کاربرد نتایج پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………. 8

 

  • اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………. 8

 

1-7-1- هدف اصلی ……………………………………………………………………………………………………………….. 8

 

1-7-2- اهداف فرعی………………………………………………………………………………………………………………. 9

 

 

  • سوالات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….. 9

 

1-8-1- سوال اصلی………………………………………………………………………………………………………………… 9

 

1-8-2- سوالات فرعی…………………………………………………………………………………………………………….. 9

 

 

  • روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………… 9

 

1-9-1- نوع پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….. 9

 

1-9-2- ابزار گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………… 9

 

1-9-3- ابزار تجزیه و تحلیل…………………………………………………………………………………………………… 10

 

 

  • قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………… 10

 

1-10-1- قلمرو موضوعی……………………………………………………………………………………………………….. 10

 

1-10-2- قلمرو مکانی پژوهش………………………………………………………………………………………………… 10

 

1-10-3- قلمرو زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………………………. 10

 

 

    • تعریف واژگان………………………………………………………………………………………………………………………….. 10

 

  • خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………………………………….. 11

 

 

 

عنوان                                                                                                                  صفحه

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش

 

 

    • مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 13

 

  • تصمیم گیری و فرایند های آن…………………………………………………………………………………………………… 14

 

2-2-1- تصمیم گیری با معیارهای چند گانه…………………………………………………………………………….. 16

 

 

  • فرآیند تحلیل سلسله مراتبی………………………………………………………………………………………………………. 19

 

2-3-1- ویژگیهای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی………………………………………………………………………… 20

 

2-3-2- ساختار مسئله انتخاب گزینه ها یا رده بندی معیارها…………………………………………………….. 21

 

2-3-2-1- فاز اول: تشکیل درخت سلسله مراتبی………………………………………………………. 22

 

2-3-2-2- فاز دوم: مقایسات زوجی………………………………………………………………………….. 23

 

2-3-2-3- فاز سوم: استخراج وزن ها از ماتریس تصمیم……………………………………………. 24

 

2-3-2-4- فاز چهارم: محاسبه نرخ ناسازگاری……………………………………………………………. 25

 

 

  • برنامه ریزی آرمانی……………………………………………………………………………………………………………………. 26

 

2-4-1- ساختار برنامه ریزی آرمانی………………………………………………………………………………………….. 28

 

2-4-2- مدل سازی برنامه ریزی آرمانی……………………………………………………………………………………. 29

 

2-4-3- کاربردهای برنامه ریزی آرمانی……………………………………………………………………………………. 30

 

2-4-4- شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی آرمانی و AHP…………………………………………… 31

 

 

  • مفهوم مدیریت زنجیره تامین……………………………………………………………………………………………………… 32

 

2-5-1- مدیریت زنجیره تامین…………………………………………………………………………………………………. 32

پایان نامه و مقاله

 

 

2-5-2- موانع پیاده سازی مدیریت زنجیره تامین……………………………………………………………………… 33

 

 

  • انتخاب تامین کننده…………………………………………………………………………………………………………………… 35

 

2-6-1- تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………………….. 35

 

2-6-2- معیارهای موثر در انتخاب تامین کننده…………………………………………………………………………. 37

 

2-6-2-1- معیارهای تامین کننده……………………………………………………………………………….. 44

 

2-6-2-2- معیارهای عملکرد محصول………………………………………………………………………. 45

 

 

 

عنوان                                                                                                                 صفحه

 

2-6-2-3- معیارهای عملکرد خدمت…………………………………………………………………………. 46

 

2-6-2-4- معیارهای هزینه……………………………………………………………………………………….. 46

 

2-6-3- رویکردهای مختلف برای انتخاب تامین کنندگان…………………………………………………………. 46

 

 

  • پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….. 49

 

2-7-1- پژوهش­های خارجی…………………………………………………………………………………………………… 49

 

2-7-2- پژوهش های داخلی……………………………………………………………………………………………………. 51

 

 

  • شرکت اسنوا اصفهان ………………………………………………………………………………………………………………… 53

 

2-8-1-  ماموریت شرکت اسنوا اصفهان…………………………………………………………………………………… 53

 

2-8-2- تولیدات شرکت اسنوا اصفهان…………………………………………………………………………………….. 53

 

 

  • خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………………………… 53

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

 

    • مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 56

 

