2-1-3) رویکرد های قالب در بازارگرایی 20

 

2-1-4) نتایج بازارگرایی 22

 

بخش دوم: برندگرایی و عملکرد برند

 

2-2-1) مقدمه 25

 

2-2-2) مروری بر تحولات تاریخی مفهوم برند 25

 

2-2-3) اهمیت برند 26

 

2-2-4) تعاریف برند 27

 

2-2-5) استراتژی نام تجاری 28

 

2-2-6) برند گرایی 29

 

2-2-7) عملکرد برند 31

 

2-2-8) چرخه عمر برند و عملکرد آن 34

 

2-2-9) عملکرد برند و ارزش ویژه برند 35

 

بخش سوم: پیشینه تحقیق

 

2-3-1) تحقیقات داخلی 37

 

2-3-2) تحقیقات خارجی 37

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

 

40

 

40

 

40

 

41

 

42

 

3-5-1) روایی پرسشنامه 43

 

3-5-2) پایایی پرسشنامه 43

 

44

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

47

 

47

 

53

 

53

 

56

 

61

 

4-6-1) مدل پایه تحقیق درحالت استاندارد 61

 

4-6-2) مدل پایه تحقیق درحالت اعداد معنی داری 62

 

4-6-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل 64

 

64

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

67

 

67

 

5-2-1) نتایج آمار توصیفی 67

 

5-2-2) نتایج آمار استنباطی 70

 

71

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

72

 

72

 

منابع و ماخذ 73

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                         صفحه

 

جدول3-1) صفات طیف پاسخی پرسشنامه 42

 

جدول 3-2) معرفی ساختار سوالات پرسشنامه 42

 

جدول 3-3) ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سوالات پرسشنامه 44

 

جدول4-1) توصیف متغیر بازار گرایی 47

 

جدول4-2) توصیف متغیر مشتری گرایی 48

 

جدول4-3) توصیف متغیر رقیب گرایی 49

 

جدول4-4) توصیف متغیر هماهنگی بین وظیفه ای 50

 

جدول4-5) توصیف متغیر برند گرایی 51

 

جدول4-6) توصیف متغیر عملکرد برند 52

 

جدول4-7) نتایج آزمون کلوموگروف- اسمیرنف 53

 

جدول4-8) نتایج تحلیل عاملی اکتشافی متغیر بازار گرایی 53

 

جدول4-9) نتایج تحلیل عاملی اکتشافی متغیر برند گرایی 54

 

جدول4-10) نتایج تحلیل عاملی اکتشافی متغیر عملکرد برند 55

 

جدول4-11) نتایج تحلیل عاملی تائیدی برای متغیر بازارگرایی 58

 

جدول 4-12) شاخص های برازش مدل اندازه گیری متغیر بازار گرایی 58

 

جدول4-13) نتایج تحلیل عاملی تائیدی برای متغیر برند گرایی و عملکرد برند 60

 

جدول 4-14) شاخص های برازش مدل اندازه گیری متغیر برند گرایی و عملکرد برند 61

 

جدول4-15) شاخص های برازش مدل های  تحقیق 64

 

جدول5-1) توصیف متغیرمشتری گرایی 67

 

جدول5-2) توصیف متغیر رقیب گرایی 68

 

جدول5-3) توصیف متغیر هماهنگی بین وظیفه ای 68

 

جدول5-4) توصیف متغیر برندگرایی(گرایش به برند) 69

 

جدول5-5) توصیف متغیر عملکرد برند 69

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                         صفحه

 

نمودار4-1) هیستوگرام  متغیر بازار گرایی 47

 

نمودار4-2) هیستوگرام  متغیر مشتری گرایی 48

 

نمودار4- 3 ) هیستوگرام  متغیر رقیب گرایی 49

 

نمودار4- 4 ) هیستوگرام  متغیر هماهنگی بین وظیفه ای 50

 

نمودار4- 5 ) هیستوگرام  متغیر برند گرایی 51

 

نمودار4- 6 ) هیستوگرام  متغیر عملکردبرند 52

 

نمودار 4-7) مدل اندازه گیری متغیر بازار گرایی در حالت استاندارد 56

 

نمودار 4-8) مدل اندازه گیری متغیر بازار گرایی در حالت اعداد معنی داری 57

 

نمودار 4-9) مدل اندازه گیری متغیر های برندگرایی و عملکرد برند در حالت اعداد استاندارد 59

 

نمودار 4-10) مدل اندازه گیری متغیر های برندگرایی و عملکرد برند در حالت اعداد معنی داری 60

 

نمودار 4-11) مدل پایه تحقیق درحالت استاندارد 61

 

نمودار 4-12) مدل پایه تحقیق به صورت تفکیکی ودرحالت استاندارد 62

 

نمودار 4-13) مدل پایه تحقیق درحالت اعداد معنی داری 63

 

نمودار 4-14) مدل پایه تحقیق درحالت اعداد معنی داری و تفکیکی 63

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

عنوان                                                         صفحه

 

شکل 1-1) مدل تحقیق 6

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

عملكرد برند موفقیت یك برند در بازار را نشان می دهد و از راه های متعدد و دیدگاه های متفاوتی اندازهگیری شده است. مطالعات موجود نشان می دهد، در حدود 70 درصد از درآمدهای شركت قابل انتساب به برند است. بنابراین عملكرد سازمانی و عملكرد برند ارتباط بسیار بالایی با یكدیگر دارند در این راستا هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد برند با توجه به نقش گرایش به برند در شرکت های تولیدی شهرک صنعتی رشت)است.  جامعه آماری تحقیق، شامل شرکت های تولیدی شهرصنعتی رشت است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 109 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شده اند. پرسشنامه ای شامل  24 سوال برای جمع آوری اطلاعات  به صورت میدانی مورد استفاده واقع گردید. همچنین از آزمون معادلات ساختاری  به کمک نرم افزار LISREL8. 53  برای آزمون فرضیههای تحقیق  استفاده شد. یافته های تحقیق بیانگر وجود تاثیرمثبت بازار گرایی به طور مستقیم وغیر مستقیم بر برند گرایی وعملکرد برند است.

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...