2-2-1-1. تاریخچه خشونت خانوادگی.. 14

 

2-2-1-2. تعریف خشونت.. 15

 

2-2-1-3. تعریف خشونت خانوادگی نسبت به زنان. 16

 

2-2-1-4. شیوع خشونت.. 17

 

2-2-1-5. طبقه بندی خشونت.. 18

 

2-2-1-5-1. خشونت بدنی یا فیزیکی: 19

 

2-2-1-5-2. خشونت روانی: 20

 

2-2-1-5-3. خشونت جنسی: 20

 

2-2-1-5-4. خشونت اقتصادی: 21

 

2-2-1-6. عوامل مؤثر در ارتکاب خشونت.. 22

 

2-2-1-7. انواع خشونت در خانواده طبق مشخصات قربانی.. 25

 

2-2-1-7-1. خشونت بین همسران: 25

 

2-2-1-7-1-1. خشونت شوهر نسبت به زن: 25

 

2-2-1-7-1-2. خشونت زن نسبت به شوهر: 26

 

2-2-1-7-2. خشونت نسبت به کودکان(کودک آزاری): 27

 

2-2-1-7-3.خشونت بین فرزندان: 28

 

2-2-1-7-4.خشونت نسبت به سالمندان: 28

 

2-2-1-8. عوارض و تبعات خشونت خانوادگی علیه زنان. 29

 

2-2-1-8-1. عوارض جسمانی خشونت: 29

 

2-2-1-8-1-1. قتل: 29

 

2-2-1-8-1-2. صدمات جدی: 30

 

2-2-1-8-1-3. صدمات دوران بارداری: 30

 

2-2-1-8-1-4. حاملگی زودهنگام و ناخواسته: 30

 

2-2-1-8-1-5. بیماری های مقاربتی، شامل HIV/AIDS: 30

 

2-2-1-8-1-6. استعداد ابتلا به سایر بیماری ها: 30

 

2-2-1-8-2. عوارض روانی خشونت: 30

 

2-2-1-9-1. تئوری روان تحلیلی: 31

 

2-2-1-9-2. تئوری رفتارگرایی: 32

 

2-2-1-9-3. تئوری انتقال میان نسلی: 33

 

2-2-1-9-4. تئوری ناکامی پرخاشگری: 33

 

2-2-1-9-5. تئوری شناختی: 34

 

2-2-1-9-6. تئوری زیست شناسی اجتماعی: 34

 

2-2-1-9-7. تئوری منابع: 35

 

2-2-1-9-8. نظریه کنترل اجتماعی: 36

 

2-2-1-9-9. تئوری سیتمی خانواده: 36

 

2-2-1-10. خشونت علیه زنان: 38

 

2-2-1-11. خشونت علیه زنان و انواع آن (از نظر نوع و زمان وقوع) 38

 

2-2-1-11-2. خشونت در شیرخواری.. 39

 

2-2-1-11-3. خشونت در کودکی: 39

 

2-2-1-11-4. خشونت در نوجوانی و بزرگی: 40

 

2-2-1-11-5. خشونت در پیری: 40

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

2-2-1-12. انواع خشونت علیه زنان: 40

 

2-2-1-13. خشونت خانگی.. 43

 

2-2-2. هوش هیجانی.. 43

 

2-2-2-1. مفهوم هوش… 43

 

2-2-2-2. تعریف هوش… 44

 

2-2-2-3.  انواع هوش… 46

 

2-2-2-4. هوش هیجانی.. 47

 

2-2-2-5.  تعاریف هوش هیجانی.. 48

 

2-2-2-6. ابعاد هوش هیجانی.. 50

 

2-2-2-6-2. آگاهی اجتماعی: 50

 

2-2-2-6-3. مدیریت روابط: 51

 

2-2-2-6-4. خودکنترلی: 51

 

2-2-2-7. دیدگاه های هوش هیجانی.. 51

 

2-2-2-7-1. دیدگاه توانمندی (پردازش اطلاعات) 52

 

2-2-2-7-2. دیدگاه مختلط: 52

 

2-2-2-8. مدل های هوش هیجانی.. 53

 

2-2-2-8-1. مدل توانایی هوش هیجانی سالووی و مایر. 53

 

