1-6-2- تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………….19

 

1-6-2-1- اعتماد به حل مساله…………………………………………………………………………………………..19

 

1-6-2-2- سبک گرایش اجتناب……………………………………………………………………………………….19

 

1-6-2-3-کنترل شخصی………………………………………………………………………………………………….19

 

فصل دوم پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………..20

 

2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………21

 

2-2-مبانی نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………….22

 

2-2-1- فراشناخت ……………………………………………………………………………………………………….22

 

2-2-2-برخی دیدگاه هاو نظریه های موجوددر حیطه فرا شناخت……………………………………………24

 

2-2-2-1-دید گاه پاریس و وینو گراد ……………………………………………………………………………..26

 

2-2-2-2- دیدگاه براون………………………………………………………………………………………………..28

 

2-2-2-3- دیدگاه فلاول………………………………………………………………………………………………..29

 

2-2-2-4- دیدگاه شرا و ماشمن……………………………………………………………………………………..29

 

2-2-2-5-دیدگاه آشمن و کانوی……………………………………………………………………………………30

 

2-2-3- جایگاه فراشناخت در آموزش……………………………………………………………………………..34

 

2-3-4- مفهوم حل مساله…………………………………………………………………………………………………36

 

2-3-4-1- فرایند حل مساله…………………………………………………………………………………………….38

 

2-2-5- را های حل مساله………………………………………………………………………………………………40

 

2-2-5-1- حل مساله از طریق آزمون وخطا……………………………………………………………………….40

 

2-2-5-2 حل مساله از طریق بینش و شناخت……………………………………………………………………..41

 

22-5-3-حل مساله با روش تحلیلی……………………………………………………………………………………41

 

2-2-5-4- حل مساله با روش دیویی ………………………………………………………………………………..41

 

2-2-6-روش های آموزش حل مساله ………………………………………………………………………………42

 

2-4-6-1- روش های آموزش حل مساله باتوجه به مراحل حل مساله………………………………………42

 

2-4-6-2- تشخیص مساله………………………………………………………………………………………………42

 

2-4-6-3- تعریف و معرفی مساله…………………………………………………………………………………….43

 

2-4-6-4- کشف و تدوین راه حل مساله…………………………………………………………………………..43

 

2-4-6-5- عملکرد بر روی راه حل های کشف شده…………………………………………………………..44

 

2-4-6-6- نگاه به عقب و ارزیابی نتایج فعالیت ها……………………………………………………………….44

 

2-4-6-7- روش آموزش حل مساله با توجه به الگوی عمومی آموزش……………………………………44

 

2-4-6-7-1- مرحله اول………………………………………………………………………………………………….44

 

2-4-6-7-2- مرحله دوم…………………………………………………………………………………………………44

 

2-4-6-7-3- مرحله سوم………………………………………………………………………………………………45

 

2-3 مبانی تجربی تحقیق………………………………………………………………………………………………..45

 

2-3-1- تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………..45

 

2-3-2-تحقیقات داخلی………………………………………………………………………………………………..49

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………..56

 

3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………57

 

3-2روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..57

 

3-3- روش اجراء…………………………………………………………………………………………………………58

 

3-4-جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………..60

 

3-5-نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………60

 

3-6- ابزارهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………60

 

3-6-1- روایی و پایایی پر سشنامه مهارت های حل مساله……………………………………………………61

 

6-3-2- کلید و نمره گذاری………………………………………………………………………………………….61

 

3-7- روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل………………………………………………………………………………..62

 

فصل چهارم تجزیه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………..63

 

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….64

 

4-2- ویژگی های آماری افراد نمونه………………………………………………………………………………..64

 

4-2-1- ویژگی های جمعیت شناسی جامع پژوهش…………………………………………………………….65

 

4-2-1- یافته های پژوهش……………………………………………………………………………………………..67

 

4-3- مقایسه تحلیل پس آزمون و پیش آزمون نمرات مهارت های حل مساله در گروه………………67

 

4-4– مقایسه تحلیل پس آزمون و پیش آزمون نمرات مهارت های حل مساله در گروه آزمایش………………………………………………………………………………………………………………………69

 

4-5- یافته های استنباطی پژوهش با توجه به فرضیات پژوهش………………………………………………75

 

