بخش اول- عدالت سازمانی.. 22

 

2-1- مفهوم عدالت.. 22

 

2-2- تعریف عدالت سازمانی.. 23

 

2-3- ابعاد عدالت سازمانی.. 24

 

2-4- کانون های عدالت سازمانی.. 32

 

2-5- پیامدهای سازمانی عدالت.. 32

 

2-6- اهمیت و تاثیرات رعایت عدالت در سازمان ها.. 34

 

2-7- جایگاه عدالت در اسلام.. 35

 

بخش دوم: مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده.. 38

 

2-8- تعریف حمایت سازمانی ادراک شده.. 38

 

2-9- اهمیت حمایت سازمانی ادراک شده.. 39

 

2-10-                                                                رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی   40

 

2-11-                                                                           رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و قصد ترک خدمت کارکنان   40

 

بخش سوم: مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان.. 41

 

2-12-                   نظریه انگیزش شغلی.. 41

 

2-12-1-     دیدگاههای تاریخی در انگیزشغلی.. 42

 

2-12-1-1-        دیدگاه مدیریت علمی.. 42

 

2-12-1-2-        دیدگاه روابط انسانی.. 42

 

2-12-2-     نظریه های معاصر.. 42

 

2-12-2-1-        نظریه های محتوائی.. 43

 

2-12-2-2-                           نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو   44

 

2-12-2-3-          نظریه نیازهای آشکار.. 45

 

2-12-2-4- نظریه عوامل نگهدارنده و انگیزاننده (دو عاملی انگیزش)   47

 

2-12-2-4-1-………….. نظریه X,Y یا تئوری دو ساختی انسان.. 47

 

2-12-2-4-2-                                    نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد – تئوری ERG آلدرفر   48

 

2-12-2-4-3-              نظریه سطوح مختلف زندگی.. 49

 

2-12-2-4-4-                          نظریه های نیازهای سه گانه مک کللند   50

 

2-12-2-4-5-……………………………………………………… نظریه فرایندی.. 50

 

2-12-2-4-6-………………………………………………………… تئوری انتظار.. 51

 

2-12-2-4-7-………………………………………………………… تئوری برابری.. 51

 

2-12-2-4-8-……………………………………………………… نظریه اسناد :.. 52

 

2-12-2-4-9-   نظریه هدف گذاری:.. 53

 

2-12-2-5-           نظریه مبتنی بر تقویت.. 53

 

2-13-                                                     کاربرد تئوری ویژگی های شغلی در سازمان ها   54

 

2-14-        اغنای شغلی.. 55

 

2-15-            گسترش شغلی.. 55

 

2-16-            گردش شغلی.. 56

 

2-17-                            مدل خصوصیات ویژه شغل.. 57

 

2-18-            مهندسی شغل.. 57

 

2-19-                تعدیل کار هفتگی.. 58

 

2-20-                          شناور ساختن ساعات کار.. 58

پایان نامه

 

 

2-21-                                        شخصیت و تناسب شغل با شخصیت.. 61

 

بخش چهارم: مبانی نظری فن آوری اطلاعات نوین.. 66

 

2-22-            تعریف فنّاوری.. 66

 

2-23-                تعریف اطلاعات.. 67

 

2-24-                فنّاوری اطلاعات.. 67

 

2-25-                          تاریخچه فنّاوری اطلاعات.. 68

 

2-26-                                      تاریخچه فنّاوری اطلاعات در ایران.. 79

 

2-27-                          ویژگی‌های عصر اطلاعات.. 79

 

2-28-                ضرورت اطلاعات.. 80

 

2-29-                               اهداف طراحی عصر اطلاعات.. 80

 

2-30-                                       ابزارها: سخت‌افزار‌ها، نرم‌افزار،  داده   81

 

2-30-1-     داده:.. . 81

 

2-30-2-     سخت‌افزار:.. 81

 

2-30-3-     نرم‌افزار:.. 82

 

2-30-4-     تكامل تكنولوژی اطلاعات.. 82

 

2-31-                               سیر تطور تكنولوژی اطلاعات.. 84

 

2-32-                                 تكنولوژی اطلاعات و اطلاعاتی.. 86

 

2-33-                            نیاز به سیستم‌های اطلاعاتی.. 87

 

2-34-                          انواع سیستم‌های اطلاعاتی.. 88

 

