ارشد: بررسی نقش حمایت سازمانی ادراک شده، عدالت توزیعی و انگیزش شغلی کارکنان بر واکنش به فنآوری اطلاعات نوین درسازمان … |
بخش اول- عدالت سازمانی.. 22
2-1- مفهوم عدالت.. 22
2-2- تعریف عدالت سازمانی.. 23
2-3- ابعاد عدالت سازمانی.. 24
2-4- کانون های عدالت سازمانی.. 32
2-5- پیامدهای سازمانی عدالت.. 32
2-6- اهمیت و تاثیرات رعایت عدالت در سازمان ها.. 34
2-7- جایگاه عدالت در اسلام.. 35
بخش دوم: مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده.. 38
2-8- تعریف حمایت سازمانی ادراک شده.. 38
2-9- اهمیت حمایت سازمانی ادراک شده.. 39
2-10- رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی 40
2-11- رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و قصد ترک خدمت کارکنان 40
بخش سوم: مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان.. 41
2-12- نظریه انگیزش شغلی.. 41
2-12-1- دیدگاههای تاریخی در انگیزشغلی.. 42
2-12-1-1- دیدگاه مدیریت علمی.. 42
2-12-1-2- دیدگاه روابط انسانی.. 42
2-12-2- نظریه های معاصر.. 42
2-12-2-1- نظریه های محتوائی.. 43
2-12-2-2- نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو 44
2-12-2-3- نظریه نیازهای آشکار.. 45
2-12-2-4- نظریه عوامل نگهدارنده و انگیزاننده (دو عاملی انگیزش) 47
2-12-2-4-1-………….. نظریه X,Y یا تئوری دو ساختی انسان.. 47
2-12-2-4-2- نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد – تئوری ERG آلدرفر 48
2-12-2-4-3- نظریه سطوح مختلف زندگی.. 49
2-12-2-4-4- نظریه های نیازهای سه گانه مک کللند 50
2-12-2-4-5-……………………………………………………… نظریه فرایندی.. 50
2-12-2-4-6-………………………………………………………… تئوری انتظار.. 51
2-12-2-4-7-………………………………………………………… تئوری برابری.. 51
2-12-2-4-8-……………………………………………………… نظریه اسناد :.. 52
2-12-2-4-9- نظریه هدف گذاری:.. 53
2-12-2-5- نظریه مبتنی بر تقویت.. 53
2-13- کاربرد تئوری ویژگی های شغلی در سازمان ها 54
2-14- اغنای شغلی.. 55
2-15- گسترش شغلی.. 55
2-16- گردش شغلی.. 56
2-17- مدل خصوصیات ویژه شغل.. 57
2-18- مهندسی شغل.. 57
2-19- تعدیل کار هفتگی.. 58
2-20- شناور ساختن ساعات کار.. 58
2-21- شخصیت و تناسب شغل با شخصیت.. 61
بخش چهارم: مبانی نظری فن آوری اطلاعات نوین.. 66
2-22- تعریف فنّاوری.. 66
2-23- تعریف اطلاعات.. 67
2-24- فنّاوری اطلاعات.. 67
2-25- تاریخچه فنّاوری اطلاعات.. 68
2-26- تاریخچه فنّاوری اطلاعات در ایران.. 79
2-27- ویژگیهای عصر اطلاعات.. 79
2-28- ضرورت اطلاعات.. 80
2-29- اهداف طراحی عصر اطلاعات.. 80
2-30- ابزارها: سختافزارها، نرمافزار، داده 81
2-30-1- داده:.. . 81
2-30-2- سختافزار:.. 81
2-30-3- نرمافزار:.. 82
2-30-4- تكامل تكنولوژی اطلاعات.. 82
2-31- سیر تطور تكنولوژی اطلاعات.. 84
2-32- تكنولوژی اطلاعات و اطلاعاتی.. 86
2-33- نیاز به سیستمهای اطلاعاتی.. 87
2-34- انواع سیستمهای اطلاعاتی.. 88
2-35- سطح سازمان.. 90
بخش پنجم: پیشینهی تحقیق.. 91
2-36-…………………………………………………………………. پیشینهتحقیق داخلی.. 91
2-37- پیشینه خارجی.. 97
بخش ششم- معرفی قلمرو مکانی تحقیق.. 98
2-38- تاریخچه سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 98
2-39- فعالیتهای سازمان.. 98
2-40- ساختار سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 100
2-41- اهداف و وظایف سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران 101
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه 111
3-1- متغیرهای تحقیق.. 111
3-2- ابزار سنجش.. 111
3-3- بخش سنجش حمایت سازمانی ادراک شده.. 113
3-4- بخش سنجش عدالت توزیعی.. 113
3-5- بخش سنجش انگیزش شغلی کارکنان.. 113
