ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-1) مبانی نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 16
2-1-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 16
2-1-2) خرید آنی…………………………………………………………………………………………………………………………. 18
2-1-2-1) ماهیت خرید آنی………………………………………………………………………………………………………… 21
2-1-2-2) انواع خرید آنی……………………………………………………………………………………………………………. 21
2-1-2-3) عوامل مؤثر بر خرید آنی……………………………………………………………………………………………. 22
2-1-2-3-1) عوامل خارجی مؤثر بر خریدآنی…………………………………………………………………………… 23
2-1-2-3-2) عوامل داخلی مؤثر بر خریدآنی…………………………………………………………………………….. 27
2-1-2-3-3) عوامل مهم شخصیتی مؤثر بر خرید آنی……………………………………………………………… 28
2-1-3) انگیزه لذتجوئی……………………………………………………………………………………………………………… 30
2-1-3-1) انواع انگیزه لذتجوئی………………………………………………………………………………………………… 33
2-1-4) آنیگرایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 34
2-1-4) تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………………………. 36
2-1-6) فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………….. 37
2-1-6-1) محیط فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………………….. 38
2-1-6-1-1) محتوا فروشگاه اینترنتی………………………………………………………………………………………… 39
2-1-6-1-1-1) کیفیت اطلاعات…………………………………………………………………………………………………. 41
2-1-6-1-1-2) دقت اطلاعات…………………………………………………………………………………………………….. 41
2-1-6-1-1-3) مرتبط بودن اطلاعات………………………………………………………………………………………… 41
2-1-6-1-1-4) نکاتی در مورد متون و اطلاعات……………………………………………………………………….. 42
2-1-6-1-2) طرح فروشگاه اینترنتی………………………………………………………………………………………….. 44
2-1-6-1-2-1) استراتژیهای طراحی وب سایت……………………………………………………………………… 46
2-1-6-1-2-1-1) استراتژی اطلاعاتی/ ارتباطی……………………………………………………………………….. 46
2-1-6-1-2-1-2) استراتژی آنلاین/ معاملاتی………………………………………………………………………….. 46
2-1-6-1-3) پیمایش فروشگاه اینترنتی…………………………………………………………………………………….. 47
2-1-7) وبگردی منفعتگرایانه و لذتجویانه………………………………………………………………………………. 50
2-1-7-1) مفهوم جستجو (پرسه زنی) ………………………………………………………………………………………. 51
2-2-7) مدلهای مرتبط با خرید آنی………………………………………………………………………………………….. 53
2-1-8-1) مدل مویوگاناتام و بکارت……………………………………………………………………………………………. 53
2-1-8-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما ………………………………………………………………………………………. 57
2-1-8-3) مدل دهدشتی و مبرهن…………………………………………………………………………………………….. 60
2-2) پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… 61
2-2-1) پیشینه تحقیقات داخلی…………………………………………………………………………………………………. 61
2-2-2) پیشینه تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………….. 67
2-3) توسعه فرضیهها و ارائه مدل……………………………………………………………………………………………….. 83
2-4) خلاصه و جمع بندی فصل………………………………………………………………………………………………….. 88
فصل سوم: روششناسی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 90
3-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………. 91
3-2) روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. 91
3-2-1) جامعه آماری پژوهش………………………………………………………………………………………………………. 93
3-2-2) حجم نمونه و روش اندازه گیری…………………………………………………………………………………….. 94
3-2-3) روش و ابزار گردآوری دادهها………………………………………………………………………………………….. 95
3-2-4) روش تجزیهوتحلیل دادهها………………………………………………………………………………………………. 96
3-3) روایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………………………….. 96
3-3-1) پایایی………………………………………………………………………………………………………………………………… 97
3-3-2) روایی………………………………………………………………………………………………………………………………… 97
3-4) نرم افزارهای تجزیهوتحلیل داده………………………………………………………………………………………….. 99
3-5) خلاصه و جمع بندی فصل………………………………………………………………………………………………….. 99
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها……………………………………………………………………………………………. 100
4-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-2) آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-2-1) ویژگیهای جمعیت شناختی……………………………………………………………………………………….. 101
4-3) آزمون نرمالبودن دادهها (کولموگروف-اسمیرنوف) ………………………………………………………… 102
4-4) آزمون مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………. 103
4-4-1) ارزیابی مدل اندازهگیری (مدل بیرونی) ………………………………………………………………………. 104
4-4-1-1) بار عاملی شاخصها (سؤالهای پرسشنامه……………………………………………………………… 104
4-4-1-2) ارزیابی پایایی مدل بیرونی……………………………………………………………………………………….. 106
4-4-1-2-1) پایایی مرکب (CR) ……………………………………………………………………………………………. 106
4-4-1-2-2) ضریب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………… 107
4-4-1-3) روایی مدل بیرونی…………………………………………………………………………………………………….. 107
4-4-1-3-1) بررسی روایی همگرا ……………………………………………………………………………………………. 108
4-4-1-3-2) روایی واگرا……………………………………………………………………………………………………………. 108
4-4-1-3-2-1) روش بارهای عاملی متقابل……………………………………………………………………………… 109
4-4-1-3-2-2) روش فورنل- لارکر………………………………………………………………………………………….. 112