    • نوع پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………… 56

 

    • روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………… 56

 

    • نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………. 58

 

    • روش گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………….. 58

 

    • ابزار گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………. 58

 

    • ابزار تجزیه و تحلیل…………………………………………………………………………………………………………………. 58

 

    • طبقه بندی مواد اولیه مورد استفاده در اسنوا اصفهان…………………………………………………………………… 59

 

  • مدل ترکیبی AHP-GP برای تخصیص سفارشات به تامین کنندگان………………………………………….. 59

 

3-9-1- شناسایی تامین کنندگان مواد اولیه در شرکت اسنوا اصفهان………………………………………….. 60

 

3-9-2- شناسایی معیارهای موثر بر ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان………………………………………… 60

 

3-9-3- تعریف متغیرها و پارامترهای مدل……………………………………………………………………………….. 61

 

3-9-4- فرموله کردن مدل……………………………………………………………………………………………………….. 62

 

 

    • اعتبار ابزار پژوهش (سازگاری قضاوت ها)………………………………………………………………………………… 65

 

  • قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………… 65

 

 

 

عنوان                                                                                                                صفحه

 

3-11-1- قلمرو موضوعی……………………………………………………………………………………………………….. 65

 

3-11-2- قلمرو مکانی پژوهش………………………………………………………………………………………………… 66

 

3-11-3- قلمرو زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………………………. 66

 

 

    • معرفی نرم افزار Expert choice……………………………………………………………………………………………… 66

 

  • خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………………………… 67

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

 

    • مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 69

 

    • شناسایی معیارهای موثر بر ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان مواد اولیه در شرکت  اسنوا …………… 69

 

  • اولویت بندی معیارهای موثر بر ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان مواد اولیه در شرکت اسنوا با  استفاده از روش AHP………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 69

 

4-3-1- تعین اهمین نسبی معیارهای ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان………………………………………. 70

 

4-3-2- تعیین اهمیت نسبی زیر معیارهای انعطاف پذیری………………………………………………………… 71

 

 

  • رتبه بندی تامین کنندگان مواد اولیه در شرکت اسنوا………………………………………………………………….. 72

 

4-4-1- وزن گزینه ها نسبت به معیار قیمت مواد اولیه…………………………………………………………….. 73

 

4-4-2- وزن گزینه ها نسبت به معیار تحویل به موقع……………………………………………………………… 73

 

4-4-3- وزن گزینه ها نسبت به معیار انعطاف پذیری……………………………………………………………….. 74

 

4-4-4- وزن گزینه ها نسبت به معیار هزینه حمل و نقل………………………………………………………….. 75

 

4-4-5- وزن گزینه ها نسبت به معیار کیفیت……………………………………………………………………………. 75

 

 

  • تخصیص مقدار بهینه سفارش به تامین کنندگان بااستفاده ازمدل ترکیبی AHP-GP…………………… 76

 

4-6- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 80

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

 

 

    • مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 82

 

    • خلاصه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 82

 

    • نتایج پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………… 83

 

    • محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………. 87

 

  • پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………………….. 87

 

 

 

عنوان                                                                                                                صفحه

 

5-5-1- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج پژوهش……………………………………………………………………………… 87

 

5-5-2- پیشنهاد برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………….. 88

 

 

  • خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………………………… 89

 

پیوست ها91

 

پیوست شم94اره 1- پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………… 91

 

پیوست شم97اره 2- خروجی نرم افزار Expert choice………………………………………………………………………. 94

 

پیوست شم98اره 3- خروجی نرم افزار LINGO 09 …………………………………………………………………………….. 97

 

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 98

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

 

عنوان                                                                                                                صفحه

 

شکل 2-1- نمایش سلسله مراتبی مسئله تصمیم………………………………………………………………………………………. 22

 

شکل 2-2- یک زنجیره تامین ساده…………………………………………………………………………………………………………. 32

 

شکل 2-3- نمای کلی یک زنجیره تامین توسعه یافته………………………………………………………………………………. 32

 

شکل 2-4- نمای یک زنجیره تامین ویژه…………………………………………………………………………………………………. 33

 

شکل 3-1-  مراحل توسعه مدل ترکیبی AHP-GP ………………………………………………………………………………. 57

 

شکل 3-2- معیارهای ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان……………………………………………………………………………. 61

 

 

 

