2-5-1 الگوی آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه………………………………………………………………………..11

 

2-5-2 الگوی سازمان ملل برای بلوغ تجارت الكترونیكی………………………………………………………….12

 

2-5-3 الگوی مراحل رشد فناوری اطلاعات نولان……………………………………………………………………13

 

2-5-4 الگوی گارتنر ……………………………………………………………………………………………………………13

 

2-5-5 الگوی میسرا و دینگرا…………………………………………………………………………………………………15

 

2-5-6 الگوی ایالت یوتا……………………………………………………………………………………………………….16

 

2-5-7 الگوی گروه مشاوره دلویت و تاچ……………………………………………………………………………….17

 

2-5-8 الگوی نقشه راه تجارت الكترونیكی……………………………………………………………………………..18

 

2-5-9 الگوی دموکراسی الکترونیکی………………………………………………………………………………………19

 

2-5-10 الگوی بلوغ دو بعدی……………………………………………………………………………………………….19

 

2-6 محرك های تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………….21

 

2-6-1 الگوهای تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………..23

 

2-7 مفهوم دولت الکترونیک………………………………………………………………………………………………….23

 

2-7-1 مراحل دولت الکترونیک ……………………………………………………………………………………………25

 

2-7-2 فرایند استقرار دولت الکترونیک ………………………………………………………………………………….25

 

2-7-3 شرایط اجرای موفق استراتژی دولت الکترونیک ……………………………………………………………26

 

2-8 دولت الكترونیك در ایران……………………………………………………………………………………………….33

 

2-9 بکارگیری تجارت الكترونیكی در شركتها و موسسات…………………………………………………………36

 

 

2-9-1چالشهای SME ها در پذیرش و استفاده از ICT و تجارت الكترونیكی…………………………..40

 

 

2-9-2 مزایای استفاده از تجارت الكترونیكی در SMES…………………………………………………………..41

 

 

2-9-3 مشكلات SME ها در پذیرش تجارت الكترونیكی ………………………………………………………42

 

 

2-9-4                      سیاستهای حمایتی از SMEها در توسعه تجارت لكترونیكی………………………………………….48

 

 

2-9-5                      تجربه کشورها در حمایت از SMEs برای استفاده از تجارت الکترونیکی……………………….50

 

 

2-9-5-1   تجربه انگلستان ………………………………………………………………………………………………….50

 

 

2-9-5-2 تجربه یونان  ……………………………………………… ……………………………………………………….54

 

 

2-9-5-3  تجربه اسكاتلند: …………………………………………………………………………………………………..57

 

 

2-9-5-4  تجربه آلمان …………………………………. ……………………………………………………………………58

 

 

2-9-5-5 تجربه اتحادیه اروپا……………………………………………… ……………………………………………….60

 

2-9-5-6 تجربه فنلاند………………………………………………………. ……………………………………………….61

 

2-9-5-7 تجربه دانمارك……………………………………………………. ……………………………………………….63

 

2-9-5-8 تجربه مكزیك…………………………………………………….. ……………………………………………….65

 

2-9-5-9 تجربه ژاپن………………………………………………………… ……………………………………………….66

 

پایان نامه و مقاله

 

2-9-5-10 تجربه ایالات متحده………………………………………….. ……………………………………………….67

 

 

  • پیشینه تحقیق. ……………………………………………………….. ……………………………………………….68

 

2-10-1 پژوهش های داخلی……………………………………………….. ……………………………………………….68

 

2-10-2 پژوهش های خارجی……………………………………………………………………………………………….69

 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..72

 

3-2 نوع تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..72

 

3-3 جامعه آماری و حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………72

 

3-4 روش گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………73

 

3-5 ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………….73

 

3-6روایی و پایایی ………………………………………………………………………………………………………………73

 

3-7  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………74

 

فصل چهارم:   تجزیه وتحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..76

 

4-2- آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………….76

 

4-2-1جنسیت افراد……………………………………………………………………………………………………………..76

 

4-2-3 سن افراد پاسخگو……………………………………………………………………………………………………..77

 

4-2-2 وضعیت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………78

 

4-2-4 سابقه خدمت……………………………………………………………………………………………………………79

 

4-3 آزمون کولموگوروف اسمیرنوف………………………………………………………………………………………80

 

4-4-1 آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………………81

 

4-4-2 آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………………82

 

4-4-3 آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………..84

 

4-4-4 آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………..85

 

فصل پنجم:  نتایج وپیشنهادات

 

5-1   مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..88

 

5-2   بیان نتایج…………………………………………………………………………………………………………………..88

 

