پایان نامه ارشد:بررسی اثربخشی آموزش جرأت ورزی، در رابطان افتخاری بهداشت |
2-1-2 –3- ابعاد مهارتهای زندگی.. 26
2-1-2-4- انواع سبکهای رفتاری.. 34
2-1-3- تعاریف جرأتورزی…………………………………………………………………………………………………………..36
2-1-3-1- انواع جرأتورزی.. 40
2-1-3-2- عوامل تأثیرگذار بر جرأتورزی.. 42
2-1-3-3- کارکردهای جرأتورزی.. 44
2-1-3-4- آموزش جرأتورزی.. 44
2-1-3-5- کاربرد آموزش مهارت جرأتورزی.. 47
2-1-3-6- شیوههای آموزش مهارت جرأتورزی.. 48
2-1-4- اضطراب و اضطراب اجتماعی.. 50
2-1-4-1- انواع اضطراب… 53
2-1-4- 2- دیدگاههای مختلف در خصوص اضطراب… 57
2-1-4-2-1- نظریه روانکاوی.. 57
2-1-4-2-2- نظریههای رفتاری.. 58
2-1-4-2-3- نظریه شناختی.. 58
2-1-4-2-4- نظریه یادگیری اجتماعی.. 59
2-1-4-2-5- نظریه آسیب شناختی.. 59
2-1-5-تعریف عزتنفس…. 60
2-1-5-1- چهار شرط عزتنفس…. 62
2-1-5-2- دیدگاههای عزتنفس…. 66
2-1-5-2-1- نظریه راجرز 66
2-1-5-2-2- دیدگاه آلپورت… 66
2-1-5-2-3- نظریه مزلو. 67
2-1-5-2-4- نظریه ویلیام جیمز. 67
2-1-5-2-5- نظریه كوپر اسمیت… 67
2-1-5-3- ابعاد عزتنفس…. 68
2-1-6-رابطان افتخاری بهداشت… 69
2-2-پیشینه تجربی.. 72
2-2-1- تحقیقات انجام شده در خارج کشور 72
2-2-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 79
فصل سوم: روش پژوهش…. 93
3-1- روش تحقیق.. 94
3-2- جامعه آماری، نمونه و روش نمونهگیری.. 95
3-2-1- جامعه آماری.. 95
3-2-2- نمونه آماری.. 95
3-2-3- روش نمونهگیری.. 95
3-3- ابزارهای پژوهش…. 95
3-3-1- پرسشنامة جرأتورزی گمبریل و ریچی(1975).. 96
3-3-2- پرسشنامه سنجش علائم هراس اجتماعی(1381) 97
3-3-3- پرسشنامه عزتنفس کوپراسمیت(1967)… 98
3-3-4- ضرایب پایایی متغیرهای مختلف تحقیق.. 99
3-4- شیوهی اجرای پژوهش…. 100
3-5- تجزیه و تحلیل دادهها: 104
فصل چهارم : یافتههای تحقیق.. 106
4-1-یافتههای توصیفی.. 106
4-2- یافتههای مربوط به فرضیههای تحقیق.. 107
4-3- یافته های جانبی …………………………………………………………………………………………………………….115
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری.. 130
5-1- یافتهها، بحث و تفسیر آنها 131
5-2- نتیجهگیری.. 136
5-3- پیشنهادهای تحقیق.. 138
5-3-1 -پیشنهادهای کاربردی.. 138
5-3-2- پیشنهادات پژوهشی.. 138
5-4- محدودیتهای پژوهش…. 139
پیوست… 140
پیوست شماره یک: متون استفاده شده در آموزش گروه پلاسیبو………………………………………………. 140
پیوست شماره دو: بروشور آموزشی هر کس حق دارد…………………………………………………………………142
پیوست شماره سه: پرسشنامه سنجش علائم هراس اجتماعی(1381)………………………………………143
پیوست شماره چهار: پرسشنامة جرأتورزی گمبریل و ریچی(1975)……………………………………….145
پیوست شماره پنج: پرسشنامه عزتنفس کوپراسمیت(1967)……………………………………………………147
فهرست منابع ومآخذ: 150
فهرست جداول
جدول (3-1): دیاگرام طرح پژوهش…. 94
جدول شماره(3-2). ضرایب پایایی متغیرهای مختلف تحقیق.. 100
جدول(3-3): محتوای جلسات آموزش مهارت جرأتورزی.. 101
جدول(4-1) توزیع فراوانی تعداد شرکتکنندگان گروههای مورد مطالعه 106
جدول(4-2) توزیع فراوانی سن در میان شرکتکنندگان گروههای مورد مطالعه 107
