پایان نامه ارشد: بررسی میزان شیوع اضطراب در دانشآموزان مقطع متوسطه شهر پاوه |
2-3-5- دیدگاه شناختی 12
2-4- درمان اضطراب 14
2-4-1- دیدگاه تحلیل روانی 14
2-4-2- دیدگاه رفتارگرایی 15
2-4-3- دیدگاه انسانگرایی و اصالت وجودی 15
2-4-4- دیدگاه زیست شناختی 16
2-4-5- دیدگاه شناختی 16
2-5- پیشینهی پژوهش 16
2-5-1- پژوهشهای داخل کشور 16
2-5-2- پژوهشهای خارج از کشور 19
فصل سوم: روش پژوهش 22
3-1- روش پژوهش 23
3-2- متغیرهای پژوهش 23
3-3- جامعهی آماری 23
3-4- نمونه و روش نمونهگیری 23
3-5- ابزار پژوهش (BAI) 26
3-6- شیوهی اجرای پژوهش 27
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها 27
فصل چهارم: یافتههای پژوهش 28
الف) یافتههای توصیفی 29
ب) یافتههای استنباطی 30
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری 40
5-1- بحث و نتیجهگیری 41
5-2- محدودیتهای پژوهش 43
3-5- پیشنهادات 43
فهرست منابع 45
منابع فارسی 45
منابع لاتین 47
پیوستها 48
چکیده
هدف: هدف از این مطالعه بررسی میزان شیوع اضطراب در دانشآموزان مقطع متوسطه شهر پاوه میباشد.
روش: روش بررسی این مطالعه مقطعی و از نوع توصیفی میباشد و نمونهگیری به روش طبقهبندی از نوع انتساب متناسب انجام شد. 290 نفر از دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر پاوه انتخاب شدند و بوسیلهی پرسشنامهای دو قسمتی که بخش اول شامل اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم پرسشنامهی اضطراب بک (1990) بود مورد بررسی قرار گرفتند. برای تحلیل آماری از نرم افزار SPSS21 و آزمون آماری کای اسکوئر استفاده گردید.
یافتهها: 79% دانشآموزان به درجات مختلفی از اضطراب مبتلا بودند. 26% اضطراب خفیف، 29% اضطراب متوسط و 24% اضطراب شدید داشتند، میانگین نمرهی اضطراب در دانشآموزان 4/17 بود.
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-10-08] [ 02:12:00 ب.ظ ]
|