عزت نفس از دیدگاه قرآن: 45

 

چگونه اعتماد به نفسمان را تقویت کنیم؟. 48

 

افرادیکه از اعتماد به نفس پایینی برخوردار می باشند. 54

 

خصوصیات افراد با اعتماد به نفس بالا. 58

 

خصوصات افراد با عزت نفس بالا از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه. 58

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

3-1 روش پژوهش…. 78

 

3-2 متغیر های پژوهش…. 78

 

3-3 جامعه آماری.. 78

 

3-4 نمونه و روش نمونه گیری.. 78

 

3-5 ابزار اندازه گیری.. 79

 

3-6 پایایی و روایی پرسشنامه. 80

 

شیوه اجرای پژوهش…. 81

 

روش تجزیه و تحلیل داده ها 84

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‫ها

 

الف) توصیف داده ها 86

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

ب) تحلیل داده ها 88

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

پیشنهادات پژوهش…. 94

 

پیشنهادات علمی.. 94

 

پیشنهادات كاربردی.. 94

 

منابع. 96

 

 

 

چکیده

 

        هدف این پژوهش بررسی اثر بخشی مشاوره ی گروهی مبتنی بر منابع تکوین خود در عزت نفس دختران مقطع دبیرستان رضوان شهر کرمانشاه است. جامعه آماری این پژوهش دانش‫آموزان دبیرستان رضوان شهر کرمانشاه بود. از بین این افراد 24 نفر که علاقمند به شرکت در پژوهش بودند و نمره‫ی عزت نفسشان متوسط و ضعیف بود، به طور تصادفی انتخاب و در دو گروه گواه و آزمایش (هر گروه 120 نفر) جایگزین شدند.  ابزار پژوهش پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت بود.  ابتدا از هر دو گروه آزمایش و کنترل آزمون عزت نفس اجرا شد و نمره هر فرد ثبت گردید، سپس گروه آزمایش به مدت یک ماه، تحت 6 جلسه مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود قرار گرفت، سپس آزمون عزت نفس دوباره روی آنها اجرا گردید.  نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که بین میانگین‫های دو گروه آزمایش و کنترل در پس‫آزمون تفاوت معنادار وجود دارد (درسطح 01/0)،  یعنی روش فنون مشاوره‫ی گروهی مبتنی بر منابع تکوین خود در افزایش عزت نفس دانش‫آموزان موثر بوده است. بنابراین می توان گفت مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود، روش مناسبی جهت افزایش عزت نفس در نوجوانان است.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...