2-الف-1-4 شیوع. 21

 

2-الف-1-5 سبب شناسی. 23

 

2-الف-2 نوشتن و کارکرد آن. 25

 

2-الف -2-1 ا ختلال در نوشتن. 26

 

2-الف-2 -2 رابطه  ژنتیک و فعالیت مغز با اختلال املا. 27

 

2-الف- 2- 3 نظریه های املا. 31

 

     2-الف-2-3-1 نظریه ی رشدی.. 31

 

     2-الف-2-3-2 نظریه یادگیری شناختی. 32

 

     2-الف-2-3-3 نظریه ی زبان شناختی. 32

 

     2-الف-2-3-4 نظریه فراوانی واژه 33

 

2 -الف-2-4 انواع خطا های املایی. 33

 

2-الف-2-5 میزان شیوع اختلال املا. 36

 

2-الف-3 ادراک… 37

 

2-الف-3-1 ادراک بینایی و اهمیت آن در یادگیری.. 38

 

2-الف-3-2 نظریه های ادراکی – دیداری.. 40

 

2-الف-3-3 مشکلات ادراکی ـ حرکتی. 41

 

     2-الف-3-3-1 مشکلات ادراک بینایی. 41

 

      2-الف-3-3-2 مشکلات ادراک شنیداری.. 41

 

     2-الف-3-3-3 مشکلات ادراک لامسه ای ـ حرکتی. 41

 

    2 -الف-3-3-4 مشکلات حرکتی. 41

 

2-الف-4  تاریخچه حافظه فعال. 42

 

2-الف-4-1 تعریف… 43

 

2-الف-4-2 طبقه بندی حافظه بر اساس مدت زمان نگه داری اطلاعات.. 43

 

     2-الف-4-2-1 حافظه ی حسی. 43

 

     2-الف-4-2-2 حافظه کوتاه مدت.. 44

 

     2-الف-4-2-3 حافظه  فعال. 44

 

     2-الف-4-2-4 حافظه بلند مدت.. 45

 

2-الف-4-3 ساختار. 45

 

      2-الف-4-3-1 حلقه ی آواشناختی. 45

 

     2-الف-4-3-2 صفحه ی دیداری فضایی. 46

 

      2-الف-4-3-3 عامل اجرایی مرکزی.. 47

 

     2-الف-4-3-4 انباره موقت رویدادی (بافراپیزودیک ) 48

 

2-الف-4-4 پایه های نوروآناتومیک حافظه ی فعال. 48

 

2-الف-4-5کارکرد حافظه فعال. 49

 

2-الف-4-6 مولفه های کارکرد های اجرایی. 51

 

       2-الف-4-6-1 اولویت.. 51

 

     2-الف-4-6-2 سازماندهی. 51

 

     2-الف-4-6-3 حرکت.. 52

 

2-الف-4-7 مداخله وافزایش کارایی حافظه فعال. 52

 

2-ب: پیشینه پژوهش… 54

 

2-ب-1 پژوهش های داخل کشور. 54

پایان نامه و مقاله

 

 

2-ب-2 پژوهش های خارج کشور. 57

 

2-ب-3 جمع بندی.. 61

 

… 62

 

3-1 روش پژوهش… 63

 

3-2 متغیرهای پژوهش… 63

 

3-3 جامعه آماری.. 63

 

3-4 نمونه و روش نمونه گیری.. 63

 

3-5 ابزار جمع آوری داده ها 64

 

3-6 مقیاس هوش تجدید نظر شده هوشی و کسلر برای کودکان( ویسک – آر ) : 64

 

3-7 آزمون ادراک دیداری – حرکتی بندر – گشتالت : 65

 

3-8 آزمون حافظه فعال. 66

 

     3-8-1خرده مقیاس حافظه فعال غیرکلامی. 67

 

     3-8-2 خرده مقیاس حافظه فعال کلامی. 67

 

3-9 آزمون دیکته. 67

 

3-10 روش اجرای پژوهش… 70

 

3-11 مداخله آموزشی ادارک دیداری حرکتی و حافظه فعال. 70

 

      3 -11-1 جلسه اول. 71

 

     3-11-2 جلسه دوم. 71

 

     3-11-3 جلسه سوم. 71

 

     3-11-4 جلسه چهارم. 72

 

     3-11-5 جلسه پنجم. 72

 

     3-11-6 جلسه ششم. 72

 

     3-11-7 جلسه هفتم. 73

 

     3-11-8 جلسه هشتم. 73

 

     3-11-9جلسه نهم. 73

 

      3 -11-10 جلسه دهم. 74

 

      3-11-11 جلسه یازدهم. 74

 

      3-11-12 جلسه دوازدهم. 74

 

 3-12 تجزیه و تحلیل داده ها 74

 

… 75

 

4-1- یافته های توصیفی. 76

 

4-2- یافته های مرتبط با فرضیه ها 78

 

.. 85

 

-1- بحث و نتیجه گیری.. 86

 

5-2 محدودیت های پژوهش… 94

 

5-3 پیشنهادهای پژوهش… 94

 

     5-3-1 پیشنهادهای کاربردی.. 94

 

     5-3-2پیشنهادپژوهشی. 95

 

منابع  و ماخذ  96

 

چکیده:

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...