دانلود پایان نامه ارشد : نقش صنایع دستی در افزایش درآمد اقتصادی روستاییان ماسوله |
2-4-مفاهیم اساسی درمدیریت استراتژیک……………………………………………………………………………………..17
2-5-ابعاد تصمیمات استراتژیک……………………………………………………………………………………………………19
2-6-مدل های مدیریت استراتژیک……………………………………………………………………………………………….20
2-6-1-مدل استراتژی جنریک……………………………………………………………………………………………………..20
2-6-2- مفاهیم و تئوریهای مرتبط با مدل مدیریت استراتژیک………………………………………………………….22
2-7- مفاهیم اساسی سازمان و مدیریت…………………………………………………………………………………………..22
2-8- مزایا و معایب استراتژیهای سازمانی………………………………………………………………………………………24
2-9- بررسی مدلهای اجرای استراتژیهای سازمانی………………………………………………………………………..25
2-10- فرایند برنامه ریزی جامع……………………………………………………………………………………………………28
2-11- تجزیه و تحلیل محیط خارجی و داخلی………………………………………………………………………………..31
2-12- تجدید ساختار استراتژیک………………………………………………………………………………………………….32
2-13- مدل رقابتی(پورتر)…………………………………………………………………………………………………………..32
2-14-مدل نظام برنامه ریزی استراتژیک………………………………………………………………………………………..33
2-15- مدل رایت……………………………………………………………………………………………………………….34
2-16- مدل مینتزبرگ………………………………………………………………………………………………………………..35
2-17- مدل هیل………………………………………………………………………………………………………………………..36
2-18- مدل دیوید……………………………………………………………………………………………………………………..37
2-19- روشهای اجرای صحیح استراتژیهای سازمانی……………………………………………………………………….39
2-19-1- روش ارزیابی متوازن…………………………………………………………………………………………………….39
2-20- روش SWOT در برنامه ریزی استراتژیک…………………………………………………………………………….40
2-21- چرا استراتژی ها درعمل پیاده نمیشوند؟………………………………………………………………………………42
2-22- مقایسه و جمعبندی تعدادی از مدلهای تدوین استراتژی………………………………………………………….43
2-23- تعریف صنایع دستی………………………………………………………………………………………………………….45
2-24- پیشینه صنایع دستی در جهان……………………………………………………………………………………………….46
2-25- پیشینه صنایع دستی در ایران………………………………………………………………………………………………..47
2-26- مزیت های نسبی صنایع دستی ایران……………………………………………………………………………………..49
2-27- تعداد شاغلین در صنایع دستی ایران……………………………………………………………………………………..50
2-28- تاریخچه تشکیل سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی…………………………………………..50
2-29- میزان ارزآوری صنایع دستی برای کشور………………………………………………………………………………52
2-30- تحلیلی بر صنایع دستی استان گیلان……………………………………………………………………………………..52
2-31- ماسوله…………………………………………………………………………………………………………..58
2-31-1- ویژگی های اجتماعی وشغلی………………………………………………………………………………..59
2-31-1-1-جمعیت…………………………………………………………………………………………………………………..59
2-31-1-2 -ویژگی های شغلی جمعیت شهر ماسوله………………………………………………………………………..60
2-31-1-3- نوع فعالیت و تعداد شاغلین کارگاه ها………………………………………………………………………….61
2-31-1-4- شاغلان برحسب نوع فعالیت……………………………………………………………………………………….63
2-32- ویژگی های اقتصادی……………………………………………………………………………………………………….65
2-32-1- کشاورزی…………………………………………………………………………………………………………………..65
2-32-2- صنعت……………………………………………………………………………………………………………………….65
2-32-3- تعاونی زنان………………………………………………………………………………………………………………….65
2-33- تاسیسات پذیرایی…………………………………………………………………………………………………………….66
2-34- طبقه بندی صنایع دستی ماسوله……………………………………………………………………………………………66
2-34-1- هنرگره چینی………………………………………………………………………………………………………………66
2-34-2- جوراب بافی………………………………………………………………………………………………………………68
2-34-3- عروسک های دست بافت سنتی……………………………………………………………………………………..69
2-34-4- چموش………………………………………………………………………………………………………………………70
2-34-5- آهنگری…………………………………………………………………………………………………………………….71
2-35- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………73
فصل سوم:مواد و روش ها
3-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 81
3-2-جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………..81
3-3-نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………81
