2-1-2: سائق ……………………………………………………….13

 

2-2: یادگیری …………………………………………………………………………13

 

2-3: انگیزش و یادگیری ……………………………………………………………..14

 

2-4: الگوهای یادگیری ……………………………………………………………15

 

2-4-1: یادگیری به کمک مشاهده ……………………………………………..16

 

2-5: نظریه های یادگیری ………………………………………………………………17

 

2-5-1: نظریه شرطی (رفتارگرایی) ……………………………………………….18

 

2-5-2: نظریه شناختی …………………………………………………………..18

 

2-5-2-1: نظریه رشد ذهنی پیاژه ……………………………………………………19

 

2-5-2-2: مفاهیم اصلی نظریه پیاژه ……………………………………………………….20

 

2-5-2-3: استفاده عملی از نظریه پیاژه برای بهبود فرآیند آموزش – یادگیری ………………………………21

 

2-5-3: نظریه یادگیری اجتماعی ……………………………………………………..22

 

2-5-3-1: نظریه برونر …………………………………………………………………………..23

 

2-5-3-2: کاربرد نظریه برونر در تولید انیمیشن آموزشی ………………………………………………………………..25

 

فصل سوم:آموزش هنر به کودکان

 

3-1: آموزش هنر ……………………………………………………………………….27

 

3-2: آموزش هنر به کودکان …………………………………………………………………..27

 

3-3: نقش بزرگسالان در نقاشی کودک …………………………………………..28

 

3-4: نقش مدرسه در نقاشی کودک ……………………………………………….29

 

3-5: ابزار ……………………………………………………………………………………..31

 

3-6: غلط گیری ………………………………………………………………………32

 

3-7: نسخه برداری……………………………………………………………………………..32

 

3-8: نکات کلیدی در آموزش نقاشی به کودک …………………………………………………………………………………33

 

3-9: اهداف آموزش هنر به کودکان …………………………………………………………………………………………………..34

 

3-9-1: اهداف شیوه آموزشی های – اسکوپ ……………………………………………………………………………………36

 

3-10: آموزش هنر به کودکان پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………37

 

3-10-1: مفاهیم بصری ……………………………………………………………………………………………………………………..37

 

3-10-2: مفاهیم ارتباطی …………………………………………………………………………………………………………………..38

 

3-10-3: مفاهیم ابزاری ……………………………………………………………………………………………………………………..38

 

3-11: کاربرد هنر در آموزش …………………………………………………………………………………………………………….38

 

3-11-1: رشد اجتماعی – عاطفی …………………………………………………………………………………………………….41

 

3-11-2: رشد شناختی ……………………………………………………………………………………………………………………..41

 

3-11-3: رشد اجتماعی – فرهنگی …………………………………………………………………………………………………..42

 

3-11-4: پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………………………………….42

 

3-11-4-1: نوشتن …………………………………………………………………………………………………………………………….43

 

3-11-4-2: املاء ………………………………………………………………………………………………………………………………..43

 

3-11-4-3: انشاء ……………………………………………………………………………………………………………………………….44

 

3-11-4-4: آموزش فلسفه ………………………………………………………………………………………………………………..44

 

3-11-4-5: ریاضی و حساب …………………………………………………………………………………………………………….45

 

3-12: نقش تربیتی هنر …………………………………………………………………………………………………………………….45

 

3-12-1: ایجاد آرامش ……………………………………………………………………………………………………………………….45

پایان نامه

 

 

3-12-2: توانایی پالایش و شگفتی و هیجان …………………………………………………………………………………….46

 

3-12-3: داشتن نقش اصلاحی غیرمستقیم ……………………………………………………………………………………..46

 

3-12-4: شکوفایی ارزش های اصیل انسانی …………………………………………………………………………………….47

 

3-12-5: ایجاد خلاقیت و اعتماد به نفس …………………………………………………………………………………………47

 

3-13: تأثیر هنر بر ناتوانی های یادگیری ………………………………………………………………………………………….48

 

 

 

فصل چهارم: کودکان پیش دبستانی

 

4-1: کودکی ……………………………………………………………………………………..51

 

4-2: کودکی اول (نوزادی، شیرخوارگی) ……………………………………………………………………………………………52

 

4-3: کودکی دوم (کودکی میانه) ………………………………………………………………………………………………………52

 

4-3-1: نموّ بدنی ……………………………………………………………………………………..53

 

4-3-2: تحول شناختی………………………………………………………………………………………………………………………..53

 

4-3-3: تحول عاطفی…………………………………………………………………………………………………………………………..56

 

4-3-4: تحول اخلاقی …………………………………………………………………………………………………………………………57

 

4-3-5: اجتماعی شدن ……………………………………………………………………………………………………………………….58

 

4-3-6: تحول اجتماعی در ارتباط با همسالان …………………………………………………………………………………..59

 

4-3-7: تحول زبانی …………………………………………………………………………………………………………………………….61

 

4-4: کودک سوم (کودک پایانی) ……………………………………………………………………………………………………….61

 

 

 

