• قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………… 6

 

1ـ6 مفروضات…………………………………………………………………………………………………….. 6

 

1ـ7 صطلاحات و تعاریف عملیاتی واژگان…………………………………………………………………. 7

 

 

 

فصل 2 (ادبیات تحقیق)

 

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………. 9

 

2-1 تعریف کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………………………. 11

 

2-2 تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک……………………………………………………. 12

 

2-3 فلسفه شکل گیری کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………… 15

 

2-4 تعریف مدل کسب و کار………………………………………………………………………………………. 16

 

2-5 اهمیت و ضرورت مدل کسب و کار الکترونیک………………………………………………………….. 17

 

2-6 اجزاء اصلی مدل کسب و کار………………………………………………………………………………… 18

 

2-7 نحوه طراحی مدل کسب و کار……………………………………………………………………………….. 19

 

2-8 مدل های کسب و کار الکترونیک……………………………………………………………………………. 19

 

2-9 بررسی چند مدل کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………….. 21

 

2-10 یکپارچه سازی مدل کسب و کار…………………………………………………………………………… 23

 

2-11 عوامل موثر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونیک…………………………………………………… 25

 

2-12 اساس فرآیندهای کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………… 26

 

2-13 عوامل اصلی در کسب و کار………………………………………………………………………………… 27

 

2-14 اجزای کسب و کار الکترونیک……………………………………………………………………………… 29

 

2-15 ابزار عمده کسب و کار الکترونیک…………………………………………………………………………. 30

 

2-16 شش تصمیم برای اتخاذ استراتژی کسب و کار الکترونیک…………………………………………… 31

 

2-17 شیوه های کسب و کار الکترونیک…………………………………………………………………………. 32

 

2-18 پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………….. 33

 

2-19 توسعه یک فعالیت مخاطره آمیز الکترونیک………………………………………………………………. 35

 

2-20 انواع کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………………………… 35

 

2-21 کاربری های کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………………. 36

 

2-22 استراتژی کسب و کار الکترونیک………………………………………………………………………….. 37

 

2-23 ارزش های ایجاد شده توسط کسب و کار الکترونیکی………………………………………………… 38

 

2-24 یک طرح تجاری جدید برای کسب و کار الکترونیکی………………………………………………… 38

 

2-25 چهار عامل برای موفقیت در کسب و کار الکترونیکی…………………………………………………. 40

 

2-26 مزایا و معایب کسب و کار الکترونیک……………………………………………………………………. 41

 

2-27 تحویل به موقع…………………………………………………………………………………………………. 43

 

2-28 تولید و تحویل درست به موقع و مدیریت کیفیت جامع………………………………………………. 43

 

2-29 کاستن از موجودی انبار………………………………………………………………………………………. 44

 

2-30 مقاومت در برابر تولید و تحویل درست به موقع……………………………………………………….. 45

 

2-31 تأثیر پدیده تولید و تحویل درست به موقع بر روی چاپ بسته بندی………………………………. 45

 

2-32 تاریخچه ایران خودرو………………………………………………………………………………………… 47

 

2-33 برند ایران خودرو………………………………………………………………………………………………. 50

 

2-34 گروه صنعتی ایران خودرو…………………………………………………………………………………… 51

 

پایان نامه و مقاله

 

2-35 سبد برند آیکو………………………………………………………………………………………………….. 51

 

2-36 توسعه روش های مختلف فروش محصولات ایران خودرو………………………………………….. 52

 

2-37 پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 54

 

 

 

فصل 3 (روش شناسی تحقیق)

 

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… 60

 

3-1 طبقه‏بندی تحقیق بر مبنای هدف……………………………………………………………………………… 60

 

3-2 طبقه‏بندی تحقیق بر حسب روش……………………………………………………………………………. 60

 

3-3 جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………………………… 61

 

3-4 روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………. 62

 

3-5 ابزار و اندازه گیری آزمودنی ها………………………………………………………………………………. 62

 

3-6 جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه…………………………………………………………… 62

 

3-7 روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………….. 63

 

3-8 روش تحلیل های آماری……………………………………………………………………………………….. 63

 

