مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 14

 

الف) بخش اول- مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………………… 14

 

2-1.تعاریف مدیریت………………………………………………………………………………………………………………………………………… 14

 

2-2. پیشینه و تاریخچه مدیریت……………………………………………………………………………………………………………………….. 17

 

2-2-1. اصول بنیادی مدیریت……………………………………………………………………………………………………………………….. 17

 

2-2-2. سیری در تاریخچه مدیریت………………………………………………………………………………………………………………. 18

 

2-3. نظریه های عمومی مدیریت………………………………………………………………………………………………………………………. 21

 

2-4. وظایف و کارکردهای مدیران…………………………………………………………………………………………………………………….. 23

 

2-5. وظایف مدیران سازمان های اداری و آموزشی……………………………………………………………………………………………. 25

 

2-6. شیوه انتخاب مدیران آموزشی……………………………………………………………………………………………………………………. 34

 

2-7. نحوه انتخاب و انتصاب مدیران آ و پ در ایران…………………………………………………………………………………………. 35

 

2-8. انتخاب و انتصاب صحیح مدیران و فواید آن…………………………………………………………………………………………….. 36

 

2-9. مهارت های مورد نیاز مدیران……………………………………………………………………………………………………………………. 39

 

2-9-1. مهارت ادراکی…………………………………………………………………………………………………………………………………… 39

 

2-9-2. مهارت انسانی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 41

 

2-9-3. مهارت فنی………………………………………………………………………………………………………………………………………… 48

 

2-9-4. مهارت حرفه ای…………………………………………………………………………………………………………………………………… 50

 

2-10. ارزش نسبی مهارتها در رده های مدیریت……………………………………………………………………………………………….. 66

 

2-11. اثربخشی و کارایی: مفهوم، تعریف و رابطه……………………………………………………………………………………………… 68

 

2-12. اثربخشی و کارایی مدیران آموزشی…………………………………………………………………………………………………………. 69

 

2-13. مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….. 70

 

ب) بخش دوم- پیشینه پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………………. 71

 

تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 71

 

تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 75

 

پ) بخش سوم- خلاصه ونتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………….. 77

 

 

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 81

 

3-1. روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 81

 

3-2. جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 81

 

3-3. نمونه آماری و روش انتخاب آن………………………………………………………………………………………………………………… 82

 

3-4. ابزار اندازه گیری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………. 83

 

3-5. روایی و پایایی ابزارها……………………………………………………………………………………………………………………………….. 84

 

3-6. شیوه تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………………….. 85

 

3-7. شیوه ی اجرا…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 86

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 88

 

الف) یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 88

 

4-1. جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 88

 

4-2. سن و سال……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 90

پایان نامه و مقاله

 

 

4-3. تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 91

 

4-4. سابقه مدیریت………………………………………………………………………………………………………………………………………… 92

 

4-5. رشته تحصیل…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 93

 

4-6. دوره/ محل اشتغال………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94

 

4-7. مدیریت انتخابی/ انتصابی……………………………………………………………………………………………………………………….. 95

 

ب) آماره های توصیفی و استنباطی سوال های تحقیق………………………………………………………………………………………….. 96

 

سوال اول تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 96

 

سوال دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 98

 

سوال سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 99

 

سوال چهارم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 101

 

سوال پنجم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 103

 

سوال ششم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 104

 

سوال هفتم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 105

 

سوال هشتم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 106

 

خلاصه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 106

 

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 109

 

5-1.  خلاصه یافته های مربوط به ویژگی های دموگرافیک…………………………………………………………………………………. 109

 

5-2.  خلاصه یافته های مربوط به سوال های تحقیق…………………………………………………………………………………………… 111

 

سوال اول…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 111

 

سوال دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 112

 

سوال سوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 113

 

سوال چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 114

 

سوال پنجم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 115

 

سوال ششم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 116

 

سوال هفتم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 117

 

سوال هشتم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 118

 

5-3. بحث ونتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………. 118

 

5-4. محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. 121

 

5-5. پیشنهادهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 121

 

5-5-1. پیشنهادهای کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………………. 122

 

5-5-2. پیشنهادهای پژوهشی……………………………………………………………………………………………………………………………. 123

 