فصل پنجم: نقاشی کودکان

 

5-1: تاریخچه ……………………………………………………………………………………………….64

 

5-2: اهمیت توجه به نقاشی کودکان …………………………………………………………………………………………………68

 

5-2-1: خلاقیت ………………………………………………………………………………………………….70

 

5-2-2: ارزش های بیانی نقاشی …………………………………………………………………………………………………………71

 

5-2-2-1:  نیاز طبیعی در خدمت تکامل انسان ………………………………………………………………………………..71

 

5-2-2-2: ارزیابی رشد ذهنی کودک و آزمون هوش ………………………………………………………………………..71

 

5-2-2-3: شناخت و تحلیل مسائل عاطفی و روانی ………………………………………………………………………….72

 

5-2-2-4: برون ریزی هیجانات …………………………………………………………………………………………………………72

 

5-2-3: هنر درمانی …………………………………………………………………………………………………………………………….73

 

5-3: مراحل تکامل  …………………………………………………………………………………………………………………………….78

 

5-4: نقاشی از دیدگاه کودک  ……………………………………………………………………………………………………………83

 

5-5: انگیزه کودک از کشیدن نقاشی  ………………………………………………………………………………………………..86

 

5-6: تفاوت های فردی  ……………………………………………………………………………………………………………………..90

 

5-7: نقاشی کودکان به مثابه هنر ………………………………………………………………………………………………………92

 

5-8: هنر کودکان در مقایسه با بزرگسالان  ………………………………………………………………………………………97

 

5-9: تقویت درک هنری کودک ………………………………………………………………………………………………………100

 

 

 

فصل ششم: کودک، رسانه و انیمیشن

 

6-1: رسانه …………………………………………………………………………………………………………….105

 

6-2: انواع رسانه ……………………………………………………………………………………………………105

 

6-3: تلویزیون ……………………………………………………………………………………………………….106

 

6-4: مخاطب کودک …………………………………………………………………………………………….108

 

6-5: تأثیر تلویزیون بر کودکان ………………………………………………………………………………………………………..109

 

6-6: نحوه برقراری ارتباط کودک با تلویزیون ………………………………………………………………………………….113

 

6-7: علاقه کودکان به تماشای برنامه های تلویزیون ………………………………………………………………………116

 

6-8: چگونگی و میزان تماشای تلویزیون در دوران کودکی ……………………………………………………………120

 

6-9: تأثیرات انیمیشن بر کودکان ……………………………………………………………………………………………………124

 

6-10: کودک و انیمیشن ………………………………………………………………………………………………………………….126

 

6-11: تاریخچه انیمشن های آموزشی …………………………………………………………………………………………….127

 

6-11-1: روند تولیدات انیمیشن در سیما ……………………………………………………………………………………….130

 

6-11-2: روند تولید انیمیشن های آموزشی در صبا ……………………………………………………………………….131

 

فصل هفتم: انیمیشن و دنیای کودک

 

7-1: انیمیشن ………………………………………………………………..135

 

7-2: تاریخچه انیمیشن …………………………………………………..135

 

7-3: تکامل انیمیشن در جهت سرگرمی کودکان……………………………………………………..136

 

7-4: جذابیت های انیمیشن برای کودکان…………………………………………..138

 

7-4-1: تکنیک نقاشی متحرک…………………………………………………………..138

 

7-4-2: تکنیک عروسکی…………………………………………………………………139

 

7-4-3: تکنیک مقوای بریده ……………………………………………………..139

 

7-4-4: تکنیک خمیری…………………………………………………………….139

 

7-4-5: تکنیک سه بعدی…………………………………………………………………………………139

 

7-5: ویژگی های مشترک انیمیشن با کودک……………………………………..140

 

7-6: فواید استفاده از انیمیشن آموزشی …………………………………………………143

 

 

 

فصل هشتم: نتایج یک آزمون

 

8-1: جامعه، نمونه، روش نمونه گیری ………………………………………………………….144

 

8-2: ابزار یا متغیر مستقل………………………………………………………………………….145

 

8-: متغیر وابسته …………………………………………………………………………..145

 

8-4: شاخص های پژوهش …………………………………………………………………….146

 

8-4-1: موضوع …………………………………………………………………………………….146

 

8-4-2: رنگ…………………………………………………………………………………147

 

8-4-2-1: نوع رنگ ……………………………………………………………………….147

 

8-4-2-2: اشباع ………………………………………………………………………………147

 

8-4-2-3: درخشندگی …………………………………………………………..147

 

8-4-3: شکل …………………………………………………………………………………..148

 

8-4-4: محتوای آموزشی ……………………………………………………………………149

 

8-4-5: تأکید ……………………………………………………………………….149

 

8-4-6: کادر ……………………………………………………………………………………..150

 

8-5: روش اجرا …………………………………………………………………………….150

 

8-6: یافته ها …………………………………………………………………………………………152

 

8-6-1: موضوع ………………………………………………….153

 

8-6-2: رنگ …………………………………………………………………………………..155

 

8-6-3: شکل ……………………………………………………………………………….157

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...