1ـ1 بیان مسئله…………………………………………………..

 

 

3

 

 

 

1ـ2 فرضیه و سئوالات کلیدی تحقیق……………………………………………………

 

 

4

 

 

 

1ـ3 اهداف تحقیق……………………………………………………….

 

 

4

 

 

 

1ـ4 روش تحقیق……………………………………………………………………….

 

 

4

 

 

 

1ـ5 پیشینه تحقیق……………………………………………..

 

 

4

 

 

 

فصل دوم: نقاشی قهوه­خانه­ای

 

 

 

 

 

 

2ـ1 تعریف و وجه تسمیه نقاشی قهوه­خانه­ای………………………………

 

 

10

 

 

 

2ـ2 تاریخچه و عوامل شکل­گیری نقاشی قهوه­خانه­ای…………………………………….

 

 

12

 

 

 

2ـ3 موضوعات نقاشی قهوه­خانه­ای…………………….

 

 

17

 

 

 

2ـ3ـ1 موضوعات مذهبی……………………………………….

 

 

17

 

 

 

2ـ3ـ2 موضوعات رزمی و حماسی……………………………………………….

 

 

19

 

 

 

2ـ3ـ3 موضوعات بزمی……………………………….

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

19

 

 

 

2ـ4 ویژگی­های نقاشی قهوه خانه­ای……………………………………………….

 

 

20

 

 

 

2ـ4ـ1 ایرانی بودن و مردمی بودن……………………………………………………………..

 

 

20

 

 

 

2ـ4ـ2 پرهیز از واقع­گرایی………………………

 

 

21

 

 

 

2ـ 4ـ3 اصل روایتگری………………………………………………..

 

 

22

 

 

 

2ـ 4ـ 4 پرهیز از عمق­نمایی و عدم پرداختن به سایه روشن…………………………………

 

 

23

 

 

 

2ـ 4ـ5 اصالت در چهره­سازی…………………………………………….

 

 

23

 

 

 

2ـ4ـ6  هویت­ و شناسنامه دار بودن…………………………………………

 

 

24

 

 

 

2ـ5  سبک و روش………………………………………………………………….

 

 

25

 

 

 

2ـ5 ـ1 ترکیب بندی…………………………………………………

 

 

26

 

 

 

2ـ5 ـ2 به کار بردن پرسپکتیو مقامی……………………………………………………….

 

 

26

 

 

 

2ـ5 ـ 3 رنگ­ها و مفاهیم سمبلیک آنها………………………………………………………

 

 

27

 

 

 

2ـ5 ـ4 نور و سایه…………………………………………..

 

 

27

 

 

 

2ـ6 هنرمندان نقاشی قهوه­خانه­ای…………………………………………….

 

 

28

 

 

 

فصل سوم: ویژگی­های شخصیتی امام علی (ع)

 

 

 

 

 

 

3ـ 1 زندگانی على بن ابی طالب(ع)…………………………………………

 

 

31

 

 

 

3ـ2 در اقلیم سخن…………………………………………………………………..

 

 

33

 

 

 

3ـ 3 در قلمرو خِرد……………………………………………………………………………

 

 

33

 

 

 

3ـ 4 در نظام اخلاق………………………………………………………………….

 

 

34

 

 

 

3ـ 5 در امور اجتماعی و میدان عمل……………………………………………………………….

 

 

37

 

 

 

         فصل چهارم: نحوه­ی تجلی ویژگی­های شخصیتی امام علی(ع) در نقاشی قهوه­خانه­ای

 

 

 

 

 

 

مقدمه فصل چهارم   …………

 

 

46

 

 

 

4ـ1 تابلوهای مربوط به مبارزه­ی حضرت علی(ع) با عمرو بن عبدود…………………………

 

 

47

 

 

 

4ـ1ـ1 تابلوی نبرد حضرت علی (ع) و عمرو بن عبدود از محمد مدبر…………………

 

 

50

 

 

 

4ـ1ـ2 تابلوی نبرد حضرت علی(ع ) و عمرو بن عبدود از عباس بلوکی­فر……………………………….

 

 

52

 

 

 

4ــ2 تابلوهای مربوط به ماجرای جنگ خیبر و رشادت­های امیر مؤمنان علی(ع)……………..

 

 

54

 

 

 

4ـ2ـ1 تابلوی جنگ تاریخی خیبر اثر عباس بلوکی­فر…………………………………..

 

 

58

 

 

 

4ـ2ـ2 تابلوی جنگ خیبر اثر حسن اسماعیل­زاده…………………………..