2-35-            سطح سازمان.. 90

 

بخش پنجم: پیشینه‌ی تحقیق.. 91

 

2-36-…………………………………………………………………. پیشینه‌تحقیق داخلی.. 91

 

2-37-            پیشینه خارجی.. 97

 

بخش ششم- معرفی قلمرو مکانی تحقیق.. 98

 

2-38-                                                                            تاریخچه سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران   98

 

2-39-                فعالیتهای سازمان.. 98

 

2-40-                                                                          ساختار سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران   100

 

2-41-                                                                                       اهداف و وظایف سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران   101

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

مقدمه   111

 

3-1- متغیرهای تحقیق.. 111

 

3-2- ابزار سنجش.. 111

 

3-3- بخش سنجش حمایت سازمانی ادراک شده.. 113

 

3-4- بخش سنجش عدالت توزیعی.. 113

 

3-5- بخش سنجش انگیزش شغلی کارکنان.. 113

 

3-6- بخش سنجش واکنش به فنآوری اطلاعات نوین.. 114

 

3-7- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق.. 114

 

3-7-1-       روایی پرسشنامه.. 114

 

3-7-2-       پایایی پرسشنامه.. 114

 

3-8- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 115

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

مقدمه   117

 

4-1- بخش تحلیل توصیفی تحقیق.. 118

 

4-1-1-       جنسیت.. 118

 

4-1-2-       سن     119

 

4-1-3-       تأهل.. . 120

 

4-1-4-       تحصیلات.. 121

 

4-1-5-       نوع استخدام.. 122

 

4-1-6-       سابقه خدمت.. 123

 

4-1-7-       توزیع درصد و فراوانی پاسخ به سؤالات پرسشنامه تحقیق   124

 

4-2- بخش تحلیل استنباطی تحقیق.. 128

 

4-3- آزمون مدل تحقیق:.. 129

 

4-4- شاخص های نیکویی برازش مدل.. 129

 

4-4-1- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه مثبتی با انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده می باشد… 131

 

4-4-2- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه منفی با بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی می‏باشد… 132

 

4-4-3- انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده دارای رابطه مثبتی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 132

 

نتایج تحقیق حاضر نشان داد که انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده رابطه معنی داری با بهره‏مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات (p<0/05) ندارند و فرض صفر تحقیق رد نمی‏شود… .. 132

 

4-4-4-  بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی دارای رابطه منفی با  بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 132

 

4-4-5- بی انگیزگی بیرونی دارای رابطه منفی با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد… 132

 

4-4-6- استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات دارای همبستگی مثبت با بهره مندی و پذیرش تغییرات در زمانی که افراد بطور مستقل دارای انگیزه ی استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات می‎باشند، می باشد.   133

 

4-4-7- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با حمایت سازمانی ادراک شده را ایفا می کند… 133

 

4-4-8-  انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با عدالت توزیعی را ایفا می کند.   133

 

4-4-9-  حمایت سازمانی ادراک شده در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 134

 

4-4-10- عدالت توزیعی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 135

 

4-2-11- واکنش به فن آوری اطلاعات نوین و ابعاد آن در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.   135

 

4-4-12-  انگیزش شغلی(انگیزش درونی، بی انگیزگی بیرونی، تنظیم همانند سازی شده، تنظیم بیرونی)در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… .. 136

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

 

مقدمه   141

 

5-1- نتایج فرضیه‏های تحقیق.. 141

 

5-1-1- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه مثبتی با انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده می باشد… 141

 

5-1-2- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه منفی با بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی می‏باشد… 142

 

5-1-3- انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده دارای رابطه مثبتی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 142

 

5-1-4-  بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی دارای رابطه منفی با  بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 142

 

5-1-5- بی انگیزگی بیرونی دارای رابطه منفی با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد… 142

 

5-1-6- استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات دارای همبستگی مثبت با بهره مندی و پذیرش تغییرات در زمانی که افراد بطور مستقل دارای انگیزه ی استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات می‎باشند، می باشد.   143

 

5-1-7- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با حمایت سازمانی ادراک شده را ایفا می کند… 143

 

5-1-8-  انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با عدالت توزیعی را ایفا می کند.   143

 

5-1-9- حمایت سازمانی ادراک شده در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 144