فهرست جدول ها

 

عنوان                                                                                                                صفحه

 

جدول 2-1- تفاوت مدل های تصمیم گیری با شاخص ها و اهداف چندگانه…………………………………………… 18

 

جدول 2-2- ارزش گذاری شاخص‌ها نسبت به هم…………………………………………………………………………………. 23

 

جدول 2-3- شاخص تصادفی…………………………………………………………………………………………………………………. 26

 

جدول 2-4- رابطه بین متغیرهای انحراف از آرمان مثبت و منفی……………………………………………………………… 27

 

جدول 2-5- صورت بندی آرمان…………………………………………………………………………………………………………….. 30

 

جدول 2-6- معیارهای ارائه شده توسط دیکسون…………………………………………………………………………………….. 39

 

جدول 2-7- معیارها و زیرمعیارهای ارائه شده توسط الرام……………………………………………………………………….. 40

 

جدول 2-8- معیارها و زیرمعیارهای ارائه شده توسط مین……………………………………………………………………….. 41

 

جدول 2-9- معیارها و زیرمعیارهای ارائه شده توسط چو………………………………………………………………………… 42

 

جدول 2-10- معیارها و زیرمعیارهای ارائه شده توسط رزمی و همکاران………………………………………………….. 43

 

جدول 2-11- معیارهای ارائه شده توسط دمیرتاس………………………………………………………………………………….. 43

 

جدول 2-12- طبقه بندی رهیافتهای ارزیابی تأمین كننده………………………………………………………………………….. 47

 

جدول 3-1- متغیرها و پارامترهای مدل…………………………………………………………………………………………………… 61

 

جدول 4-1- ماتریس مقایسات زوجی معیارهای اصلی شرکت اسنوا  اصفهان…………………………………………… 70

 

جدول 4-2- ماتریس مقایسات زوجی زیر معیارهای معیار اصلی کیفیت در شرکت اسنوا  اصفهان……………. 70

 

جدول 4-3- ماتریس مقایسات زوجی زیر معیارهای معیار انعطاف پذیری در شرکت اسنوا  اصفهان…………. 71

 

جدول 4-5- اولویت بندی زیرمعیارهای کیفیت با استفاده از روش AHP……………………………………………….. 71

 

جدول 4-6- اولویت بندی زیرمعیارهای انعطاف پذیری با استفاده از روش AHP……………………………………. 72

 

جدول 4-7- اولویت بندی نهایی معیارها در شرکت اسنوا  اصفهان با استفاده از روش AHP…………………… 73

 

جدول 4-8- وزن نسبی تامین کنندگان نسبت به معیار قیمت مواد اولیه……………………………………………………. 73

 

جدول 4-9- وزن نسبی تامین کنندگان نسبت به معیار تحویل به موقع……………………………………………………. 74

 

جدول 4-10- وزن نسبی تامین کنندگان نسبت به معیار انعطاف پذیری در حجم……………………………………… 74

 

 

 

عنوان                                                                                                                صفحه

 

جدول 4-11- وزن نسبی تامین کنندگان نسبت به معیار انعطاف پذیری در بهبود کیفیت…………………………… 75

 

جدول 4-12- وزن نسبی تامین کنندگان نسبت به معیار هزینه حمل و نقل………………………………………………. 75

 

جدول 4-13- وزن نسبی تامین کنندگان نسبت به زیر معیار استحکام………………………………………………………. 76

 

جدول 4-14- ماتریس تصمیم تامین کنندگان با توجه به زیر معیارهای کیفیت…………………………………………. 76

 

جدول 4-15- محاسبات ترکیب وزنی تامین کنندگان با توجه به زیر معیارهای کیفیت در شرکت اسنوا  اصفهان   77

 

جدول 4-16- محاسبات ترکیب وزنی تامین کنندگان با توجه به معیارها و زیرمعیارها در شرکت اسنوا اصفهان    77

 

جدول 4-17- اولویت بندی نهایی تامین کنندگان با استفاده از روش AHP…………………………………………….. 78

 

جدول 4-18- اطلاعات مربوط به عملکرد هر یک از تامین کنندگان………………………………………………………… 79

 

جدول 4-19- مقدار آرمان برای هر هدف……………………………………………………………………………………………….. 80

 

جدول 5-1- اولویت بندی معیارهای اصلی با استفاده از روش AHP………………………………………………………. 83

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...