دانلود پایان نامه ارشد:تحلیل خطای نوشتاری فارسی آموزان چینی زبان |
2-2 پژوهشهای انجامشده در داخل ایران. 9
2-2-1 فلاحی (1373) 9
2-2-2 احمدیان (1386) 10
2-2-3 فرخ (1390) 10
2-2-4- ضیاءحسینی (1390) 11
2-2-5 ابولحسنی (1391) 11
2-2-6 دوستیزاده (1391) 12
2-2-7 خیرآبادی (1391) 13
2-2-8 جعفروندگیگلو (1391) 13
2-2-9محمودزاده (2012) 14
2-2-10استوار ابرقوئی(1392) 15
2-2-11رستمی (1392) 15
2-2-12 خانسیر (2013) 16
2-2-13 حسینی (1393) 16
2-3 پژوهشهای انجامشده در خارج از ایران. 17
2-3-1 هوانگ (2002) 17
2-3-2 محمد و همکاران (2004) 18
2-3-3 داروس (2009) 18
2-3-4 تن (2009) 19
2-3-5 سان (2010) 20
2-3-6 کائو (2013) 20
2-3-7 ژنگ (2013) 21
2-4 جمعبندی مطالب.. 22
3-1 مقدمه. 24
3-2 تاریخچه به وجود آمدن تحلیل خطا 24
3-3 تحلیل خطا 26
3-3-1 تفاوت میان خطا و اشتباه 28
3-3-1-1 تعریف خطا 28
3-3-1-2 تعریف اشتباه 29
3-4 اهمیت خطاها 30
3-5 شاخهها و کاربرد تحلیل خطا 31
3-6 فرضیه زبان بینابین.. 32
3-7 انواع خطا 33
3-7-1 خطاهای آشکار و پنهان. 33
3-7-2 تقسیمبندی فرآیند محور 34
3-7-2-1 حذف.. 34
3-7-2-2 اضافهسازی.. 34
3-7-2-3 جایگزینی.. 35
3-7-2-4 ترتیب.. 35
3-7-3 طبقهبندی زبانشناختی خطاها 35
3-7-4 انواع خطاها براساس نحوه تأثیرگذاری در برقراری ارتباط.. 36
3-7-4-1 خطاهای کلی.. 36
3-7-4-2 خطاهای موضعی.. 36
3-8 عوامل بروز خطاها 37
3-8-1 خطاهای بینزبانی.. 37
3-8-2 خطاهای درونزبانی.. 38
3-8-3 انتقال آموزش.. 39
3-8-4 راهبردهای یادگیری زبان. 39
3-8-5 استراتژیهای برقراری ارتباط.. 40
3-9 شیوههای انجام تحلیل خطا 40
3-10 جمعبندی مطالب.. 41
4-1- مقدمه. 43
4-2- بررسی ویژگیهای صرفی-نحوی در نوشتار آزمودنیها 43
4-2-1 بازنمایی مشخصههای صرفی- نحوی.. 43
4-2-1-1- بازنمایی مشخصههای صرفی- نحوی فعل. 44
4-2-1-1-1- بازنمایی مشخصة زمان. 44
4-2-1-1-1-1 زمان گذشته. 44
4-2-1-1-1-2 زمان حال. 45
4-2-1-1-1-3زمان آینده 45
4-2-1-1-1- بازنمایی نمود. 47
4-2-1-1-2-1 نمود کامل. 47
4-2-1-1-2-3- نمود عادت.. 48
4-2-1-1-3- بازنمایی وجه. 49
4-2-1-1-3-1- وجه خبری.. 49
4-2-1-1-3-2- وجه امری.. 50
4-2-1-1-3-3- وجه شرطی.. 50
4-2-1-1-4- نفی.. 51
4-2-1-1-5- مطابقه. 52
4-2-1-2- مشخصههای صرفی – نحوی اسم. 53
4-2-1-2-1- بازنمایی مشخصه شمار 54
4-2-1-2-2- بازنمایی مشخصۀ حالت.. 56
4-2-1-2-2-1- حالت مفعولی.. 56
4-2-1-2-2-1-1- حذف نشانگر حالت مفعولی.. 56
4-2-1-2-2-1-2- کاربرد زائد نشانگر حالت مفعولی.. 57
4-2-1-2-2-2- حالت اضافه. 58
4-2-2- کاربرد نادرست واژه 58
4-2-2-1- عناصر زبانی نامناسب.. 59
4-2-2-1-1- مقوله نامناسب.. 59
4-2-2-1-1-1 کاربرد فعل به جای اسم. 59
4-2-2-1-1-2 کاربرد صفت به جای اسم. 60
4-2-2-1-2- واژه نامناسب از مقوله واحد. 60
4-2-2-1-2-1- فعل نامناسب.. 61
4-2-2-1-2-2- اسم نامناسب.. 61
4-2-2-1-2-3- ضمیر نامناسب.. 63
4-2-2-1-2-4- حرف اضافه نامناسب.. 63
4-2-2-1-2-5- قید نامناسب.. 65
4-2-2-1-2-6- صورتواژه نامناسب.. 65
4-2-2-1-2-7- واژهبست نامناسب.. 66
4-2-2-2- عناصر زبانی زائد. 66
4-2-2-2-1 فعل زائد. 66
4-2-2-2-5- متممنمای زائد. 67
4-2-2-2-6- واژهبست زائد. 68
4-2-2-3- حذف عناصر زبانی.. 69
4-2-2-3-1- حذف فعل. 69
4-2-2-3-2- حذف اسم. 70
4-2-2-3-3- حذف حرف اضافه. 70
4-2-2-3-4 حذف عدد. 71
4-2-3- ترتیب واژه 71
4-2-4 جملههای نامفهوم و مبهم. 72
4-2-5- خطاهای نوشتاری.. 73
4-2-6- خطاهای واجی.. 74
4-3-1 بررسی عامل سطح زبانآموزان. 76
4-1نمودارمقایسۀ درصدخطاهایزبانآموزانسطحپایه و پیشرفته. 77
4-3-2 بررسی رابطة بین خطاها 78
4-4-3 بررسی ارتباط سطح زبانآموزان با میزان وقوع خطا 79
4-4-4 خلاصه فصل. 80
. 81
.. 81
5-1 مقدمه. 82
5-2 مروری بر فصلهای پیشین.. 82
5-3- بررسی پرسشها و فرضیهها 83
5-4 یافتههای پژوهش… 85
5-5 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.. 86
منابع فارسی: 87
منابع انگلیسی: 88
واژهنامه. 90
فهرست جدول ها
عنوان شماره صفحه
جدول 4-1 نتایج آزمون خیدو برای دو گروه سطح پایه و پیشرفته. 76
جدول 4-2 نتایج آزمون خیدو برای بررسی اختلاف میانگین خطاها 78
فهرست نمودار
عنوان شماره صفحه
4-1نمودارمقایسۀ درصدخطاهایزبانآموزان سطح پایه و پیشرفته. 77
فصل اول
کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-08] [ 12:24:00 ب.ظ ]
|