4-4-2) ارزیابی مدل ساختاری (مدل درونی) ………………………………………………………………………….. 113
4-4-2-1) ضرایب معناداری Z (مقادیر t-value) ………………………………………………… 114
4-4-2-2) ضریب تعیین R2 (R Squars) …………………………………………………………………………… 115
4-4-2-3) معیار اندازه تأثیر ……………………………………………………………………………………………… 116
4-4-2-4) کیفیت پیش بینی کنندگی ( ) ……………………………………………………… 117
4-4-2-5) معیارRedundancy……………………………………………………………………………………………… 118
4-4-3) بررسی مدل کلی تحقیق………………………………………………………………………………………………. 118
4-5) بررسی فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 119
4-5-1) نتایج حاصل از آزمون فرضیهها……………………………………………………………………………………. 120
4-6) مدل اصلاح شده تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 121
4-7) مقایسه شاخصهای مدل اولیه و مدل اصلاح شده ……………………………………………………….. 123
4-8) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 124
فصل پنجم: خلاصه، نتیجهگیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………. 126
5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 127
5-2) خلاصه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 127
5-3) مدل نهایی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 129
5-4) نتیجهگیریهای مبتنی بر فرضیههای پژوهش………………………………………………………………… 129
5-5) پیشنهادهای کاربردی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 133
5-6) محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 136
5-7) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………. 137
5-8) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 137
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 138
پیوستها……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 145
فهرست جداول
جدول2-1) عوامل خارجی مؤثر بر خرید آنی……………………………………………… 27
جدول2-2) عوامل داخلی مؤثر بر خرید آنی………………………………………………. 30
جدول2-1) محرکها و عوامل مؤثر بر خرید آنی………………………………………….. 56
جدول 2-2) مطالعات داخلی خرید آنی…………………………………………………… 65
جدول 2-3) مطالعات خارجی خرید آنی………………………………………………….. 76
جدول3-1) نحوه امتیازدهی به سؤالات پرسشنامه ……………………………………….. 95
جدول3-2) ترکیب سؤالات پرسشنامه…………………………………………………….. 96
جدول3-3) بررسی پایایی با آلفای کرونباخ……………………………………………….. 97
جدول 3-4) منابع مقیاسهای سنجش……………………………………………………. 98
جدول 4-1) ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری…………………………………… 102
جدول 4-2) آزمون نرمالبودن (کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………… 103
جدول 4-5) بار عاملی متغیرهای آشکار………………………………………………….. 104
جدول 4-6) پایایی مرکب (CR………………………………………………………… 106
جدول 4-7) ضریب آلفای کرونباخ……………………………………………………….. 107
جدول 4-8) میانگین واریانس استخراج شده (AVE……………………………………. 108
جدول 4-9) روش بارهای عاملی متقابل………………………………………………….. 109
جدول 4-10) دادههای اولیه وارد شده در نرم افزار اکسل ………………………………. 112
جدول 4-10) جدول فورنل-لارکر پس از جایگذاری مقادیر ریشه دوم (AVE)…………. 113
جدول 4-12) ضریب تعیین (R2)………………………………………………………. 116
جدول 4-13) اندازه اثر (f2)…………………………………………………………….. 117
جدول 4-14) کیفیت پیش بینی کنندگی (Q2)………………………………………… 117
جدول 4-15) معیارRedundancy……………………………………………………. 118
جدول 4-16) بررسی فرضیات تحقیق…………………………………………………… 120
جدول 4-17) بارعاملی متغیرهای آشکار پس از اصلاح مدل……………………………… 122
جدول 4-18) مقایسه شاخصهای مدل پیشنهادی اولیه و مدل اصلاح شده پژوهش……… 123
فهرست شکلها
شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………… 7
شکل 2-1) مدل مویوگاناتام و بکارت …………………………………………………….. 53
شکل 2-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما ………………………………………………….. 57
شکل 2-3) مدل دهدشتی و مبرهن ……………………………………………………… 60
شکل 2-4) مدل عملیاتی تحقیق…………………………………………………………. 87
شکل3-1) فرآیند تحقیق…………………………………………………………………. 93
شکل 4-1) مدل اولیه پژوهش در حالت ضرایب استاندارد……………………………….. 114
شکل 4-2) مدل اولیهی پژوهش در حالت آماره های t هر مسیر…………………………. 115
شکل 4-3) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت ضرایب استاندارد………………………… 121
شکل 4-4) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت آمارههای t هر مسیر…………………….. 122
شکل 5-1) مدل نهایی پژوهش………………………………………………………….. 129
فصل اول:
کلیات تحقیق
1-1) مقدمه
در دهه1950هنگامی که مفهوم خرید آنی، تنها به عنوان یک مفهوم، پذیرفته شده بود، درکی بدین منوال گسترش یافته بود که خرید آنی یک مفهوم یک بعدی و ساده است. ادبیات آن زمان، خرید آنی را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه ریزی میدانستند. این تعریف کم عرض و ساده، شاید نتیجه تحقیقات محدود در این حیطه، از جهت اینکه خرید آنی، مفهومی جدید در آن زمان بود. پیرون مطرح کرد که در طی آن زمان، خرید بیشتر از مصرفکننده، مورد توجه محققان بوده است. این دید به خرید آنی یک دهه بعد به درک کاملتری تکامل یافت (میرابی و تهرانی، 1392: 108).
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 04:05:00 ب.ظ ]
|