3-6- بخش سنجش واکنش به فنآوری اطلاعات نوین.. 114
3-7- اعتبار و روایی ابزار تحقیق.. 114
3-7-1- روایی پرسشنامه.. 114
3-7-2- پایایی پرسشنامه.. 114
3-8- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 115
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 117
4-1- بخش تحلیل توصیفی تحقیق.. 118
4-1-1- جنسیت.. 118
4-1-2- سن 119
4-1-3- تأهل.. . 120
4-1-4- تحصیلات.. 121
4-1-5- نوع استخدام.. 122
4-1-6- سابقه خدمت.. 123
4-1-7- توزیع درصد و فراوانی پاسخ به سؤالات پرسشنامه تحقیق 124
4-2- بخش تحلیل استنباطی تحقیق.. 128
4-3- آزمون مدل تحقیق:.. 129
4-4- شاخص های نیکویی برازش مدل.. 129
4-4-1- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه مثبتی با انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده می باشد… 131
4-4-2- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه منفی با بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی میباشد… 132
4-4-3- انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده دارای رابطه مثبتی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 132
نتایج تحقیق حاضر نشان داد که انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده رابطه معنی داری با بهرهمندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات (p<0/05) ندارند و فرض صفر تحقیق رد نمیشود… .. 132
4-4-4- بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی دارای رابطه منفی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 132
4-4-5- بی انگیزگی بیرونی دارای رابطه منفی با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد… 132
4-4-6- استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات دارای همبستگی مثبت با بهره مندی و پذیرش تغییرات در زمانی که افراد بطور مستقل دارای انگیزه ی استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات میباشند، می باشد. 133
4-4-7- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با حمایت سازمانی ادراک شده را ایفا می کند… 133
4-4-8- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با عدالت توزیعی را ایفا می کند. 133
4-4-9- حمایت سازمانی ادراک شده در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 134
4-4-10- عدالت توزیعی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 135
4-2-11- واکنش به فن آوری اطلاعات نوین و ابعاد آن در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. 135
4-4-12- انگیزش شغلی(انگیزش درونی، بی انگیزگی بیرونی، تنظیم همانند سازی شده، تنظیم بیرونی)در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… .. 136
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه 141
5-1- نتایج فرضیههای تحقیق.. 141
5-1-1- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه مثبتی با انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده می باشد… 141
5-1-2- حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت توزیعی دارای رابطه منفی با بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی میباشد… 142
5-1-3- انگیزش درونی و تنظیم همانندسازی شده دارای رابطه مثبتی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 142
5-1-4- بی انگیزگی بیرونی و تنظیم بیرونی دارای رابطه منفی با بهره مندی و پذیرش تغییرات فن آوری اطلاعات می باشد… 142
5-1-5- بی انگیزگی بیرونی دارای رابطه منفی با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد… 142
5-1-6- استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات دارای همبستگی مثبت با بهره مندی و پذیرش تغییرات در زمانی که افراد بطور مستقل دارای انگیزه ی استفاده و بکارگیری فن آوری اطلاعات میباشند، می باشد. 143
