پایان نامه ارشد: شبیه سازی عملکرد خطوط مونتاژ از طریق تبادل اطلاعات و بررسی تاثیر پارامترهای کلیدی سیستم |
2-3-3 دوره سوم و RCM…………………………………………………..
2-3-3-1 دستآوردهای جدید نت در این دوره…………………………. 15
2-4- توقعات رو به رشد مربوط به نگهداری و تعمیرات………………… 16
2-4-1 نگهداری و تعمیرات اضطراری یا (EM)…………………………… 17
2-4-2 نگهداری و تعمیرات اصلاحی یا (CM)…………………………… 17
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده……………………………………. 17
2-6- لزوم ایجاد سیستم طبقه بندی و کدینگ کالا…………………… 22
2-6-1 مهمترین فوائد سیستم کدگذاری………………………………. 22
2-6-2 تعیین کد پیشنهادی مناسب برای تجهیزات و ماشین آلات اصلی شرکت….22
2-7- فناوری شبكه عصبی………………………………………………. 24
2-7-1 حوزه های كاربردی شبكه های عصبی………………………… 26
2-8- فناوری الگوریتم ژنتیك…………………………………………….. 26
2-9- مروری بر كاربردهای تجاری……………………………………….. 27
2-9-1 بازاریابی…………………………………………………………… 27
2-9-2 بانكداری و حوزه های مالی…………………………………….. 29
2-9-3 پیش بینی………………………………………………………… 30
2-9-4 سایر حوزه های تجاری………………………………………….. 30
2-10- مزایای استفاده از فناوری های هوش مصنوعی………………. 30
2-11- نتیجه گیری……………………………………………………….. 31
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه……………………………………………………………….. 33
3-2- مدل مسئله…………………………………………………………. 34
3-3- فرآیند حل……………………………………………………………. 34
3-3-1 نحوه نظارت بر روی پارامترهای موثر بر روی سیستم …………34
3-3-2 پارامترهای موثر بر روی سیستم مورد شبیه سازی…………..35
3-3-3 عملیات فازی……………………………………………………… 36
3-3-4 ایجاد اعداد فازی…………………………………………………… 37
3-3-5 مفاهیم اساسی از فازی کردن…………………………………. 37
3-3-6 مقایسه اعداد فازی………………………………………………. 38
3-3-7 ایجاد ماتریس زمانی……………………………………………… 42
3-3-8 پیاده سازی الگوریتم ژنتیک…………………………………….. 43
3-4- تعیین اعتبار……………………………………………………….. 44
3-5- نتیجه گیری………………………………………………………… 49
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه……………………………………………………………… 51
4-3- تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده…………………………. 62
4-4- نتیجه گیری……………………………………………………….. 64
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه…………………………………………………………….. 66
5-2- نتیجه گیری………………………………………………………. 66
منابع و مآخذ……………………………………………………………. 70
فهرست منابع انگلیسی………………………………………………. 70
پیوست ها………………………………………………………………. 72
چکیده:
در این تحقیق سعی شده تا سیستم تعمیرات و نگهداری به منظور پیش بینی خرابیهای ماشین شبیهسازی شود. در ابتدا مثالی از روشهای سنتی شبیهسازی ارائه می شود. سپس سعی در پیاده سازی یک روش شبیه سازی خواهیم داشت، که این مهم با بررسی عوامل موثر بر روی سیستم شبیه سازی و دادن وزن به هر کدام از پارامترها به منظور مشخص نمودن اهمیت نقش آنها در سیستم صورت می پذیرد. سپس با قرار دادن حسگرهایی بر روی پارامترهای سیستم مورد شبیه سازی، اطلاعاتی را از بخشهای مختلف دستگاه دریافت کرده و بعد از آن سعی می شود تا از طریق عملیات فازی سازی، نقش پارامترها را بر روی یکدیگر بررسی شود. با بررسی اعتبار سیستم، در صورت لزوم دست به تغییرات لازم، با استفاده از الگوریتم ژنتیک بر روی پارامترها زده تا جایی که عملیات شبیهسازی نزدیک به واقعیت پیادهسازی شود. در این روش از شبیهسازی، سیستم کاملا درگیر با محیط و شرایط وارد بر آن است و این عامل باعث می شود که کار شبیه سازی بیشتر به واقیت نزدیک شود، تا روشهایی نظیر روش های آماری که از شرایط محیطی سیستم تا حدودی چشم پوشی می کنند. با توجه به حسگرهایی که در سیستم شبیه سازی قرار داده شده، کار شبیه سازی واقعی تر جلوه خواهد کرد و می تواند خود را با تغییرات پیش بینی نشده وفق دهد. و در ضمن باید به این نکته نیز توجه داشت که پارامترها تحت شرایط مختلف بر روی هم اثر دارند، که با عملیات فازیسازی سعی شده شبیه سازی معتبری صورت گیرد. سیستم شبیهسازی طراحی شده این امکان را فراهم می کند که با بررسی شرایط مختلف و به منظور بهبود نتایج بتوان در مقادیر بعضی از پارامترها و یا وزن آن ها تغییراتی ایجاد نمود.
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 03:00:00 ق.ظ ]
|