3-9 آزمون های برازندگی مدل کلی……………………………………………………………………………….. 65

 

3-9-1 شاخص های GFIو AGFI………………………………………………………………………….. 65

 

3-9-2 شاخص RMSEA……………………………………………………………………………………… 66

 

3-9-3 مجذور کای……………………………………………………………………………………………… 66

 

3-9-4 شاخص NFI و CFI………………………………………………………………………………… 66

 

 

 

فصل 4 (تجزیه و تحلیل داده ها)

 

4-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….. 68

 

4-2 آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………… 68

 

4-2-1 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی…………………………………………………………….. 68

 

4-3 آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………… 72

 

4-3-1 محاسبه پایایی سوالات تحقیق……………………………………………………………………….. 83

 

4-3-2 یافته های مربوط به روایی……………………………………………………………………………. 86

 

4-3-3 تحلیل عامل تأییدی…………………………………………………………………………………….. 87

 

4-3-3-1 تحلیل عاملی تأییدی متغیر زنجیره تأمین…………………………………………………. 88

 

4-3-3-2 تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار…………………………………………. 98

 

4-3-3-3 تحلیل عاملی تأییدی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری………………………………… 105

 

4-3-3-4 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فناوری اطلاعات…………………………………………… 107

 

4-3-3-5 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فعالیت های عملیاتی………………………………………. 111

 

4-3-3-6 تحلیل عاملی تأییدی متغیر عملکرد سازمانی……………………………………………. 113

 

4-3-3-7 تحلیل عاملی تأییدی متغیر شرایط محیطی………………………………………………. 123

 

4-3-3-8 تحلیل عاملی تأییدی کل……………………………………………………………………. 127

 

4-4 نتایج آزمون فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………. 185

 

4-4-1 فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………. 185

 

4-4-2 فرضیات فرعی…………………………………………………………………………………………. 186

 

4-4-2-1 فرضیه 1……………………………………………………………………………………………… 186

 

4-4-2-2 فرضیه 2……………………………………………………………………………………………… 187

 

4-4-2-3 فرضیه 3……………………………………………………………………………………………… 188

 

4-4-2-4 فرضیه 4……………………………………………………………………………………………… 189

 

4-4-2-5 فرضیه 5……………………………………………………………………………………………… 190

 

4-4-2-6 فرضیه 6……………………………………………………………………………………………… 191

 

4-4-2-7 فرضیه 7……………………………………………………………………………………………… 191

 

 

 

فصل 5 (نتیجه گیری)

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. 194

 

5-1 نتایج آزمون فرضیات…………………………………………………………………………………………… 194

 

5-2 محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………… 201

 

5-3 رتبه‏بندی مربوط به مولفه ها و پیشنهادات مدیریتی……………………………………………………… 202

 

5-4 پیشنهادات مربوط به تحقیقات آتی…………………………………………………………………………. 206

 

ضمائم……………………………………………………………………………………………………………………. 207

 

جدول ضمائم………………………………………………………………………………………………………….. 208

 

پرسشنامه خبرگان……………………………………………………………………………………………………… 226

 

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………… 235

 

منبع فارسی…………………………………………………………………………………………………………….. 235

 

منبع غیر فارسی……………………………………………………………………………………………………….. 237

 

Abstract…………………………………………………………………………………………………………….. 239

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1 سطوح پیاده سازی تجارت الکترونیک… 14

 

جدول 2-2 تعاریف مدلهای کسب و کار الکترونیکی.. 17

 

جدول 2-3 روش‏های کسب درآمد الکترونیکی (امیررضا مهربان و همکاران، 1386) 20

 

جدول 2-4 عوامل مؤثر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی.. 20

 

جدول 2-5 عناصر اصلی و مراحل توسعه برای شركت‏ها (توبیاس کولمان، 2001) 35

 

جدول 4-1 تفکیک نمونه آماری بر حسب جنسیت.. 68

 

جدول 4-2 تفکیک نمونه آماری بر حسب میزان تحصیلات.. 69

 

جدول 4-3 تفکیک نمونه آماری بر حسب سن.. 70

 

