1-8- بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 7

 

1-9- روش گرد آوری اطلاعات : 8

 

1-10- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 8

 

1-11- تعریف متغیرهای تحقیق.. 9

 

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

 

مقدمه. 11

 

2-1- بخش اول: رهبری تحول آفرین.. 12

 

2-1-1- مفهوم رهبری.. 12

 

2-1-2- تئوری های رهبری.. 13

 

2-1-3- نظریه رهبری تحول آفرین.. 15

 

2-1-3-1- تعریف رهبری تحول آفرین.. 15

 

2-1-3-2- سابقه رهبری تحول آفرین.. 15

 

2-1-3-2-1- جامعه شناسی كاریزما: 17

 

2-1-3-2-2- تئوری رهبری كاریزماتیك: 17

 

2-1-3-2-3- رهبری تحول آفرین: 18

 

2-1-3-3- ویژگی های رهبران تحول آفرین: 19

 

2-1-3-4- رویكردهای رهبری تحول آفرین.. 20

 

2-1-3-4-1- نظریه رهبری تحول آفرین برنز (1978) 20

 

2-1-3-4-2- نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس (1985) 21

 

2-1-3-4-3- نظریه رهبری تحول آفرین تی چی و دیوانا (1990) 22

 

2-1-3-4-4- نظریه رهبری تحول آفرین شرمرهورن. 22

 

2-1-3-4-5-نظریه رهبری تحول آفرین باس (1999- 1985) 23

 

2-1-3-5- شاخص های رهبری تحول آفرین از دیدگاه بس…. 24

 

2-1-3-5-1- نفوذ آرمانی.. 24

 

2-1-3-5-2- تحریک فرهیختگی.. 25

 

2-1-3-5-3-انگیزش الهام بخش…. 26

 

2-1-3-5-4-ملاحظات فردی.. 27

 

2-2- بخش دوم: مدیریت دانش…. 28

 

2-2-1- مفهوم دانش و انواع آن. 28

 

2-2-1-1- داده 28

 

2-2-1-2- اطلاعات… 28

 

2-2-1-3- دانش…. 29

 

2-2-1-4- معرفت… 30

 

2-2-2- هرم دانش…. 30

 

2-2-3- انواع دانش…. 31

 

2-2-4- سبک های ایجاد و تبدیل دانش…. 34

 

2-2-4-1- جامعه پذیری از دانش ضمنی به دانش ضمنی.. 35

 

2-2-4-2- بیرونی سازی از دانش ضمنی به دانش صریح.. 35

 

2-2-4-3- انتشارسازی یا ترکیب از دانش صریح به دانش صریح.. 36

 

2-2-4-4- درونی سازی از دانش صریح به دانش ضمنی.. 36

پایان نامه

 

 

2-2-5- شکاف دانش…. 36

 

2-2-5-1- برون سازی.. 38

 

2-2-5-2- ارتباط.. 38

 

2-2-5-3- درونی سازی.. 38

 

2-2-5-4- اجتماعی شدن. 39

 

2-2-5-5- مکان یابی و کسب دانش صریح بیرونی جدید برای گروه 39

 

2-2-5-6- مکان یابی و کسب دانش ضمنی بیرونی برای گروه 39

 

2-2-5-7- ایجاد دانش جدید برای گروه 39

 

2-2-6- سازمان دانش مدار. 40

 

2-2-6-1- ایجاد سازمان دانش مدار. 40

 

2-2-6-2- خطرات و دام‌ها 42

 

2-2-7- مفهوم مدیریت دانش، فرآیندها و مزایای آن. 43

 

2-2-7-1- تعاریفی از مدیریت دانش…. 43

 

2-2-7-2- رشد و توسعه مدیریت دانش…. 44

 

2-2-7-2-1- کوچک سازی.. 44

 

2-2-7-2-2- توسعه تکنولوژی.. 45

 

2-2-7-3- فرآیندهای مدیریت دانش…. 45

 

2-2-7-3-1- شناسایی نیاز به دانش…. 45

 

2-2-7-3-2- شناسایی دانش…. 46

 

2-2-7-3-3- تحصیل دانش…. 47

 

2-2-7-3-4- خلق دانش…. 47

 

2-2-7-3-5- ذخیره سازی و سازماندهی دانش…. 48

 

2-2-7-3-6- تسهیم و انتقال دانش…. 50

 

2-2-7-3-7- کاربرد دانش…. 51

 

2-2-7-4- مزایای مدیریت دانش…. 52

 

2-2-7-5- مدل‌های مدیریت دانش…. 53

 

