دانلود پایان نامه ارشد: بررسی استراتژی های توسعه منابع انسانی و میزان تاثیر آنها بر توانمندسازی … |
2-10-توانمندسازی به وسیله چرخش شغلی 43
2-11-توانمندسازی به وسیله آموزش 44
2-12-اهداف آموزش نیروی انسانی: 47
2-13-فواید آموزش نیروی انسانی 48
2-14-توانمندسازی به وسیله ارزیابی عملکرد 51
2-15-توانمندسازی به وسیله نگهداری: 52
2-16-پیشینه تحقیق 53
فصل 3-روش تحقیق 64
3-1-مقدمه 65
3-2-روش تحقیق: 65
3-3-جامع تحقیق 66
3-4-روش نمونهگیری و حجم نمونه 66
3-5-روش و ابزار جمعآوری اطلاعات 67
3-6-روش تجزیه و تحلیل 67
3-7-ماتریس تهدیدات، فرصتها نقاط قوت و نقاط ضعف (مدل تحلیل SWOT ) 68
3-8-مراحل پیاده سازی و ساختن ماتریس SWOT 70
3-9-تحقیق روایی و پایایی پرسشنامه ها 71
فصل 4-تجزیه و تحلیل یافته ها 73
4-1-مقدمه 74
4-2-پایایی پرسشنامه 74
4-3-مشخصات دموگرافیکی پاسخ دهندگان 75
4-4-آزمون نرمال بودن داده ها 89
4-5-بررسی فرضیه ها 90
فصل 5-نتیجهگیری و پیشنهادات 99
5-1-نتایج تحقیق(مشخصات دموگرافیکی) 101
5-2-نتایج تحقیق(تحلیل توصیفی داده ها) 101
5-3-نتایج تحقیق (بررسی فرضیه ها) 102
5-3-1-نتایج سؤال اول 103
5-3-2-نتایج سؤال دوم 103
5-3-3-نتایج سؤال سوم 103
5-3-4-نتایج سؤال چهارم 103
5-3-5-نتایج سؤال پنجم 104
5-3-6-نتایج سؤال ششم 104
5-3-7-نتایج سؤال هفتم 104
5-3-8-نتایج سؤال هشتم 104
5-4-پیشنهادات آتی 105
5-5-پیشنهادات کلی 106
مراجع و منابع 107
پیوست 111
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل 4‑1نمودار فراوانی سن پاسخ دهندگان 76
شکل 4‑2 نمودار میزان تحصیلات پاسخ دهندگان 77
شکل 4‑3 نمودار درصد فراوانی میزان سابقه کاری پاسخ دهندگان 78
شکل 4‑4 نمودار درصد فراوانی میزان جنسیت پاسخ دهندگانشکل 79
شکل 4‑5نمودار فراوانی مربوط به سؤال اول 80
شکل 4‑6 نمودار فراوانی مربوط به سؤال دوم 82
شکل 4‑7 نمودار فراوانی سؤال سوم 83
شکل 4‑8 نمودار فراوانی سؤال چهار 84
شکل 4‑9نمودار فراوانی مربوط به سؤال پنجم 85
شکل 4‑10نمودار فراوانی مربوط به سؤال ششم 86
شکل 4‑11نمودار فراوانی مربوط به سؤال هفتم 87
شکل 4‑12نمودار فراوانی مربوط به سؤال هشتم 88
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 4‑1جدول فراوانی سن پاسخ دهندگان 75
جدول 4‑2 جدول فراوانی میزان تحصیلات نمونه آماری 76
جدول 4‑3 جدول فراوانی میزان سابقه کاری پاسخ دهندگان 77
جدول 4‑4 جدول فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان 78
جدول 4‑5 جدول فراوانی سؤال اول 80
جدول 4‑6 جدول فراوانی سؤال دوم 81
جدول 4‑7جدول فراوانی سؤال سوم 82
جدول 4‑8 جدول فراوانی سؤال چهارم 84
جدول 4‑9جدول فراوانی سؤال پنجم 85
جدول 4‑10 جدول فراوانی مربوط به سؤال ششم 86
جدول 4‑11 جدول فراوانی مربوط به سؤال هفتم 87
جدول 4‑12جدول فراوانی مربوط به سؤال هشتم 88
جدول 4‑13 نتایج آزمون کلموگروف- اسمیرنف 89
جدول 4‑14 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای برای سؤال اول 90
جدول 4‑15 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال دوم 91
جدول 4‑16 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال سوم 92
جدول 4‑17 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال چهارم 93
جدول 4‑18 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال پنجم 93
جدول 4‑19 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال ششم 94
جدول 4‑20 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال هفتم 95
جدول 4‑21 نتایج محاسبه آزمون فرض دو جمله ای سؤال هشتم 96
جدول 4‑22 نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای رتبه بندی استراتژیها 97
جدول 4‑23 نتایج حاصل از آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت های استراتژی ها 98
فصل 1-کلیات تحقیق
چكیده
امروزه توسعه منابع انسانی و توانمندسازی كاركنان یكی از ابزارهای موثر برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیتها و تواناییهای فردی و گروهی آنها در راستای اهداف سازمانی و به بیان بهتر حصول كارآیی واثر بخش سازمانی است. در شرایط كنونی، برتری رقابتی ، ایجاد ارزش و تضمین رشد بلندمدت به نحو فزاینده ای به نقش سرمایه انسانی سازمانها به معنای مجموعه دانش، نگرش، رفتار، قابلیت ها و تجارب كاركنان وابسته شده است.
برای دستیابی به چنین جایگاهی سازمانها ناگزیرند ابزاری را برای جذب، پرورش، انگیزش و نگهداشت چنین سرمایه ای به كارگیرند، كه از آن به عنوان « استراتژی منابع انسانی » یاد می شود.
-1بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه توسعه منابع
انسانی
-2بررسی و شناسایی فرصت ها و تهدیدهای پیش روی پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه
توسعه منابع انسانی –
-3تدوین استراتژی های مطلوب توسعه منابع انسانی در پژوهشگاه صنعت نفت با استفاده از
روش تجزیه و تحلیلSWOT
-4تعیین میزان تاثیر هر یک از استراتژی های تعیین شده بر توانمندسازی کارکنان و رتبه بندی
آنها
تحقیق حاضر از لحاظ هدف در دسته تحقیقات کاربردی قرار می گیرد. هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است همچنین از لحاظ شیوه جمع آوری اطلاعات توصیفی- تحلیلی می باشد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 02:21:00 ب.ظ ]
|