جدول 4-4 تفکیک نمونه آماری بر حسب سابقه کاری.. 71

 

جدول 4-5 خلاصه نتایج پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ. 83

 

جدول 4-6 دسته‏بندی ضریب آلفای کرونباخ. 84

 

جدول 4-7 میانگین، واریانس و همبستگی هر گویه با کل مقیاس و ضریب آلفای کرونباخ در صورت حذف هر گویه در مجموعه 27 گویه‏ای.. 84

 

جدول 4-8 ارزیابی نرمال بودن متغیر زنجیره تأمین.. 88

 

جدول 4-9 ارزیابی نرمال بودن متغیر زنجیره تأمین.. 93

 

جدول 4-10 نسبت بحرانی و سطح معناداری.. 96

 

جدول 4-11 ضرایب استاندارد. 97

 

جدول 4-12 آزمون نرمال بودن. 98

 

جدول 4-13 نسبت بحرانی و سطح معناداری.. 103

 

جدول 4-14 ضرایب استاندارد. 104

 

جدول 4-15 ارزیابی نرمال بودن. 105

 

جدول 4-16 آزمون نرمال بودن. 107

 

جدول 4-17 نسبت بحرانی و سطح معناداری.. 110

 

جدول 4-18 ضرایب استاندارد. 110

 

جدول 4-19 ارزیابی نرمال بودن. 111

 

جدول 4-20 ارزیابی نرمال بودن متغیر عملکرد سازمانی.. 113

 

جدول 4-21 ارزیابی نرمال بودن متغیر عملکرد سازمانی.. 118

 

جدول 4-22 نسبت بحرانی و سطح معناداری.. 121

 

جدول 4-23 ضرایب استاندارد. 122

 

جدول 4-24 ارزیابی نرمال بودن متغیر شرایط محیطی……………………………………………………….. 123

 

جدول 4-25 نسبت بحرانی و سطح معناداری.. 126

 

جدول 4-26 ضرایب استاندارد……………………………………………………………………………………… 126

 

جدول 4-27 ارزیابی نرمال بودن داده‏های مدل کلی.. 128

 

جدول 4-28 ارزیابی نرمال بودن. 133

 

جدول 4-29 برآوردهای رگرسیونی مدل تحقیق……………………………………………………………….. 134

 

جدول 4-30 ضرایب استاندارد روابط در مدل. 153

 

جدول 4-31 انتخاب بهترین روش برآورد. 168

 

جدول 4-32 برآوردهای رگرسیونی خودگردان سازی.. 168

 

جدول 4-33 محاسبه حد بالا و پایین.. 175

 

جدول 4-34 مقایسه نتایج حدأکثر درست نمایی و خودگردان سازی.. 183

 

جدول 4-35 رتبه عوامل تحقیق. 185

 

جدول 4-36 آماره‏های مربوط به فرضیه اصلی.. 185

 

جدول 4-37 آزمون t برای فرضیه اصلی.. 186

 

جدول 4-38 آماره‏های مربوط به فرضیه اول. 186

 

جدول 4-39 آزمون t برای فرضیه اول. 187

 

جدول 4-40 آماره‏های مربوط به فرضیه دوم. 187

 

جدول 4-41 آزمون t برای فرضیه دوم. 187

 

جدول 4-42 آماره‏های مربوط به فرضیه سوم. 188

 

جدول 4-43 آزمون t برای فرضیه سوم. 188

 

جدول 4-44 آماره‏های مربوط به فرضیه چهارم. 189

 

جدول 4-45 آزمون t برای فرضیه چهارم. 189

 

جدول 4-46 آماره‏های مربوط به فرضیه پنجم. 190

 

جدول 4-47 آزمون t برای فرضیه پنجم. 190

 

جدول 4-48 آماره‏های مربوط به فرضیه ششم. 191

 

جدول 4-49 آزمون t برای فرضیه ششم. 191

 

جدول 4-50 آماره‏های مربوط به فرضیه هفتم. 192

 

جدول 4-51 آزمون t برای فرضیه هفتم. 192

 

جدول 5-1 آماره‏های مربوط به فرضیه اصلی.. 194

 

