پایان نامه ارشد : رابطه آموزش و اثربخشی سازمانی در شرکت های تولیدی شهرک صنعتی رشت با توجه به … |
2-1- بخش اول: اثربخشی سازمانی……………………………………………. 13
2-1-1)مفهوم اثربخشی…………………………………………………………….. 13
2-1-2)اهمیّت اثربخشی سازمانی…………………………………………….. 14
2-1-3)تفاوت کارآئی و اثربخشی…………………………………………… 15
2-1-4)شاخص های اثربخشی و کارآئی…………………………………….. 16
2-1-5)عوامل مؤثر در اثربخشی سازمانی……………………………… 17
2-1-6)استراتژی های افزایش اثربخشی سازمانی…………………. 19
2-1-7)سازمانهای اثر بخش در شرایط عدم اطمینان محیطی… 20
2-1-8)ساختار و اثربخشی سازمانی……………………………………….. 22
2-1-9)ملاک های ارزیابی اثربخشی سازمانی…………………………. 23
2-1-10)چرخه حیات سازمان و مُدل های اثربخشی سازمانی….. 24
2-1-11)مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی…………………………… 26
2-2- بخش دوم: مدیریت دانش……………………………………………………. 26
2-2-1) دانش ومدیریت دانش…………………………………………………… 26
2-2-2) مفهوم داده ، اطلاعات و دانش…………………………………. 27
2-2-3) سازمان های دانش بنیان…………………………………………… 29
2-2-4) ویژگی های عملی دانش………………………………………………. 32
2-2-5)تعاریف مختلف از مدیریت دانش…………………………………. 34
2-2-6) علل پیدایش پدیده مدیریت دانش:…………………………… 35
2-2-7) فرایند تبدیل دانش :………………………………………………. 36
2-2-8) فرآیندهای مدیریت دانش :……………………………………….. 38
2-2-9) اهداف مدیریت دانش :………………………………………………. 39
2-2-10) زیر ساختهای لازم جهت تحقق مدیریت دانش:………….. 40
2-3- بخش سوم: آموزش و توسعه……………………………………………….. 40
2-3-1) مقدمه………………………………………………………………………….. 40
2-3-2) تعیین نیازهای آموزشی…………………………………………….. 41
2-3-3) نظریات یادگیری و آموزش…………………………………………. 45
2-3-4) سبکهای یادگیری………………………………………………………… 47
2-3-5) آموزش ضمن خدمت………………………………………………………… 49
2-3-6) الگوی جامع آموزش…………………………………………………….. 50
2-3-7) مزایای آموزش…………………………………………………………….. 51
2-3-8) کارکردهای آموزش………………………………………………………. 52
2-3-9) ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی……………………….. 53
2-3-10)دلایل عدم اثربخشی دوره های آموزشی در سازمان های ایرانی………………………………………………………………………………………………….. 55
2-4- بخش چهارم: پیشینه تحقیق……………………………………………… 56
2-4-1- تحقیقات داخلی:………………………………………………………… 56
2-4-2- تحقیقات خارجی:………………………………………………………… 56
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 60
3-2) روش تحقیق…………………………………………………………………………. 60
3-3) جامعه و نمونه ی آماری…………………………………………………. 60
3-4) روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………… 62
3-5) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری……………………………. 62
3-5-1) روایی………………………………………………………………………….. 62
3-5-2) پایایی………………………………………………………………………… 63
3-6) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها………………………. 63
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 66
4-2) توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………….. 67
4-3) بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق……………………………… 71
4-4) بررسی مدل تحقیق……………………………………………………………… 71
4-4-1) بررسی مدل اندازه گیری تحقیق………………………………….. 72
4-5) آزمون فرضیه های تحقیق…………………………………………………. 80
4-6) بررسی تاثیر ابعاد فرایند مدیریت دانش رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………….. 82
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 85
5-2) نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………. 85
5-3) نتایج آمار استنباطی……………………………………………………… 88
5-4) بحث و نتیجه گیری و مقایسه نتایج تحقیق حاضر با تحقیقات مشابه:………………………………………………………………………………………… 88
5-5) پیشنهادات براساس فرضیه های تحقیق……………………………. 89
5-6)پیشنهاد برای تحقیقات آتی……………………………………………… 91
