2-2مستند………………………………………………………………………….. 12

 

2-2-1-تعاریف مستند…………………………………………………………..13

 

2-2- 2نگاهی اجمالی به تاریخچه سینمای مستند ایران………………………….16

 

2-3 روایت فیلمی………………………………………………………………….22

 

2-4 روایت سینمایی………………………………………………………..24

 

2-5 نظریه های تقلیدی روایت…………………………………………………………… 26

 

2-5-1 شاهد نامرئی…………………………………………………………………………… 27

 

2-5-2  آیزنشتاین: روایت به مثابه صحنه آرایی……………………………………. 28

 

2-6 نظریه های زبان- بنیاد روایت…………………………………………………………. 30

 

2-6-1روایت فیلم به مثابه فرازبان……………………………………………………… 32

 

2-6-2روایت فیلم به مثابه بیان……………………………………………………… 33

 

2-7 نکاتی در باب  فرمالیست­ها و نوفرمالیست­ها……………………………………… 34

 

2-7-1 عناصر شکل روایی و غیر روایی از منظر نوفرمالیست­ها………………………38

 

2-7-2 اصول شکل روایی………………………………………………………………….38

 

2-7-3 تمایز داستان و طرح………………………………………………………38

 

2-7-4 علت………………………………………………………………………………….39

 

2-7-5 زمان…………………………………………………………………………….40

 

2-7-6 فضا…………………………………………………………………………….40

 

2-8 نظریات دیوید بوردول درباره روایت…………………………………………….41

 

2-8-1روایت کلاسیک…………………………………………………………….43

 

2-8-2روایت سینمای هنری………………………………………………………47

 

2-8-3روایت مبتنی بر ماده­گرایی تاریخی……………………………………51

 

2-8-4روایت پارامتریک……………………………………………………………………55

 

فصل سوّم: روش تحقیق

 

3-1 روش تحقیق…………………………………………………………… 61

 

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق

 

4-1 مستند انیمیشن…………………………………………………………………66

 

4-1-1سیانوزه………………………………………………………………..67

 

4-2 مستند­های اتوبیوگرافیک – خود بیانگر(Self- portrait)…………………………………69

 

4-3درام مستند (داکیو درام)………………………………………………….75

 

4-4 مستند داستانی (Docufiction)……………………………………………….78

 

4-5 مستند­های حیات وحش و محیط زیست………………………………………….79

 

4-6 ملف گند…………………………………………………………………………….. 81

 

4-6-1 شناسنامه ی فیلم……………………………………………………. 81

 

4-6-2‌ داستان فیلم……………………………………………………………………..82

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

4-6-3 تحلیل روایتِ فیلم………………………………………………….. 83

 

4-7 ترانه اندوهگین کوهستان…………………………………………………..86

 

4-7-1 شناسنامه ی فیلم……………………………………………………86

 

4-7-2 داستان فیلم…………………………………………………………………………87

 

4-7-3 تحلیل روایتِ فیلم………………………………………………………….. 88

 

4-8 رئیس جمهور میرقنبر………………………………………………………… 91

 

4-8-1 شناسنامه ی فیلم………………………………………………………….91

 

4-8-2 داستان فیلم………………………………………………………………. 92

 

4-8-3 تحلیل روایتِ فیلم…………………………………………………………….93

 

4-9 فقط کمی نور ………………………………………………………………………….. 97

 

4-9-1 شناسنامه ی فیلم…………………………………………………………….. 97

 

4-9-2 داستان فیلم………………………………………………………………………… 98

 

4-9-3 تحلیل روایت فیلم…………………………………………. 98

 

4-10 بهترین مجسمه­ی دنیا ………………………………………………… 102

 

4-10-1 شناسنامه­ی فیلم…………………………………………………..102

 

4-10-2 داستان فیلم………………………………………………………………….103

 

4-10-3 تحلیل روایت فیلم………………………………………………………………104

 

4-11  ده فیلم مستند برتر سال1390…………………………………………………107

 

4-12معرفی مستند­های مهم سال­های 1391تا1393………………………………115

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

 

5-1 جمع بندی و نتیجه گیری ……………………………………………………122

 

5-2 پیشنهادات………………………………………………………………………….127

 

فهرست منابع

 

منابع ……………………………………………………………………………129    

 

چکیده انگلیسی

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...