2-2-7-5-1- مدل كلی ساختار نظام‌های مدیریت دانش…. 53

 

2-2-7-5-2- مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان. 54

 

2-2-7-5-3- مدل راهبردی مدیریت دانش…. 55

 

2-2-7-5-4- مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش…. 56

 

2-2-7-5-5- مدل چرخه حیات دانش…. 57

 

2-2-7-6- اهمیت و ضرورت مدیریت دانش در سازمان‌های دولتی.. 57

 

2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیق.. 58

 

2-3-1- پیشینه داخلی.. 58

 

2-3-1-1- رهبری تحول آفرین.. 59

 

2-3-1-2- مدیریت دانش…. 60

 

2-3-2- پیشینه خارجی.. 62

 

2-3-2-1- رهبری تحول آفرین.. 62

 

2-3-2-2- مدیریت دانش…. 63

 

2-3-3- جمع بندی پایه های تجربی.. 64

 

2-4- بخش چهارم: مدل پژوهشی تحقیق.. 64

 

 

 

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

 

مقدمه. 69

 

3-1- روش شناسی پژوهش…. 70

 

3-2- جامعه آماری.. 70

 

3-3 – نمونه آماری.. 71

 

3-4- روش گردآوری اطلاعات… 72

 

3-5- ابزار گردآوری اطلاعات… 72

 

3-6- متغیرهای پژوهش…. 73

 

3-7- روایی وپایایی پرسشنامه. 74

 

الف) روایی(اعتبار) 74

 

ب) پایایی (قابلیت اعتماد) 75

 

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 76

 

3-8-1) آمار توصیفی.. 76

 

3-8-2- آمار استنباطی.. 77

 

3-9- آزمون‌های آماراستنباطی مورد استفاده 77

 

3-9-1-آزمون کولموگوروف -اسمیرنوف… 77

 

3-9-2-تحلیل همبستگی.. 78

 

3-9-3-ضریب همبستگی پیرسون(rxy) 78

 

3-9-4- ضریب همبستگی اسپیرمن.. 78

 

3-9-5- آزمون فریدمن.. 79

 

3-9-6- آزمون میانگین یک جامعه آماری.. 79

 

3-9-7- آزمون T دو جامعه مستقل.. 79

 

3-9-8- آزمون  Fیا آنوا(ANOVA) 80

 

3-10- جمع‌بندی.. 80

 

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه. 82

 

4-2- آمار توصیفی.. 83

 

4-2-1- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر جنسیت… 83

 

4-2-2- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر سن.. 84

 

4-2-3- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر میزان تحصیلات… 85

 

4-2-4- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر سابقه کار. 86

 

4-2-5- متغیرهای تحقیق.. 87

 

4-3- نتایج حاصل از تحلیل استنباطی داده‌ها 88

 

4-3-1- آزمون کالموگروف-اسمیرنوف… 88

 

4-3-2- آزمون فرضیات… 89

 

4-3-2-1- فرضیه فرعی اول. 89

 

4-3-2-2- فرضیه فرعی دوم. 90

 

4-3-2-3- فرضیه فرعی سوم. 91

 

4-3-2-4- فرضیه فرعی چهارم. 92

 

4-3-2-5- فرضیه اصلی.. 93

 

4-4- سایر یافته های تحقیق.. 94

 

4-4-1- آزمون T تک نمونهای.. 94

 

4-4-2- آزمون T دو جامعه مستقل.. 97

 

4-4-3- آزمون ANOVA. 99

 

4-5- آزمون فریدمن.. 102

 

 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها

 

5-1- مقدمه. 105

 

5-2- خلاصه تحقیق.. 105

 

5-3- تحلیل نتایج تحقیق.. 106

 

5-3-1- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی.. 106

 

5-3-2- بحث درباره‏ی نتایج حاصل از آزمون KMO.. 108

 

5-3-3- بحث درباره‏ی نتایج حاصل از فرضیات تحقیق.. 108

 

5-3-3-1- نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول. 108

 

5-3-3-2- نتایج حاصل از فرضیه فرعی دوم. 109

 

5-3-3-3- نتایج حاصل از فرضیه فرعی سوم. 109

 

5-3-3-4- نتایج حاصل از فرضیه فرعی چهارم. 110

 

5-3-3-5- نتایج حاصل از فرضیه اصلی.. 110

 

5-3-4- نتایج حاصل از آزمون T تک نمونهای.. 111

 

5-3-5- نتایج حاصل از آزمون T دو جامعه مستقل.. 112

 

