2-1-7-بهداشت روانی و بهنجاری…………………………………………………………………………………………………….27

 

2-1-8-سلامت، ناخوشی و بیماری……………………………………………………………………………………………………27

 

2-2-هوش معنوی……………………………………………………………………………………………………………………………28

 

2-2-1-معنویت………………………………………………………………………………………………………………………………29

 

2-2-2-دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت ……………………………………………………………………………………30

 

2-2-2-1-دیدگاه الكینز……………………………………………………………………………………………………………………30

 

2-2-2-2-دیدگاه فریدمن و مك دونالد …………………………………………………………………………………………….30

 

2-2-2-3- دیدگاه گاردنر…………………………………………………………………………………………………………………31

 

2-2-2-4- دیدگاه ویلیام وست…………………………………………………………………………………………………………31

 

2-2-2-5- دیدگاه گروم………………………………………………………………………………………………………………….31

 

2-2-2-6- دیدگاه ویگلزورث …………………………………………………………………………………………………………31

 

2-2-2-7- دیدگاه روانكاوی نسبت به معنویت…………………………………………………………………………………..32

 

2-2-2-8- دیدگاه رفتارگرایی شناختی نسبت به معنویت……………………………………………………………………..32

 

2-2-2-9- دیدگاه انسان گرایی نسبت به معنویت……………………………………………………………………………….33

 

2-2-2-10- دیدگاه روانشناسی فرافردی نسبت به معنویت…………………………………………………………………..34

 

2-2-2-11- رویكرد های التقاطی و یكپارچه …………………………………………………………………………………….35

 

2-2-3- تعاریف هوشمعنوی……………………………………………………………………………………………………………35

 

2-2- 4- تمایز بین هوش های مختلف………………………………………………………………………………………………38

 

2-2-5- ابعاد هوش معنوی……………………………………………………………………………………………………………….40

 

2-2-6- مولفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف……………………………………………………………………..41

 

2-2-7- مدل های هوش معنوی………………………………………………………………………………………………………..45

 

2-2-7-1- مدل چهار مولفه ای كینگ………………………………………………………………………………………………..46

 

2-2-7-2-مدل زهر و مارشال…………………………………………………………………………………………………………..46

 

2-2-7-3- مدل پنج مولفه ای ایمونز ………………………………………………………………………………………………..47

 

2-2-7-4- مدل پنج مولفه ای سیسك ………………………………………………………………………………………………47

 

2-2-7-5-مدل امرم………………………………………………………………………………………………………………………..48

 

2-2-7-6-مدل نوبل………………………………………………………………………………………………………………………..50

 

2-2-7-7-مدل سه مولفه ای وگان. …………………………………………………………………………………………………..50

 

2-2-8- اجزای هوش معنوی……………………………………………………………………………………………………………50

 

2-2-9- هوش معنوی وسلامت روانی……………………………………………………………………………………………….51

 

2-2-10- ویژگی های افراد دارای هوش معنوی ………………………………………………………………………………..52

 

2-3-تاب آوری………………………………………………………………………………………………………………………………53

 

2-3-1- موج های پژوهش درباره تاب آوری ……………………………………………………………………………………55

 

2-3-2- تعریف های تاب آوری ………………………………………………………………………………………………………60

 

2-3-3- عوامل موثر بر تاب آوری ……………………………………………………………………………………………………61

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

2-3-4- راهبردهای پرورش تاب آوری …………………………………………………………………………………………….62

 

2-3-5- مدل های تاب آوری ………………………………………………………………………………………………………….63

 

2-3-6-نیمرخ كودك تاب آور………………………………………………………………………………………………………….72

 

2-3-7- وی‍ژگی های افراد تاب آور…………………………………………………………………………………………………..77

 

2-3-8- مكانیسم های تاب آوری ……………………………………………………………………………………………………78

 

2-4-پیشینه ی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………78

 

2-4-1-پژوهش های انجام گرفته در داخل كشور………………………………………………………………………………78

 

2-4-2- پژوهش های انجام گرفته در خارج از كشور ………………………………………………………………………..85

 

فصل سوم: روش شناسی

 

3-1- طرح پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….88

 

3-2- متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………..88

 

3-3- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………88

 

3-4- نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………….88

 

3-5- ابزار پژوهش  ………………………………………………………………………………………………………………………88

 

3-6- روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………….93

 

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………….93

 

فصل چهارم : یافته های پژوهش

 

تجزیه و تحلیل فرضیات………………………………………………………………………………………………………………….95

 

فصل پنجم – بحث و تفسیر نتایج

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..100

 

5-1-بحث و تفسیر……………………………………………………………………………………………………………………….100

 

5-2-محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………103

 

5-3-پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………………103

 

5-3-1-پیشنهادهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………………….103

 

5-3-2-پیشنهادهای كاربردی…………………………………………………………………………………………………………..103

 

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………..105

 

منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………………………….110

 

پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………………………………….118

 

 

 

چکیده

 

هدف : پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین هوش معنوی و تاب آوری با سلامت روانی مراجعین و همچنین توان پیش بینی هوش معنوی و تاب آوری در میزان سلامت روانی مراجعین انجام شد .

 

روش : جامعه آماری این پژوهش کلیه سلامت روانی کلیه افرادی است که برای حل و فصل مسائل خانوادگی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی در سطح شهر کرمانشاه مراجعه نمودند . برای انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 100 نفر انتخاب شدند وبه پرسشنامه های هوش معنوی عبداله زاده و پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون و سلامت روانی(GHQ)پاسخ دادند . داده ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شدند .

 

یافته ها : یافته های پژوهش مبنی بر این بود که بین هوش معنوی و سلامت روانی مراجعین رابطه­ی مثبت و معنادار وجود دارد. بین تاب­آوری و سلامت روانی مراجعین رابطه­ی مثبت و معنادار وجود دارد. هوش معنوی و تاب­آوری پیش­بینی کننده­ی معنادار سلامت روانی مراجعین هستند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...