 

 

62

 

 

 

4ـ 2ـ3 تابلوی جنگ خیبر از محمد فراهانی……………………………………

 

 

65

 

 

 

4ـ 2ـ4 تابلوی جنگ خیبر از امیرحسین قائم مقامی…………………………

 

 

66

 

 

 

4ـ2ـ5 تابلوی جنگ تاریخی خیبر از حسین همدانی……………………………..

 

 

68

 

 

 

4ـ3 آثار نقاشی قهوه­خانه­ای مربوط به ماجرای لیلة المبیت………………………..

 

 

70

 

 

 

4ـ3ـ1 تابلوی لیلة المبیت از محمد فراهانی………………………………

 

 

72

 

 

 

4ـ4 آثار نقاشی قهوه­خانه­ای مربوط به غدیر خم و جانشینی بر حق علی(ع)…………………….

 

 

73

 

 

 

4ـ4ـ1 تابلوی غدیرخم از محمدرضا حسینی………………………………………………………

 

 

75

 

 

 

4ـ4ـ2 تابلوی غدیر خم از محمد فراهانی……………………………………….

 

 

78

 

 

 

4ـ5 نقاشی­های قهوه­خانه­ای با موضوع همدردی و کمک­رسانی حضرت علی(ع) به مردم و ضعفا……………..

 

 

79

 

 

 

4ـ5ـ1 تابلوی نقاشی قهوه­خانه­ای از حسن اسماعیل­زاده با موضوع «از علی آموز اخلاص عمل»………………

 

 

84

 

 

 

4ـ5 ـ2 اثری از حسین همدانی با موضوع «یتیم نوازی حضرت علی(ع)»………………

 

 

86

 

 

 

4ـ5 ـ3 تابلوی یتیم نوازی از احمد خلیلی…………………………………………

 

 

89

 

 

 

4ـ5 ـ4 تابلوی یتیم نوازی از حسن اسماعیل­زاده……………………………………..

 

 

90

 

 

 

4ـ 6 نقاشی قهوه­خانه­ای با موضوع شمایل­نگاری و مجالست حضرت علی(ع)………………….

 

 

91

 

 

 

4ـ6ـ1 تابلوی منسوب به حسین قوللر آقاسی با موضوع: حضرت علی(ع)- مالک اژدر……………..

 

 

98

 

 

 

4ـ6ـ2 تابلوی شمایل حضرت علی(ع) و حسنین از حسین همدانی……………………..

 

 

101

 

 

 

4ـ6ـ3 مراجعت حضرت امیر(ع) از جنگ جمل مالک اشتر نخعی و عمار یاسر و اصحاب دیگر…………………

 

 

102

 

 

 

4ـ6ـ4  تابلوی حضرت علی(ع) و حسنین از حسین همدانی……………………………….

 

 

103

 

 

 

4ـ6ـ5 تابلوی حضرت علی(ع) و حسنین(ع) از جواد عقیلی…………………..

 

 

106

 

 

 

4ـ7 تابلوهای مربوط به داستان جوانمرد قصاب………………………………………

 

 

107

 

 

 

4ـ7ـ1 تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر……………………………………

 

 

110

 

 

 

4ـ7ـ1ـ1 بخش اول تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر……………….

 

 

110

 

 

 

4ـ7ـ1ـ2 بخش دوم تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر…………………..

 

 

111

 

 

 

4ـ7ـ1ـ3 بخش سوم تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر………………….

 

 

112

 

 

 

4ـ7ـ1ـ4 بخش چهارم تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر………………..

 

 

113

 

 

 

4ـ7ـ1ـ5 بخش پنجم تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر……………

 

 

115

 

 

 

4ـ7ـ1ـ6 بخش ششم تابلوی جوانمرد قصاب اثر عباس بلوکی­فر…………………..

 

 

117

 

 

 

4ـ7ـ2 تابلوی جوانمرد قصاب اثر فتح­الله قوللر آقاسی……………………..

 

 

118

 

 

 

4ـ7ـ2ـ1 بخش اول تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی………………..

 

 

118

 

 

 

4ـ7ـ2ـ2 بخش دوم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی……………………..

 

 

119

 

 

 

4ـ7ـ2ـ3 بخش سوم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی……………….

 

 

119

 

 

 

4ـ7ـ2ـ4 بخش چهارم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی………………

 

 

120

 

 

 

4ـ7ـ2ـ5 بخش پنجم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی…………………………..

 

 

120

 

 

 

4ـ7ـ2ـ6 بخش ششم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی…………………….

 

 

121

 

 

 

4ـ7ـ2ـ7 بخش هفتم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی………….

