2-1-4 اهداف اختصاصی                                                                                                 7

 

1- 5   فرضیه های تحقیق                                                                                                         7

 

1-6 پیش فرض های تحقیق                                                                                                     7

 

1-7  محدوده تحقیق                                                                                                               8

 

1-8 محدودیت های تحقیق                                                                                                     8

 

1-9 تعریف نظری واژه ها                                                                                                        9

 

1-10 تعریف عملیاتی واژه ها                                                                                                  9

 

فصل دوم: ادبیات  و پیشینه تحقیق

 

2-1 مقدمه                                                                                                                            12

 

2-2 مبانی نظری تحقیق                                                                                                          12

 

2-3یادگیری حرکتی                                                                                                             12

 

2-4 نظریه های یادگیری حرکتی                                                                                           12

 

فهرست

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

1-2-4 نظریه ثوراندیک                                                                                                 13

 

2-2-4 نظریه سه مرحله ای فیتز و پوسنر                                                                           13

 

3-2-4 مدل یادگیری جنتایل                                                                                           13

 

4-2-4 نظریه یادگیری حلقه بسته آدامز                                                                            14

 

5- 2-4  نظریه طرحواره اشمیت                                                                                       14

 

2-5 مفاهیم و طبقه بندی بازخورد                                                                                          14

 

1-2- 5 بازخورد ذاتی                                                                                                      15

 

2-2- 5 بازخورد افزوده                                                                                                    15

 

2-6 انواع بازخورد                                                                                                                15

 

2-7  بازخورد ویدیویی                                                                                                         16

 

2-8 نقش های بازخورد افزوده در یادگیری حرکتی                                                                17

 

2-9  تواتر ارائه بازخورد                                                                                                        18

 

2-10 خود تنظیمی                                                                                                                19

 

2-11 مدل حرکتی فرایند خود تنظیمی                                                                                   20

 

2-12 نظریه شناختی اجتماعی خود تنظیمی                                                                             20

 

2-13 یادگیری خودکنترلی و فرضیه ها                                                                                  20

 

2- 14 مکانیسم های اثر بازخورد خودکنترل                                                                           21

 

2- 15مکانیسم های خودکنترلی                                                                                             22

 

فهرست

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

2-16 بازخورد بخش دشوار حرکت                                                                                       24

 

2-17 ادبیات پیشینه                                                                                                                24

 

2-18 تحقیقات داخل کشور                                                                                                  25

 

2-19 تحقیقات خارج از کشور                                                                                              26

 

2- 20 جمع بندی                                                                                                                  29

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

3-1 مقدمه                                                                                                                            31

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

3-2 روش و طرح تحقیق                                                                                                       31

 

3-3 جامعه و نمونه آماری                                                                                                      32

 

3-4 متغیرهای تحقیق                                                                                                             32

 

1-3-4 متغیرهای مستقل                                                                                                    32

 

2-3-4 متغیر وابسته                                                                                                          32

 

3- 5 ابزار مورد استفاده و نوع تکلیف                                                                                     32

 

3-6 شیوه اجرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات                                                                     34

 

3-7 روش آماری تحقیق                                                                                                        35

 

فصل چهارم: نتایج تحقیق

 

4-1 مقدمه                                                                                                                            38

 

4-2 آماره های توصیفی متغیرهای اندازه گیری شده                                                               38

 

فهرست

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

4-3 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف                                                                                   40

 

4-4 آزمون فرضیه های آماری تحقیق                                                                                    41

 

1-4-4 آزمون آماری اول                                                                                                 41

 

2-4-4 آزمون آماری دوم                                                                                               42

 

3-4-4 آزمون آماری سوم                                                                                                43

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1 مقدمه                                                                                                                            46

 

5-2 خلاصه تحقیق                                                                                                                46

 

5-3 بحث ونتیجه گیری                                                                                                         47

 

5-4 پیشنهادات برخاسته از تحقیق                                                                                          52

 

5-5 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده                                                                                      53

 

منابع                                                                                                                                      54

 

پیوست ها                                                                                                                              58

 

فرم رضایت نامه شرکت کنندگان                                                                                           59 فرم ثبت نمره و بازخورد                                                                                                        60

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

جدول3-1طرح اجرای تحقیق                                                                                                34

 

جدول 4-1 آماره های توصیفی قد و وزن در گروه های مورد مطالعه                                       38

 

جدول 4- 2 آماره های توصیفی امتیازات در گروه های مورد مطالعه در مرحله اکتساب            39

 

جدول 4- 3 آماره های توصیفی در گروه های مورد مطالعه در مراحل یادداری و انتقال            39

 

جدول 4- 4 آماره های توصیفی درخواست بازخورد در کوشش های خوب و بد                     40

 

جدول 4- 5 آماره های توصیفی تکرر درخواست بازخورد در بلوک ها                                   40

 

جدول 4- 6 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف در مراحل اکتساب، یادداری و انتقال                41

 

جدول 4- 7   تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر دو طرفه در مرحله اکتساب                 42

 

جدول 4- 8 آزمون تعقیبی توکی در مورد اثر اصلی گروه در مرحله یادداری                           43

 

جدول4- 9 آزمون تعقیبی توکی در مورد اثر اصلی گروه در مرحله انتقال                                44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

 

عنوان                                                                                                          صفحه

 

شکل 3- 1 طرح عاملی مرکب درون گروهی- بین گروهی                                                     31

 

شکل 3- 2 طرح شماتیک منطقه شوت بسکتبال                                                                      33

 

شکل 4-1 نمودار خطی میانگین امتیازات بدست آمده در دوره اکتساب، یادداری و انتقال        44

 

 

 

 

 

فصل اول

 

مقدمه و طرح تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
1-1 مقدمه

 

مهارتها بخش عمده ای از زندگی انسان را تشکیل می دهند.قابلیت برجسته و ممتاز انسان در اجرای مهارتها، مشخصه ای مهم از هستی او است. شناخت عاملهای اثرگذار بر اجرا، از موضوعاتی هستند که دانشمندان تعلیم و تربیت قرنها سعی در شناخت آنها داشته اند. دانش کاربردهای فراوانی در بهبود  پیشرفت اجراهای ورزشی و فعالیتهای بدنی دارد. مربیان هنگام آموزش، از راههای متعددی به دنبال استفاده از این دانش در یادگیری و اجرای مهارتها هستند. مربیانی که فرآیند های موثر یادگیری را بهتر متوجه می شوند،بدون شک در آموزش مهارتها نسبت به ورزشکاران خود امتیاز و برتری دارند (اشمیت، 1386).

 

در گذشته یادگیری در زندگی عادی انسان مساله چندان مهمی به شمار نمی آمد وبه گمان بسیاری از افراد غیر فنی و غیر متخصص فرض مسلم بر آن بود که فرد از راه تجربه و شاگردی و کار کردن با استاد کار و علم وهنر می آموزد وجز این هیچ مشکلی وجود ندارد(طاهری، 84).

 



موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...