 

5-1-10- عدالت توزیعی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 144

 

5-1-11- واکنش به فن آوری اطلاعات نوین و ابعاد آن در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.   144

 

5-1-12- انگیزش شغلی(انگیزش درونی، بی انگیزگی بیرونی، تنظیم همانند سازی شده، تنظیم بیرونی)در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… .. 144

 

5-2- پیشنهادهای تحقیق.. 145

 

5-2-1-       ییشنهادات ناشی از نتایج تحقیق.. 145

 

5-2-2-       پیشنهادهای پژوهشی تحقیق.. 147

 

5-3- محدودیت‏های تحقیق.. 148

 

منابع و مآخذ.. 149

 

فهرست منابع فارسی.. 150

 

فهرست منابع انگلیسی.. 153

 

پیوست ها و ضمائم.. 155

 

چکیده انگلیسی.. 181

 

 

 

فهرست جدول ها

 

عنوان                                صفحه

 

جدول 2-1: انواع نیازها درنظریه نیازهای آشکار مور.. 46

 

جدول 2-2: پیش فرض مدیران در مورد جنبه های انسانی کار.. 47

 

جدول  2-3: ترکیب نیاز در مراحل مختلف سطوح زندگی.. 49

 

جدول 2-4: ویژگی های برنامه کار انعطاف پذیر.. 59

 

جدول 2-5: تناسب شغل با شخصیت.. 62

 

جدول 2-6:  تاریخچه فن‏آوری اطلاعات.. 76

 

جدول 2-7: (اقتباس از جلودار 85) آشنایی با رویدادهای مهم کامپیوتری از سال 1971 تا 2002. 78

 

جدول 3-1: متغیرهای جمعیت شناختی پرسشنامه… 112

 

جدول 3-2: طیف لیكرت… 113

 

جدول 3-3: ساختار پرسشنامه.. 113

 

جدول 3-4: آلفای کرونباخ پرسشنامه.. 114

 

جدول 4-1: توزیع جنسیت.. 118

 

جدول 4-2: توزیع سن.. 119

 

جدول 4-3: توزیع تأهل.. 120

 

جدول 4-4: توزیع تحصیلات.. 121

 

جدول 4-5: توزیع نوع استخدام.. 122

 

جدول 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 123

 

جدول 4-7: توزیع درصد و فراوانی پاسخ به سؤالات پرسشنامه تحقیق   124

 

جدول 4-8: آماره های مربوط به آزمون کولموگروف اسمیرنف.. 128

 

جدول 4-9- آماره های مربوط به نیکویی برازش مدل.. 130

 

جدول 4-10- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 138

 

جدول 4-11- ضرایب مسیر روابط معنی دار تحقیق.. 139

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                صفحه

 

نمودار 2-1: شاخص رشد کاربران اینترنت در ایران با مقیاس میلیون نفر(3).. 75

 

نمودار 4-1: توزیع جنسیت.. 118

 

نمودار 4-2: توزیع سن.. 119

 

نمودار 4-3: توزیع تأهل.. 120

 

نمودار 4-5: توزیع نوع استخدام.. 122

 

نمودار 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 123

 

نمودار 4-7- مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مقاله هاشیم و همکاران (2012، 2227).. 129

 

نمودار 4-8- مدل تحقیق در حالت استاندارد.. 130

 

نمودار 4-9- مدل تحقیق در حالت معنی داری.. 131

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

 

عنوان                                صفحه

 

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مقاله هاشیم و همکاران (2012، 2227)   12

 

شکل 2-1: سلسله مراتب نیازهای مازلو.. 45

 

شکل 2-2: عکس العمل های فرد در قبال برابری و نابرابری.. 52

 

شکل 2-3: انگیزش از طریق طراحی شغل.. 56

 

شکل 2-4: رابطه بین مشاغل و شخصیت.. 63

 

شکل 2-5: مقایسه تئوری های محتوایی انگیزش.. 65

 

شکل 2-6: پیش بینی عملکرد و رضایت شغلی (یک مدل تلفیقی).. 66

 

شکل 2-7: تكامل كاركرد‌های سازمانی تكنولوژی اطلاعات.. 83

 

شکل 2 -8: سه دوره تكنولوژی اطلاعات،  سه منحنی یادیگری سازمانی   85

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

 

 

کلیات پژوهش

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...