فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش………………………………………………………………11

 

 

مبانی نظری هوش اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………………………12

 

 

تعاریف هوش. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………12

 

 

تاریخچه هوش اخلاقی……………………………………………………………………………………………………………………………….13

 

 

تعریف هوش اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………………………………..13

 

 

ذهن اخلاق مدار…………………………………………………………………………………………………………………………………………14

 

 

ابعاد هوش اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 15

 

 

هفت اصل ضروری هوش اخلاقی……………………………………………………………………………………………………………….16

 

 

 

عنوان                                                                                                                               صفحه

 

 

اصول هوش اخلاقی در مدیریت ……………………………………………………………………………………………………………….17

 

 

عوامل موثر بر هوش اخلاقی………………………………………………………………………………………………………………………18

 

 

آموزش هوش اخلاقی به مدیران………………………………………………………………………………………………………………..19

 

 

اصول پنجگانه اخلاقی رهبری…………………………………………………………………………………………………………………….19

 

 

تاثیر هوش اخلاقی بر عملكرد سازمان……………………………………………………………………………………………………….21

 

 

مبانی نظری تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………23

 

 

تاریخچه تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………..23

 

 

تعاریف تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………23

 

 

ابعاد تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………………..27

 

 

انواع تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………31

 

 

انواع مدل های تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………33

 

 

راهكارهای موثر بر افزایش تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………40

 

 

ضرورت و توجه به تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………..40

 

 

پیامد های مثبت تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………….41

 

 

مبانی نظری اعتماد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………42

پایان نامه و مقاله

 

 

 

مفهوم اعتماد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………………..42

 

 

ابعاد اعتماد سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………….46

 

 

اهمیت و ضرورت اعتماد………………………………………………………………………………………………………………………….47

 

 

عوامل ایجاد اعتماد سازمانی …………………………………………………………………………………………………………………..50

 

 

عنوان                                                                                                                               صفحه

 

 

موانع اعتماد سازمانی …………………………………………………………………………………………………………………………………52

 

 

نظریه های اعتماد……………………………………………………………………………………………………………………………………….53

 

 

زنجیره اعتماد …………………………………………………………………………………………………………………………………………….57

 

 

پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………65

 

 

پیشینه داخلی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………..65

 

 

پیشینه خارجی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………67

 

 

چهارچوب مفهومی………………………………………………………………………………………………………………………………………69

 

 

فصل سوم : روش شناسی پژوهش…………………………………………………………………..71

 

 

طرح پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………….72

 

 

جامعه آماری و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………………………………………72

 

 

ابزار و گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………….73

 

 

روش گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………….79

 

 

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………..80

 

 

فصل چهارم : یافته های پژوهش……………………………………………………………………81

 

 

داده­های توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………………82

 

 

 

 

 

 

عنوان                                                                                                                               صفحه

 

 

یافته­های استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………….84

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و بحث…………………………………………………………………….91

 

 

بحث و نتیجه­گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….92

 

 

محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………..99

 

 

پیشنهادات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………….99

 

 

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………….101

 

 

منابع فارسی…….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………101

 

 

منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………………………………………..108

 

 

پیوست ها…………………………………………………………………………………………………..110

 

 

پرسشنامه هوش اخلاقی ………………………………………………………………………………………………………………………….111

 

 

پرسشنامه تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….113

 

 

پرسشنامه اعتماد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………….115

 

 

چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………………………….117

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل­ها و نمودارها

 

 

عنوان                                                                                                                                صفحه     

 

 

        

 

 

شکل 2-1: مدل سه مولفه ای تعهد سازمانی …………………………………………………………………………………………….34

 

 

شکل 2-2: مدل نظری مودی،پروتر و استیز……………………………………………………………………………………………….38

 

 

شکل 2-3: مدل مفهومی پژوهش خنیفر …………………………………………………………………………………………………..39

 

 

شکل 2-4: نمودار استخوان ماهی عوامل موثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………………..39

 

 

شکل 2-5: نمودار زنجیره ای اعتماد ………………………………………………………………………………………………………..57

 

 

شکل 2-6: مدل اعتماد سازمانی میر، دیویس و اسكورمن ………………………………………………………………………58

 

 

شکل 2-7: محیط سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………..61

 

 

شکل 2-8: چهارچوب مفهومی پژوهش …………………………………………………………………………………………………..70

 

 

 

 

 

 

فهرست  جداول

 

 

عنوان                                                                                                                                   صفحه      

 

 

 

 

 

جدول 2-1: پیامد مثبت تعهد سازمانی ………………………………………………………………………………………………………41

 

 

جدول 2-2: اعتماد پایین و اعتماد بالا در سازمان……………………………………………………………………………………….62

 

 

جدول 2-3: برخی از ویژگی های سازمان ها با اعتماد بالا …………………………………………………………………………64

 

 

جدول 3-1: جامعه آماری كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت……………………………………………………72

 

 

جدول 3-2: توزیع حجم جامعه آماری بر اساس تحصیلات ……………………………………………………………………….73

 

 

جدول 3-3: توزیع حجم جامعه آماری بر حسب حوزه كاری …………………………………………………………………….73

 

 

جدول 3-4: مقایسه آلفای به دست آمده درتحقیق مارتین وآستین………………………………………………………….75

 

 

جدول 3-5: ضریب آلفا كرونباخ بدست آمده در پژوهش…………………………………………………………………………..76

 

 

جدول 3-6: ابعاد و گویه های پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و میر ………………………………………………………….77

 

 

جدول 3-7: ضرایب آلفا كرونباخ بر ابعاد سه گانه تعهد سازمانی …………………………………………………………….78

 

 

جدول 3-8: پرسشنامه اعتماد سازمانی بیه ……………………………………………………………………………………………..79

 

 

جدول 4-1: مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر هوش اخلاقی و مولفه های آن………………….82

 

 

جدول 4-2: مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر تعهد سازمانی و مولفه های آن…………………83

 

 

جدول 4-3: مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر اعتماد سازمانی و مولفه های آن………………83

 

 

جدول 4-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون در رابطه هوش اخلاقی با تعهد سازمانی و اعتماد سازمانی كاركنان……………………………………………………………………………………………………………………………………………….84

 

 

جدول  4-5: نتایج ضریب همبستگی پیرسون در رابطه ابعاد هوش اخلاقی با ابعاد تعهد سازمانی……….85

 

 

جدول 4-6: نتایج ضریب همبستگی پیرسون در رابطه ابعاد هوش اخلاقی با ابعاد اعتماد سازمانی………87

 

 

جدول 4-7: خلاصه الگوی رگرسیون متغیرهای پیش­بینی­کننده تعهد سازمانی بر اساس ابعاد هوش اخلاقی کارکنان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..89

 

 

جدول 4-8: خلاصه الگوی رگرسیون متغیرهای پیش­بینی­کننده اعتماد سازمانی بر اساس ابعاد هوش اخلاقی کارکنان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..90

 

 

    چکیده :

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...