2-1- بخش اول: اثربخشی سازمانی……………………………………………. 13

 

2-1-1)مفهوم اثربخشی…………………………………………………………….. 13

 

2-1-2)اهمیّت اثربخشی سازمانی…………………………………………….. 14

 

2-1-3)تفاوت کارآئی و اثربخشی…………………………………………… 15

 

2-1-4)شاخص های اثربخشی و کارآئی…………………………………….. 16

 

2-1-5)عوامل مؤثر در اثربخشی سازمانی……………………………… 17

 

2-1-6)استراتژی های افزایش اثربخشی سازمانی…………………. 19

 

2-1-7)سازمانهای اثر بخش در شرایط عدم اطمینان محیطی… 20

 

2-1-8)ساختار و اثربخشی سازمانی……………………………………….. 22

 

2-1-9)ملاک های ارزیابی اثربخشی سازمانی…………………………. 23

 

2-1-10)چرخه حیات سازمان و مُدل های اثربخشی سازمانی….. 24

 

2-1-11)مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی…………………………… 26

 

2-2- بخش دوم: مدیریت دانش……………………………………………………. 26

 

2-2-1) دانش ومدیریت دانش…………………………………………………… 26

 

2-2-2) مفهوم داده ، اطلاعات و دانش…………………………………. 27

 

2-2-3) سازمان های دانش بنیان…………………………………………… 29

 

2-2-4) ویژگی های عملی دانش………………………………………………. 32

 

2-2-5)تعاریف مختلف از مدیریت دانش…………………………………. 34

 

2-2-6) علل پیدایش پدیده مدیریت دانش:…………………………… 35

 

2-2-7) فرایند تبدیل دانش :………………………………………………. 36

 

2-2-8) فرآیندهای مدیریت دانش :……………………………………….. 38

 

2-2-9) اهداف مدیریت دانش :………………………………………………. 39

 

2-2-10) زیر ساختهای لازم جهت تحقق مدیریت دانش:………….. 40

 

2-3- بخش سوم: آموزش و توسعه……………………………………………….. 40

 

2-3-1) مقدمه………………………………………………………………………….. 40

 

2-3-2) تعیین نیازهای آموزشی…………………………………………….. 41

 

2-3-3) نظریات یادگیری و آموزش…………………………………………. 45

 

2-3-4) سبکهای یادگیری………………………………………………………… 47

 

2-3-5) آموزش ضمن خدمت………………………………………………………… 49

 

2-3-6) الگوی جامع آموزش…………………………………………………….. 50

 

2-3-7) مزایای آموزش…………………………………………………………….. 51

 

2-3-8) کارکردهای آموزش………………………………………………………. 52

 

2-3-9) ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی……………………….. 53

 

2-3-10)دلایل عدم اثربخشی دوره های آموزشی در سازمان های ایرانی………………………………………………………………………………………………….. 55

 

2-4- بخش چهارم: پیشینه تحقیق……………………………………………… 56

 

2-4-1- تحقیقات داخلی:………………………………………………………… 56

 

2-4-2- تحقیقات خارجی:………………………………………………………… 56

 

فصل سوم:روش اجرای تحقیق

 

3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 60

 

3-2) روش تحقیق…………………………………………………………………………. 60

 

3-3) جامعه و نمونه ی آماری…………………………………………………. 60

پایان نامه و مقاله

 

 

3-4) روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………… 62

 

3-5) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری……………………………. 62

 

3-5-1) روایی………………………………………………………………………….. 62

 

3-5-2) پایایی………………………………………………………………………… 63

 

3-6) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها………………………. 63

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 66

 

4-2) توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………….. 67

 

4-3) بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق……………………………… 71

 

4-4) بررسی مدل تحقیق……………………………………………………………… 71

 

4-4-1) بررسی مدل اندازه گیری تحقیق………………………………….. 72

 

4-5) آزمون فرضیه های تحقیق…………………………………………………. 80

 

4-6) بررسی تاثیر ابعاد فرایند مدیریت دانش رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………….. 82

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 85

 

5-2) نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………. 85

 

5-3) نتایج آمار استنباطی……………………………………………………… 88

 

5-4) بحث و نتیجه گیری و مقایسه نتایج تحقیق حاضر با تحقیقات مشابه:………………………………………………………………………………………… 88

 

5-5) پیشنهادات براساس فرضیه های تحقیق……………………………. 89

 

5-6)پیشنهاد برای تحقیقات آتی……………………………………………… 91

 

5-7)محدودیت های تحقیق حاضر…………………………………………………. 91

 