5-2-1 نتیجه فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………….88

 

5-2-2 نتیجه فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………….89

 

5-2-3 نتیجه فرضیه سوم………………………………………………………………………………………………………89

 

5-2-4 نتیجه فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………………90

 

5-3  پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش…………………………………………………………………………..91

 

5-4 راهکارهای اجرایی برای رفع موانع…………………………………………………………………………………..92

 

5-5 توصیه به پژوهشگران……………………………………………………………………………………………………..92

 

5-6  محدویت ها و موانع  پژوهش………………………………………………………………………………………..93

 

منابع وماخذ

 

الف : منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………94

 

ب : منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..95

 

پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………………..96

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1 )خدمات اصلی دولت……………………………………………………………………………………….. 33

 

جدول (3-1)نتایج حاصل از آزمون آلفای کرونباخ برای پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک…………..74

 

جدول (4-1) وضعیت پاسخگویان بر حسب جنس…………………………………………………………………..76

 

جدول (4-2) وضعیت پاسخگویان بر حسب سن……………………………………………………………………..77

 

جدول (4-3) وضعیت پاسخگویان بر حسب تحصیلات…………………………………………………………….78

 

جدول (4-4) وضعیت پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت………………………………………………………..79

 

جدول (4-5) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه فقدان منابع مالی و بکار گیری تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………………………………………82

 

جدول (4-6) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه مشکلات فنی در اداره امور مالیاتی و بکار گیری تجارت الکترونیک ………………………………………………………………………………………………………83

 

جدول (4-7) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه موانع رفتاری/ فرهنگی در اداره امور مالیاتی و بکار گیری تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………………..84

 

جدول (4-8) نتایج آزمون تک نمونه برای بررسی فرضیه عدم آمادگی و تمایل مشتریان و بکار گیری تجارت الکترونیک…………………………………………………………………………………………………………………85

 

جدول (4-9) نتایج آزمون اولویت یابی فریدمن برای شاخص های دخیل در بلوغ تجارت الکترونیک……….86

 

 

 

فهرست نمودار ها

 

نمودار (4-1) وضعیت پاسخگویان بر حسب جنس…………………………………………………………………..77

 

نمودار (4-2) وضعیت پاسخگویان بر حسب سن …………………………………………………………………….78

 

نمودار (4-3) وضعیت پاسخگویان بر حسب تحصیلات……………………………………………………………79

 

نمودار (4-4) وضعیت پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت………………………………………………………..80

 

فهرست شکل ها

 

شكل (2-1) تعریف كسب و كار الكترونیكی و تجارت الكترونیكی………………………………………………8

 

شکل(2-2) مراحل  مختلف مدل های یازده گانه بلوغ تجارت و دولت الكترونیك…………………………20

 

شكل(2-3) مراحل توسعه تجارت الكترونیكی در شركتهای كوچك و متوسط………………………………38

 

شكل(2-4) مراحل توسعه تجارت الكترونیكی در شركتهای كوچك و متوسط………………………………40

 

شكل(2-5) موانع بكار گیری تجارت الكترونیكی در شركتهای كوچك و متوسط برخی كشورهای امریكای جنوبی…………………………………………………………………………………………………………………… 45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

 

پژوهش حاضر با هدف تعیین موانع بلوغ بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام  انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش تمامی مدیران، کارکنان و سرپرستان واحدهای مختلف درسطوح مختلف سازمانی در اداره امور مالیاتی استان ایلام می باشد. حجم كل جامعه آماری برابر با 230 نفر ( 230= N ) بوده که حجم  نمونه  آماری با استفاده از جدول مورگان برابر 146نفر به دست آمد. در این پژوهش جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه عزیزی و حسینی  شامل 21سوال و 4 مولفه استفاده گردید. روایی این پرسشنامه از طریق روایی صوری و محتوایی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 832/ برآورد شد. به منظور بررسی موضوع چهار فرضیه‌ تدوین شد و به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از آزمونT  استفاده گردیده، نتایج به دست آمده نشان داد که: نبود منابع مالی لازم موجب بکارگیری نظام الکترونیکی در اداره امور مالیاتی استان ایلام نمی شود. مشکلات فنی، موانع رفتاری/ فرهنگی و عدم آمادگی و تمایل مشتریان در اداره امور مالیاتی استان ایلام مانع بکارگیری تجارت الکترونیکی می شود.

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی: نظام الکترونیکی، بلوغ نظام الکترونیکی ، اداره امور مالیاتی ، استان ایلام.

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...