2-3) آموزش و پرورش به مثابه یک سیستم یا نظام…………………………………………………………………..29

 

2-4) اهمیت آموزش و پرورش………………………………………………………………………………………………32

 

2-5) نقش آموزش و پرورش در ابعاد مختلف توسعه ………………………………………………………………32

 

2-5-1) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اجتماعی………………………………………………………33

 

2-5-2) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه فرهنگی………………………………………………………..34

 

2-5-3) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اقتصاعی……………………………………………………….35

 

2-6) آموزش و پرورش و برابری فرصت‌های آموزشی……………………………………………………………..35

 

2-7) نظام آموزشی……………………………………………………………………………………………………………….38

 

2-7-1) انواع نظام آوزشی و سطوح آن ………………………………………………………………………………….39

 

2-8) ساختار آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران……………………………………………………….39

 

2-9) آموزش ابتدایی و جوانب مختلف رشد…………………………………………………………………………..40

 

2-9-1) رشد ارزش‌ها…………………………………………………………………………………………………………..42

 

2-9-2) رشد اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………..43

 

2-9-3) رشد عقلانی……………………………………………………………………………………………………………..43

 

2-10) آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادی…………………………………………………………………………….44

 

2-11) اهداف آموزش ابتدایی…………………………………………………………………………………………………44

 

2-12) نظام های آموزشی در جهان…………………………………………………………………………………………46

 

2-13) چالش‌های اصلی نظام آموزشی در جهان و ایران……………………………………………………………..50

 

2-14) نارسایی‌های مقطع آموزش و پرورش ابتدایی ایران…………………………………………………………..52

 

2-14-1) مفهوم برنامه‌ریزی آموزشی……………………………………………………………………………………….53

 

2-14-2) تعاریف برنامه‌ریزی آموزشی……………………………………………………………………………………..53

 

2-15) كارایی………………………………………………………………………………………………………………………..55

 

2-15-1) معنی و مفهوم كارایی……………………………………………………………………………………………….56

 

2-15-2) تعاریف كارایی……………………………………………………………………………………………………….57

 

2-16) بهره ‌وری……………………………………………………………………………………………………………………58

 

2-17) رابطه كارایی با بهره وری و اثربخشی…………………………………………………………………………….59

 

2-18) كارایی در نظام‌های آموزشی…………………………………………………………………………………………60

 

2-19) كارایی درونی و كارایی بیرونی……………………………………………………………………………………..61

 

2-19-1) كارایی درونی………………………………………………………………………………………………………..62

 

2-20) برنامه ‌ریزی‌های توسعه بین‌المللی………………………………………………………………………………..65

 

2-20-1) برنامه‌ی توسعه‌ی هزاره یا اعلامیه هزاره ……………………………………………………………………65

 

2-20-1-1) آرمان و اهداف برنامه ریزی آموزشی در برنامه‌ی توسعه‌ی هزاره ……………………………..67

 

2-20-2) برنامه ریزی آموزش برای همه………………………………………………………………………………….67

 

2-20-2-1) تاریخچه……………………………………………………………………………………………………………67

 

2-20-2-2) اهداف و چارچوب برنامه ریزی در برنامه ملی آموزش برای همه…………………………….69

 

2-20-2-3) تدوین برنامه آموزش برای همه………………………………………………………………………….71

 

2-20-2-4) برنامه ملی آموزش برای همه در ایران…………………………………………………………………..72

 

2-20-2-5) استراتژی‌ها……………………………………………………………………………………………………….76

 

2-20-2-6) معرفی گروه‌های هدف برنامه در ایران…………………………………………………………………80

 

2-20-2-7) برنامه آموزش برای همه از منظر برنامه توسعه ملی…………………………………………………81

 

2-20-2-8) ارتباط برنامه های عمرانی و توسعه با برنامه ملی آموزش برای همه………………………….83

پایان نامه

 

 

2-20-2-8-1) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه چهارم…………………………………………80

 

2-20-2-8-2) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه پنجم……………………………………………84

 

2-20-2-8-3) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در سند برنامه راهبرد…………………………………..84

 

2-20-2-8-4) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در سند تحول بنیادین…………………………………..85

 

2-21) ارتباط بین برنامه آموزش و پرورش و برنامه توسعه ملی………………………………………………….85

 

2-22) برنامه‌ها و اهداف دوره ابتدایی در طول برنامه در استان ………………………………………………….86

 

2-23) قوت‌ها و ضعف‌های توسعه آموزش ابتدایی استان………………………………………………………….87

 

2-24) تعریف شاخص آموزشی…………………………………………………………………………………………….88

 

2-25) نشانگرهای آموزشی برنامه ملی آموزش برای همه………………………………………………………….88

 

2-26) مروری بر تحقیقات انجام گرفته………………………………………………………………………………….90

 

2-26-1) پژوهش‌های داخلی………………………………………………………………………………………………90

 

2-26-2) تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………….96

 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3-1) روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….104

 

3-2) جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….104

 

3-3) ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………..104

 

3-4) شیوه تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات…………………………………………………………………………..104

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق

 

4-1)مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..106

 

4-2)یافته‌های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 106

 

4-2-1)تجزیه و تحلیل داده های مربوط به پرسش‌های پژوهش……………………………………………….106

 

3-4) فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………….167

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

 

5-1) مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..177

 

5-2) بحث ونتیجه‌گیری از پرسش‌های پژوهش……………………………………………………………………….177

 

