2-5 جامعه اطلاعاتی.. 15

 

2-6: شکاف دیجیتالی.. 16

 

2-7 : تاریخچه شکاف دیجیتالی.. 18

 

2-8: سطوح شکاف دیجیتالی.. 19

 

2-9: شاخص های شکاف دیجیتالی.. 20

 

2-10: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی.. 22

 

2-10-1: درآمد و اقتصاد: 22

 

2-10-2: نسل و شکاف دیجیتالی.. 24

 

2-10-3: جنسیت  و شکاف دیجیتالی.. 25

 

2-10-4: سواد رایانه ای.. 27

 

2-10-5: مهارت و شکاف دیجیتالی.. 27

 

2-10-6: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 29

 

2-10-7:میزان تسلط بر زبان انگلیسی.. 30

 

2-10-8: دسترسی به فناوری اطلاعات وارتباطات.. 30

 

2-10-8-1 انواع  دسترسی. 31

 

2-11: جهان و شکاف دیجیتالی.. 33

 

2-12: ایران و شکاف دیجبتالی.. 34

 

2-13 : وضعیت ایران درجهان: 35

 

2-14: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی.. 36

 

2-15: اضطراب.. 36

 

2-16: اضطراب رایانه. 38

 

2-17: سطوح اضطراب رایانه: 40

 

2-18: عوامل موثر بر اضطراب رایانه. 41

 

2-18-1: خودکار آمدی و اضطراب رایانه. 41

 

2-18-2: نگرش و اضطراب رایانه. 42

 

2-18-3: آموزش واضطراب رایانه. 43

 

2-19: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه. 44

 

2-19-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 44

 

2-19-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 48

 

2-20 نتیجه گیری.. 53

 

فصل سوم روش شناسی پژوهش.. 87

 

3-1 مقدمه: 88

 

3-2 روش شناسی پژوهش… 88

 

3-3 قلمرو مکانی و زمانی پژوهش: 88

 

3-4 جامعه آماری: 89

 

3-5 نمونه آماری ، حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 89

 

3-6 روش گرد آوری داده ها: 91

 

3-7 ابزار گرد آوری داده ها: 91

 

3-8 روایی و پایایی پرسشنامه: 94

 

3-8-1 روایی پرسشنامه. 94

 

3-8-2 پایایی پرسشنامه. 94

پایان نامه

 

 

3-9 روش اجرای پژوهش… 95

 

3-10 روش تجزیه و تحلیل داده ها 95

 

3-10-1 روش توصیفی: 95

 

3-10-2 روش استنباطی: 95

 

فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها.. 96

 

4-1 مقدمه. 97

 

4-2 آمار توصیفی.. 97

 

4-2-1 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی: 97

 

4-2-1-1 جنسیت.. 98

 

4-2-1-2 مقطع تحصیلی. 99

 

4-2-1-3 رشته تحصیلی. 100

 

4-3 تحلیل استنباطی یافته ها 106

 

4-3-1  فرضیه اول:. 106

 

4-3-2 فرضیه دوم. 107

 

4-3-3 فرضیه سوم. 107

 

4-3 -4 فرضیه چهارم. 108

 

4-3-5 فرضیه اصلی.. 109

 

4-3-6 فرضیه پنجم. 109

 

4-3-6-1 فرضیه پنج  الف.. 110

 

4-3-6-2 فرضیه پنج ب.. 111

 

4-3-6-3 فرضیه پنج پ.. 112

 

4-3-6-4 فرضیه پنج ت.. 113

 

4-3-6-5 فرضیه پنج ج. 113

 

4-3-6-6 فرضیه پنج چ. 114

 

4-3-6-7 فرضیه پنج ح. 116

 

4-3-6-8 فرضیه پنج خ. 117

 

فصل پنجم نتایج و پیشنهادها.. 118

 

5-1  مقدمه. 119

 

5-2 خلاصه پژوهش… 119

 

5-3 یافته های پژوهش… 121

 

. 124

 

. 125

 

126

 

5-4 محدودیت های پژوهش… 127

 

5-4-1 : محدودیت تحت کنترل پژوهشگر. 127

 

5-4-2 : محدودیت خارج از کنترل پژوهشگر. 127

 

5-5  پیشنهادهای پژوهش : 127

 

5-5-2 : مبتنی بر یافته های پژوهش… 127

 

5-5-1: مبتنی بر تجارب پژوهشگر. 132

 

5-5-3 : پیشنهاد به پژوهشگران  آینده 134

 

منابع فارسی: 106

 

پیوست ها.. 117

 

Abstract 134

 

عنوان                                                                                                          

 

2-9: شاخص های شکاف دیجیتالی.. 20

 