 

 

منابع و مآخذ

 

منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 125

 

منابع انگلیسی      132

 

فهرست جداول

 

        عنوان                                                                                                                                  صفحه

 

 

 

فصل دوم:

 

جدول (2-1) : خلاصه سیر تكوین و تكمیل اندیشه های مدیریت……………………………………………………………………….. 20

 

جدول (2-2) : ابعاد شایستگی فردی و اجتماعی مدیران……………………………………………………………………………………….. 58

 

 

 

فصل سوم:

 

جدول (3-1) : توزیع جامعه آماری مدیران به تفكیك جنسیت…………………………………………………………………………….. 82

 

جدول (3-2) : توزیع جامعه آماری مدیران به تفكیك انتخابی یا انتصابی……………………………………………………………… 82

 

جدول (3-3) : پارامترهای موجود در فرمول کوکران……………………………………………………………………………………………. 83

 

جدول (3-4) : نتایج ضریب پایایی ابزار اندازه گیری……………………………………………………………………………………………. 85

 

 

 

فصل چهارم:

 

جدول(4-1) : توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان به تفکیک جنسیت…………………………………………………………….. 89

 

جدول(4-2) : توزیع فراوانی و درصدی مدیران به تفکیک گروه سنی………………………………………………………………… 90

 

جدول(4-3) : توزیع فراوانی و درصدی مدیران به تفکیک مدرک تحصیلی………………………………………………………… 91

 

جدول(4-4) : توزیع فراوانی و درصد فراوانی مدیران به تفکیک طبقات سابقه مدیریت………………………………………. 92

 

جدول(4-5) : توزیع فراوانی و درصد فراوانی مدیران به تفکیک رشته تحصیل………………………………………………….. 93

 

جدول(4-6) : توزیع فراوانی و درصد فراوانی مدیران به تفکیک دوره / محل اشتغال………………………………………….. 94

 

جدول(4-7): توزیع فراوانی و درصد فراوانی مدیران به تفکیک مدیریت……………………………………………………………. .95

 

جدول(4-8): توزیع فراوانی و درصدی دیدگاه پاسخگویان در خصوص مهارت انسانی………………………………………. .96

 

جدول(4-9): نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه مهارت انسانی مدیران……………………………………………………………. .97

 

جدول(4-10): توزیع فراوانی و درصدی دیدگاه مدیران در خصوص مهارت ادراکی………………………………………….. .98

 

جدول(4-11): نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه مهارت ادراکی مدیران…………………………………………………………. .99

 

جدول(4-12): توزیع فراوانی و درصدی دیدگاه مدیران در خصوص مهارت فنی………………………………………………. .100

 

جدول(4-13): نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه مهارت فنی مدیران……………………………………………………………… .100

 

جدول(4-14): توزیع فراوانی و درصدی دیدگاه پاسخگویان در خصوص میزان اثربخشی………………………………….. .101

 

جدول(4-15): نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میزان اثربخشی…………………………………………………………………… .102

 

جدول(4-16): توزیع فراوانی و درصدی دیدگاه پاسخگویان در خصوص میزان کارایی……………………………………… .103

 

جدول(4-17): نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میزان میزان کارایی……………………………………………………………… 104

 

جدول(4-18): نتایج آزمون تی مستقل مقایسه دیدگاه مدیران مرد و زن در مورد مهارتهای مدیریتی……………………. 105

 

جدول(4-19): نتایج آزمون تی مستقل مقایسه دیدگاه مدیران مرد و زن در مورد اثربخشی…………………………………. 105

 

جدول(4-20): نتایج آزمون تی مستقل مقایسه دیدگاه مدیران مرد و زن در مورد کارایی…………………………………….. 106

 

فهرست نمودارها

 

       عنوان                                                                                                                                     صفحه

 

فصل دوم:

 

نمودار (2-1): مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… 76

 

 

 

فصل چهارم:

 

نمودار (4-1): درصد فراوانی معلمان به تفکیک جنسیت……………………………………………………………………………………….. 89

 

نمودار(4-2): توزیع درصد فراوانی مدیران به تفکیک گروه سنی…………………………………………………………………………… 90

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...