فصل دوم :ادبیات و پیشینة تحقیق

 

2-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………..12

 

2-2-  ادبیات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………14

 

2-2-1- تعریف آموزش …………………………………………………………………………………………………………………17

 

2-2-2-  اهمیت دانش و آموزش در جهان امروز ……………………………………………………………………………….20

 

2-2-3-  ارائه اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………………….25

 

2-2-4-  مدل یادگیری در كلاسهای آینده ………………………………………………………………………………………28

 

2-2-5-  تعریف اطلاعات………………………………………………………………………………………………………………..31

 

2-2-6-  فناوری اطلاعات و ارتباطات……………………………………………………………………………………………….31

 

2-2-7-  مفهوم یادگیری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………33

 

2-2-8-  مدلهای یادگیری درمحیطهای الکترونیکی وب………………………………………………………………………..34

 

2-2-9-  مدلهای مختلف فضاهای یادگیری………………………………………………………………………………………..35

 

2-2-10-  محیطهای آموزشی و یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات………………………………………………………..37

 

2-2-11-  مزایای استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش……………………………………………………………………..41

 

2-2-12-  موانع استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش……………………………………………………………………….41

 

2-2-13-  جهانی شدن و فناوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………42

 

2-2-14-  آموزش الكترونیكی چیست ؟…………………………………………………………………………………………….43

 

2-2-15-  مزایای بهره گیری ازآموزش الكترونیكی…………………………………………………………………………….44

 

2-2-16-  نقش حیاتی فناوری الكترونیكی در آموزش و پرورش…………………………………………………………….44

 

2-2-17-  روش یادگیری الکترونیکی………………………………………………………………………………………………..46

 

2-2-18-  راهکارهای استفاده از یادگیری الکترونیکی………………………………………………………………………….47

 

2-2-19-  تكنولوژی و تعامل دانش‌آموزان و معلمان……………………………………………………………………………48

 

2-2-20-  نقش معلم و دانش آموز در روش یادگیری الکترونیکی……………………………………………………………49

 

2-2-21-  مدارس هوشمند نیاز جوامع اطلاعاتی…………………………………………………………………………………50

 

2-2-22-  ضرورت استفاده از تكنولوژی در آموزش…………………………………………………………………………….51

 

2-2-23-  نقش معلم در فرایند ICT…………………………………………………………………………………………………52

 

2-2-24-  آموزشهای مرتبط با  ICT برای معلمان در حال خدمت ………………………………………………………..54

 

2-2-25-  اهداف ایجاد اینترانت در مدارس………………………………………………………………………………………55

 

2-2-26-  نقش فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی……………………………………………………………………….56

 

2-2-27-  محتوای دروس الكترونیكی……………………………………………………………………………………………….59

 

2-2-28-  بستر آموزش های الكترونیكی……………………………………………………………………………………………60

 

2-2-29-  مدلی برای تدوین خط مشی آموزشهای الكترونیكی………………………………………………………………62

 

2-2-30-  سامانه آموزش الكترونیكی…………………………………………………………………………………………………68

 

2-3-  پیشینه تجربی پژوهش……………………………………………………………………………………………………..71

 

2-3-1-  پیشینه خارجی پژوهش………………………………………………………………………………………………………71

 

2-3-2-  پیشینه داخلی پژوهش……………………………………………………………………………………………………….74

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

 

3-1-  مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………79

 

3-2-  روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….79

 

3-3-  جامعه‌ آماری…………………………………………………………………………………………………………………….79

 

3-4-  نمونه آماری و تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………………79  

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

3-5-   ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………….80 

 

3-6-  مراحل ساخت و رواسازی ابزار……………………………………………………………………………………….81

 

3-7-  امتیازدهی و تفسیر نتایج…………………………………………………………………………………………………..85

 

3-8-  قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..87

 

3-9-  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………87

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده­ها

 

4-1-  توصیف نتایج……………………………………………………………………………………………………………………89

 

4-2-  تحلیل نتایج( آزمون فرضیه ها) ……………………………………………………………………………………….94

 

فصل پنجم : نتایج تحقیق

 

5-1-  مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………103

 

5-2-  خلاصه یافته های توصیفی تحقیق………………………….……………………………………..…..……………103

 

5-3-  خلاصه یافته های تحلیل پژوهش……………………………………………………………………………………104

 

5-4- بحث و  نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………104

 

5-5-  پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………..111

 

5-6-  محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………113

 

5-7-  منابعومآخذ……………………………………………………………………………………………………………………..114

 

5-8-  منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………..114

 

5-9-  منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………….118

 

5-10-  چكیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………..119

 

5-11-  پیوستها ………………………………………………………………………………………………………………………….120

 

فهرست جداول

 

عنـــــــوان                                                                                                           صفحه

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

 

جدول 3-1 –   روایی محتوایی پرسشنامه……….. …………………………………………………………………………………….84

 

جدول3-2 –   ضرایب پایایی ابزار گردآوری داده ها……………………………………………………………………………….85

 

جدول 3-3 –   پایایی در اجرای اصلی (نمونه مورد بررسی)………………………………………………………………………86

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

 

جدول 4-1 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب جنست…………………………………….89

 

جدول 4-2 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب سن………………………………………….90

 

جدول 4-3 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب سابقه خدمت……………………………..91

 

جدول 4-4 –  توزیع فراوانی و درصد شركت كنندگان در پژوهش برحسب مدرک تحصیلی…………………………92

 

جدول 4-5 –  میانگین و انحراف معیار نمرات معلمان در هر یک از متغیرهای مورد مطالعه……………………………..93

 

جدول4-6 –   میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه……………………………………………………………………95

 

جدول 4-7 –  نتایج آزمون کولموگروف …………………………………………………………………………………………….96

 

جدول 4-8 –  نتایج آزمون باکس ……………………………………………………………………………………………………….96

 

جدول 4-9 –  برابری واریانسهای متغیرهای پژوهش در گروه های مورد مطالعه……………………………………………97

 

جدول 4-10 –  نتایج آزمون لامدای ویلکز …………………………………………………………………………………………..98

 

جدول 4-11 –  نتایج پنج تحلیل واریانس تک متغیری برای 5 متغیر مورد مطالعه…………………………………………..99

 

جدول 4-12 –  تفاوت در تهیه و استفاده از محتوای الکترونیکی توسط معلمان مذکر و مؤنث……………………….100

 

جدول 4-13 –  تفاوت در تهیه و استفاده از محتوای الکترونیکی توسط معلمان مذکر و مؤنث ………………………101

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنـــــــوان                                                                                                           صفحه

 

فصل اول:كلیات تحقیق

 

نمودار1- مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………10

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...