جدول(4-3) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به اضطراب اجتماعی 107
جدول(4-4) تحلیل مانوا مربوط به تفاوت زمان بر اضطراب اجتماعی.. 108
جدول(4-5) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات اضطراب اجتماعی گروههای مورد مطالعه. 109
جدول(4-6) آزمون تعقیبی توکی به منظور تعیین رابطه معناداری بین گروههای مورد مقایسه در اضطراب اجتماعی 110
جدول(4-7) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به عزتنفس کلی 112
جدول(4-8) تحلیل مانوا مربوط به تفاوت زمان بر عزتنفس کلی.. 113
جدول(4-9) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات عزتنفس کلی گروههای مورد مطالعه. 113
جدول(4-10) آزمون تعقیبی توکی به منظور تعیین رابطه معناداری بین گروههای مورد مقایسه در عزتنفس کلی 114
جدول(4-11) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به جرأتورزی 115
جدول (4-12) تحلیل مانوا مربوط به تفاوت زمان بر جرأتورزی.. 116
جدول(4-13) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات جرأتورزی گروههای مورد مطالعه. 117
جدول(4-14) آزمون تعقیبی توکی به منظور تعیین رابطه معناداری بین گروههای مورد مقایسه در جرأتورزی 118
جدول(4-15) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به عزت نفس فردی 119
جدول(4-16) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات عزتنفس فردی گروههای مورد مطالعه. 120
جدول(4-17) آزمون تعقیبی توکی به منظور تعیین رابطه معناداری بین گروههای مورد مقایسه در عزتنفس فردی 121
جدول(4-18) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به عزتنفس اجتماعی 122
جدول(4-19) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات عزتنفس اجتماعی گروههای مورد مطالعه. 123
جدول(4-20) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به عزتنفس تحصیلی 124
جدول(4-21) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات عزت نفس تحصیلی گروههای مورد مطالعه. 125
جدول(4-22) آزمون تعقیبی توکی به منظور تعیین رابطه معناداری بین گروههای مورد مقایسه در عزتنفس تحصیلی 126
جدول(4-23) میانگین و انحراف معیار نمرات گروهها در پیشآزمون و پسآزمون مربوط به عزتنفس خانوادگی 127
جدول (4-24) تحلیل مانوا مربوط به تفاوت زمان بر عزتنفس خانوادگی.. 128
جدول(4-25) تحلیل واریانس درونگروهی و بینگروهی با طرح اندازهگیری مکرر برای نمرات عزتنفس خانوادگی گروههای مورد مطالعه. 128
فهرست نمودار
نمودار(4-1) مقایسه میانگین نمرات اضطراب اجتماعی سه گروه مورد مطالعه در دو مرحله اندازهگیری 111
نمودار(4-2) مقایسه میانگین نمرات عزتنفس کلی سه گروه مورد مطالعه در دو مرحله اندازهگیری 115
نمودار(4-3) مقایسه میانگین نمرات جرأتورزی سه گروه مورد مطالعه در دو مرحله اندازهگیری 118
نمودار(4-4) مقایسه میانگین نمرات عزتنفس فردی سه گروه مورد مطالعه در دو مرحله اندازهگیری 122
نمودار(4-5) مقایسه میانگین نمرات عزتنفس اجتماعی سه گروه مورد مطالعه در دو مرحله اندازهگیری 124
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 03:34:00 ب.ظ ]
|