پایان نامه ارشد: تاثیر بازخورد خود کنترلی ویدیویی بر عملکرد و یادگیری شوت بسکتبال در پسران |
2-1-4 اهداف اختصاصی 7
1- 5 فرضیه های تحقیق 7
1-6 پیش فرض های تحقیق 7
1-7 محدوده تحقیق 8
1-8 محدودیت های تحقیق 8
1-9 تعریف نظری واژه ها 9
1-10 تعریف عملیاتی واژه ها 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه 12
2-2 مبانی نظری تحقیق 12
2-3یادگیری حرکتی 12
2-4 نظریه های یادگیری حرکتی 12
فهرست
عنوان صفحه
1-2-4 نظریه ثوراندیک 13
2-2-4 نظریه سه مرحله ای فیتز و پوسنر 13
3-2-4 مدل یادگیری جنتایل 13
4-2-4 نظریه یادگیری حلقه بسته آدامز 14
5- 2-4 نظریه طرحواره اشمیت 14
2-5 مفاهیم و طبقه بندی بازخورد 14
1-2- 5 بازخورد ذاتی 15
2-2- 5 بازخورد افزوده 15
2-6 انواع بازخورد 15
2-7 بازخورد ویدیویی 16
2-8 نقش های بازخورد افزوده در یادگیری حرکتی 17
2-9 تواتر ارائه بازخورد 18
2-10 خود تنظیمی 19
2-11 مدل حرکتی فرایند خود تنظیمی 20
2-12 نظریه شناختی اجتماعی خود تنظیمی 20
2-13 یادگیری خودکنترلی و فرضیه ها 20
2- 14 مکانیسم های اثر بازخورد خودکنترل 21
2- 15مکانیسم های خودکنترلی 22
فهرست
عنوان صفحه
2-16 بازخورد بخش دشوار حرکت 24
2-17 ادبیات پیشینه 24
2-18 تحقیقات داخل کشور 25
2-19 تحقیقات خارج از کشور 26
2- 20 جمع بندی 29
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه 31
3-2 روش و طرح تحقیق 31
3-3 جامعه و نمونه آماری 32
3-4 متغیرهای تحقیق 32
1-3-4 متغیرهای مستقل 32
2-3-4 متغیر وابسته 32
3- 5 ابزار مورد استفاده و نوع تکلیف 32
3-6 شیوه اجرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات 34
3-7 روش آماری تحقیق 35
فصل چهارم: نتایج تحقیق
4-1 مقدمه 38
4-2 آماره های توصیفی متغیرهای اندازه گیری شده 38
فهرست
عنوان صفحه
4-3 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف 40
4-4 آزمون فرضیه های آماری تحقیق 41
1-4-4 آزمون آماری اول 41
2-4-4 آزمون آماری دوم 42
3-4-4 آزمون آماری سوم 43
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه 46
5-2 خلاصه تحقیق 46
5-3 بحث ونتیجه گیری 47
5-4 پیشنهادات برخاسته از تحقیق 52
5-5 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده 53
منابع 54
پیوست ها 58
فرم رضایت نامه شرکت کنندگان 59 فرم ثبت نمره و بازخورد 60
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول3-1طرح اجرای تحقیق 34
جدول 4-1 آماره های توصیفی قد و وزن در گروه های مورد مطالعه 38
جدول 4- 2 آماره های توصیفی امتیازات در گروه های مورد مطالعه در مرحله اکتساب 39
جدول 4- 3 آماره های توصیفی در گروه های مورد مطالعه در مراحل یادداری و انتقال 39
جدول 4- 4 آماره های توصیفی درخواست بازخورد در کوشش های خوب و بد 40
جدول 4- 5 آماره های توصیفی تکرر درخواست بازخورد در بلوک ها 40
جدول 4- 6 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف در مراحل اکتساب، یادداری و انتقال 41
جدول 4- 7 تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر دو طرفه در مرحله اکتساب 42
جدول 4- 8 آزمون تعقیبی توکی در مورد اثر اصلی گروه در مرحله یادداری 43
جدول4- 9 آزمون تعقیبی توکی در مورد اثر اصلی گروه در مرحله انتقال 44
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 3- 1 طرح عاملی مرکب درون گروهی- بین گروهی 31
شکل 3- 2 طرح شماتیک منطقه شوت بسکتبال 33
شکل 4-1 نمودار خطی میانگین امتیازات بدست آمده در دوره اکتساب، یادداری و انتقال 44
فصل اول
مقدمه و طرح تحقیق
مهارتها بخش عمده ای از زندگی انسان را تشکیل می دهند.قابلیت برجسته و ممتاز انسان در اجرای مهارتها، مشخصه ای مهم از هستی او است. شناخت عاملهای اثرگذار بر اجرا، از موضوعاتی هستند که دانشمندان تعلیم و تربیت قرنها سعی در شناخت آنها داشته اند. دانش کاربردهای فراوانی در بهبود پیشرفت اجراهای ورزشی و فعالیتهای بدنی دارد. مربیان هنگام آموزش، از راههای متعددی به دنبال استفاده از این دانش در یادگیری و اجرای مهارتها هستند. مربیانی که فرآیند های موثر یادگیری را بهتر متوجه می شوند،بدون شک در آموزش مهارتها نسبت به ورزشکاران خود امتیاز و برتری دارند (اشمیت، 1386).
در گذشته یادگیری در زندگی عادی انسان مساله چندان مهمی به شمار نمی آمد وبه گمان بسیاری از افراد غیر فنی و غیر متخصص فرض مسلم بر آن بود که فرد از راه تجربه و شاگردی و کار کردن با استاد کار و علم وهنر می آموزد وجز این هیچ مشکلی وجود ندارد(طاهری، 84).
|
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 10:06:00 ق.ظ ]
|