5-7)محدودیت های تحقیق حاضر…………………………………………………. 91
منابع و مآخذ…………………………………………………………………………….. 92
ضمائم………………………………………………………………………………………… 100
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول2-1) شاخص اثربخشی و کارآئی (سلطانی، 1382)…………….. 17
جدول 2-2)ویژگی های جوامع صنعتی و دانشی(رمضان وحسنوی،1390) 32
جدول 2-3)تعاریف مدیریت دانش(انصاری رنانی وقاسمی نامقی،1388) 35
جدول3-1) آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیروابسته تحقیق در مرحله پیش آزمون……………………………………………………………………… 61
جدول3-2)جدول تفکیکی سوالات پرسشنامه………………………………….. 62
جدول3-3) مقدار آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق………………. 63
جدول4-1) توصیف متغیر آموزش مهارت……………………………………… 67
جدول4-2) توصیف متغیر اثربخشی……………………………………………… 68
جدول4-3) توصیف متغیر فرایند مدیریت دانش………………………… 69
جدول4-4) توصیف ابعاد فرایند مدیریت دانش………………………… 70
جدول4-5) آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیرهای تحقیق 71
جدول 4-6) علایم به کار رفته در مدل……………………………………. 71
جدول 4-7) شاخص های معنی داری و برازش مدل اندازه گیری متغیر اثربخشی سازمانی ادراک شده……………………………………………………. 74
جدول 4-8) شاخص های معنی داری و برازش مدل اندازه گیری متغیر آموزش مهارت…………………………………………………………………………………………… 77
جدول 4-9) شاخص های معنی داری و برازش مدل اندازه گیری متغیر فرایند مدیریت دانش…………………………………………………………………. 80
جدول4-10) آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………. 80
جدول4-11) آزمون رگرسیون سلسله چند گانه بین رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………….. 81
جدول4-12) آزمون رگرسیون چندگانه بین رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………. 82
جدول 5-1) جدول تفکیکی سوالات آموزش مهارت………………………… 85
جدول 5-2) جدول تفکیکی سوالات فرایند مدیریت دانش…………… 86
جدول5-3) جدول تفکیکی سوالات اثربخشی سازمانی………………….. 87
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار4-1) هیستوگرام متغیر آموزش مهارت………………………….. 67
نمودار4-2) هیستوگرام متغیر اثربخشی………………………………….. 68
نمودار4-3) هیستوگرام متغیر فرایند مدیریت دانش…………….. 69
نمودار4-4) نمودار راداری ابعاد فرایند مدیریت دانش…….. 70
نمودار 4-5) مدل اندازه گیری متغیر اثربخشی سازمانی در حالت استاندارد…………………………………………………………………………………… 72
نمودار 4-6) مدل اندازه گیری متغیر اثربخشی سازمانی در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………………………………………… 73
نمودار 4-7) مدل اندازه گیری متغیر آموزش مهارت در حالت استاندارد 75
نمودار 4-8) مدل اندازه گیری متغیر آموزش مهارت در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………………………………………………….. 76
نمودار 4-9) مدل اندازه گیری متغیر فرایند مدیریت دانش در حالت استاندارد…………………………………………………………………………………… 78
نمودار 4-10) مدل اندازه گیری متغیر فرایند مدیریت دانش در حالت اعداد معنی داری……………………………………………………………………….. 79
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1)مدل تحلیلی Abd Rahmanet al ,2013) )…………………………………… 7
شکل 2-1) چرخه حیات سازمان و مُدل های اثربخشی سازمانی (رابینز، 1385: 73)………………………………………………………………………………….. 25
شکل 2-2) مدل روابط داده ، اطلاعات و دانش بویست(واعظی و مسلمی، 1388)…………………………………………………………………………………………… 28
شکل 2-3) مدل عمومی مدیریت دانش………………………………………….. 38
شکل2-4) تعیین نیازهای آموزشی کارکنان به وسیله ارزیابی عملکرد آنها (اسماعیل پور، 1391)……………………………………………………… 43
شکل2-5) چرخه یادگیری و سبک های یادگیری (Kolb, 1984)……….. 47
شکل2-6)مدل تحقیق ژنگ وهمکاران در سال 2010…………………….. 57
شکل2-7)مدل تحقیق تارنو و همکاران در سال 2007………………. 58
چکیده
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-09] [ 12:45:00 ب.ظ ]
|