2-2-1-3) چرا سوء استفاده از اینترنت رخ می‌دهد؟. 12

 

2-2-2)سایبرلوفینگ… 13

 

2-2-2-1) تعاریف… 13

 

2-2-2-2) فعالیت‌های سایبرلوفینگ… 14

 

2-2-2-3) نگرش های منفی نسبت به سایبرلوفینگ… 16

 

2-2-2-4) تاثیرات سایبرلوفینگ بر احساسات کارکنان.. 17

 

2-2-2-5) نگرش مثبت به سایبرلوفینگ… 18

 

2-2-2-5-1) تأثیر سایبرلوفینگ بر خلاقیت و دانش کارمندان سازمان.. 19

 

2-2-2-5-2) تأثیر مثبت سایبرلوفینگ بر استرس در محیط کار 20

 

2-2-2-5-2-1) روش های مقابله با استرس… 21

 

2-2-2-6) علل گرایش کارکنان به سایبرلوفینگ… 22

 

2-2-2-6-1) ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و عدالت در سازمان.. 23

 

2-2-2-6-2) ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و وظایف سازمانی.. 25

 

2-2-2-7) )راهکارهای کاهش سایبرلوفینگ… 26

 

2-2-2-7-1) قوانین قابل قبول استفاده از اینترنت (AUP) 27

 

2-2-2-7-2) برنامه و سیاست‌های مربوط به کاهش اثرات منفی سایبرلوفینگ… 29

 

2-2-2-7-3) مراحل تعریف شده برای کاهش سایبرلوفینگ در سازمان.. 30

 

2-3)رضایت شغلی.. 31

 

2-3-1)تعریف رضایت شغلی.. 31

 

2-3-2)عوامل مؤثر بر رضایت شغلی.. 32

 

2-4)تعهد سازمانی.. 33

 

2-4-1)تعاریف مختلف از تعهد سازمانی.. 33

 

2-4-1-1)تعریف عملیاتی تعهد سازمانی: 34

 

2-4-1-2)تعریف تعهد عاطفی: 34

 

2-4-1-3)تعریف تعهد هنجاری: 34

 

2-4-1-4)تعریف تعهد مستمر. 34

 

2-4-2)اهمیت تعهد سازمانی.. 35

 

2-5)عجین شدن با شغل.. 36

 

2-5-1)تعاریف عجین شدن شغلی: 36

 

2-5-2)عجین شدن با كار و تعهد سازمانى.. 37

 

3-1)مقدمه: 46

 

3-2) روش تحقیق.. 46

 

3-2-1) تحقیق کاربردی.. 46

 

3-2-2) تحقیق توصیفی.. 46

 

3-3) متغیرهای تحقیق.. 46

 

3-4)سوال ها اصلی تحقیق: 47

 

3-5)مدل تحقیق.. 48

 

3-6)روش گردآوری اطلاعات.. 50

 

3-7)روایی و پایایی پرسشنامه. 53

 

3-7-1) روایی/ اعتبار 53

 

3-7-2) پایایی.. 53

پایان نامه و مقاله

 

 

3-8)محدوده تحقیق.. 55

 

3-8-1)قلمرو موضوعی تحقیق: به لحاظ موضوعی این تحقیق در حوزه مدیریت منابع انسانی قرار می‌گیرد. 55

 

3-8-2)قلمرو زمانی تحقیق: قلمرو زمانی این پژوهش بهمن سال 91 تا اواخر شهریور ماه 92 می‌باشد. 55

 

3-8-3)قلمرو مکانی تحقیق: قلمرو مکانی این تحقیق دانشگاههای شهرستان بابل و حومه می‌باشد. 55

 

3-9)جامعه آماری و نمونه آماری.. 55

 

3-9-1)جامعه آماری.. 55

 

3-9-2)نمونه آماری تعیین اندازه ی نمونه: 55

 

3-9-3)روشهای نمونه‌گیری.. 56

 

3-10) روش تجزیه و تحلیل دادهها 56

 

3-10-1) ضریب همبستگی.. 56

 

3-10-2) مدل معادلات ساختاری.. 57

 

4-1) مقدمه. 59

 

4-2) بررسی ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری.. 59

 

4-2-1) جنسیت… 60

 

4-2-2) سن.. 61

 

4-2-3) تحصیلات.. 63

 

4-2-4) سابقه کار 65

 

4-2-5) سمت شغلی.. 67

 

4-3)آزمون t 69

 