5-1-7- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با حمایت سازمانی ادراک شده را ایفا می کند… 143
5-1-8- انگیزش نقش متغیر تعدیل گری در رابطه مثبت بین بهره مندی، پذیرش تغییر و بکارگیری فن آوری اطلاعات با عدالت توزیعی را ایفا می کند. 143
5-1-9- حمایت سازمانی ادراک شده در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 144
5-1-10- عدالت توزیعی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… 144
5-1-11- واکنش به فن آوری اطلاعات نوین و ابعاد آن در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. 144
5-1-12- انگیزش شغلی(انگیزش درونی، بی انگیزگی بیرونی، تنظیم همانند سازی شده، تنظیم بیرونی)در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد… .. 144
5-2- پیشنهادهای تحقیق.. 145
5-2-1- ییشنهادات ناشی از نتایج تحقیق.. 145
5-2-2- پیشنهادهای پژوهشی تحقیق.. 147
5-3- محدودیتهای تحقیق.. 148
منابع و مآخذ.. 149
فهرست منابع فارسی.. 150
فهرست منابع انگلیسی.. 153
پیوست ها و ضمائم.. 155
چکیده انگلیسی.. 181
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 2-1: انواع نیازها درنظریه نیازهای آشکار مور.. 46
جدول 2-2: پیش فرض مدیران در مورد جنبه های انسانی کار.. 47
جدول 2-3: ترکیب نیاز در مراحل مختلف سطوح زندگی.. 49
جدول 2-4: ویژگی های برنامه کار انعطاف پذیر.. 59
جدول 2-5: تناسب شغل با شخصیت.. 62
جدول 2-6: تاریخچه فنآوری اطلاعات.. 76
جدول 2-7: (اقتباس از جلودار 85) آشنایی با رویدادهای مهم کامپیوتری از سال 1971 تا 2002. 78
جدول 3-1: متغیرهای جمعیت شناختی پرسشنامه… 112
جدول 3-2: طیف لیكرت… 113
جدول 3-3: ساختار پرسشنامه.. 113
جدول 3-4: آلفای کرونباخ پرسشنامه.. 114
جدول 4-1: توزیع جنسیت.. 118
جدول 4-2: توزیع سن.. 119
جدول 4-3: توزیع تأهل.. 120
جدول 4-4: توزیع تحصیلات.. 121
جدول 4-5: توزیع نوع استخدام.. 122
جدول 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 123
جدول 4-7: توزیع درصد و فراوانی پاسخ به سؤالات پرسشنامه تحقیق 124
جدول 4-8: آماره های مربوط به آزمون کولموگروف اسمیرنف.. 128
جدول 4-9- آماره های مربوط به نیکویی برازش مدل.. 130
جدول 4-10- نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 138
جدول 4-11- ضرایب مسیر روابط معنی دار تحقیق.. 139
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 2-1: شاخص رشد کاربران اینترنت در ایران با مقیاس میلیون نفر(3).. 75
نمودار 4-1: توزیع جنسیت.. 118
نمودار 4-2: توزیع سن.. 119
نمودار 4-3: توزیع تأهل.. 120
نمودار 4-5: توزیع نوع استخدام.. 122
نمودار 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 123
نمودار 4-7- مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مقاله هاشیم و همکاران (2012، 2227).. 129
نمودار 4-8- مدل تحقیق در حالت استاندارد.. 130
نمودار 4-9- مدل تحقیق در حالت معنی داری.. 131
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مقاله هاشیم و همکاران (2012، 2227) 12
شکل 2-1: سلسله مراتب نیازهای مازلو.. 45
شکل 2-2: عکس العمل های فرد در قبال برابری و نابرابری.. 52
شکل 2-3: انگیزش از طریق طراحی شغل.. 56
شکل 2-4: رابطه بین مشاغل و شخصیت.. 63
شکل 2-5: مقایسه تئوری های محتوایی انگیزش.. 65
شکل 2-6: پیش بینی عملکرد و رضایت شغلی (یک مدل تلفیقی).. 66
شکل 2-7: تكامل كاركردهای سازمانی تكنولوژی اطلاعات.. 83
شکل 2 -8: سه دوره تكنولوژی اطلاعات، سه منحنی یادیگری سازمانی 85
فصل اول:
کلیات پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 01:55:00 ب.ظ ]
|