5-3-6- نتایج حاصل از آزمون ANOVA. 113

 

5-4- پشنهادها 114

 

5-4-1- پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتایج بهدست آمده از تحقیق.. 114

 

5-4-2- ارائه پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. 115

 

5-5- موانع و محدودیتهای تحقیق.. 115

 

 

 

فهرست منابع

 

منابع فارسی : 117

 

منابع لاتین.. 120

 

 

 

پیوست ها

 

پیوست شماره 1، پرسشنامه مورد استفاده 124

 

پیوست شماره 2، نتایج خروجی های نرم افزار spss 130

 

 

 

چکیده انگلیسی… 158

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1): مقایسه دانش رسمی و غیررسمی سازمان با توجه به مشخصات و ویژگی‌ها 33

 

جدول (3-1): علائم آماری.. 72

 

جدول (3-2): شکل کلی و امتیاز بندی پرسشنامه تحقیق.. 73

 

جدول (3-3): آلفای کرونباخ هر یک از پرسشنامه های تحقیق.. 76

 

جدول (4-1): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب جنسیت… 83

 

جدول (4-2): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب سن.. 84

 

جدول (4-3): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب تحصیلات… 85

 

جدول (4-4): توزیع فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب سابقه کار. 86

 

جدول (4-5): توزیع توصیفی متغیرهای تحقیق.. 87

 

جدول(4-6): نتایج مربوط به آزمون نرمال بودن متغیرهای تحقیق.. 88

 

جدول(4-7):  مقادیر ضریب همبستگی.. 89

 

جدول(4-8):  مقادیر ضریب همبستگی.. 90

 

جدول(4-9):  مقادیر ضریب همبستگی.. 91

 

جدول(4-10):  مقادیر ضریب همبستگی.. 92

 

جدول(4-11):  مقادیر ضریب همبستگی.. 93

 

جدول (4-12): آزمون میانگین برای متغیرها 96

 

جدول (4-13): آزمون تی دو جامعه مستقل.. 97

 

جدول(4-14): نتایج آزمون ANOVA بر اساس سن پاسخگویان. 99

 

جدول(4-15): نتایج آزمون ANOVA بر اساس تحصیلات پاسخگویان. 100

 

جدول(4-16): نتایج آزمون ANOVA بر اساس سابقه کار پاسخگویان. 101

 

جدول (4-17): نتایج آزمون فریدمن.. 102

 

جدول (4-18): نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن.. 103

 

جدول (5-1) : نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی.. 107

 

جدول (5-2) : نتایج آزمون فرعی اول. 108

 

جدول (5-3) : نتایج آزمون فرعی دوم. 109

 

جدول (5-4) : نتایج آزمون فرعی سوم. 109

 

جدول (5-5) : نتایج آزمون فرعی چهارم. 110

 

جدول (5-6) : نتایج آزمون اصلی.. 110

 

جدول (4-7): آزمون میانگین برای متغیرها 111

 

جدول (5-8) : خلاصه نتایج آزمونهای تی دو جامعه مستقل.. 112

 

جدول (5-9) : خلاصه نتایج آزمونهای ANOVA.. 113

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار (4-1): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب جنسیت… 83

 

نمودار (4-2): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب سن.. 84

 

نمودار (4-3): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب تحصیلات… 85

 

نمودار (4-4): نمودار فراوانی اعضای نمونه آماری برحسب سابقه کار. 86

 

نمودار (4-5): کمینه، بیشینه و میانگین متغیرهای تحقیق.. 87

 

نمودار(4-6): رتبه بندی مؤلفه‌های مدیریت دانش…. 103

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

 

شكل (2-1): تكامل نظریه های رهبری. 14

 

شكل (2-2): تبدیل داده به دانش…. 30

 

شكل (2-3): هرم دانش…. 30

 

شكل (2-4): تفاوت دانش ضمنی و دانش آشكار. 32

 

شكل (2-5) :تعیین درصد دانش آشكار و دانش پنهان. 34

 

شکل(2-6): مدل تبدیل دانش برگرفته از نوناکا و تاکوچی.. 35

 

شكل(2-7) : تعیین شكاف دانش…. 38

 

شكل (2-8): فرآیندهای اصلی مدیریت دانش 52

 

شكل (2-9): مدل ساختاری مدیریت دانش…. 54

 

شكل (2-10): ایجاد چارچوبی برای دانش اصلی سازمان. 55

 

شكل (2-11): ایجاد فرهنگ دانش…. 56

 

شكل (2-12): مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش…. 56

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...