پایان نامه بررسی میزان تاثیرآموزش مبتنی برپردازش فراشناختی درارتقاء سطح مهارت های حل مساله دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه |
1-6-2- تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………….19
1-6-2-1- اعتماد به حل مساله…………………………………………………………………………………………..19
1-6-2-2- سبک گرایش اجتناب……………………………………………………………………………………….19
1-6-2-3-کنترل شخصی………………………………………………………………………………………………….19
فصل دوم پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………..20
2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………21
2-2-مبانی نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………….22
2-2-1- فراشناخت ……………………………………………………………………………………………………….22
2-2-2-برخی دیدگاه هاو نظریه های موجوددر حیطه فرا شناخت……………………………………………24
2-2-2-1-دید گاه پاریس و وینو گراد ……………………………………………………………………………..26
2-2-2-2- دیدگاه براون………………………………………………………………………………………………..28
2-2-2-3- دیدگاه فلاول………………………………………………………………………………………………..29
2-2-2-4- دیدگاه شرا و ماشمن……………………………………………………………………………………..29
2-2-2-5-دیدگاه آشمن و کانوی……………………………………………………………………………………30
2-2-3- جایگاه فراشناخت در آموزش……………………………………………………………………………..34
2-3-4- مفهوم حل مساله…………………………………………………………………………………………………36
2-3-4-1- فرایند حل مساله…………………………………………………………………………………………….38
2-2-5- را های حل مساله………………………………………………………………………………………………40
2-2-5-1- حل مساله از طریق آزمون وخطا……………………………………………………………………….40
2-2-5-2 حل مساله از طریق بینش و شناخت……………………………………………………………………..41
22-5-3-حل مساله با روش تحلیلی……………………………………………………………………………………41
2-2-5-4- حل مساله با روش دیویی ………………………………………………………………………………..41
2-2-6-روش های آموزش حل مساله ………………………………………………………………………………42
2-4-6-1- روش های آموزش حل مساله باتوجه به مراحل حل مساله………………………………………42
2-4-6-2- تشخیص مساله………………………………………………………………………………………………42
2-4-6-3- تعریف و معرفی مساله…………………………………………………………………………………….43
2-4-6-4- کشف و تدوین راه حل مساله…………………………………………………………………………..43
2-4-6-5- عملکرد بر روی راه حل های کشف شده…………………………………………………………..44
2-4-6-6- نگاه به عقب و ارزیابی نتایج فعالیت ها……………………………………………………………….44
2-4-6-7- روش آموزش حل مساله با توجه به الگوی عمومی آموزش……………………………………44
2-4-6-7-1- مرحله اول………………………………………………………………………………………………….44
2-4-6-7-2- مرحله دوم…………………………………………………………………………………………………44
2-4-6-7-3- مرحله سوم………………………………………………………………………………………………45
2-3 مبانی تجربی تحقیق………………………………………………………………………………………………..45
2-3-1- تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………..45
2-3-2-تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………..49
فصل سوم روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………..56
3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………57
3-2روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..57
3-3- روش اجراء…………………………………………………………………………………………………………58
3-4-جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………..60
3-5-نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………60
3-6- ابزارهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………60
3-6-1- روایی و پایایی پر سشنامه مهارت های حل مساله……………………………………………………61
6-3-2- کلید و نمره گذاری………………………………………………………………………………………….61
3-7- روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل………………………………………………………………………………..62
فصل چهارم تجزیه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………..63
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….64
4-2- ویژگی های آماری افراد نمونه………………………………………………………………………………..64
4-2-1- ویژگی های جمعیت شناسی جامع پژوهش…………………………………………………………….65
4-2-1- یافته های پژوهش……………………………………………………………………………………………..67
4-3- مقایسه تحلیل پس آزمون و پیش آزمون نمرات مهارت های حل مساله در گروه………………67
4-4– مقایسه تحلیل پس آزمون و پیش آزمون نمرات مهارت های حل مساله در گروه آزمایش………………………………………………………………………………………………………………………69
4-5- یافته های استنباطی پژوهش با توجه به فرضیات پژوهش………………………………………………75