جدول 3-1: تعداد کل دانشجویان به تفکیک رشته و مقطع تحصیلی.. 89

 

جدول 3-2: نسبت هر نمونه به جامعه. 90

 

جدول 3-3 نسبت مقطع تحصیلی به رشته ی تحصیلی و تعداد نمونه ها در هر مقطع. 90

 

جدول 3-4: ساختار پرسشنامه. 94

 

جدول (4-1): توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ جنسیت.. 98

 

جدول (4-2):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ مقطع تحصیلی.. 99

 

جدول (4-3):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ رشته تحصیلی.. 100

 

جدول (4-5):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ  نگرش نسبت به کاربرد اینترنت.. 102

 

نمودار(4-5): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ نگرش نسبت به اینترنت.. 102

 

جدول (4-6):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ مهارت استفاده از اینترنت.. 103

 

جدول (4-7):توزیع نمونه مورد مطالعه از میزان  استفاده از اینترنت.. 104

 

جدول (4-8):توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ میزان اضطراب رایانه ای.. 105

 

جدول شماره(4- 9): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین آشنایی با فناوری اطلاعات و ارتباطات  و اضطراب رایانه ای   106

 

جدول شماره(4- 10): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین مهارت استفاده از اینترنت  و اضطراب رایانه ای دانشجویان  107

 

جدول شماره(4- 11): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین استفاده از اینترنت و اضطراب رایانه ای دانشجویان  107

 

جدول شماره(4- 12): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین نگرش ذهنی نسبت به اینترنت و اضطراب رایانه ای دانشجویان. 108

 

جدول شماره(4- 13): نتایج حاصله از آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد رابطۀ بین شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ای دنشجویان  109

 

جدول(4-14):نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه سن و اضطراب رایانه ای دانشجویان  110

 

جدول(4-15) : نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه سن و اضطراب رایانه ای دانشجویان. 110

 

جدول(4-16): نتایج حاصل از آزمون تعقیبی دانکن در مورد مقایسه سن و سطح اضطراب رایانه ای.. 111

 

جدول(4-17) : نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه شکاف دیجیتالی بر اساس سن دانشجویان  111

 

جدول(4-18)   : نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه شکاف دیجیتالی  بر اساس سن دانشجویان  112

 

جدول(4-19): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل  در مورد مقایسه اضطراب رایانه بر اساس جنسیت.. 112

 

جدول(4-20): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل  در مورد مقایسه شکاف رایانه ای  براساس جنسیت.. 113

 

جدول(4-21): نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه رشته تحصیلی و اضطراب رایانه ای دانشجویان  113

 

جدول(4-22): نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه اضطراب رایانه ای بر اساس رشتۀ دانشجویان  114

 

جدول(4-23): نتایج توصیفی حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه شکاف دیجیتالی بر اساس رشتۀ دانشجویان  114

 

جدول(4-24): نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکسویه  در مورد مقایسه رشته و شکاف دیجیتالی دانشجویان. 115

 

جدول(4-25): نتایج حاصل از آزمون تعقیبی دانکن در مورد مقایسه رشته و شکاف دیجیتالی دانشجویان. 115

 

جدول(4-26): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل  در مورد مقایسه اضطراب رایانه بر اساس مقطع تحصیلی.. 116

 

جدول(4-27): نتایج حاصل از آزمون تی دو گروه مستقل  در مورد مقایسه شکاف رایانه ای  براساس مقطع تحصیلی.. 117

 

جدول 1 : جنیست و شکاف دیجیتالی.. 118

 

جدول 2: طبقه بندی کشورهااز نظر دسترسی به IDI. 119

 

جدول 3-وضعیت کشورها از نظر دسترسی به شاخص های ICTوسطح  درآمد. 120

 

جدول 4 : وضعیت ایران در جهان. 121

 

جدول 5: میزان دسترسی به اینترنت.. 123

 

جدول 6: میزان ارجحیت و میزان استفاده از اینترنت.. 124

 

فهرست نمودارها

 

 

 

نمودار(4-1):نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ جنسیت.. 98

 

نمودار (4-2):نمودار توزیع نمونه مورد مطالعه از لحاظ دوره تحصیلی.. 100

 

نمودار(4-3): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ رشته تحصیلی.. 100

 

نمودار(4-5): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ نگرش نسبت به اینترنت.. 102

 

نمودار(4-6): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ مهارت استفاده از اینترنت.. 103

 

نمودار(4-7): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ میزان استفاده از اینترنت.. 104

 

نمودار(4-8): نمودار توزیع فراوانی نمونۀ مورد مطالعه از لحاظ میزان اضطراب رایانه ای.. 105

 

چکیده :

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...