5-3) نتایج کلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… 195

 

5-4) خلاصه نتایج………………………………………………………………………………………………………………205

 

5-5) محدودیت‌های پژوهش ……………………………………………………………………………………………..206

 

5-6) پیشنهادهای كاربردی …………………………………………………………………………………………………208

 

5-7) موضوعات پژوهشی برای تحقیقات بعدی……………………………………………………………………..209

 

فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………..212

 

فهرست منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………..221

 

چكیده لاتین……………………………………………………………………………………………………………………….223

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                         صفحه    

 

جدول 4-1)بررسی نرخ ارتقاء بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی                                          107

 

جدول 4-2) بررسی نرخ مردودی بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی                                      113

 

جدول4-3) بررسی نرخ ترک تحصیل  بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی                                 119

 

جدول4-4) نرخ ماندگاری، …..نسبت اتلاف وضریب کارایی                                                125

 

جدول4-5) بررسی نرخ ماندگاری بر اساس پایه تحصیلی                                                  127

 

جدول4-6) درصد فارغ التحصیلی پایه پنجم بر اساس جنسیت                                             130

 

جدول4-7) بررسی میانگین طول سال های تحصیل برای هر فارغ التحصیل                             133

 

جدول4-7) بررسی نسبت اتلاف بر اساس جنسیت                                                           135

 

جدول4-8) بررسی ضریب کارایی بر اساس جنسیت                                                        138

 

جدول4-9) تعداد و میزان رشد دانش آموزان                                                                 141

 

جدول4-10) تعداد و سهم دانش آموزان دختر و پسر                                                      144

 

جدول4-11) تعداد و سهم دانش آموزان شهری و روستایی                                                147

 

جدول4-12) تعداد و سهم دانش آموزان دولتی و غیر انتفاعی                                             150

 

جدول4-13) پوشش تحصیلی ظاهری  دانش آموزان                                                       153

 

جدول4-14) نسبت دانش آموز به معلم، میزان تحصیلات معلمان                                        156

 

جدول4-15) تراکم دانش آموز در کلاس دایر و…                                                           161

 

جدول4-16) آزمون t مقایسه میانگین نرخ ارتقا ، نرخ مردودی و نرخ ترک تحصیل                  167

 

جدول شماره 4-17: آزمون t مقایسه میانگین نسبت اتلاف و ضریب کارایی                           168

 

جدول شماره 4-18: آزمون t مقایسه میانگین نرخ فارغ التحصیلی                                        168

 

جدول شماره 4-19: آزمون t مقایسه میانگین درصد رشد و هدف برنامه                                169

 

جدول شماره4-20: آزمون t میانگین سهم دانش آموز دختر، غیر انتفاعی با  هدف برنامه             170

 

جدول شماره4-21: آزمون t مقایسه میانگین سهم دانش آموز روستایی با  هدف برنامه               171

 

جدول شماره4-22: آزمون t مقایسه میانگین پوشش تحصیلی ظاهری و هدف برنامه                 171

 

جدول شماره4-23: آزمون t مقایسه نسبت دانش آموز به معلم با هدف برنامه                          172

 

جدول شماره4-24: آزمون t مقایسه میانگین تحصیلات معلمان با هدف برنامه                         173

 

جدول شماره4-25: آزمون t مقایسه ضریب بهره برداری از کلاس فیزیکی و هدف برنامه            174

 

جدول شماره4-26: آزمون t مقایسه ضریب بهره برداری از سرانه فضای آموزشی با هدف برنامه    175

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

نمودار 4-1)بررسی نرخ ارتقاء بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی                                         108

 

نمودار 4-2) بررسی نرخ مردودی بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی                                     114

 

نمودار 4-3) بررسی نرخ تکرار بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی                                        120

 

نمودار 4-4) بررسی نرخ ماندگاری بر اساس پایه تحصیلی                                                 128

 

نمودار 4-5) بررسی درصد فارغ التحصیلی پایه پنجم بر اساس جنسیت                                 131

 

نمودار 4-6) بررسی میانگین طول سال های تحصیل برای هر فارغ التحصیل بر اساس جنسیت     133

 

نمودار 4-7) بررسی نسبت اتلاف بر اساس جنسیت                                                         136

 

نمودار 4-8) بررسی ضریب کارایی بر اساس جنسیت                                                      139

 

نمودار 4-9) تعداد و میزان رشد دانش آموزان                                                                142

 

نمودار 4-10) تعداد و سهم دانش آموزان دختر و پسر                                                      145

 

نمودار 4-11) تعداد و سهم دانش آموزان شهری و روستایی                                                148

 

نمودار 4-12) تعداد و سهم دانش آموزان دولتی و غیر انتفاعی                                             151

 

نمودار 4-13) پوشش تحصیلی ظاهری  دانش آموزان                                                       154

 

نمودار 4-14) نسبت دانش آموز به معلم،                                                                     157

 

نمودار 4-15) نسبت معلم به کلاس دایر                                                                        159

 

نمودار 4-16)میزان تحصیلات معلمان                                                                          160

 

نمودار 4-17) تراکم دانش آموز در کلاس دایر                                                                162

 

نمودار4-18) تراکم کالبدی،                                                                                      163

 

نمودار4-19) سرانه فضای آموزشی                                                                            164

 

نمودار 4-20)ضریب بهره برداری از کلاس فیزیکی                                                                                                      165

 

 

 

 

 

چکیده:

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...