 

 

121

 

 

 

4ـ7ـ2ـ8 بخش هشتم تابلوی جوانمرد قصاب فتح­الله قوللر آقاسی……………………..

 

 

122

 

 

 

4ـ7ـ3 تابلوی جوانمرد قصاب اثر حسن اسماعیل­زاده………………………………..

 

 

125

 

 

 

4ـ7ـ3ـ1 بخش اول تابلوی جوانمرد قصاب اثر حسن اسماعیل­زاده……………………

 

 

126

 

 

 

4ـ7ـ3ـ2 بخش دوم تابلوی جوانمرد قصاب اثر حسن اسماعیل­زاده………………..

 

 

127

 

 

 

4ـ7ـ3ـ3 بخش سوم تابلوی جوانمرد قصاب اثر حسن اسماعیل­زاده………………………..

 

 

127

 

 

 

4ـ7ـ3ـ4 بخش چهارم تابلوی جوانمرد قصاب اثر حسن اسماعیل­زاده………………

 

 

128

 

 

 

4ـ8 نقاشی­های قهوه­خانه­ای با موضوع شهادت حضرت على(ع)……………………….

 

 

129

 

 

 

4ـ8ـ1 تابلوی به مسجد رفتن حضرت علی(ع) در شب نوزدهم ماه رمضان اثر حسن اسماعیل­زاده………….

 

 

133

 

 

 

4ـ8ـ2 تابلوی شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) اثر حسن اسماعیل­زاده………………..

 

 

135

 

 

 

4ـ9 تابلوهای مربوط به نبرد حضرت علی(ع) با موجودات افسانه­ای ……………………

 

 

136

 

 

 

4ـ9ـ1 تابلوی نبرد حضرت علی(ع) و اژدها از حسن اسماعیل­زاده……………………….

 

 

141

 

 

 

4ـ9ـ2 تابلوی نبرد حضرت علی(ع) و اژدها در تنگه بربر از حسن اسماعیل­زاده………….

 

 

143

 

 

 

4ـ9ـ2ـ1 تصویر مرکزی: نبرد حضرت علی(ع) و اژدها …………………………….

 

 

143

 

 

 

4ـ9ـ2ـ2 بخش دوم: یتیم­نوازی حضرت علی(ع)…………………………………..

 

 

144

 

 

 

4ـ9ـ2ـ3 بخش سوم: کندن درب خیبر توسط حضرت علی(ع)……………………………

 

 

145

 

 

 

4ـ9ـ2ـ4 بخش چهارم: نبرد حضرت علی(ع) و جنیان………………………………

 

 

145

 

 

 

4ـ9ـ2ـ5 بخش پنجم: به نبرد حضرت علی(ع) و عمربن العبدود…………………………………….

 

 

146

 

 

 

4ـ10 سیر حوادث مهم زندگانی پر افتخار حضرت علی(ع) در تابلویی از حسین همدانی…………………………

 

 

149

 

 

 

4ـ10ـ3ـ1 تصویر مرکزی: شمایل حضرت علی(ع) و همراهان……………………

 

 

149

 

 

 

4ـ10ـ3ـ2 بخش دوم: جنگ خیبر………………………………………………

 

 

151

 

 

 

4ـ10ـ3ـ3 بخش سوم: کمک حضرت علی(ع) به محرومان……………………..

 

 

151

 

 

 

4ـ10ـ3ـ4 بخش چهارم: لیله المبیت…………………………………….

 

 

152

 

 

 

4ـ10ـ3ـ5 بخش پنجم: همراهی پیامبر(ص)……………………………..

 

 

153

 

 

 

4ـ10ـ3ـ6 بخش ششم: کمک به محرومان……………………

 

 

153

 

 

 

4ـ10ـ3ـ7 بخش هفتم: یتیم نوازی………………………………………..

 

 

154

 

 

 

4ـ10ـ3ـ8 بخش هشتم: کمک به محرومان…………………………..

 

 

156

 

 

 

4ـ10ـ3ـ9 بخش نهم: کمک به محرومان…………………..

 

 

156

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4ـ10ـ3ـ10 بخش دهم: حضرت علی(ع) در حال سخنوری…………………………    157

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4ـ4ـ1 بخش یازدهم: واقعه ضربت خوردن حضرت علی(ع)………….. 158
فصل پنجم: تحلیل و استنتاج  
5ـ1 تحلیل و بررسی نهایی آثار ………………………… 161
5ـ2 نتیجه………………………… 169
گزارش کار عملی……………………………………………… 171

فهرست منابع………………………………………………

 

 

چکیده لاتین…………………………………………………………

 

فهرست تصاویر

192

 

 

200

 

مقدمه:

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...