5-6- بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ مهارت های اعتماد به حل مساله پس از اجرای عمل آزمایشی تفاوت وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………….75
– بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ سبک گرایش- اجتناب پس از اجرای عمل آزمایشی تفاوت وجود دارد…………………………………………………………………………………………………………………………..76
– بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ کنترل شخصی پس از اجرای عمل آزمایشی تفاوت وجود
دارد……………………………………………………………………………………………………………………………78
http://fotka.ir/%d9%be%d8%a7%db%
-بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ مهارت های حل مساله با جهت گیری جنسیتی تفاوت
وجود دارد…………………………………………………………………………………………………………………….79
-بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ مهارت های حل مساله با توجه به رشته تحصیلی تفاوت
وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………80
مهارت های حل مساله گروه آزمایش ازگروه گواه پس از اجرای عمل آزمایش بالاتراست………….81
فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………….82
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….83
5-2- بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………..83
5-3- محدودیت های پزوهش……………………………………………………………………………………………….88
5-3-1-محدودیت های در کنترل محقق…………………………………………………………………………………88
5-3-2- محدودیت های خارج از کنترل محقق………………………………………………………………………..88
5-4-1- پیشنهادات اجرایی………………………………………………………………………………………………….88
5-4-2- پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………..89
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………….90
الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….90
ب) منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..95
پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………………………..97
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………II
عنوان به زبان انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………….I
شماره صفحه
جدول شماره 2-1: جمع بندی نظریه ها و دیدگاه های موجود در حیطه فراشناخت……………………………29
جدول شماره 2-2: جمع بندی از مبانی تجربی تحقیق…………………………………………………………………..49
جدول شماره 3-1: طرح پیش آزمون-پس آزمونباگروه گواه……………………………………………………….59
جدول شماره 3-2: الگوی آموزشی فراشناختی تئونگ(2003)……………………………………………………….60
جدول شماره 3-3: خرده مقیاس پرسشنامه مهارت های حل مساله…………………………………………………..63
جدول شماره 4-1: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک جنس……………………………..65
جدول شماره 4-2: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک رشته تحصیلی…………………..66
جدول شماره 4-3: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک جنست و رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………………..67
جدول شماره 4-4: مشخصات و تعداد دانشجویان در گروه آزمایش و کنترل…………………………………68
جدول شماره 4-5: مقایسه میانگین و انحراف معیار پیش آزمون و پس آزمون مهارت های حل مساله در گروه کنترل………………………………………………………………………………………………………………………………..69
جدول شماره 4-6: مقایسه میانگین و انحراف معیار پیش آزمون و پس آزمون مهارت های حل مساله در گروه کنترل……………………………………………………………………………………………………………………………….70
جدول شماره 4-7: مقایسه میانگین و انحراف معیارمولفه های مهارت حل مساله در دو گروه آزمایش و کنترل……………………………………………………………………………………………………………………………..71
جدول شماره 4-8: بررسی داده های تحلیل نمره های تفاوت پیش آزمون و پس آزمون برای دو گروه آزمایش و کنترلدر مولفه های حل مساله از نظر برابری واریانس……………………………………………………………..72
جدول شماره 4-9: میانگین و انحراف معیارنمرات مهارت های حل مساله دانشجویان به تفکیک جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………..74
جدول شماره 4-10: مقایسه میانگین نمره مولفه های مهارت حل مساله در گروه کنترل و آزمایش……………………………………………………………………………………………………………………………75
جدول شماره 4-11: مقایسه میانگین و انحراف معیارمولفه اعتماد به حل مساله در دو گروه آزمایش و کنترل………………………………………………………………………………………………………………………….76
جدول شماره 4-12: مقایسه میانگین و انحراف معیارمولفه سبک گرایش-اجتناب در دو گروه آزمایش و کنتر…………………………………………………………………………………………………………………………….78
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-10-07] [ 09:50:00 ب.ظ ]
|