5-6- بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ مهارت های اعتماد به حل مساله پس از اجرای عمل آزمایشی تفاوت وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………….75

 

– بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ سبک گرایش- اجتناب پس از اجرای عمل آزمایشی تفاوت وجود دارد…………………………………………………………………………………………………………………………..76

 

– بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ کنترل شخصی  پس از اجرای عمل آزمایشی تفاوت وجود

 

 دارد……………………………………………………………………………………………………………………………78

http://fotka.ir/%d9%be%d8%a7%db%

 

 

-بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ مهارت های حل مساله با جهت گیری جنسیتی تفاوت

 

وجود دارد…………………………………………………………………………………………………………………….79

 

-بین گروه آزمایش وگواه ازلحاظ مهارت های حل مساله با توجه به رشته تحصیلی تفاوت

 

وجود دارد………………………………………………………………………………………………………………………80

 

مهارت های حل مساله گروه آزمایش ازگروه گواه پس  از اجرای عمل آزمایش بالاتراست………….81

 

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………….82

 

5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….83

 

5-2- بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………..83

 

5-3- محدودیت های پزوهش……………………………………………………………………………………………….88

 

5-3-1-محدودیت های در کنترل محقق…………………………………………………………………………………88

 

5-3-2- محدودیت های خارج از کنترل محقق………………………………………………………………………..88

 

5-4-1- پیشنهادات اجرایی………………………………………………………………………………………………….88

 

5-4-2- پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………..89

 

منابع………………………………………………………………………………………………………………………………….90

 

الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….90

 

ب) منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..95

 

پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………………………..97

 

چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………II

 

عنوان به زبان انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………….I

 

 

 

 

 

 

 

شماره              صفحه

 

جدول شماره 2-1: جمع بندی نظریه ها و دیدگاه های موجود در حیطه فراشناخت……………………………29

 

جدول شماره 2-2: جمع بندی از مبانی تجربی تحقیق…………………………………………………………………..49

 

جدول شماره 3-1: طرح پیش آزمون-پس آزمونباگروه گواه……………………………………………………….59

 

جدول شماره 3-2: الگوی آموزشی فراشناختی تئونگ(2003)……………………………………………………….60

 

جدول شماره 3-3: خرده مقیاس پرسشنامه مهارت های حل مساله…………………………………………………..63

 

جدول شماره 4-1: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک جنس……………………………..65

 

جدول شماره 4-2: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک رشته تحصیلی…………………..66

 

جدول شماره 4-3: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی دانشجویان به تفکیک جنست و رشته تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………………..67

 

جدول شماره 4-4: مشخصات و تعداد دانشجویان در گروه آزمایش و  کنترل…………………………………68

 

جدول شماره 4-5: مقایسه میانگین و انحراف معیار پیش آزمون و پس آزمون مهارت های حل مساله در گروه کنترل………………………………………………………………………………………………………………………………..69

 

جدول شماره 4-6: مقایسه میانگین و انحراف معیار پیش آزمون و پس آزمون مهارت های حل مساله در گروه کنترل……………………………………………………………………………………………………………………………….70

 

جدول شماره 4-7: مقایسه میانگین و انحراف معیارمولفه های مهارت حل مساله در دو گروه آزمایش و کنترل……………………………………………………………………………………………………………………………..71

 

جدول شماره 4-8: بررسی داده های تحلیل نمره های تفاوت پیش آزمون و پس آزمون برای دو گروه آزمایش و کنترلدر مولفه های حل مساله از نظر برابری واریانس……………………………………………………………..72

 

جدول شماره 4-9: میانگین و انحراف معیارنمرات مهارت های حل مساله دانشجویان به تفکیک جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………..74

 

جدول شماره 4-10: مقایسه میانگین نمره مولفه های مهارت حل مساله در گروه کنترل و آزمایش……………………………………………………………………………………………………………………………75

 

جدول شماره 4-11: مقایسه میانگین و انحراف معیارمولفه اعتماد به حل مساله در دو گروه آزمایش و کنترل………………………………………………………………………………………………………………………….76

 

جدول شماره 4-12: مقایسه میانگین و انحراف معیارمولفه سبک گرایش-اجتناب در دو گروه آزمایش و کنتر…………………………………………………………………………………………………………………………….78

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...