روش های مختلف برای شروع داستان ………………………………………………………………………………………….25                                                                        

 

چهره و حركات قصه گو………………………………………………………………………………………………………………26

 

قصه و فعالیت ادبی………………………………………………………………………………………………………………………27

 

چگونه قصه بگوییم……………………………………………………………………………………………………………………..27

 

مهمترین وظایف گفتار در قصه…………………………………………………………………………………………………….28

 

راههای کسب مهارت بیشتر در قصه گویی……………………………………………………………………………………..29

 

تفاوت قصه امروز با دیروز……………………………………………………………………………………………………………30

 

علل پیدایش و دلایل نیاز به قصه گویی …………………………………………………………………………………………31

 

چند کارکرد قصه گویی ……………………………………………………………………………………………………………….32

 

مخاطبان برنامه قصه گویی  ………………………………………………………………………………………………………….33

 

قصه گویی در کلاس درس  …………………………………………………………………………………………………………34

 

نکته هایی برای قصه گویی در کلاس درس    ………………………………………………………………………………..35

 

قصه گویی همراه با بازیگران………………………………………………………………………………………………………36                                                                                 

 

قصه گویی و برنامۀ آموزشی .. ……………………………………………………………………………………………………..36

 

زمینه های دیگر برنامۀ آموزشی …………………………………………………………………………………………………….38

 

تعاریف هوش……… …………………………………………………………………………………………………………………..39

 

معیارهای مختلف در تعریف هوش  ……………………………………………………………………………………………..41

 

نظریه های هوش…………………………………………………………………………………………………………………………43

 

تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی………………………………………………………………………………………46                                                               

 

محیط اطلاعاتی غنی‌تر توان كلامی بیشتر  ……………………………………………………………………………………..50

 

رشد واژگان در کودکان پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………52                                                                     

 

کمک کردن به رشد زبان در اوایل کودکی……………………………………………………………………………………….53                                                              

 

معنی شناسی ………………………………………………………………………………………………………………………………54

 

مهارت های اصلی مورد نیاز در زبان آموزی……………………………………………………………………………………56                                                          

 

پیشینه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………58

 

جمع بندی  ……………………………………………………………………………………………………………………………….61                                                                                                           

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق  ………………………………………………………………………………………………….62        

 

مقدمه  ………………………………………………………………………………………………………………………………………63                                                                                                             

 

روش تحقیق  ……………………………………………………………………………………………………………………………63                                                                                                   

 

طرح تحقیق .. ……………………………………………………………………………………………………………………………64                                                                                                     

 

جامعه و  نمونه آماری و روش نمونه گیری تحقیق…………………………………………………………………………..66

 

ابزارگرد آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………….66                                                                                                                                                                                                                

 

روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………….67                                                                       

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری……………………………………………………………………………………………….68

پایان نامه و مقاله

 

 

مقدمه فصل چهار……………………………………………………………………………………………………………………….9 6

 

آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………70

 

آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………..83

 

فصل پنجم: بحث و تقسیر یافته ها…………………………………………………………………………………………………91

 

مقدمه فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………………..92

 

خلاصه ی نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………………………………92

 

بحث و تفسیر نتایج……………………………………………………………………………………………………………………..93

 

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………. 96

 

محدودیت ها………………………………………………………………………………………………………………………………97

 

پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………………………98

 

منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………… 99

 

چکیده:

 

هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه آموزش به شیوه قصه گویی بر میزان هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی است. روش مورد استفاده در این نوع پژوهش از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و دو گروه آزمایش و کنترل است. جامعه ای که هدف این مطالعه می باشد کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 93-92 می باشد و نمونه های انتخاب شده به تعداد 30 نفر(15نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل) و به صورت نمونه در دسترس انتخاب گردیده اند. مدت زمان اجرای این پژوهش طی هشت هفته جلسه آموزشی است. ابزار پژوهش شامل مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان پیش دبستانی مورد استفاده قرار گرفت. پایایی آزمون برای هوش کلامی 086/0گزارش شده است تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده در پژوهش با استفاده از نرم افزارspss  و از روش های آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج حاصله نشان داد که چون Sig بدست آمده از طریق نرم افزار spss (001%) و کمتر از 5% می باشد بنابراین به احتمال 95% بین آموزش به شیوه قصه گویی بر میزان هوش کلامی و گنجینه لغات کودکان پیش دبستانی ارتباط معنادار آماری وجود دارد یعنی فرضیه H0 پذیرفته می شود.

 

کلید واژها: قصه گویی،هوش، هوش کلامی، گنجینه لغات

 

 

 

 

 

فصل یکم

 

کلیات پژوهش

 

 

 

 

 

 

  • مقدمه:

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...