2-2-2-8-2. مدل مختلط هوش هیجانی بار– ان. 54

 

2-2-2-8-3. مدل ترکیبی هوش هیجانی.. 56

 

2-2-2-9. الگوی هوش هیجانی: 57

 

2-2-2-9-1. مشهورترین الگوهای هوش هیجانی: 58

 

2-2-2-9-1-1. الگوی توانایی سالووی و مایر: 58

 

2-2-2-9-1-2.الگوی غیر شناختی بار- آن: 58

 

2-2-2-9-1-3. الگوی شایستگی گلمن: 58

 

2-2-2-10. سیرتاریخی هوش هیجانی: 59

 

2-2-2-11.سیر تکاملی هوش هیجانی: 60

 

2-2-2-12.ویژگی های افرادی که هوش هیجانی بالا دارند. 60

 

2-2-2-13.اندازه گیری هوش هیجانی.. 61

 

2-2-2-13-1. مقیاس ترجیحی: 61

 

2-2-2-13-2. مقیاس عملکردی: 61

 

2-2-2-14. اهمیت هوش هیجانی در زندگی.. 62

 

2-3.  بررسی پیشینه مطالعاتی.. 65

 

2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور: 65

 

2-3-2. پژوهش های انجام شده در ایران: 69

 

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

 

3-1. مقدمه: 73

 

3-2.  نوع پژوهش: 73

 

3-3 جامعه آماری: 73

 

3-4. نمونه و روش نمونه گیری.. 73

 

3-4-1. تعیین حجم نمونه. 73

 

3-4-2. روش نمونه گیری: 74

 

3-5 . ابزارهای پژوهش… 74

 

3-5-1. پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 74

 

3-5-1-1 روایی پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 75

 

3-5-1-2 پایایی پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 75

 

3-5-1-3شیوه نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن: 76

 

3-5-2. پرسشنامه سنجش خشونت نسبت به زنان. 78

 

3-5-2-1. روایی و پایایی پرسشنامه: 78

 

3-5-2-2. نمره‌گذاری پرسشنامه: 81

 

3-5-3. روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها: 81

 

فصل چهارم : یافته های پژوهش

 

4-1. مقدمه: 83

 

4-2.  یافته های توصیفی پژوهش: 83

 

4-2-1. سطح تحصیلات.. 83

 

4-2-2. طول مدت زندگی زناشویی.. 84

 

4-2-3. سن شرکت کننده ها 85

 

4-2-4. مقطع تدریس… 86

 

4-2-5. سابقه تدریس… 87

 

4-3-2. فرضیه پژوهشی دوم: 89

 

4-3-3. فرضیه  پژوهشی سوم: 90

 

4-3-4. فرضیه  پژوهشی چهارم: 92

 

4-3-5. فرضیه پژوهشی پنجم: 92

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

 

5-1. مقدمه. 95

 

5-2 یافته های اصلی: 95

 

5-3. محدودیت های تحقیق: 98

 

5-4.پیشنهادات.. 99

 

5-4-1. پیشنهاد های پژوهشی : 99

 

5-4-2. پیشنهاد های کاربردی.. 99

 

فهرست منابع. 102

 

منابع فارسی.. 102

 

پیوست.. 114

 

1 مقدمه :

 

     خانواده طبیعی ترین و مشروع ترین واحد تولید مثل و فراگیرترین واحدهای اجتماعی به شمار می آید. زیرا همه ی اعضای جامعه را در بر می گیرد. خانواده، دارای اهمیت تربیتی و اجتماعی است. افراد از سوی خانواده و در خانواده گام به عرصه هستی می نهند و جامعه نیز از تشکل افراد، هستی قوام می یابد و از آن جا که نهاد خانواده مولد نیروی انسانی و معبر سایر نهادهای اجتماعی است از ارکان و نهادهای اصلی هر جامعه به شمار می رود. بهنجاری یا نابهنجاری جامعه در گرو شرایط عمومی خانواده هاست و هیچ یک از آسیب های اجتماعی فارغ از تأثیر خانواده پدید نمی آید. به همین ترتیب نیز هیچ جامعه ای نمی تواند ادعای سلامت کند مگر آن که از خانواده های سالم برخوردار باشد(حمیدی، 1382).

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...