6-3 مدل مفهومی ………………………………………………………………………………………………… 14

 

 

  • متغیر های پژوهش ………………………………………………………………………………………………… 16

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه موضوع …………………………………………………………………….. 19

 

 

    • مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. 19

 

  • ادبیات ……………………………………………………………………………………………………. 20

 

2-1فرهنگ ……………………………………………………………………………………………. 20

 

2-2 شهروندی فرهنگی …………………………………………………………………………….. 23

 

2-3 تنوع فرهنگی ……………………………………………………………………………………. 25

 

2-4 ابعاد تنوع فرهنگی …………………………………………………………………………….. 27

 

2-4-1 زبان………………………………………………………………………………………. 27

 

2-4-2 مذهب …………………………………………………………………………………… 30

 

2-4- 3 قومیت ………………………………………………………………………………….. 31

 

آداب و رسوم …………………………………………………………………………… 33

 

غذا …………………………………………………………………………………………. 34

 

پوشش …………………………………………………………………………………….. 34

 

کالاهای مادی ………………………………………………………………………….. 35

 

2-4-4 سیاست های چندفرهنگی …………………………………………………………. 37

 

2-4-5 مهاجرت ……………………………………………………………………………….. 38

 

تفاوت مهاجرت داخلی و خارجی ……………………………………………….. 40

 

انواع مهاجرت های بین المللی ……………………………………………………. 41

 

2-5 گردشگری ……………………………………………………………………………………… 43

 

2-5-1 گردشگری فرهنگی ……………………………………………………….. 44

 

2-5-2 گردشگری مذهبی …………………………………………………………. 46

 

2-5-3 گردشگری غذایی …………………………………………………………. 48

 

2-6 توسعه گردشگری ………………………………………………………………………….. 49

 

 

  • پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………. 51

 

3-1 سابقه پژوهش های داخلی …………………………………………………………………… 51

 

3-2 سابقه پژوهش های خارجی …………………………………………………………………. 54

 

 

  • نقد و بحث ………………………………………………………………………………………………. 57

 

فصل سوم: روش شناسی ……………………………………………………………………………………………… 59

 

 

    • مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. 59

 

    • روش تحقیق ………………………………………………………………………………………………………… 60

 

    • مطالعات تطبیقی ………………………………………………………………………………………………. 60

 

    • عناصر تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. 61

 

  • نوع تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… 61

 

5-1 تحقیقات توصیفی …………………………………………………………………………………………. 61

 

5-2 رویکرد کمی و کیفی تحقیق …………………………………………………………………………… 62

 

 

پایان نامه و مقاله

 

  • استراتژی های تحقیق ………………………………………………………………………………………… 63

 

6-1 تحقیق پیمایشی …………………………………………………………………………………………….. 64

 

 

  • روش و ابزار های جمع آوری داده ……………………………………………………………………… 64

 

7-1 مدارک پژوهش های گذشته ………………………………………………………………………….. 65

 

7-2 آمارهای رسمی ……………………………………………………………………………………………. 65

 

7-3 مصاحبه ها …………………………………………………………………………………………………… 65

 

 

    • روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………… 66

 

    • روایی و اعتبار پژوهش ……………………………………………………………………………………… 66

 

  • نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………. 67

 

فصل چهارم: داده های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………… 69

 

 

    1. مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. 69

 

  1. گردشگری در ایران ……………………………………………………………………………………………… 74

 

2-1 تاریخچه گردشگری ایران ………………………………………………………………………………. 74

 

2-2 گردشگری فرهنگی ایران ……………………………………………………………………………….. 80

 

2-3 گردشگری مذهبی ایران …………………………………………………………………………………. 83

 

2-4گردشگری غذایی ایران ………………………………………………………………………………….. 85

 

 

  1. گردشگری در انگلستان …………………………………………………………………………………………. 88

 

3-1 تاریخچه گردشگری انگلستان …………………………………………………………………………. 89

 

3-2 گردشگری فرهنگی انگلستان…………………………………………………………………………… 91

 

3-3 گردشگری مذهبی انگلستان…………………………………………………………………………….. 93

 

3-4 گردشگری غذایی انگلستان …………………………………………………………………………….. 94

 

 

  1. گردشگری در مالزی …………………………………………………………………………………………….. 95

 

4-1 تاریخچه گردشگری مالزی …………………………………………………………………………….. 96

 

4-2 گردشگری فرهنگی مالزی ……………………………………………………………………………… 97

 

4-3 گردشگری مذهبی مالزی …………………………………………………………………………….. 100

 

4-4 گردشگری غذایی مالزی ……………………………………………………………………………… 101

 

 

  1. تنوع فرهنگی در ایران …………………………………………………………………………………………. 103

 

5-1 سیاست های چندفرهنگی ایران ……………………………………………………………………… 104

 

5-2 تنوع قومی، زبانی و مذهبی ایران ……………………………………………………………………. 108

 

 

  1. تنوع فرهنگی در انگلستان ……………………………………………………………………………………. 115

 

6-1 سیاست های چندفرهنگی انگلستان ………………………………………………………………… 115

 

6-2 تنوع قومی، زبانی و مذهبی انگلستان ………………………………………………………………. 117

 

 

  1. تنوع فرهنگی در مالزی ……………………………………………………………………………………….. 123

 

7-1 سیاست های چندفرهنگی مالزی ……………………………………………………………………. 123

 

7-2 تنوع قومی، زبانی، مذهبی مالزی ……………………………………………………………………. 125

 

 

  1. مقایسه ارکان تنوع فرهنگی بر توسعه گردشگری ……………………………………………………… 129

 

فصل پنجم: نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………….. 132

 

 

    1. مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. 132

 

    1. نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………. 133

 

  1. پیشنهادات و راهکارها ………………………………………………………………………………………… 136

 

3-1 پیشنهادات تنوع قومی …………………………………………………………………………………. 136

 

3-2 پیشنهادات تنوع زبانی ………………………………………………………………………………….. 137

 

3-3 پیشنهادات تنوع مذهبی ………………………………………………………………………………… 138

 

3-4 پیشنهادات سیاست های چندفرهنگی ……………………………………………………………… 138

 

 

  1. محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………… 139

 

منابع داخلی …………………………………………………………………………………………………………….. 141

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...