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………….. 92

 

ضمائم………………………………………………………………………………………… 100

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                             صفحه

 

جدول2-1) شاخص اثربخشی و کارآئی (سلطانی، 1382)…………….. 17

 

جدول 2-2)ویژگی های جوامع صنعتی و دانشی(رمضان وحسنوی،1390)            32

 

جدول 2-3)تعاریف مدیریت دانش(انصاری رنانی وقاسمی نامقی،1388)      35

 

جدول3-1) آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیروابسته تحقیق در مرحله  پیش آزمون……………………………………………………………………… 61

 

جدول3-2)جدول تفکیکی سوالات پرسشنامه………………………………….. 62

 

جدول3-3) مقدار آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق………………. 63

 

جدول4-1) توصیف متغیر آموزش مهارت……………………………………… 67

 

جدول4-2) توصیف متغیر اثربخشی……………………………………………… 68

 

جدول4-3) توصیف متغیر فرایند مدیریت دانش………………………… 69

 

جدول4-4) توصیف ابعاد فرایند مدیریت دانش………………………… 70

 

جدول4-5) آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیرهای تحقیق 71

 

جدول 4-6) علایم به کار رفته در مدل……………………………………. 71

 

جدول 4-7) شاخص های معنی داری و برازش مدل اندازه گیری متغیر اثربخشی سازمانی ادراک شده……………………………………………………. 74

 

جدول 4-8) شاخص های معنی داری و برازش مدل اندازه گیری متغیر آموزش مهارت…………………………………………………………………………………………… 77

 

جدول 4-9) شاخص های معنی داری و برازش مدل اندازه گیری متغیر فرایند مدیریت دانش…………………………………………………………………. 80

 

جدول4-10) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………. 80

 

جدول4-11) آزمون رگرسیون سلسله چند گانه بین رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………….. 81

 

جدول4-12) آزمون رگرسیون چندگانه بین رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………. 82

 

جدول 5-1) جدول تفکیکی سوالات آموزش مهارت………………………… 85

 

جدول 5-2) جدول تفکیکی سوالات فرایند مدیریت دانش…………… 86

 

جدول5-3) جدول تفکیکی سوالات اثربخشی سازمانی………………….. 87

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                             صفحه

 

نمودار4-1) هیستوگرام متغیر آموزش مهارت………………………….. 67

 

نمودار4-2) هیستوگرام متغیر اثربخشی………………………………….. 68

 

نمودار4-3) هیستوگرام متغیر فرایند مدیریت دانش…………….. 69

 

نمودار4-4) نمودار راداری ابعاد فرایند مدیریت دانش…….. 70

 

نمودار 4-5) مدل اندازه گیری متغیر اثربخشی سازمانی در حالت استاندارد…………………………………………………………………………………… 72

 

نمودار 4-6) مدل اندازه گیری متغیر اثربخشی سازمانی در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………………………………………… 73

 

نمودار 4-7) مدل اندازه گیری متغیر آموزش مهارت در حالت استاندارد                                                                                                                                                  75

 

نمودار 4-8) مدل اندازه گیری متغیر آموزش مهارت در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………………………………………………….. 76

 

نمودار 4-9) مدل اندازه گیری متغیر فرایند مدیریت دانش در حالت استاندارد…………………………………………………………………………………… 78

 

نمودار 4-10) مدل اندازه گیری متغیر فرایند مدیریت دانش در حالت اعداد معنی داری……………………………………………………………………….. 79

 

 

 

فهرست اشکال

 

عنوان                                                                                                             صفحه

 

 

 

شکل 1-1)مدل تحلیلی Abd Rahmanet al ,2013) )…………………………………… 7

 

شکل 2-1) چرخه حیات سازمان و مُدل های اثربخشی سازمانی (رابینز، 1385: 73)………………………………………………………………………………….. 25

 

شکل 2-2) مدل روابط داده ، اطلاعات و دانش بویست(واعظی و مسلمی، 1388)…………………………………………………………………………………………… 28

 

شکل 2-3) مدل عمومی مدیریت دانش………………………………………….. 38

 

شکل2-4) تعیین نیازهای آموزشی کارکنان به وسیله ارزیابی عملکرد آنها (اسماعیل پور، 1391)……………………………………………………… 43

 

شکل2-5) چرخه یادگیری و سبک های یادگیری (Kolb, 1984)……….. 47

 

شکل2-6)مدل تحقیق ژنگ وهمکاران در سال 2010…………………….. 57

 

شکل2-7)مدل تحقیق تارنو و همکاران در سال 2007………………. 58

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...