5-3)مدل تحقیق.. 97

 

منابع و ماخذ. 108

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول2-1) خلاصه ای از مطالعات استنباط سایبرلوفینگ به عنوان یک مخرب رفتار 37

 

جدول-2-2) خلاصه ای از مطالعات استنباط سایبرلوفینگ به عنوان یک رفتار سازنده 38

 

جدول 2-3) خلاصه ای از علل گرایش کارکنان سایبرلوفینگ… 39

 

جدول 3-1) گویه ها و ابعاد پرسشنامه ها 52

 

جدول 3-2) آلفای کرونباخ محاسبه شده  برای ابعاد پرسشنامه ها 54

 

جدول 4- 1) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت… 60

 

جدول 4- 2) توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن.. 61

 

جدول 4-3) توزیع فراوانی کارکنان برحسب متغیر تحصیلات.. 63

 

جدول 4- 4) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر سنوات خدمت… 65

 

جدول 4- 5) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سمت شغلی.. 67

 

جدول 6-4)مقادیر آزمون t 69

 

جدول4-7)خلاصه تحلیل نتایج آزمونt 72

 

جدول4-8)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر اجتماعی و رضایت: 73

 

جدول4-9)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر اجتماعی و عجین شدن.. 73

 

جدول4-10)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر اجتماعی و تعهد سازمانی.. 74

 

جدول4-11)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیررضایت شغلی و فعالیت‌های اطلاعاتی.. 74

 

جدول4-12)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر فعالیت اطلاعاتی و عجین شدن با شغل.. 75

 

جدول4-13)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر فعالیت اطلاعاتی و تعهد سازمانی.. 76

 

جدول4-14)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر سرگرمی و فراغت و رضایت شغلی.. 76

 

جدول4-15)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر شادی و شرایط و متغیرهای محیط کار 77

 

جدول4-17)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر بازیابی و رضایت شغلی.. 78

 

جدول4-18)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر بازیابی و عجین شدن.. 78

 

جدول4-19)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر بازیابی و تعهد سازمانی.. 79

 

جدول 4-20)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیررضایت شغلی و فعالیت‌های اطلاعاتی.. 79

 

جدول4-21)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر رفتار انحرافی و عجین شدن با شغل.. 80

 

جدول4-22)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر رفتار انحرافی و تعهد. 81

 

جدول4-23)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر توسعه ای و رضایت شغلی.. 81

 

جدول4-24)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر توسعه ای و عجین شدن.. 82

 

جدول4-25)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر رفتار توسعه ای و تعهد سازمانی.. 82

 

جدول4-26)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر اعتیادگونه و رضایت شغلی، به شرح زیر است: 83

 

جدول4-27)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر اعتیاد گونه و عجین شدن با شغل.. 84

 

جدول4-28)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر رفتار اعتیادگونه و تعهد سازمانی.. 84

 

جدول4-29)خلاصه‏ی نتایج حاصل از آزمون ضرایب همبستگی برای سؤالات فرعی در جدول زیر آمده است: 85

 

جدول4-30)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر فعالیت سایبرلوفینگ و رضایت شغلی.. 85

 

جدول4-31)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر فعالیت‌های سایبرلوفینگ و عجین شدن با شغل.. 86

 

جدول4-32)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر فعالیت‌های سایبرلوفینگ و تعهد سازمانی.. 86

 

جدول4-33)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیررفتارهای سایبرلوفینگ و رضایت شغلی.. 87

 

جدول4-34)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر رفتار‌های سایبرلوفینگ و عجین شدن با شغل.. 88

 

جدول4-35)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر رفتار سایبرلوفینگ و تعهد سازمانی.. 88

 

جدول4-36)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر سایبرلوفینگ و رضایت شغلی.. 89

 

جدول4-37)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر سایبرلوفینگ و عجین شدن با شغل.. 89

 

جدول 4-38)نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین دو متغیر سایبرلوفینگ و تعهد سازمانی.. 90

 

جدول4-39)خلاصه‏ی نتایج حاصل از بررسی سؤال های اصلی تحقیق.. 90

 

جدول4-40)نتایج برازش مدل.. 93

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل‌ها

 

شکل1-1) فلوچارت فرآیند تحقیق.. 7

 

شکل 2-1)رابطه بین فعالیت‌ها و رفتارهای سایبرلوفینگ… 15

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...