3-4- نوع تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..82
3-5-روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….82
3-6-روش جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………..83
3-7-چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………..83
3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیهها…………………………………………………………………….84
3-8-1-روش ضریب آلفای کرونباخ……………………………………………………………………………………………..85
3-8-2-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف(K-S)………………………………………………………………………………85
3-8-3- آزمون تی ( t )………………………………………………………………………………………………………………86
3-8-4 – تجزیه و تحلیل همبستگی و رگرسیون……………………………………………………………………………….86
3-8-4-1- همبستگی………………………………………………………………………………………………………………….86
3-8-4-2- ضریب همبستگی………………………………………………………………………………………………………..86
3-8-4-3 – مدلهای رگرسیون…………………………………………………………………………………………………….87
3-9- ابزار جمعآوری دادها………………………………………………………………………………………………………….87
3-10- معرفی روشهای تصمیمگیری چند معیاره…………………………………………………………………………….90
3-10-1 – معرفی تکنیک دی متل……………………………………………………………………………..90
3-10-2 – معرفی مدل تاپسیس……………………………………………………………………………………………………..93
3-11- پایایی و روایی پرسشنامهها……………………………………………………………………………………………..94
فصل چهار:نتایج و بحث
4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….97
4-2- تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه شماره یك و چهار…………………………………………………………….98
4-2-1- آمار توصیفی پرسشنامه شماره یك و چهار………………………………………………………………………..98
4-3 -تجزیه و تحلیل پرسشنامه شماره چهار( swot)………………………………………………………………………100
4-3-1- نقاط قوت ( s )……………………………………………………………………………………………………………100
4-3-2- نقاط ضعف ( w )………………………………………………………………………………………………………..101
4-3-3- فرصت ها (O )……………………………………………………………………………………………………………103
4-3-4- تهدیدها ( T )……………………………………………………………………………………………………………..104
4-4-استراتژی ها……………………………………………………………………………………………………………………..107
4-4-1- استراتژی تهاجمی(SO)………………………………………………………………………………………………..107
4-4-2- استراتژی بازنگری(………………………………………………(WO………….107
4-4-3- استراتژی تنوع (ST)…………………………………………………………………………………………………….108
4-4-4-استراتژی تدافعی (WT)………………………………………………………………………………………………..108
4-5-تجزیه و تحلیل پرسش نامه شماره یک………………………………………………………………………………….108
4-5-1- آمار استنباطی پرسشنامه شماره یك………………………………………………………………………………..108
4-5-1-1- آزمون نرمال بودن دادهها…………………………………………………………………………………………..109
4-5-1-2- تبیین و تفسیر متغیرﻫﺎی پرسشنامه شماره یك……………………………………………………………….110
4-5-1-3- آزمون همبستگی و رگرسیون خطی ساده………………………………………………………………………111
4-6- پرسش(سوال) یک تحقیق………………………………………………………………………………………………….111
4-7- پرسش(سوال) دو تحقیق……………………………………………………………………………………………………112
4-8- تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه شماره دو و سه………………………………………………………………..114
4-8-1- آمار توصیفی پرسشنامه شماره دو و سه……………………………………………………………………………114
4-9 پرسش سه(سوال 3) تحقیق…………………………………………………………………………………………………..116
4-10-رتبهبندی معیارهای مؤثّر بر استراتژیهای توانمندسازی گردشگری بر اساس تكنیك دی متل ……….118
4-11- رتبهبندی استراتژیهای توانمندسازی گردشگری …………………………………………………………………125
4-12- رتبهبندی استراتژیهای توانمندسازی گردشگری بر اساس تكنیك تاپسیس………………………………126
فصل پنجم:جمع بندی و پیشنهادات
5-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..132
5-2- خلاصه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….132
5-3- نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق…………………………………………………………………………………..134
5-3-1- بررسی تفسیری فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………….134
5-3-1-1- بررسی پرسش(سوال) یك پژوهش……………………………………………………………………………..134
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 07:44:00 ق.ظ ]
|