2.1 پیشینیه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………12

 

2.2 مبانی نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..24

 

2.2.1 اقتباس ……………………………………………………………………………………………………………24

 

2.2.2 داستان …………………………………………………………………………………………………………….26

 

2.2.3 ادبیات داستانی………………………………………………………………………………………………….27

 

2.2.4 داستان دینی …………………………………………………………………………………………………….27

 

2.2.5 فیلمنامه …………………………………………………………………………………………………………..32

 

2.3 چارچوب نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………….33

 

فصل سوم: روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….34

 

3.1 روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..34

 

فصل چهارم: یافته های تحقیق……………………………………………………………………………………………………35

 

4.1 عناصر داستان و فیلمنامه………………………………………………………………………………………………………..35

 

4.1.1 پیرنگ …………………………………………………………………………………………………………………35

 

4.1.1.1 گره افکنی …………………………………………………………………………………………….36

 

4.1.1.2 کشمکش……………………………………………………………………………………………….36

 

4.1.1.3 بحران……………………………………………………………………………………………………37

 

4.1.1.4 تعلیق…………………………………………………………………………………………………….38

 

4.1.1.5 نقطه اوج……………………………………………………………………………………………….38

 

4.1.1.6 گره گشایی……………………………………………………………………………………………39

 

4.1.2 شخصیت………………………………………………………………………………………………………………40

 

4.1.3 گفتگو …………………………………………………………………………………………………………………41

 

4.1.4 زمان و مکان ………………………………………………………………………………………………………..41

 

4.1.5 زاویه دید……………………………………………………………………………………………………………..42

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

4.2 اقتباس انواع و شیوه ها………………………………………………………………………………………………………….44

 

4.2.1 اقتباس و دیدگاه‌ها…………………………………………………………………………………………………44

 

4.2.2 انواع و شیوه‌های اقتباس…………………………………………………………………………………………51

 

4.2.3 روند اقتباس از داستان به فیلمنامه…………………………………………………………………………….54

 

4.2.4 وفاداری و اقتباس………………………………………………………………………………………………….63

 

4.3 نگاهی اجمالی به مهم‌ترین آثار اقتباسی سینمای ایران و جهان…………………………………………………….66

 

4.4 بررسی تطبیقی داستان پادشاه و کنیزک…………………………………………………………………………………….86

 

4.4.1 معرفی اجمالی فیلمنامه ………………………………………………………………………………………….86

 

4.4.2 معرفی اجمالی داستان ……………………………………………………………………………………………86

 

4.4.3 خلاصه داستان و فیلمنامه ………………………………………………………………………………………87

 

4.4.4 بررسی شخصیت‌های داستان و فیلمنامه …………………………………………………………………..90

 

4.4.5 بررسی زمان و مکان در داستان و فیلمنامه…………………………………………………………………96

 

4.4.6 بررسی پیرنگ در داستان و فیلمنامه………………………………………………………………………….98

 

4.4.7 بررسی زاویه دید در داستان و فیلمنامه……………………………………………………………………105

 

4.4.8 جمع بندی شباهت‌ها و تفاوت‌های داستان و فیلمنامه……………………………………………….106

 

فصل پنجم: نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………109

 

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………..114

 

 

 

فصل اول کلیات

 

 

1.1 طرح مسئله

 

در طول تاریخ هنرمندان بسیاری بوده‌اند که برای خلق یک اثر هنری، از داستان‌ها و الگوهای مطرح شده‌ی قبلی بهره برده‌اند و برای این امر به ادبیات داستانی خود رجوع کرده‌اند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...