جدول 5-2 آزمون t برای فرضیه اصلی.. 194

 

جدول 5-3 آماره‏های مربوط به فرضیه اول. 195

 

جدول 5-4 آزمون t برای فرضیه اول. 195

 

جدول 5-5 آماره‏های مربوط به فرضیه دوم. 196

 

جدول 5-6 آزمون t برای فرضیه دوم. 196

 

جدول 5-7 آماره‏های مربوط به فرضیه سوم. 197

 

جدول 5-8 آزمون t برای فرضیه سوم. 197

 

جدول 5-9 آماره‏های مربوط به فرضیه چهارم. 198

 

جدول 5-10 آزمون t برای فرضیه چهارم. 198

 

جدول 5-11 آماره‏های مربوط به فرضیه پنجم. 199

 

جدول 5-12 آزمون t برای فرضیه پنجم. 199

 

جدول 5-13 آماره‏های مربوط به فرضیه ششم. 199

 

جدول 5-14 آزمون t برای فرضیه ششم. 200

 

جدول 5-15 آماره‏های مربوط به فرضیه هفتم. 200

 

جدول 5-16 آزمون t برای فرضیه هفتم. 200

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی زنجیره‏ی تأمین.. 202

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی ارزش کسب و کار. 202

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی مدیریت ارتباط با مشتری.. 203

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی فناوری اطلاعات.. 204

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی فعالیت‏های عملیاتی.. 204

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی عملکرد سازمانی.. 205

 

رتبه‏بندی مربوط به مؤلفه‏ی شرایط محیطی.. 206

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل 2-1 فلسفه شکل‏گیری کسب و کار الکترونیکی.. 16

 

شکل 2-2 مثلث منطق تجاری.. 18

 

شکل 2-3 مدل شل در اقتصاد شبکه‏ای (توبیاس کولمان، 2004) 27

 

شکل 2-4 عملکرد صادراتی و پیوندهای کسب و کار الکترونیکی.. 33

 

شکل 4-1 تحلیل عاملی تأییدی متغیر زنجیره تأمین با ضرایب غیر استاندارد. 93

 

شکل 4-2 تحلیل عاملی تأییدی متغیر زنجیره تأمین با ضرایب استاندارد. 94

 

شکل 4-3 تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار با ضرایب غیر استاندارد. 99

 

شکل 4-4 تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار با ضرایب استاندارد. 99

 

شکل 4-5 مدل اصلاحی تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار با ضرایب غیر استاندارد. 101

 

شکل 4-6 مدل اصلاحی تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار با ضرایب استاندارد. 102

 

شکل 4-7 ارزیابی نرمال بودن تک متغیره و چند متغیره 105

 

شکل 4-8 تحلیل عاملی تأییدی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری با ضرایب غیر استاندارد. 106

 

شکل 4-9 ارزیابی نرمال بودن داده‏های متغیر فناوری اطلاعات.. 107

 

شکل 4-10 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فناوری اطلاعات با ضرایب غیر استاندارد. 108

 

شکل 4-11 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فناوری اطلاعات با ضرایب استاندارد. 108

 

شکل 4-12 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فعالیت‏های عملیاتی با ضرایب غیر استاندارد. 112

 

شکل 4-13 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فعالیت‏های عملیاتی با ضرایب استاندارد. 113

 

شکل 4-14 تحلیل عاملی تأییدی متغیر عملکرد سازمانی با ضرایب غیر استاندارد. 119

 

شکل 4-15 تحلیل عاملی تأییدی متغیر عملکرد سازمانی با ضرایب استاندارد. 119

 

شکل 4-16 تحلیل عاملی تأییدی متغیر شرایط محیطی با ضرایب غیر استاندارد. 124

 

شکل 4-17 تحلیل عاملی تأییدی متغیر شرایط محیطی با ضرایب استاندارد. 124

 

شکل 4-18 مدل کلی با ضریب غیر استاندارد. 135

 

شکل 4-19 مدل کلی با ضرایب استاندارد. 135

 

شکل 4-20 اصلاح تحلیل عاملی مدل کلی با ضریب غیر استاندارد. 149

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...