2-3-5- دیدگاه شناختی  12

 

2-4- درمان اضطراب   14

 

2-4-1- دیدگاه تحلیل روانی  14

 

2-4-2- دیدگاه رفتارگرایی  15

 

2-4-3- دیدگاه انسان‌گرایی و اصالت وجودی  15

 

2-4-4- دیدگاه زیست شناختی  16

 

2-4-5- دیدگاه شناختی  16

 

2-5- پیشینه‌ی پژوهش    16

 

2-5-1- پژوهش‌های داخل کشور 16

 

2-5-2- پژوهش‌های خارج از کشور 19

 

فصل سوم: روش‌ پژوهش     22

 

3-1- روش پژوهش    23

 

3-2- متغیرهای پژوهش    23

 

3-3- جامعه‌ی آماری  23

 

3-4- نمونه و روش نمونه‌گیری  23

 

3-5- ابزار پژوهش (BAI) 26

 

پایان نامه و مقاله

 

3-6- شیوه‌‌ی اجرای پژوهش    27

 

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 27

 

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش     28

 

الف) یافته‌های توصیفی  29

 

ب) یافته‌های استنباطی  30

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری   40

 

5-1- بحث و نتیجه‌گیری  41

 

5-2- محدودیت‌های پژوهش    43

 

3-5- پیشنهادات   43

 

فهرست منابع  45

 

منابع فارسی  45

 

منابع لاتین  47

 

پیوست‌ها 48

 

چکیده

 

 

 

هدف: هدف از این مطالعه بررسی میزان شیوع اضطراب در دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر پاوه می‌باشد.

 

روش: روش بررسی این مطالعه مقطعی و از نوع توصیفی می‌باشد و نمونه‌گیری به روش طبقه‌بندی از نوع انتساب متناسب انجام شد. 290 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر پاوه انتخاب شدند و بوسیله‌ی پرسشنامه‌ای دو قسمتی که بخش اول شامل اطلاعات دموگرافیک و بخش دوم پرسشنامه‌ی اضطراب بک (1990) بود مورد بررسی قرار گرفتند. برای تحلیل آماری از نرم افزار SPSS21 و آزمون آماری کای اسکوئر استفاده گردید.

 

یافته‌ها: 79% دانش‌آموزان به درجات مختلفی از اضطراب مبتلا بودند. 26% اضطراب خفیف، 29% اضطراب متوسط و 24% اضطراب شدید داشتند، میانگین نمره‌ی اضطراب در دانش‌آموزان 4/17 بود.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...